полезно за собствениците на 325i и 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Bexim » 04 Сеп 2018, 9:22

drago9205 написа:Аз да запитам хората с бензин в кръвта и резервоара - при N53 как стоят нещата с проблемните компоннети след 2010-та? Тоест - излизат ли по-надеждни ревизии на частите горивна/водна помпа и инжекторите?

Няма ясна връзка с годините. Водната помпа си е една и съща и при Н52, и при Н53.
Винаги съм казвал, взимаш ли един от двата - сменяш си я да ти е мирна главата, защото те оставя на път.
Иначе се води, че има симптоми. Габи беше писал какви грешки дава предварително.
За мен 500 лв, при все, че няма ремък и верига не са голяма инвестиция.
Аз свалих оригиналната на 190К км. На други колеги и повече кара, но аз не исках да рискувам.

Дюзите са с доста редакции. На ранните модели шансът да са сменяни е много голям.
Прочети темата с дюзите, там съм писал, а и други колеги доста подробно. При покупка могат да се проверят, но колата трябва да е с последен или след определен софтуер.

Горивната помпа не е такъв проблем в Европа. По-скоро в щатите, заради богатите на сяра горива. Но забравяш за Магарешки и сходни шано бензиностанции.
Аз карам на 95, но си сипвам само от една верига, където съм доволен в 90% от случаите.
Тя също дава симптоми - трудно палене, чек енджин и някоя друга грешка преди да си отиде тотално.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от drago9205 » 04 Сеп 2018, 10:19

Благодаря ви за отгвороите, момчета, ще проверя пак и темата за дюзите понеже отдавна съм я чел по диагонал.

Най-вече питам, защото се опитвам да се ориентирам кое е най-малкото зло откъм подръжка и надеждност при BMW 2010 год+
Струва ми се, че това би било атомсферен бензин, на фона на проблемите с веригите и неизбежните проблеми с ЕГР и мръсен колектор, потенциално турбо/ДПФ - една водна помпа и евентуално 6 инжектора не са чак толкова много май :D

П.П. Чета разнородни неща за харча на масло, но изглежда, че при Н53, Н55 той е в норми - около 1 литър на 10к или греша?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Bexim » 04 Сеп 2018, 10:33

Така е за разхода на масло, моят е около литър и половина за 10К км.
Аз ако бях сега щях да си взема N55. Най-изчистен е като че ли от всичко, но пък си и подхарчва стабилно. А пък и там точките и книжката няма да останат дълго в цялост.. :mhihi:
А дюзите колко да са кекави - издържат над 100К км, така че мисля са си ОК. :dunno:
Имах само една заминала за около 100К км, другите бяха ОК с индекс 11, а последните са 14-ки. 11-ките ги продадох на един пич с 4 цилиндрова и си ги кара момчето и една резервна има даже :lol:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 601
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от don_gori » 05 Сеп 2018, 16:06

Колеги здравейте, да попитам има ли начин да се проверят соленоидите на ваносите ?
Колата дава грешки 002A82 и 002A87 , ваносите са сменени соленоидите са чистени, както и филтрите на ваносите :roll:

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 05 Сеп 2018, 16:51

don_gori написа:Колеги здравейте, да попитам има ли начин да се проверят соленоидите на ваносите ?
Колата дава грешки 002A82 и 002A87 , ваносите са сменени соленоидите са чистени, както и филтрите на ваносите :roll:

Оправят се идеално с два нови :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 601
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от don_gori » 05 Сеп 2018, 18:30

Абе то ако е ясно че е от тях няма проблем, ама до сега смених ваносите и с чистене на соленоиди/филтри не стана. Тамън пак си ги сглобявам добре са отново почистени, няма мизерии по тях. Сега сглобявам ще я покарам да видя дали пак ще изкочат грешките ..

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 06 Сеп 2018, 13:34

С чистене няма да се оправят за повече от 500км, питай ме от къде знам :D Иначе бяха 400лв двата с хубава отстъпка, като ги купувах преди 3г, сега май са по-скъпички.
N52 имаш соленоиди задължително и DISA клапи, ако не са сменяни са за смяна почти сигурно, 10г и двеста-триста хиляди км, колко да изкарат оригиналните?

Vaioo написа:Същите са, Mahle. Oтвътре като ги разцепиш пише, един кръг с месец и година.

Остана ми време та сцепих я днес с голямо удоволствие, разбира се пълна с масло - произведена 9/2006, както предполагах италиано не е барал (тя и почна да дава грешки преди 2 месеца де) :D
Поизкарала е доволно. Другата все още работи дори, но и нея ще я сменям, че тя ще умре скоро.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от zaharia » 06 Сеп 2018, 16:59

b00st написа:...
N52 имаш соленоиди задължително и DISA клапи, ако не са сменяни са за смяна почти сигурно, 10г и двеста-триста хиляди км, колко да изкарат оригиналните?

Vaioo написа:Същите са, Mahle. Oтвътре като ги разцепиш пише, един кръг с месец и година.

Остана ми време та сцепих я днес с голямо удоволствие, разбира се пълна с масло - произведена 9/2006, както предполагах италиано не е барал (тя и почна да дава грешки преди 2 месеца де) :D
Поизкарала е доволно. Другата все още работи дори, но и нея ще я сменям, че тя ще умре скоро.

При мен малката ДИСА изкара 12г и 155к км, производство на Мале, замина си със същите грешки и симптоми като описаните от теб. Така, че спокойно можем да я пишем консуматив заедно с голямата ДИСА, която си отива пък заради конструктивна недомислица или по-скоро умишлено заложен кратък период на живот.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от zaharia » 06 Сеп 2018, 17:22

Да добавя две думи за борбата ми с горенето на масло за ония които имат същия проблем, да не повтарят моите "грешки". По случая(двигателят гори около 1л на 3к км) миналата година смених първо филтър картерни газове - като го извадиха си беше наред, дори излгеждаше по-добре от новия - също оригинален, който бях приготвил. Извод - преди да се сменя да се провери обезателно дали му е пробита мембраната - иначе само се хврълят пари на вятъра. Това лято смених и гумичките на клапаните. След смяната обаче, маслото продължи да гори в същия обем както и преди. Тук искам да похваля момчетата от сервиза където ми сменяха филтъра на газовете и където исках да сменям и гумичките, за това, че вместо да ги сменят ненужно и да си вземат парите, след тест на колата заявиха, че според тях смяната няма да помогне и е по-добре да не я правя. Така ми спестиха едно ненужно сваляне на главата, ревизия и допълнителни 600лв разход. И така стигнах до сегментите. Значи за 130к км, на колата и е сменяно общо 4 пъти маслото - през около 22к, 25к, 30к и 35к км. Поради това, че смените не са били през разумни интервали, по маслоуловителните сегменти и около тях са се натрупали нагари и те вече не могат да си вършат нормално работата. В случая от БМВ носят главната вина за това, че се е стигнало до там, с препоръчителните интервали за смяна и алгоритъма за изчисляване на интервала за смяната, който са заложили в бордовия компютър и неудачното изпълнение на маслоуловителния сегмент който е влаган при производството. За съжаление последствията ги носим ние собстветниците.
Относно гумичките на клапаните - оказва се, че и след 175к км пробег, те все още могат да са в добро състояние и да си вършат работата - за сравнение на много места из мрежата обикаля мнението, че те се опичали още на около 80-100к км. Моят опит показва обаче друго.
Тъй като не ми се дават 2к лв за смяната на сегментите ще продължа с други по-икономични методи като промивки, а вероятно догодна може да направя и една разкоксовка на двигателя.
Последна промяна zaharia на 09 Сеп 2018, 23:55, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от vvasilev1 » 07 Сеп 2018, 6:30

Има ли някой с N52 мотор, който да минава 10 000 км с литър масло? Има ли надежда?

Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 19.10.2013
Пол: Мъж

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от x7z » 07 Сеп 2018, 11:32

за 2000 лева няма да стигнат може и да излезнат и други неща ... и само не слагайте добавки че ванусите дават постоянно грещка от по гъстия вискъзитет който става с добавките ... караш и доливаш или просто капитален ремонт
не карай по-бързо ............ отколкото твоят ангел може да лети

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от zaharia » 07 Сеп 2018, 11:34

vvasilev1 написа:Има ли някой с N52 мотор, който да минава 10 000 км с литър масло? Има ли надежда?

Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk

По мои наблюдения би трябвало да има доста. Проблемът със сегментите засяга главно моторите N52B25 мисля докъм 2007г, при N52B30 са влагани друг вид сегменти. Разбира се ако се сменя маслото на 30-35К км или да речем от 500 моторни часа нагоре, какъвто и да е мотора и конструкцията му, няма начин да не пострада.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 19.10.2013
Пол: Мъж

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от x7z » 07 Сеп 2018, 11:36

бе абсолютно всичко съм сменил БЕЗ сигментите и ми гори пак толкова колкото и преди :) ... но от сервиза кудето смених гумичките казаха че евентуално каналите на буталото може да са разрушени и при смяна на сигменти да не не е напулно ефективно и демек .... финансова сопа
не карай по-бързо ............ отколкото твоят ангел може да лети

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от host » 07 Сеп 2018, 12:04

колегата горе няма предвид добавки "стабилизиращи визкозитета" , а по-скоро "измиващи" добавки

поне аз така го разбирам

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Бургас
Кара: много
Мечтае да кара: винаги

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Инаф » 08 Сеп 2018, 20:25

vvasilev1 написа:Има ли някой с N52 мотор, който да минава 10 000 км с литър масло? Има ли надежда?

Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk

Да, има. Сменял съм гумички на около 150 000 км, ей така превантивно и доливам максимум 1 лтр. на 12 000 км.
E60 ///M5 is the ultimate BMW.

..."The second race saw one of Andy Priaulx’s famous solo escapes from the pole position on the reverse grid."

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook