Run-flat или обикновени гуми?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 2.07.2015
Пол: Мъж
Кара: E90

Re: Run-flat или обикновени гуми?

Мнение от Dany Boy » 07 Апр 2017, 4:18

Вчера смених гумите и сложих нови обикновени ContiSportContact 5 225/40/18 и 255/35/18. Струват ми се шумни... Возията сега е малко по-добра в сравнение със старите летни Bridgestone Potenza Runflat. Ще ми е интересно да видя какъв разход ще ми даде спрямо зимни-летни. До сега между 16 и 18 цола беше около половин литър.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 6.06.2013
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW 318d (122hp) E90
Мечтае да кара: BMW M3 F80

Re: Run-flat или обикновени гуми?

Мнение от emba » 07 Апр 2017, 22:16

kvasilev76 написа:колеги,някой да е слагал от тези Nokian zLine RunFlat ?

Колега аз съм с Nokian zLine XL 225/45/17 в сравнение с Continental contipremiumcontact 2 RF 205/55/16 возят по-комфортно стабилни са на сухо а на мокро с тези големи канали изхварлят доста вода и също са стабилни още не съм попадал в аквапланинг с тях. Единствено ми прави впечатление, че се изтъркват малко по-бързо от continental-a.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 17.05.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E91 325i
Детайли за колата: N53B30

Re: Run-flat или обикновени гуми?

Мнение от hakinnen07 » 08 Апр 2017, 16:00

Здравейте колеги,
Обмислям да си закупя комплект летни гуми задължително RFT. 225/45/17.
Спрял съм се на тези варианти: Ако някой има преки наблюдения, най вече за Driveguard-a, моля да ги сподели. В момента съм с Dunlop SP01. Доволен съм, но вече са стар модел.

1. Continental Sport Contact 5 - RFT 225/45/17 91W (202лв)
2. Bridgestone Driveguard (new model) - 225/45 R17 94Y RFT XL (198лв)
3. Pirelli Cinturato P7 - 225/45R17 91W RFT (215лв)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 17.07.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW 320d SE E90

Re: Run-flat или обикновени гуми?

Мнение от morto » 08 Апр 2017, 20:06

Здравейте, в миналото лято сложих отпред Conti Sport 5 рънфлат (225/45/17). Много съм доволен доста по тихи от Бриджстоун, на возия и поведение на сухо/мокро са отлични. Исках да купя същите и за отзад (255/40/17) но се оказа че Конти не правят рънфлат СпортКонтакт 5 в този размер. Имат СпортКонтакт 2, та стана ясно че няма да карам с еднакви гуми. Сега дилемата ми е да взема СпортКонтакт2 или която и да е друга премиум марка гуми за отзад?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: Run-flat или обикновени гуми?

Мнение от bai_ILIA » 08 Апр 2017, 21:05

Драйвгарда май е модел от онзи ден. Аз бих заложил на най-новото, понеже все пак рън флат в БГ си е компромис с возията. Би трябвало новото да е най-добро...
"Чемодан, вокзал, Москва"

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 17.05.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E91 325i
Детайли за колата: N53B30

Re: Run-flat или обикновени гуми?

Мнение от hakinnen07 » 08 Апр 2017, 22:31

morto написа:Здравейте, в миналото лято сложих отпред Conti Sport 5 рънфлат (225/45/17). Много съм доволен доста по тихи от Бриджстоун, на возия и поведение на сухо/мокро са отлични. Исках да купя същите и за отзад (255/40/17) но се оказа че Конти не правят рънфлат СпортКонтакт 5 в този размер. Имат СпортКонтакт 2, та стана ясно че няма да карам с еднакви гуми. Сега дилемата ми е да взема СпортКонтакт2 или която и да е друга премиум марка гуми за отзад?


За RFT 255/40/17 Pirelli P Zero е най добрият избор за момента.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 28.09.2009
Пол: Мъж
Кара: Колело и B58

Re: Run-flat или обикновени гуми?

Мнение от julkata1 » 10 Апр 2017, 13:34

morto написа:Здравейте, в миналото лято сложих отпред Conti Sport 5 рънфлат (225/45/17). Много съм доволен доста по тихи от Бриджстоун, на возия и поведение на сухо/мокро са отлични. Исках да купя същите и за отзад (255/40/17) но се оказа че Конти не правят рънфлат СпортКонтакт 5 в този размер. Имат СпортКонтакт 2, та стана ясно че няма да карам с еднакви гуми. Сега дилемата ми е да взема СпортКонтакт2 или която и да е друга премиум марка гуми за отзад?

Имах същата дилема като карах 3ката, купих я с Pireli който бяха пълен боклук, ужасен аквапланинг на магистралата направих, предните ги смених с Conti sport contact 5 SSR 225/40/18 , обаче задни 255/35/18 нямаха и си купих Michelin pilot sport PS2 ZP. Не съм имал никакви проблеми но Conti-то след 2 сезона се втърдиха доста и станаха по-шумни, предполагам заради рънфлат технологията. Задните Michelin-и си бяха супер меки.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: Run-flat или обикновени гуми?

Мнение от stocky » 10 Апр 2017, 16:45

На мен това ще ми е трето лято с Runflat CSC5 SSR 225/45/17 и като знам в какво състояние бяха като ги свалих, съм убеден, че отново ще съм доволен. Супер гума е!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10439
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Run-flat или обикновени гуми?

Мнение от Leon » 11 Апр 2017, 7:12

Е, чак супер гума... Хубава е, но не бих я превъзнасял. Но се включвам с друга цел. Откакто се радвам на летните гуми ми се върти в главата да го напиша. Когато избирате гуми, имайте и друго предвид - като цяло в България асфалтът е много лош и като сложите много широки гуми, те започват да се пързалят, получава се ефект летен лед. От там започвате да плюете по гумите колко са лоши, а друг човек с по-тесен размер, е супер доволен, защото държат яко. Гарантирам, че ако се сложат един и същи модел гуми на Е90 325, но едните 205/55/16, а другите 255/40/17 (или 18), на 90% от пътищата и улиците в първия случай ще са супер, във втория ще са боклуци, които нищо не държат.

В светлината на горното, моят личен извод е, че малките размери гуми е по-удачно да са рънфлет с оглед да се избегне огъването на бордовете в завои. Да не говорим, че цената им вече е колкото стандартните миналия сезон.
Never mistake motion for action...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 28.09.2009
Пол: Мъж
Кара: Колело и B58

Re: Run-flat или обикновени гуми?

Мнение от julkata1 » 11 Апр 2017, 10:05

Пичове, гумите имат 3 критерия по който се мерят, шум, икономия на гориво, сцепление на мокро. Споделете тези критерии, всичко друго е вашето субективно мнение :mhihi: на мен може да ми харесва, но на някой друг не. И един пример 5цата ми (535д) няма летни гуми който да я задържат при по-сериозно настъпване.
Последна промяна julkata1 на 11 Апр 2017, 10:13, променена общо 1 път

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Run-flat или обикновени гуми?

Мнение от b00st » 11 Апр 2017, 10:05

Leon написа:Е, чак супер гума... Хубава е, но не бих я превъзнасял. Но се включвам с друга цел. Откакто се радвам на летните гуми ми се върти в главата да го напиша. Когато избирате гуми, имайте и друго предвид - като цяло в България асфалтът е много лош и като сложите много широки гуми, те започват да се пързалят, получава се ефект летен лед. От там започвате да плюете по гумите колко са лоши, а друг човек с по-тесен размер, е супер доволен, защото държат яко. Гарантирам, че ако се сложат един и същи модел гуми на Е90 325, но едните 205/55/16, а другите 255/40/17 (или 18), на 90% от пътищата и улиците в първия случай ще са супер, във втория ще са боклуци, които нищо не държат.

В светлината на горното, моят личен извод е, че малките размери гуми е по-удачно да са рънфлет с оглед да се избегне огъването на бордовете в завои. Да не говорим, че цената им вече е колкото стандартните миналия сезон.

Има нещо такова, преди с 255-ците отзад при мен тръгваше много, особено като напече доволно сополивия асфалт, но те бяха рънфлетки. Сега с 225-ците не тръгва толкова колата, но те са нови зимни и температурите още не са вдигнали. Не знам разликата точно от кой фактор е, но има нещо вярно за ширината отзад.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Run-flat или обикновени гуми?

Мнение от Dextuar » 11 Апр 2017, 10:26

julkata1 написа:Пичове, гумите имат 3 критерия по който се мерят, шум, икономия на гориво, сцепление на мокро. Споделете тези критерии, всичко друго е вашето субективно мнение :mhihi: на мен може да ми харесва, но на някой друг не. И един пример 5цата ми (535д) няма летни гуми който да я задържат при по-сериозно настъпване.

По-лошото е, че май дори и при 320д е така :mhihi: :mhihi: :mhihi: Но аз го отдавам на кофти асфалта, вчера ми занесе в завой при подаване на минимална газ, чак се изненадах, а гумите ми са още сравнително нови клас А(Дънлоп спорт макс2 рт) на сцепление на мокро, ама на сухо нещо бягат по изтъркания асфалт, но пък на нов са бетон...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: Run-flat или обикновени гуми?

Мнение от bai_ILIA » 11 Апр 2017, 14:46

проблемът е в асфалта, а не гумите. аз съм си правил експерименти на гаден асвалт как не мога да хвана пътя от 0 до 100-120, и на съседния булевард с чисто нов асфалт как не мога да ги завъртя повече от 5-10м при това ги превърта, но тегли напред...в БГ единствения асфалт, който кара повече време е този по магистралите. В градовете 1-2 години и натоварените булеварди макар и с чисто нов асфалт стават хлъзгави понеже имат и бая прах и мръсотия...
"Чемодан, вокзал, Москва"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10439
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Run-flat или обикновени гуми?

Мнение от Leon » 11 Апр 2017, 18:39

Точно така, на хубав асфалт гумите успяват да сложат мощност и да бутат колата, на гаден асфалт просто се пързаля настрани и дсц-то полудява.
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Run-flat или обикновени гуми?

Мнение от acho.rs » 17 Апр 2017, 14:57

hakinnen07 написа:Здравейте колеги,
Обмислям да си закупя комплект летни гуми задължително RFT. 225/45/17.
Спрял съм се на тези варианти: Ако някой има преки наблюдения, най вече за Driveguard-a, моля да ги сподели. В момента съм с Dunlop SP01. Доволен съм, но вече са стар модел.

1. Continental Sport Contact 5 - RFT 225/45/17 91W (202лв)
2. Bridgestone Driveguard (new model) - 225/45 R17 94Y RFT XL (198лв)
3. Pirelli Cinturato P7 - 225/45R17 91W RFT (215лв)

Аз сложих Драйвгард - водят си го РФТ но не е. Контито е много стар модел. Актуалния модел е Спорт Контакт 6 или за БГ по добре Премиум Контакт 6.
Драйвгард е супер - по-меки са от типичния РФТ, на мокро се държат перфектно. Презумцията ми е че на летни гуми трудно ще хванеш разликата между премиум марки а в случая видима разлика е комфорта и демиджа който (вероятно) рънфлата носи на окачването .

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook