полезно за собствениците на 325i и 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 5.03.2016
Пол: Мъж

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от arhimed » 13 Апр 2016, 22:38

Не съм разглабял обаче, какво забелязах, буквите светят като съм на габарит, просто индикаторното тире не свети да показва кой режим съм, като гледам кабела е цял, не би ли трябвало ако беше изваден при габарит буквите да не ми светят също ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Бургас
Кара: много
Мечтае да кара: винаги

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Инаф » 15 Апр 2016, 10:28

Gqbriel написа:
Инаф написа:Оф, и на мен ми се появи тракането от двигателя, наистина е неприятно и шумно, не е просто като дизелак, а удряне на метал в метал. Направо те е срам да я караш. Колата е Н52Б30 `06г., 157000 км, маслото е на 10000км, наливам й около литър на 10000км. Появи се на градско и загрял двигател, на сутринта на студено пак чукаше. Няколко дена преди това поиска да и налея масло, сложих към 600 - 700гр., последва стабилно каране на магистрала без никакви проблеми и ... Утре ще я карам на сервиз, дано не е нещо сериозно, надявам се повдигачите да са само проблема и да се оправи, въпреки, че от чуждите форуми разбирам, че пак се появява това чукане след време. :kuku:

ДИСА-а чука също - имай го предвид..а ти си от малкото които не наливат масло преди 10 000км...чак ми е странно :mhihi:


Оказа се разбит лагер на АС компресора. ...
... Масло наливам, но имах впредвид, че за 10000км наливам около литър.
E60 ///M5 is the ultimate BMW.

..."The second race saw one of Andy Priaulx’s famous solo escapes from the pole position on the reverse grid."

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 22.06.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 LCI 2.5si
Мечтае да кара: BMW F25
Детайли за колата: Black Sapphire

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от byte » 18 Апр 2016, 12:00

Нова информация по моя случай. (А именно N52B25K с масло BMW TwinPower Turbo 5W30 и разход от около 1 литър на 2100км смесено каране.)

След Check Engine и проблем с клапън/датчик за налягането на малото към единия от разпределителните валове, бе препоръчана и смяна на капака на клапаните - пластмасов, черен, който не подлежи на сервизиране при N52K.
Интервенцията я направиха в Дару Кар, капакът не е никак евтин, чаках го 3-4 дена от Германия на цена около 600лв, с отстъпка 5% за коли на 7 години е около 570лв.

Смениха и маслото с Castrol Magnatec Professional 5W40 (мисля че е ребрандиран Edge) пълна синтетика и резултатите са налице.
По-принцип двигателя си беше много тих, не се позваваше че работи, а сега е още по-тих. Също така, не се чуват вече повдигачите при стартиране дори и след 4-5 дена стоене, а за разхода на масло вече 1300км съм минал и всичко е на max :dunno: , преди смяната за толкова вече бяха отишли над 0.5 литра. По мой сметки вече отива на 1 литър за 7000км а може и по-голям пробег.(още не е спаднало с чертичка за да го сметна)

Така че, проблемът с разхода на масло, може да не е само от гумички на клапаните или сегменти, а и от въпросния капак на клапаните - при N52K са вградени и механизмите за картерната вентилация в него.
"Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes." - Edsger Dijkstra

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от vld » 18 Апр 2016, 12:51

byte написа:Нова информация по моя случай. (А именно N52B25K с масло BMW TwinPower Turbo 5W30 и разход от около 1 литър на 2100км смесено каране.)

След Check Engine и проблем с клапън/датчик за налягането на малото към единия от разпределителните валове, бе препоръчана и смяна на капака на клапаните - пластмасов, черен, който не подлежи на сервизиране при N52K.
Интервенцията я направиха в Дару Кар, капакът не е никак евтин, чаках го 3-4 дена от Германия на цена около 600лв, с отстъпка 5% за коли на 7 години е около 570лв.

Смениха и маслото с Castrol Magnatec Professional 5W40 (мисля че е ребрандиран Edge) пълна синтетика и резултатите са налице.
По-принцип двигателя си беше много тих, не се позваваше че работи, а сега е още по-тих. Също така, не се чуват вече повдигачите при стартиране дори и след 4-5 дена стоене, а за разхода на масло вече 1300км съм минал и всичко е на max :dunno: , преди смяната за толкова вече бяха отишли над 0.5 литра. По мой сметки вече отива на 1 литър за 7000км а може и по-голям пробег.(още не е спаднало с чертичка за да го сметна)

Така че, проблемът с разхода на масло, може да не е само от гумички на клапаните или сегменти, а и от въпросния капак на клапаните - при N52K са вградени и механизмите за картерната вентилация в него.


Аз мисля, че капака ако не е спукан и не тече от него, няма как да е причина за намаления разход ;)
В твоя случай, разхода е различен защото са ти сипали по гъсто масло :idea:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 22.06.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 LCI 2.5si
Мечтае да кара: BMW F25
Детайли за колата: Black Sapphire

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от byte » 18 Апр 2016, 15:14

Аз мисля, че капака ако не е спукан и не тече от него, няма как да е причина за намаления разход ;)
В твоя случай, разхода е различен защото са ти сипали по гъсто масло :idea:


Ами имаше омасляване по ръба, без течове под колата. Все едно е само за гарнитура... Но уви, казаха че целия се е "запушил" или нещо подобно и от там дава разминавания в налягането и т.н.
Иначе, за маслото си прав - 5w40 държи повече на високи температури. Но все пак не ми се вярва от 5w30 до 5w40 да е чак толкова голяма разликата в разхода на масло.
"Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes." - Edsger Dijkstra

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Gqbriel » 18 Апр 2016, 16:31

byte написа:
Аз мисля, че капака ако не е спукан и не тече от него, няма как да е причина за намаления разход ;)
В твоя случай, разхода е различен защото са ти сипали по гъсто масло :idea:


Ами имаше омасляване по ръба, без течове под колата. Все едно е само за гарнитура... Но уви, казаха че целия се е "запушил" или нещо подобно и от там дава разминавания в налягането и т.н.
Иначе, за маслото си прав - 5w40 държи повече на високи температури. Но все пак не ми се вярва от 5w30 до 5w40 да е чак толкова голяма разликата в разхода на масло.

СНимка на капака можеш ли дадеш а също това само при Н52К ли е?Че съм чел за нещо такова

За това ли става дума?
Изображение

А намерих и още нещо интересно :mhihi:

http://vanos-bmw.com/membrane-for-cover ... 1127552281
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10418
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Leon » 18 Апр 2016, 16:41

Мда, интересно е това - за първи път чувам за такава мембрана, на следващата смяна на масло трябва да й обърна внимание. А на снимката какво е, че ми е дребно и не го разпознавам?
Never mistake motion for action...

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 22.06.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 LCI 2.5si
Мечтае да кара: BMW F25
Детайли за колата: Black Sapphire

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от byte » 18 Апр 2016, 16:52

СНимка на капака можеш ли дадеш а също това само при Н52К ли е?Че съм чел за нещо такова


Ще го снимам другата събота и неделя, но като цяло на външен вид не ми наби на очи нещо нередно :dunno:
"Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes." - Edsger Dijkstra

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Gqbriel » 18 Апр 2016, 16:55

Leon написа:Мда, интересно е това - за първи път чувам за такава мембрана, на следващата смяна на масло трябва да й обърна внимание. А на снимката какво е, че ми е дребно и не го разпознавам?

Това е капака на клапаните..Където влиза мсиля маркуча за картерната венитлация
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 24 Апр 2016, 21:28

2A98 Crankshaft-inlet camshaft, correlation- Value outside reference range

Това го изплюва от време на време без да пали check engine. Соленоидите са чистени. Някакви идеи?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 28.09.2009
Пол: Мъж
Кара: Колело и B58

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от julkata1 » 25 Апр 2016, 16:28

byte написа:Нова информация по моя случай. (А именно N52B25K с масло BMW TwinPower Turbo 5W30 и разход от около 1 литър на 2100км смесено каране.)

След Check Engine и проблем с клапън/датчик за налягането на малото към единия от разпределителните валове, бе препоръчана и смяна на капака на клапаните - пластмасов, черен, който не подлежи на сервизиране при N52K.
Интервенцията я направиха в Дару Кар, капакът не е никак евтин, чаках го 3-4 дена от Германия на цена около 600лв, с отстъпка 5% за коли на 7 години е около 570лв.

Смениха и маслото с Castrol Magnatec Professional 5W40 (мисля че е ребрандиран Edge) пълна синтетика и резултатите са налице.
По-принцип двигателя си беше много тих, не се позваваше че работи, а сега е още по-тих. Също така, не се чуват вече повдигачите при стартиране дори и след 4-5 дена стоене, а за разхода на масло вече 1300км съм минал и всичко е на max :dunno: , преди смяната за толкова вече бяха отишли над 0.5 литра. По мой сметки вече отива на 1 литър за 7000км а може и по-голям пробег.(още не е спаднало с чертичка за да го сметна)

Така че, проблемът с разхода на масло, може да не е само от гумички на клапаните или сегменти, а и от въпросния капак на клапаните - при N52K са вградени и механизмите за картерната вентилация в него.


Колега в Дарукар ли ти сипаха 5W40 Magnatec? Това масло не е за този двигател по-принцип, освен това БМВ ползват само БМВ масло(произведено от Шел вече). :confused:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 11.09.2012
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: М3

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от DaveBG » 25 Апр 2016, 20:58

byte написа:Така че, проблемът с разхода на масло, може да не е само от гумички на клапаните или сегменти, а и от въпросния капак на клапаните - при N52K са вградени и механизмите за картерната вентилация в него.


Колега какъв е тоя капак на клапаните че и на мен ми гори масло и съм сменял вече гумички на клапаните и карам и с 5-40 но няма оправия. 1л на 1000-2000км си отиват... Нямам течове.

Да не става дума за целия капак на главата?

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 22.06.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 LCI 2.5si
Мечтае да кара: BMW F25
Детайли за колата: Black Sapphire

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от byte » 25 Апр 2016, 22:11

julkata1 написа:Колега в Дарукар ли ти сипаха 5W40 Magnatec? Това масло не е за този двигател по-принцип, освен това БМВ ползват само БМВ масло(произведено от Шел вече). :confused:


Да, колега, и смяната на маслото стана в ДаруКар. Конкретно за маслото - Castrol 5W40 Magnatec Professional е пълна синтетика, покриваща BMW стандардта LL04 - http://www.castrol.com/en_gb/united-kin ... natec.html - втория таб 5W40.
Както писах по рано, новите масла, брандирани oт BMW се правт от Shell, конкретно двигателя N52 е праен по времето на Castrol... Незнам, лично на мен BMW TwinPower 5W30 произведено от Shell не е добър вариант, съдейки по разхода - 1 литър на 2200км и шум от повдигачи при 2-3 дена покой.. :dunno: в момента вече 1600км с новото масло и нивото му е на максимум, но все пак и капака ми смениха :dunno:
"Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes." - Edsger Dijkstra

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 22.06.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 LCI 2.5si
Мечтае да кара: BMW F25
Детайли за колата: Black Sapphire

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от byte » 25 Апр 2016, 22:23

DaveBG написа:
Колега какъв е тоя капак на клапаните че и на мен ми гори масло и съм сменял вече гумички на клапаните и карам и с 5-40 но няма оправия. 1л на 1000-2000км си отиват... Нямам течове.

Да не става дума за целия капак на главата?


http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3737 - номер 1 от схемата, номер 11127552281, ето го и с повече снимки - https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw ... 127552281/
Нямах течове, но имах омасляване по крайщиата - приличаше като за гарнитура, но се наложи смяната на целия.
Има доста труд по смяната му, но всичко стана за около седмица в Дарукар.
"Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes." - Edsger Dijkstra

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Gqbriel » 26 Апр 2016, 8:47

byte написа:
DaveBG написа:
Колега какъв е тоя капак на клапаните че и на мен ми гори масло и съм сменял вече гумички на клапаните и карам и с 5-40 но няма оправия. 1л на 1000-2000км си отиват... Нямам течове.

Да не става дума за целия капак на главата?


http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3737 - номер 1 от схемата, номер 11127552281, ето го и с повече снимки - https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw ... 127552281/
Нямах течове, но имах омасляване по крайщиата - приличаше като за гарнитура, но се наложи смяната на целия.
Има доста труд по смяната му, но всичко стана за около седмица в Дарукар.

А случайно да пазиш стария капак или поне да ги снима един до друг?
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook