полезно за собствениците на 325i и 330i
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Благодаря за инфото, полезно ми е, но н53 категорично отпада, щото има моменти годишно минавам и над 100х км, та ще се газифицира задължително. А и н53 като цяло според мен е още по-ненадежден и с повече капризи от н52, съответно и по-скъп.
330, н52 с 218 коня няма ли?? Мале, в ква заблуда съм бил, като нищо можех да купя набързо туй, де хич не ми требе:))
330, н52 с 218 коня няма ли?? Мале, в ква заблуда съм бил, като нищо можех да купя набързо туй, де хич не ми требе:))
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
С този пробег си за дизел отвсякъде.. На Н52 ще правиш основен ремонт веднъж годишно на газ...
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Bexim написа:На Н52 ще правиш основен ремонт веднъж годишно на газ...
Защо смяташ така ?
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Газта пази, не износва мотора. Има безброй теми по въпроса, нека не цапаме темата.
Благодаря за отговора Bexiм, оценявам го, но и дизела е абсолютно изключен, поне за мен. Направо ми убива удоволствието от шофирането.
Все ще излезе нещо.
Благодаря за отговора Bexiм, оценявам го, но и дизела е абсолютно изключен, поне за мен. Направо ми убива удоволствието от шофирането.
Все ще излезе нещо.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Преувеличено казано е всяка година, но ресурсът на Н52 си е около 250К преди да започне якото пиене на масло и други проблеми. За това. При М54 беше същото..
При такъв пробег даже и новата кола се избива.. Една Октавийка на фабричен метан, няма грижи. Караш, гаранция и всичко, просто съм сигурен, че ще излезе по-изгодна
ПП Няма трилитрово Н52 на 218 коня, поне при е90. Има в единичка мисля. Ако толкова държиш точно на Н52, търси щатска след 2011 година, тогава вече е песен моторчето - ревизирана глава и нам си какво, но е по-добър.
При такъв пробег даже и новата кола се избива.. Една Октавийка на фабричен метан, няма грижи. Караш, гаранция и всичко, просто съм сигурен, че ще излезе по-изгодна
ПП Няма трилитрово Н52 на 218 коня, поне при е90. Има в единичка мисля. Ако толкова държиш точно на Н52, търси щатска след 2011 година, тогава вече е песен моторчето - ревизирана глава и нам си какво, но е по-добър.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Е, само на Октавия не бяха ме обиждали тука:))
Иначе да, чувал съм за щатската ревизия, ама нещо не намирам такива в продажба. А и за пробега си долу, горе прав, той явно там някъде си е и предвиден. С едно уточнение - не се сдухва толкова самия мотор(сегментите са просто непредвидена издънка), колкото периферията, но така и така пак си си във филма. Като гледам те всички производители вече, долу горе това правят - сравнително здрави железа с кекава, програмирана за стареене периферия. По-лесно и изгодно е така.
Иначе да, чувал съм за щатската ревизия, ама нещо не намирам такива в продажба. А и за пробега си долу, горе прав, той явно там някъде си е и предвиден. С едно уточнение - не се сдухва толкова самия мотор(сегментите са просто непредвидена издънка), колкото периферията, но така и така пак си си във филма. Като гледам те всички производители вече, долу горе това правят - сравнително здрави железа с кекава, програмирана за стареене периферия. По-лесно и изгодно е така.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Bexim написа:Преувеличено казано е всяка година, но ресурсът на Н52 си е около 250К преди да започне якото пиене на масло и други проблеми. За това. При М54 беше същото..
На mywikimotors.com/n52b30/ като ресурс дават 300К, толкова дават и на N54, за N53 e 250-300K, N52B25 - ~200-250K. Така, че не там е проблема, а на това на какъв екземпляр ще попадне - сдухан и убит или поддържан. Затова ако намери на малко километри с гарантирана история на смените на маслото ще може да се предполага, че няма да има проблеми с горенето на масло дошли от лоша поддръжка. Разбира се преди да се купи е задължително да се направи диагностика и други тестове.
Все пак говорим за горещи бензинови двигатели, а не за дизелови, които имат доста по-голям ресурс.
Обаче ако колегата върти много км годишно може много бързо ще се добере до тая граница и се сблъска с най-различни проблеми. Затова е наистина добре отсега да прецени на колко км макс. може да я вземе и до колко ще може да я кара при по-големите ограничения в на ресурса на бензиновите двигатели спрямо дизеловите.
Последна промяна zaharia на 22 Ное 2018, 12:23, променена общо 2 пъти
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Да, от там го помня, че на б25 е 200-250, което пак е пълна глупост и е толкова относително...
Всичко си зависи от поддръжката и експлоатацията!
При Н53 съм сигурен, че е пряко свързано със състоянието на дюзите. В смисъл можеш да караш със скапани дюзи, но всичко ще замине много по-бързо. При Н52 не знам къде е разковничето.
Може би по-честа смяна на масло ли, знам ли...
Аз го сменям на 10К км. Естествено болшинството от гарнитурите също смених поради по-топлия мотор. Ама ще видим колко ще изкара.
Относно сегментите бях останал с впечатление, че на Б30 са други, но сега гледа в реалоем и всички излизат еднакви, чак нещо не ми се вярва..
ПП Сега го видях, буталата са различни, но сегментите са си едни и същи...
Всичко си зависи от поддръжката и експлоатацията!
При Н53 съм сигурен, че е пряко свързано със състоянието на дюзите. В смисъл можеш да караш със скапани дюзи, но всичко ще замине много по-бързо. При Н52 не знам къде е разковничето.
Може би по-честа смяна на масло ли, знам ли...
Аз го сменям на 10К км. Естествено болшинството от гарнитурите също смених поради по-топлия мотор. Ама ще видим колко ще изкара.
Относно сегментите бях останал с впечатление, че на Б30 са други, но сега гледа в реалоем и всички излизат еднакви, чак нещо не ми се вярва..
ПП Сега го видях, буталата са различни, но сегментите са си едни и същи...
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Bexim написа:Да, от там го помня, че на б25 е 200-250, което пак е пълна глупост и е толкова относително...
Всичко си зависи от поддръжката и експлоатацията!
При Н53 съм сигурен, че е пряко свързано със състоянието на дюзите. В смисъл можеш да караш със скапани дюзи, но всичко ще замине много по-бързо. При Н52 не знам къде е разковничето.
Може би по-честа смяна на масло ли, знам ли...
Аз го сменям на 10К км. Естествено болшинството от гарнитурите също смених поради по-топлия мотор. Ама ще видим колко ще изкара.
Относно сегментите бях останал с впечатление, че на Б30 са други, но сега гледа в реалоем и всички излизат еднакви, чак нещо не ми се вярва..
ПП Сега го видях, буталата са различни, но сегментите са си едни и същи...
Първите сегменти на 25 са били на Колбеншмидт и са се оказали неудачни, тия на 30 са на Мале. От 2007 не помня кой месец нататък в ревизирания двигател Н52К започват да слагат също на Мале, така, че теоретически по-новите Н52Б25 не трябва да имат проблем с тях.
С редовните смени на 10К км с хубаво масло, чисто теоретически проблеми със сегменти не трябва да имаш.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
В Е92 се слага само техническата ревизия на N52 - N52K. С подобрената глава, сегменти и прочие, пак си арчи масло отзад ауспуха става черен. Но иначе си върви и работи моторчето идеално, поне на тия не им заминава веригата на 100к кат на новите 4 турбо цил миксери. Проблема с газта основния е, че изпича клапаните, които идват слабички на тая температура.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Проблема с клапаните и високата температура идва от лоша настройка на газ. Проблема е често срещан и при други мотори, примерно на Форд, уж реглаж се правел на всеки 20к км ама аз минах над 80к и правих веднъж реглаж колкото да съм сигурен и всичко беше в норми.
Въпреки по-модерните компютри с OBD комуникация се изисква хубава базова настройка и донастройка след това.
Аз да питам за N52B25 с разход 1л/1000км масло де какво може да се направи в рамките на разумното да си потъркалям колата 3-4 години ? Реших да я махам, но като седна в някой кош 2012-2014 и отново ме дърпа към Е60то И разбира се някой майстор който е минал през този път и резултатите след ремонта са позитивни
Въпреки по-модерните компютри с OBD комуникация се изисква хубава базова настройка и донастройка след това.
Аз да питам за N52B25 с разход 1л/1000км масло де какво може да се направи в рамките на разумното да си потъркалям колата 3-4 години ? Реших да я махам, но като седна в някой кош 2012-2014 и отново ме дърпа към Е60то И разбира се някой майстор който е минал през този път и резултатите след ремонта са позитивни
- tintirimintiri
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 159
- Регистриран на: 22.04.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: M57, N52, S65
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
И аз бях с разход 1л/1000км.
Смяна на сегменти и гумички задалжително плюс оглед на изпускателния клапан, и разни гарнитури и болтове.
Сега разхода е около 1-2л/10 000км, което е нормално за ранните н52б25.
ПС: а опита ми с този двигател е, че ако искате разхода на масло да е в рамките на нормалното, трябва да има подробна история със временна смяна на масло и вече като наближи 200к да се огледат задалжително сегменти и гумички, спрямо разхода на масло и мотора т.е. б25 или б30.
Смяна на сегменти и гумички задалжително плюс оглед на изпускателния клапан, и разни гарнитури и болтове.
Сега разхода е около 1-2л/10 000км, което е нормално за ранните н52б25.
ПС: а опита ми с този двигател е, че ако искате разхода на масло да е в рамките на нормалното, трябва да има подробна история със временна смяна на масло и вече като наближи 200к да се огледат задалжително сегменти и гумички, спрямо разхода на масло и мотора т.е. б25 или б30.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Всичко по мотора в момента е ок и каквото имаше за смяна е сменено с оригинално - веригата е прегледана и е добре, нови ваноси, нови соленоиди, всичко около картерната вентилация е също сменено, 2 нови диси. Но разхода ме изненада ..
Би ли споделил ориентировъчна цена на ремонта през който си минал ?
Би ли споделил ориентировъчна цена на ремонта през който си минал ?
- tintirimintiri
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 159
- Регистриран на: 22.04.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: M57, N52, S65
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
труд около 1100лв с премахване на катове, частите които изброих са около 2000лв за оригинални, както и зависи какво имаш да сменяш.
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
колега гледам,че се оглеждаш вече за друга машина.
n52b30 е едно към едно с твоя н42.Само 2 цилиндъра повече.Е има малко иновации ама се е същия общо взето.
АЗ много се чудих за н52б30 ама взех един н62
иначе ако е читав н52 е здрав.Проблемите са идентични с н42.
гумичките пак са му проблем.Но се сменят лесно без сваляне на главата.То ти знаеш де.
Иначе директното впръскване е малко тегав.Дюзите са му проблем.Газ не,че не може да се сложи ама е драма после.
По добре н52б30 272 коня според мене
n52b30 е едно към едно с твоя н42.Само 2 цилиндъра повече.Е има малко иновации ама се е същия общо взето.
АЗ много се чудих за н52б30 ама взех един н62
иначе ако е читав н52 е здрав.Проблемите са идентични с н42.
гумичките пак са му проблем.Но се сменят лесно без сваляне на главата.То ти знаеш де.
Иначе директното впръскване е малко тегав.Дюзите са му проблем.Газ не,че не може да се сложи ама е драма после.
По добре н52б30 272 коня според мене
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани