Чести проблеми и дефекти при БМВ Е9Х?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F31 320da+ M power kit= 200hp;420Nm

Re: Чести проблеми и дефекти при БМВ Е9Х?

Мнение от mopasan » 13 Фев 2013, 22:15

Когато е жълт волан - няма проблем- просто раздвижваш волана и се оправя. При мен светва червен волан, но въпреки всичко си пали колата и се отключва волана. Ресета в Мкар струва 40лв, но препоръката е да се смени кормилната колона.(950лв) :kuku:
Кофти е когато светне чевен волан и се в подземен паркинг и не иска да се отключи волана :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Re: Чести проблеми и дефекти при БМВ Е9Х?

Мнение от baga » 14 Фев 2013, 20:20

На мен в Камор ми предложиха, да ми ъпдейтнат софта - 200лв, щяло да помогне. :conf: Иначе да, цяла кормилна колона, при е60 се сменя само модула за заключване, при нас не. :bang:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F31 320da+ M power kit= 200hp;420Nm

Re: Чести проблеми и дефекти при БМВ Е9Х?

Мнение от mopasan » 15 Фев 2013, 8:45

в Камор са кожодери, мисля че в Мкар ъпдейта беше към 120лв.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 26.08.2012
Пол: Мъж

Re: Чести проблеми и дефекти при БМВ Е9Х?

Мнение от atilaatila » 02 Мар 2013, 17:41

Колеги не знам при вас но аз имам сериозен проблем и то точно с жълтия цвят на волана с катинарчето !!! Изобщо не иска да запали колата, отказаха всички функции без изключение .... обяснението на запознат с проблема диагностик е че проблема е в някакъв избирач монтиран на конзолата на волана, и малко моторче което придвижва избирача.... от там идвал проблема, прецаквали се четките и не можело да се намерят никъде. Устройството струвало около 200 - 300 лева при смяната му трябвало да се обучи и нещата се оправяли. В момента демонтирахме волана и търся информация как да извадя кормилния прът зада достигна до тая гнус - The "electric steering
lock" ELV blocks the engine start function - в превод - Електрическо сервоуправление блокиращо функция за стартиране на двигателя.
Търся сериозна помощ по въпроса с демонтажа на кормилния прът, както и ако е нужно да се демонтират пласмасите.

ПОМОЩ ПОМОЩ ПОМОЩЩЩЩЩЩ

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 9.02.2009
Пол: Мъж
Кара: Е71 30д
Мечтае да кара: Ф06
Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/

Re: Чести проблеми и дефекти при БМВ Е9Х?

Мнение от stankata777 » 02 Мар 2013, 19:58

Заповядай подробен линк с DIY - http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=483387
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 26.08.2012
Пол: Мъж

Re: Чести проблеми и дефекти при БМВ Е9Х?

Мнение от atilaatila » 02 Мар 2013, 23:09

безценен линк ! благодаря ти.... дано да се пребориме с тая гад

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Re: Чести проблеми и дефекти при БМВ Е9Х?

Мнение от baga » 03 Мар 2013, 19:52

Най-накрая добра информация по въпроса, браво! А на колегата с проблема, успех и да пишеш кво става.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 297
Регистриран на: 23.09.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 320д
Мечтае да кара: hibrid

Re: Чести проблеми и дефекти при БМВ Е9Х?

Мнение от 90e90e » 04 Мар 2013, 8:36

Даааа... Информацията от линка и множеството снимков материал са наистина доста нагледно и добре представени... Колегата, който е правил разглобяването си личи че не е професионалист, но се е справил доста добре с поднасянето на всяко свое действие... Не ми хареса рязането на болтовете поради липса на правилния инструмент... Другото, което може да се коментира, че моторчето е четково и най-вероятно то сдава багажа. Ремонта е лесен - ново моторче - няма препрограмиране - няма нищо... Не за да сложат четков мотор, явно от завода са "преценили", че ще може да устиска достатъчно дълго време, но.... както понякога се получава...Ако беше стъпков, нещата щяха да са доста по-елементарни и сигурни...
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 26.08.2012
Пол: Мъж

Re: Чести проблеми и дефекти при БМВ Е9Х?

Мнение от atilaatila » 04 Мар 2013, 22:58

Сега ще ви разкажа докъде стигнах ....

Първо снимковия материал се оказа наистина безценен, без това ръководство демонтажа на кормилната колона щеше да е цяло приключение.Обаче рязането на винтовете е безмислено, да не кажа почти невъзможно.... аз си купих комплект инструменти точно за този вид винтове и стана лесно. Има обаче нещо интересно при блокирането на заключването на волана, явно се получава утечка на ток и акумулатора се смаза до 5,4 V за по малко от 24 часа !!!
Утре ще разбера точните цени на това удоволствие от Дару кар, но чух цени от 380 до 870 лв ..... иначе виновника се оказа едно малко електрическо двигателче, има го на снимките в линка, производител е http://www.johnsonmotor.com/....
Интересното е че двигателчето когато го извадиш и включиш върти съвсем нормално, диагностика обаче ми каза че има транзистор който мери напрежението и според него подава нужния ток, от тук вероятно е и проблема .... може би с четките, ..... имаше явни следи от графитна прах. Смазването на цялото устройство обаче ще е абсолютно наложително, BMW са спестили добре от смазката.... там си е направо сухо което вероятно допълнително товари двигателчето.
Другото интересно е че след като развъртях моторчето и го чекнах повторно се смени оранжения волан с катинарчето, на червен.... а червения чек се трие много успешно като грешка, поне така стана преди няколко месеца като ми се появи за първи път в червено.
Утре ще пиша пак, надявам се обаче да намеря същото моторче, или поне някой който да му подмени четките.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 26.08.2012
Пол: Мъж

Re: Чести проблеми и дефекти при БМВ Е9Х?

Мнение от atilaatila » 05 Мар 2013, 12:05

Готово !!

Колата работи, няма воланче с катинарче, няма проблеми с ключалката ....
Смазахме много внимателно с обикновен вазелин движещите се части, според механиците вазелина е за предпочитане пред грес или спрей за смазване - защото изсъхвали и запичали с времето.
Ще опитам да кача клипче какво точно се случва когато се вкара ключа и когато се вади....
На таблото обаче се появиха два чека - за колан и за ербег, вероятно е от изваждането на кабели, откачане на акумулатор и т.н.
Трябваше също така да се ресетнат разхода, часовника и датата..... всичко останало е наред.... чукам на дърво :)
stankata777 ще го почерпя за линка при първи удобен случай :)

Ако някой има същия проблем веднага ще го пратя в сервиза, най-малкото вече са спецове в разглобяването и сглобяването ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 9.02.2009
Пол: Мъж
Кара: Е71 30д
Мечтае да кара: Ф06
Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/

Re: Чести проблеми и дефекти при БМВ Е9Х?

Мнение от stankata777 » 05 Мар 2013, 14:20

:clap: Не е лошо да напишеш като инфо колко ти излезе сумата за манипулациите и името или местополжението на сервиза,за да знаят колегите и бъдещи собственици на Е90,а и предполагам с течение на времето този дефект ще се проявява често...
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Re: Чести проблеми и дефекти при БМВ Е9Х?

Мнение от baga » 05 Мар 2013, 18:52

Браво! Радвам се, че си решил проблема. Само не разбрах дали си сменил моторчето или само си смазал механизма? Наистина няма да е лошо да дадеш координати на сервиза и цени на манипулацията.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 26.08.2012
Пол: Мъж

Re: Чести проблеми и дефекти при БМВ Е9Х?

Мнение от atilaatila » 06 Мар 2013, 19:29

В случая моторчето, както и механизма си работеше перфектно - но почти нямаше смазка, а това товари и без това малкото моторче. Също толкова сухо е и на заключващия палец.... има малка ос и възвратна пружинка. Самото моторче си го поръчах отделно - цена 10 лева трябва да дойде след 2 седмици.... да си имам едно !

По въпроса колко ми е струвало - в случая нищо , нула лева....

Като време за работа обаче си отива един ден, говоря за разглобяване и сглобяване. Мисля че за труд може да поискат 100 - 150 лв. , но пък ще си заслужава - цените коиго ми ги казаха от Дару кар бяха в пъти нагоре ..... и то без работата.

Опитвам се да кача малко видео от механизма как точно трябва да работи, но нещо не схващам идеята как да го ъплоудна. Същото е и за снимките ....ще се радвам ако ми обясните как да ги кача .

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 26.08.2012
Пол: Мъж

Re: Чести проблеми и дефекти при БМВ Е9Х?

Мнение от atilaatila » 10 Мар 2013, 10:34

http://youtu.be/l8k5OOMgyDA

Така работи изправното електрическото заключване на волана на bmw e90. Имайте предвид че в повечето случаи ремонта му се състои от правилно разглобяване, добро смазване и правилен монтаж. Ако посетите оторизиран сервиз ремонта ще ви струва между 800 - 2500 лева - ако смените цялата кормилна колона. Ако имате проблем ми пишете.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 22.12.2009
Детайли за колата: е90 M47

Re: Чести проблеми и дефекти при БМВ Е9Х?

Мнение от raz0r » 23 Окт 2013, 12:46

sapio написа:Какво за пръскалките на фаровете, защото не се сещам да съм видал тема за този проблем или някъде писано? Може да съм пропуснал.
Също и за задна дясна врата конкретно. Виж за скърцане на уплътнения и кори съм чел. Скърцането на уплътненията се премахва с омекотител. За кората колегата май не каза дали я е оправил.
Скърцането от волана остава малко висящо, въпреки че има и успешно премахване при някои колеги.


На мен са ми се разваляли пръскалките - всъщност само лява - и течността свършва за 3 дена. Иначе пръска, но при излизането изтича огромно количество течност.

Искаха ми 380 за смяна на две пръскалки и разни маркучи. В Дару май беше към 500. Аз си взех оригинална пръскалка (една само) онлайн за 90 лева с доставка. Смяната беше пренебрежимо евтина. Проблеми сега няма вече повече от 6 месеца..

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook