Run-flat или обикновени гуми?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- vanko242
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Mallorca
- Пол: Мъж
- Кара: трактор шестак
- Детайли за колата: m57tu2d30 OL
Re: Run-flat или обикновени гуми?
zaharia написа:Най-голямата разлика при шофиране с рънфлат поне за мен, е че неравностите по пътя лесно променят посоката на движение, поради което трябва здраво да се държи волана. Подобен проблем с обикновени гуми не съм забелязал.
....управлението на автомобила е доста директно с РФТ, затова и волана е доста твърд! Окачването е изчислено за такива гуми....по-шумни са да, вярно е, но веднъж загрели добре са ок! Аз съм с 225/45/17 и 255/40/17 отзад и буквално усещам настилката, което ми доставя голям кеф все едно съм в състезателна кола. Ако има коловози по асфалта обаче е проблем и трябва да се внимава, колата просто леко поема в друга посока без да въртиш волана!
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
- DiscontroL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 1.08.2019
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: ВАЗ 2106 Turbo / BMW E46 330xi
- Мечтае да кара: E30 M3 SPORT EVOLUTION / Е36 М3 / E46 M3
- Детайли за колата: E36 - M43B18 --> M50B20 (Продадена)
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Zubcho написа:Пробвай. Само си приготви читав и голям пожарогасител. После да изгасиш гумата.joro_tt написа:Някой пробвал ли е да събере патерица отпред в двигателния отсег? 2.0d 163к.с., между радиатора и двигателя има 1 педя разстояние...
Как успявате да ги родите тези мисли се чудя. Ако можеше, производителят щеше да я сложи там. Ако толкова ти пречи патерицата, махни я и си вземи спрей + компресор.
Има доста коли от близкото минало на които гумите са в двигателния отсег.
Лада Нива
Форд Зодиак
За колегите, който не им се мъкне патерица или компресор има и друг вариант. Малки бутилки с Цо2 и спрей..
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Race cars is my escape from all bullshit in life...
Re: Run-flat или обикновени гуми?
zaharia написа:Най-голямата разлика при шофиране с рънфлат поне за мен, е че неравностите по пътя лесно променят посоката на движение, поради което трябва здраво да се държи волана. Подобен проблем с обикновени гуми не съм забелязал.
Оказва се това е било проблем на по-старите модели - при мен Bridgestone Potenza RE 050 A RFT дот 2013 или може би на остаряването на гумата. След като ги смених с 17' Pirelli Cinturato P7 дот 2019 отпред и P Zero дот 2017 отзад, вече колата не вози като каруца, и всяка неравност по пътя да я отклонява наляво или надясно. Иначе Cinturato P7 са много тихи гуми, иначе са си твърдички и пътя се усеща, но във всеки случай има лек напредък в сравнение с Bridgestone Potenza 2013.
Тия дни сложих зимни гуми - Bridgestone driveguard rft 205/55 r16 94w дот 2017. Първите впечатления са, че са доста по-шумни от Pirelli, но за сметка на това са доста по-меки и се доближават много до обикновените гуми. Когато се минава през неравностите усещането е съвсем друго, което мисля е голям напредък. При това обаче придават едно усещане за нестабилност, все едно, че колата е върху балони. Ще видим как ще се държат по-нататък, за момента имам само 100тина км с тях.
- тео е90
- Потребител
- Мнения: 36
- Регистриран на: 30.09.2020
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 325XI
- Детайли за колата: N52B25
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Здравейте колата е Е90 325XI имам джанти 17 ки 8J и 8,5J за гуми 225/45R17 и 255/40R17 водели се спорт пакет Понеже не искам да карам с различни размери може ли да сложа на всички гуми 235/45R17 дават ги допустим размер за джантите но дали няма да опират отпред За отзад няма да има проблем.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10423
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Сложи си 225/45 отпред и отзад - има много варианти и са доста по-евтини от 235.
Never mistake motion for action...
- тео е90
- Потребител
- Мнения: 36
- Регистриран на: 30.09.2020
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 325XI
- Детайли за колата: N52B25
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Leon написа:Сложи си 225/45 отпред и отзад - има много варианти и са доста по-евтини от 235.
Да но как ще седи гума 225 на 8,5ц джанта
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10423
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
- тео е90
- Потребител
- Мнения: 36
- Регистриран на: 30.09.2020
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 325XI
- Детайли за колата: N52B25
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Leon написа:Лесно, няма никакъв проблем.
Мерси, взимам 4 еднакви тогава
- Shadowed
- младши ентусиаст
- Мнения: 456
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: Run-flat или обикновени гуми?
vanko242 написа:zaharia написа:Най-голямата разлика при шофиране с рънфлат поне за мен, е че неравностите по пътя лесно променят посоката на движение, поради което трябва здраво да се държи волана. Подобен проблем с обикновени гуми не съм забелязал.
....управлението на автомобила е доста директно с РФТ, затова и волана е доста твърд! Окачването е изчислено за такива гуми....по-шумни са да, вярно е, но веднъж загрели добре са ок! Аз съм с 225/45/17 и 255/40/17 отзад и буквално усещам настилката, което ми доставя голям кеф все едно съм в състезателна кола. Ако има коловози по асфалта обаче е проблем и трябва да се внимава, колата просто леко поема в друга посока без да въртиш волана!
Все едно си в съзтезателна кола, ама не си
Идва време, в което ти писва от РФТ гумите и като се върнеш обратно започваш да си мислиш, как толкова време изобщо си карал с РФТ. Казва го човек, който кара 10 години с РФТ.
- Razor90
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 74
- Регистриран на: 2.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 328i
- Мечтае да кара: BMW М3/M5
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Препоръчайте марка/модел зимни runflat гуми. В момента съм с 205/55 R16 Michelin Alpin 5, но вече остаряха и не останах кой знае колко доволен от тях.
До колкото съм чел по чуждите ревюта Bridgestone Blizzak LM005 са топ-а, но в БГ този размер RFT го намирам само в XL версия, което означава още по-тежка и твърда гума ...
Замислям се за Bridgestone LM001, произведени за BMW, оригинално вграждане, доста по-евтини от Alpin, но не знам дали ще се държат добре на сняг/лед.
Edit: По-скоро въпроса ми стана дали да си взема LM005(XL, RFT) или Continental WinterContact TS860S (SSR) която е само run flat без XL, предполагам ще е по-добре.
До колкото съм чел по чуждите ревюта Bridgestone Blizzak LM005 са топ-а, но в БГ този размер RFT го намирам само в XL версия, което означава още по-тежка и твърда гума ...
Замислям се за Bridgestone LM001, произведени за BMW, оригинално вграждане, доста по-евтини от Alpin, но не знам дали ще се държат добре на сняг/лед.
Edit: По-скоро въпроса ми стана дали да си взема LM005(XL, RFT) или Continental WinterContact TS860S (SSR) която е само run flat без XL, предполагам ще е по-добре.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Run-flat или обикновени гуми?
От Continental WinterContact TS860 по-добро няма да намериш. От 7-8 години карам с 850-ката и 860-ката и са много добри. Имат XL и държат доста на дупки. Гледам, че сега е излезнал 870 и вероятно няма да отстъпва на по-старите. TS860S не си взимай, защото шарката е различна от TS860 и не е много популярен модел. И на тестовете не ги дават много добре.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10423
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Бриджстона са чудесни гуми и бих казал най-доброто съотношение цена/качество при рънфлета.
Never mistake motion for action...
- Razor90
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 74
- Регистриран на: 2.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 328i
- Мечтае да кара: BMW М3/M5
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Leon написа:Бриджстона са чудесни гуми и бих казал най-доброто съотношение цена/качество при рънфлета.
Единствено ме притесняват, че са XL. По спецификация на BMW не трябва да са XL. Runflat + XL предполагам ще е много тежка гума. В този размер Бриджстон-а предлага единствено Runflat + XL (няма само Runflat) за ТОП модела LM005.
NGneer4eto написа:От Continental WinterContact TS860 по-добро няма да намериш. От 7-8 години карам с 850-ката и 860-ката и са много добри. Имат XL и държат доста на дупки. Гледам, че сега е излезнал 870 и вероятно няма да отстъпва на по-старите. TS860S не си взимай, защото шарката е различна от TS860 и не е много популярен модел. И на тестовете не ги дават много добре.
За съжаление TS860 не е run flat. TS860S е рън флат и до колкото съм чел се държат по-добре на сухо и мокро спрямо TS860. Вече за сняг уж също са добри.
Специално за зимните гуми искам да са рънфлат. В големия студ при спукана гума не спираш на място.
Edit: Последно се спрях и купих Bridgestone Blizzak Driveguard LM005 205/55/r16 RFT XL DOT2021, основно заради ревютата в Интернет и по-ниската цена спрямо Michelin, Continental.
Като стане студено ще ги сложа и ще кажа дали са по-добре спрямо Michelin Alpin 5.
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Какви са ти впечатленията вече няколко месеца с тази гума?Razor90 написа:Leon написа:Бриджстона са чудесни гуми и бих казал най-доброто съотношение цена/качество при рънфлета.
Единствено ме притесняват, че са XL. По спецификация на BMW не трябва да са XL. Runflat + XL предполагам ще е много тежка гума. В този размер Бриджстон-а предлага единствено Runflat + XL (няма само Runflat) за ТОП модела LM005.NGneer4eto написа:От Continental WinterContact TS860 по-добро няма да намериш. От 7-8 години карам с 850-ката и 860-ката и са много добри. Имат XL и държат доста на дупки. Гледам, че сега е излезнал 870 и вероятно няма да отстъпва на по-старите. TS860S не си взимай, защото шарката е различна от TS860 и не е много популярен модел. И на тестовете не ги дават много добре.
За съжаление TS860 не е run flat. TS860S е рън флат и до колкото съм чел се държат по-добре на сухо и мокро спрямо TS860. Вече за сняг уж също са добри.
Специално за зимните гуми искам да са рънфлат. В големия студ при спукана гума не спираш на място.
Edit: Последно се спрях и купих Bridgestone Blizzak Driveguard LM005 205/55/r16 RFT XL DOT2021, основно заради ревютата в Интернет и по-ниската цена спрямо Michelin, Continental.
Като стане студено ще ги сложа и ще кажа дали са по-добре спрямо Michelin Alpin 5.
Аз също съм с Бригстоун RF, но са дот 2017 и другата година ще се сменят.
Мога да кажа, че при мен доста поднася..дължа го на това че вече са си старички, но са с 6.2 мил грайфер
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Здравейте колеги, преди две седмици сложих летните гуми, забелязах, че при скорости над 160км/ч шума става невъобразим, чува се нещо което наподобява трополене. Става въпрос за 17' Pirelli Cinturato P7 дот 2019 отпред и P Zero дот 2017 отзад. Тъй като няма нещо друго което да се е променило предполагам, че проблема е конкретно от гумите и то задните, тъй като са по-стари и на повече км. С тях съм карал вече 3 сезона, имат грайфер поне за още 2, но явно нещо е станало с тях за тези 3 години през които съм ги ползвал, като километри съм минал около 45хил. Та от онова което намирам по онлайн магазините - не, че избора е голям, се колебая между Bridgestone RE050 A1 255/40 R17 94 Y и Hankook Ventus S-1 Evo2 K-117 255/40 R17 94 W. Като марка ми допада повече първата(зимините ми гуми са също техни и съм доста довлен от тях), като характеристики и отзиви по-добре изглеждат вторите. Ще съм благодарен ако някой може да каже нещо за тях, да даде препоръки, а и изобщо за силния шум над определена скорост, който се появи и дали проблема е в гумите или може да е от нещо друго.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани