полезно за собствениците на 325i и 330i
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Аз пък ще си задам въпроса като върл бензинджия...
Като караш главно извън града, защо ти е бензин???
330д, нисък разход, еластичен, доказано по-здрав.
Като караш главно извън града, защо ти е бензин???
330д, нисък разход, еластичен, доказано по-здрав.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Aleksiev777 написа:Колеги, извинявам се предварително ако "цапам" темата но какво ще кажете за 328i Xdrive от USA (234 hp). По VIN излиза N52K мотор. Отдавна са ми мерак тези е90ки и искам малко мнение по въпроса, защото парите не са малко. Тъй като карането ми е предимно извънградско, ще стане ли на газ?
Да става - излиза към 2 бона качествена бутилка и инсталация.
- Aleksiev777
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 21.02.2019
- Пол: Мъж
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Bexim написа:Аз пък ще си задам въпроса като върл бензинджия...
Като караш главно извън града, защо ти е бензин???
330д, нисък разход, еластичен, доказано по-здрав.
Просто не съм по дизела. Да карал съм 330д и 530д е60 - вървят повече от доволно според мен, но искам да е бензин. Плюс това ми се очертава често излизане към Германия, а там не харесват много дизелите вече
Затова и искам мнения - ако го взема, това ще е първото ми БМВ. Мой приятел върл БеЕмвист много ме отказа, но съм тъп и упорит.
- vassil_bk
- младши ентусиаст
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Като искаш да е бензин, защо ще му слагаш газ...?! Не мога да разбера каква е тая мания с газовите уредби. На тази кола като сложиш каското, данъка, ГО, гумите, обслужване на година и изведнъж 1-2 лтр / 100км разлика в разход става голем проблем. Сериозно ли! Колко 80 хил. км на година ще правиш, за да си избиеш 2К за читава газова и всичките проблеми, в които ще се вкараш с нея...Aleksiev777 написа:... но искам да е бензин. ...
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10430
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Aleksiev777 написа:Колеги, извинявам се предварително ако "цапам" темата но какво ще кажете за 328i Xdrive от USA (234 hp). По VIN излиза N52K мотор. Отдавна са ми мерак тези е90ки и искам малко мнение по въпроса, защото парите не са малко. Тъй като карането ми е предимно извънградско, ще стане ли на газ?
Писал съм на няколко места, потърси.
Never mistake motion for action...
- Aleksiev777
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 21.02.2019
- Пол: Мъж
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
@Leon, благодаря. Прочетох почти цялата тема и започнах дори да се отказвам от този мотор. Цифрите поне за мен са уау...
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Колеги а какво ви е мнението за добавка за спекли сегменти, и почистване на всички нагари в двигателя? До колкото видях има няколко варианта с хадо, един руски модификатор,и C-2000 г. Нали проблемът на първия Н52б25 идва точно от тях,и просто не издържат на високата температура на мотора.Колата все пак не е на 300-400км+,и може да има шанс да се подобрят нещата.Има ли някой който е пробвал такава процедура,и дали има смисъл да се пробва? Аз стигам до литър на 1000 и малко км.Колата все още я карам около 600-700км на месец,но не искам да стават много сериозни нещата,а и не съм готов за цялостния ремонт по проблема с разхода още, и търся някакъв временно надежден вариант.Знам че се е обсъждало също по назад,но все пак колегите със този мотор точно какво масло ползват,и кой е най-добрият вариант?Дали ще е добър вариант да се мине на 10 вместо 5,за по-малък разход?Препоръчаха ми да сложа масло на лики моли,или бардал,но все пак бих чул и вашите мнения.Отделно този разход,и спеклите сегменти убиват ли компресията на мотора,или ще е най добре да я замеря?Също така, дали убива и катовете?
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Спеклите сегменти можеш да 'отпуснеш' с промивка с газ! Проблема обаче едва ли ще се реши...Казват,че дизайна на масло-обиращия сегмент бил по-различен и се износвал бързо и т.н. Нищо не пречи да опиташ...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Към нещата за смяна по мотора, както почва темата може да добавим и следните:
https://us.autologic.com/news/bmw-vanos ... diagnosing
https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=973045
Едва ли кола до 200 000 и смяна на масло по книжка се е разминала без горните процедури.
https://us.autologic.com/news/bmw-vanos ... diagnosing
https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=973045
Едва ли кола до 200 000 и смяна на масло по книжка се е разминала без горните процедури.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
stoqnov23 написа:Колеги а какво ви е мнението за добавка за спекли сегменти, и почистване на всички нагари в двигателя? До колкото видях има няколко варианта с хадо, един руски модификатор,и C-2000 г. Нали проблемът на първия Н52б25 идва точно от тях,и просто не издържат на високата температура на мотора.Колата все пак не е на 300-400км+,и може да има шанс да се подобрят нещата.Има ли някой който е пробвал такава процедура,и дали има смисъл да се пробва? Аз стигам до литър на 1000 и малко км.Колата все още я карам около 600-700км на месец,но не искам да стават много сериозни нещата,а и не съм готов за цялостния ремонт по проблема с разхода още, и търся някакъв временно надежден вариант.Знам че се е обсъждало също по назад,но все пак колегите със този мотор точно какво масло ползват,и кой е най-добрият вариант?Дали ще е добър вариант да се мине на 10 вместо 5,за по-малък разход?Препоръчаха ми да сложа масло на лики моли,или бардал,но все пак бих чул и вашите мнения.Отделно този разход,и спеклите сегменти убиват ли компресията на мотора,или ще е най добре да я замеря?Също така, дали убива и катовете?
Сегментите са част от проблема с висока консумация на масло при първия Н52Б25, но не са единствения. Дупките за оттичане на масло на третия канал на буталата (парт номер 11257561844) са разположени на "неблагоприятно" място, както се изразяват БМВ. При смени на маслото на по 30К и градско каране тия дупки се запушват, маслото не може да се извежда и изгаря в цилиндъра. Това важи за почти всички 2.5L Н52 произведени преди март 2010, когато излизат ревизирани бутала (11257612982) и проблема най-после се оправя. Затова има и N52K харчещи доста масло, въпреки че при тях сегментите са г/д ОК.
По проблема ти - пробвай с промивка на мотора, може и да има някакъв ефект, но не очаквай огромна разлика. Единствения начин да се намали разхода осезаемо е капитален ремонт на мотора, който не е евтин. 10W масло по мое мнение е твърде гъсто за тоя мотор дори и на 200К+, качествено 5W-40 с LL-01 сертификация (НЕ LL-04) е по-добър вариант.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
stoqnov23 написа:Колеги а какво ви е мнението за добавка за спекли сегменти, и почистване на всички нагари в двигателя?
...
Колега, при теб с разход 1л на 1000км, положението е много сериозно и трябва да се вземат мерки. Смяната на вискозитета на маслото няма как да помогне, още повече пък определена марка масло. По-принцип за компресията отговарят 1 и 2 компресионнен сегмент, а не маслоуловителния. Теоретически маслото което изгаря и по-точно твърдите частици от добавките в него би трбвало да скъсяват живота на катализаторите, но с колко точно не мога да кажа, не съм срещал достоверна информация.
За съжаление не се знае какво е състоянието на мотора, може да се окаже, че заради нагарите цилиндрите са се износили и трябва да се прави капитален ремонт. Понякога точно отлаганията държат компресията и когато се отмият и хлабините станат още по-големи, положението се влошава значително. Нямам представа възможно ли е да се ремонтират изобщо нашите мотори, доколкото съм чел и разбрал от прочетеното, в Русия това се прави, но за целта за необходими специално оборудване и квалифицирани специалисти. Така, че след евентуална промивка(и) може да ти се наложи да правиш капитален ремонт, или направо да търсиш друг двигател и затова преди да започнеш трябва да си подготвен и за подобен сценарий.
Както вече писаха колегите, проблемите с горенето може да се каже на 100% идват заради прекалено големите интервали на които е сменяно маслото - понякога до 30К км, че и повече. В нашите мотори маслото не трябва да стои повече от 200-250 моторни часа между смените. При средна скорост 30км/ч това дава интервал 6000-7500К км. В зависимост от средната скорост, интервалът се коригира нагоре или надолу според условията на експлоатация на съответения автомобил. Иначе, в него се натрупват различни отпадъци и замърсявания получени в резултат на деградацията на маслото и остатъци от изгореното гориво, които образуват твърди нагари по буталата и сегментите и тези нагари запушват отвеждащите маслото отвори на буталото, както и отворите по самите сегменти. В първоначално влаганите сегменти Колбеншмидт до 2007 година те са доста малки - за това съдя по фотографиите на сегментите на тази фирма които се продават и в момента, предполагам, че става въпрос за същите. За съжаление до момента не съм попадал на снимки с оригинални от периода 2005/2007г. в моторите N52B25А. В сравнение с тях оригиналните сегменти на БМВ и на Mahle имат друго усторйство - два пръстена между които се поставя друг детайл със зигзагообразна форма. При това тук вече има достатъчно място през което да преминава маслото навътре към буталото и на практика ще се запушват много по-трудно отколкото при сегменти във вид на пръстен с малки дупчици или продълговати отвори по тях, както е при Колбеншмидт.
Иначе хора които са сменяли маслото на често, като не са спазвали предписанията на производителя или препоръките на бордовия компютър, са успели да си опазят двигателите и до момента. Примери за такива съм виждал на oil-club.de в съответната тема за консултации за избор на масло.
При една или няколко последователни промивки на двигателя за почистване на отлаганията и нагарите, когато моторът е много силно замърсен има опасност парчета от мръсотиите да попаднат каналите по които се движи маслото, да ги запушат и да предизивкат блокиране и или прегряване на мотора поради липса на смазващо вещество. Затова е много важно при промивката всичко което падне да се изкара навън заедно с маслото. За почистване на цилиндрите и буталата се ползват най-различни препарати. От това което съм срещал едни от най-ефективнте между тях са BG109 и Gzox. Повече информация за тяхното приложение може да се види тук: https://www.oil-club.ru/forum/topic/305 ... elya-gzox/
Човекът който е записал видеото се занимава от доста време с т. нар. "разкоксовка" на двигателите на различни автомобили и има доста личен опит и познания в тая област. На youtube има и канал в който могат да се намерят видеоклипове по темата.
Общо взето промивката се прави по следния начин - махат се свещите и през отворите за тях в цилиндрите се налива очистителят, който трябва да престои определено време. Това време е различно в зависимост от препарата който се ползва. Докато се чака да се разтворят нагарите, периодично се завърта валът да може да се раздвижат буталата в цилиндрите и очистителят да достигне и до сегментите. След това или се добавя неутрализатор(това е само при някои препарати) или направо се сменя маслото. След като се смени то, е добре да се сложи промивъчно масло с което да поработи още малко двигателя на ниски обороти, и което да поеме остатъците от очистителя и мръсотиите които са се отделили в резултат на неговата работа. След това, маслото се излива и се слага новото масло с което ще се кара.
Разбира се има и други варианти за промиване, с допълнителни стъпки и вариации, но този е основния който се ползва за разкоксуване на сегментите и буталата.
По принцип подобни промивки, помагат при леко и средно замърсен мотор. Когато обаче двигателят е силно замърсен, според човека от клипа по-горе е почти невъзможно да има ефект, или са необходими няколко такива промивки. Например той имаше случай с едно Ауди, където мисля след 2 промивки, горенето не изчезна и се наложи да отворят двигателя за смяна на сегменти и др. При това се видя, че все пак е имало ефект от почистването и вероятно след още една промивка отворите по сегмените щяха да освободят от нагарите и щяха да могат да пропускат свободно маслото. Случаят е показан в друго видео, видео с предишните промивки на двигателя може да се намери в канала на автора.
Така, че в края на краищата нещата опират до състоянието на двигателя. Спред мен е добре ако ще се прави промивка, преди това да се направят няколко съкратени смени на маслото, като в края на всяка се ползва от меките добавки за очистване(наливат се непосредствено преди смяната на маслото и се оставя двигателя да работи с тях по 20тина мин). Това с цел да се поочисти малко двигателя и да се намали рискът от запушване на маслените канали ако направо се налее силен разтворител какъвто се ползва при разкоксуването и мръсотиите тръгнат да падат в големи количества наведнъж.
Последна промяна zaharia на 08 Май 2019, 16:54, променена общо 1 път
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Само вметвам, че при такъв разход на масло катализатори няма как да има, а чекът няма гасене.
Сипвайте си масло и си карайте.
От М54 е така насам и хората си ги карат. Не казвам, че е ОК, ама... БМВ...
Разбира се, ако това с разкоксовката върши работа и на мен би ми било много интересно, нека го пробва някой и да сподели
И пак повтарям, на един приятел М54-ката, 330-ка, беше със стабилен разход като се кара мъжката и той направи някакъв бай-пас на картерните газове, свали налягането долу и каза, че чувствително му е намалял разходът. Предполагам също сте го мислили. Защото при тази възраст на колите, за мен това са разумните решения..
Сипвайте си масло и си карайте.
От М54 е така насам и хората си ги карат. Не казвам, че е ОК, ама... БМВ...
Разбира се, ако това с разкоксовката върши работа и на мен би ми било много интересно, нека го пробва някой и да сподели
И пак повтарям, на един приятел М54-ката, 330-ка, беше със стабилен разход като се кара мъжката и той направи някакъв бай-пас на картерните газове, свали налягането долу и каза, че чувствително му е намалял разходът. Предполагам също сте го мислили. Защото при тази възраст на колите, за мен това са разумните решения..
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Bexim написа:Разбира се, ако това с разкоксовката върши работа и на мен би ми било много интересно, нека го пробва някой и да сподели
...
Сега се сетих, че всъщност се канех да я правя тая операция, обаче май ще остане за другото лято, защото искам да направя анализ на маслото с което карам в момента, а се пада да го сменям чак септември и вече няма да съм в България. Дано да не забравя дотогава. Иначе на много руснаци разкоксовката е помогнала и за тях си е стандартна процедура, защото може да се върши и при домашни условия, особено ако двигателят е хванат навреме преди да се задръсти тотално. Доколкото разбирам навремето вместо тия новите препарати са ползвали газ за горене(керосин), а сега вече има много голям избор. Аз съм си харесал тоя Bg 109 EPR(Engine Performance Restoration) https://www.bgprod.com/catalog/engine/b ... storation/ и мисля да пробвам с него, за него човека за който споменах горе дава много добри отзиви, а през ръцете му са минали почти всички възможни подобни очистители.
P.S. Всъщност BG 109 е обикновена промивка за двигатели. За разкоксуване обаче е неоходим очистител от рода на G'zox Injection & Carb Cleaner. При него специално опитите са показали, че не е опасен и не разтваря боята на капака, за разлика от някои други очистители. Това е много важно, защото ако боята започне да пада, тя може да запуши маслените канали и да доведе до блокиране и повреждане на двигателя.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Мдам, а парчетата с нагара дето ще ги свали тая химия все едно няма пак да отидат и да ги запушат маслените магистрали? Доста рисковани са тия препарати, предвид какви малки дупчици има за да премине маслото през соленоиди, бутала, магистрали и т.н шанса да се одриска мотора след такова чистене, ако ме питате мене е 50 на 50. Особено на тия коли къде маслото се кара по 30к дори и повече ако е била примерно италянка.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани