Run-flat или обикновени гуми?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Вчера смених гумите и сложих нови обикновени ContiSportContact 5 225/40/18 и 255/35/18. Струват ми се шумни... Возията сега е малко по-добра в сравнение със старите летни Bridgestone Potenza Runflat. Ще ми е интересно да видя какъв разход ще ми даде спрямо зимни-летни. До сега между 16 и 18 цола беше около половин литър.
- emba
- Потребител
- Мнения: 29
- Регистриран на: 6.06.2013
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318d (122hp) E90
- Мечтае да кара: BMW M3 F80
Re: Run-flat или обикновени гуми?
kvasilev76 написа:колеги,някой да е слагал от тези Nokian zLine RunFlat ?
Колега аз съм с Nokian zLine XL 225/45/17 в сравнение с Continental contipremiumcontact 2 RF 205/55/16 возят по-комфортно стабилни са на сухо а на мокро с тези големи канали изхварлят доста вода и също са стабилни още не съм попадал в аквапланинг с тях. Единствено ми прави впечатление, че се изтъркват малко по-бързо от continental-a.
- hakinnen07
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 17.05.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325i
- Детайли за колата: N53B30
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Здравейте колеги,
Обмислям да си закупя комплект летни гуми задължително RFT. 225/45/17.
Спрял съм се на тези варианти: Ако някой има преки наблюдения, най вече за Driveguard-a, моля да ги сподели. В момента съм с Dunlop SP01. Доволен съм, но вече са стар модел.
1. Continental Sport Contact 5 - RFT 225/45/17 91W (202лв)
2. Bridgestone Driveguard (new model) - 225/45 R17 94Y RFT XL (198лв)
3. Pirelli Cinturato P7 - 225/45R17 91W RFT (215лв)
Обмислям да си закупя комплект летни гуми задължително RFT. 225/45/17.
Спрял съм се на тези варианти: Ако някой има преки наблюдения, най вече за Driveguard-a, моля да ги сподели. В момента съм с Dunlop SP01. Доволен съм, но вече са стар модел.
1. Continental Sport Contact 5 - RFT 225/45/17 91W (202лв)
2. Bridgestone Driveguard (new model) - 225/45 R17 94Y RFT XL (198лв)
3. Pirelli Cinturato P7 - 225/45R17 91W RFT (215лв)
- morto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 123
- Регистриран на: 17.07.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320d SE E90
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Здравейте, в миналото лято сложих отпред Conti Sport 5 рънфлат (225/45/17). Много съм доволен доста по тихи от Бриджстоун, на возия и поведение на сухо/мокро са отлични. Исках да купя същите и за отзад (255/40/17) но се оказа че Конти не правят рънфлат СпортКонтакт 5 в този размер. Имат СпортКонтакт 2, та стана ясно че няма да карам с еднакви гуми. Сега дилемата ми е да взема СпортКонтакт2 или която и да е друга премиум марка гуми за отзад?
- bai_ILIA
- ентусиаст
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Драйвгарда май е модел от онзи ден. Аз бих заложил на най-новото, понеже все пак рън флат в БГ си е компромис с возията. Би трябвало новото да е най-добро...
"Чемодан, вокзал, Москва"
- hakinnen07
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 17.05.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325i
- Детайли за колата: N53B30
Re: Run-flat или обикновени гуми?
morto написа:Здравейте, в миналото лято сложих отпред Conti Sport 5 рънфлат (225/45/17). Много съм доволен доста по тихи от Бриджстоун, на возия и поведение на сухо/мокро са отлични. Исках да купя същите и за отзад (255/40/17) но се оказа че Конти не правят рънфлат СпортКонтакт 5 в този размер. Имат СпортКонтакт 2, та стана ясно че няма да карам с еднакви гуми. Сега дилемата ми е да взема СпортКонтакт2 или която и да е друга премиум марка гуми за отзад?
За RFT 255/40/17 Pirelli P Zero е най добрият избор за момента.
Re: Run-flat или обикновени гуми?
morto написа:Здравейте, в миналото лято сложих отпред Conti Sport 5 рънфлат (225/45/17). Много съм доволен доста по тихи от Бриджстоун, на возия и поведение на сухо/мокро са отлични. Исках да купя същите и за отзад (255/40/17) но се оказа че Конти не правят рънфлат СпортКонтакт 5 в този размер. Имат СпортКонтакт 2, та стана ясно че няма да карам с еднакви гуми. Сега дилемата ми е да взема СпортКонтакт2 или която и да е друга премиум марка гуми за отзад?
Имах същата дилема като карах 3ката, купих я с Pireli който бяха пълен боклук, ужасен аквапланинг на магистралата направих, предните ги смених с Conti sport contact 5 SSR 225/40/18 , обаче задни 255/35/18 нямаха и си купих Michelin pilot sport PS2 ZP. Не съм имал никакви проблеми но Conti-то след 2 сезона се втърдиха доста и станаха по-шумни, предполагам заради рънфлат технологията. Задните Michelin-и си бяха супер меки.
Race Chip Ultimate + App control 3.0d 258ксhttps://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=133&t=438448&p=4501949#p4501949
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Run-flat или обикновени гуми?
На мен това ще ми е трето лято с Runflat CSC5 SSR 225/45/17 и като знам в какво състояние бяха като ги свалих, съм убеден, че отново ще съм доволен. Супер гума е!
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10439
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Е, чак супер гума... Хубава е, но не бих я превъзнасял. Но се включвам с друга цел. Откакто се радвам на летните гуми ми се върти в главата да го напиша. Когато избирате гуми, имайте и друго предвид - като цяло в България асфалтът е много лош и като сложите много широки гуми, те започват да се пързалят, получава се ефект летен лед. От там започвате да плюете по гумите колко са лоши, а друг човек с по-тесен размер, е супер доволен, защото държат яко. Гарантирам, че ако се сложат един и същи модел гуми на Е90 325, но едните 205/55/16, а другите 255/40/17 (или 18), на 90% от пътищата и улиците в първия случай ще са супер, във втория ще са боклуци, които нищо не държат.
В светлината на горното, моят личен извод е, че малките размери гуми е по-удачно да са рънфлет с оглед да се избегне огъването на бордовете в завои. Да не говорим, че цената им вече е колкото стандартните миналия сезон.
В светлината на горното, моят личен извод е, че малките размери гуми е по-удачно да са рънфлет с оглед да се избегне огъването на бордовете в завои. Да не говорим, че цената им вече е колкото стандартните миналия сезон.
Never mistake motion for action...
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Пичове, гумите имат 3 критерия по който се мерят, шум, икономия на гориво, сцепление на мокро. Споделете тези критерии, всичко друго е вашето субективно мнение на мен може да ми харесва, но на някой друг не. И един пример 5цата ми (535д) няма летни гуми който да я задържат при по-сериозно настъпване.
Последна промяна julkata1 на 11 Апр 2017, 10:13, променена общо 1 път
Race Chip Ultimate + App control 3.0d 258ксhttps://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=133&t=438448&p=4501949#p4501949
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Leon написа:Е, чак супер гума... Хубава е, но не бих я превъзнасял. Но се включвам с друга цел. Откакто се радвам на летните гуми ми се върти в главата да го напиша. Когато избирате гуми, имайте и друго предвид - като цяло в България асфалтът е много лош и като сложите много широки гуми, те започват да се пързалят, получава се ефект летен лед. От там започвате да плюете по гумите колко са лоши, а друг човек с по-тесен размер, е супер доволен, защото държат яко. Гарантирам, че ако се сложат един и същи модел гуми на Е90 325, но едните 205/55/16, а другите 255/40/17 (или 18), на 90% от пътищата и улиците в първия случай ще са супер, във втория ще са боклуци, които нищо не държат.
В светлината на горното, моят личен извод е, че малките размери гуми е по-удачно да са рънфлет с оглед да се избегне огъването на бордовете в завои. Да не говорим, че цената им вече е колкото стандартните миналия сезон.
Има нещо такова, преди с 255-ците отзад при мен тръгваше много, особено като напече доволно сополивия асфалт, но те бяха рънфлетки. Сега с 225-ците не тръгва толкова колата, но те са нови зимни и температурите още не са вдигнали. Не знам разликата точно от кой фактор е, но има нещо вярно за ширината отзад.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Run-flat или обикновени гуми?
julkata1 написа:Пичове, гумите имат 3 критерия по който се мерят, шум, икономия на гориво, сцепление на мокро. Споделете тези критерии, всичко друго е вашето субективно мнение на мен може да ми харесва, но на някой друг не. И един пример 5цата ми (535д) няма летни гуми който да я задържат при по-сериозно настъпване.
По-лошото е, че май дори и при 320д е така Но аз го отдавам на кофти асфалта, вчера ми занесе в завой при подаване на минимална газ, чак се изненадах, а гумите ми са още сравнително нови клас А(Дънлоп спорт макс2 рт) на сцепление на мокро, ама на сухо нещо бягат по изтъркания асфалт, но пък на нов са бетон...
- bai_ILIA
- ентусиаст
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Run-flat или обикновени гуми?
проблемът е в асфалта, а не гумите. аз съм си правил експерименти на гаден асвалт как не мога да хвана пътя от 0 до 100-120, и на съседния булевард с чисто нов асфалт как не мога да ги завъртя повече от 5-10м при това ги превърта, но тегли напред...в БГ единствения асфалт, който кара повече време е този по магистралите. В градовете 1-2 години и натоварените булеварди макар и с чисто нов асфалт стават хлъзгави понеже имат и бая прах и мръсотия...
"Чемодан, вокзал, Москва"
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10439
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Точно така, на хубав асфалт гумите успяват да сложат мощност и да бутат колата, на гаден асфалт просто се пързаля настрани и дсц-то полудява.
Never mistake motion for action...
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Run-flat или обикновени гуми?
hakinnen07 написа:Здравейте колеги,
Обмислям да си закупя комплект летни гуми задължително RFT. 225/45/17.
Спрял съм се на тези варианти: Ако някой има преки наблюдения, най вече за Driveguard-a, моля да ги сподели. В момента съм с Dunlop SP01. Доволен съм, но вече са стар модел.
1. Continental Sport Contact 5 - RFT 225/45/17 91W (202лв)
2. Bridgestone Driveguard (new model) - 225/45 R17 94Y RFT XL (198лв)
3. Pirelli Cinturato P7 - 225/45R17 91W RFT (215лв)
Аз сложих Драйвгард - водят си го РФТ но не е. Контито е много стар модел. Актуалния модел е Спорт Контакт 6 или за БГ по добре Премиум Контакт 6.
Драйвгард е супер - по-меки са от типичния РФТ, на мокро се държат перфектно. Презумцията ми е че на летни гуми трудно ще хванеш разликата между премиум марки а в случая видима разлика е комфорта и демиджа който (вероятно) рънфлата носи на окачването .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани