полезно за собствениците на 325i и 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от vvasilev1 » 08 Сеп 2018, 20:26

Инаф написа:
vvasilev1 написа:Има ли някой с N52 мотор, който да минава 10 000 км с литър масло? Има ли надежда?

Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk

Да, има. Сменял съм гумички на около 150 000 км, ей така превантивно и доливам максимум 1 лтр. на 12 000 км.
Ама с 2.5 ли си или 3.0

Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Бургас
Кара: много
Мечтае да кара: винаги

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Инаф » 08 Сеп 2018, 20:33

B30A
E60 ///M5 is the ultimate BMW.

..."The second race saw one of Andy Priaulx’s famous solo escapes from the pole position on the reverse grid."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 601
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от don_gori » 09 Сеп 2018, 21:55

Колеги съвети от какво може да дава грешки във ваносите ?
Мотора е зацепен правилно, веригите са ок, смених ваносите, вчера смених и соленоидите но грешката си остава или на intake или exhaust. Двата филтъра също са чистени :roll:
Аз се изчерпах вече .. евентуално вече от ниско налягане на маслото, но това незнам на какво ще се дължи и как би се оправил проблема ?

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 10 Сеп 2018, 9:14

zaharia написа:Да добавя две думи за борбата ми с горенето на масло за ония които имат същия проблем, да не повтарят моите "грешки". По случая(двигателят гори около 1л на 3к км) миналата година смених първо филтър картерни газове - като го извадиха си беше наред, дори излгеждаше по-добре от новия - също оригинален, който бях приготвил. Извод - преди да се сменя да се провери обезателно дали му е пробита мембраната - иначе само се хврълят пари на вятъра. Това лято смених и гумичките на клапаните. След смяната обаче, маслото продължи да гори в същия обем както и преди. Тук искам да похваля момчетата от сервиза където ми сменяха филтъра на газовете и където исках да сменям и гумичките, за това, че вместо да ги сменят ненужно и да си вземат парите, след тест на колата заявиха, че според тях смяната няма да помогне и е по-добре да не я правя. Така ми спестиха едно ненужно сваляне на главата, ревизия и допълнителни 600лв разход. И така стигнах до сегментите. Значи за 130к км, на колата и е сменяно общо 4 пъти маслото - през около 22к, 25к, 30к и 35к км. Поради това, че смените не са били през разумни интервали, по маслоуловителните сегменти и около тях са се натрупали нагари и те вече не могат да си вършат нормално работата. В случая от БМВ носят главната вина за това, че се е стигнало до там, с препоръчителните интервали за смяна и алгоритъма за изчисляване на интервала за смяната, който са заложили в бордовия компютър и неудачното изпълнение на маслоуловителния сегмент който е влаган при производството. За съжаление последствията ги носим ние собстветниците.
Относно гумичките на клапаните - оказва се, че и след 175к км пробег, те все още могат да са в добро състояние и да си вършат работата - за сравнение на много места из мрежата обикаля мнението, че те се опичали още на около 80-100к км. Моят опит показва обаче друго.
Тъй като не ми се дават 2к лв за смяната на сегментите ще продължа с други по-икономични методи като промивки, а вероятно догодна може да направя и една разкоксовка на двигателя.

От маслените сегментите е разхода, кометирал съм го отдавна. BMW са турили някви дето 200к и все едно ги няма после :angel:
Компресионните поне държат и двигателя не губи компресия, т.е. страничния ефект е разход на масло + грешки в катовете заради изгорялото масло, но двигателя няма да загуби мощност.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от ivoaudi » 24 Окт 2018, 2:41

А да знаеш случайно дали има ревизия на N52, който да няма проблем с маслените сегменти? Оглеждам се за Е92, задължително с този мотор, а не искам да скачам от трън на глог, че полудях с моя N42.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 24 Окт 2018, 8:39

ivoaudi написа:А да знаеш случайно дали има ревизия на N52, който да няма проблем с маслените сегменти? Оглеждам се за Е92, задължително с този мотор, а не искам да скачам от трън на глог, че полудях с моя N42.

По мои наблюдения всички си харчат. Не харчат само тия къде са със сменяни, или са на малко км, ама тука няма от последните със сигурност.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от exc » 24 Окт 2018, 8:49

А в крайна сметка N52B30 не харчи ли по-малко от В25, според написаното в тази тема? Както и US версиите след 2009-та.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от ivoaudi » 24 Окт 2018, 9:55

b00st написа:
ivoaudi написа:А да знаеш случайно дали има ревизия на N52, който да няма проблем с маслените сегменти? Оглеждам се за Е92, задължително с този мотор, а не искам да скачам от трън на глог, че полудях с моя N42.

По мои наблюдения всички си харчат. Не харчат само тия къде са със сменяни, или са на малко км, ама тука няма от последните със сигурност.


Кофти работа значи. Излагат се тея от бмв, ей. То кат се почна от м54, та.... Като гледам, те и дизелите им вече се превърнаха в маслояди.
Иначе благодаря за отговора, аз просто нямам никакви наблюдения върху н52 как е по отношение харч масло, ама гледам все по-често се оплакват по форумите.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от zaharia » 24 Окт 2018, 12:28

ivoaudi написа:А да знаеш случайно дали има ревизия на N52, който да няма проблем с маслените сегменти? Оглеждам се за Е92, задължително с този мотор, а не искам да скачам от трън на глог, че полудях с моя N42.

Колега търси N52B30, на който му е сменяно маслото на нормални интервали примерно до 10-15к к.м Тези двигатели не трябва да имат проблем при нормална поддръжка. Поиграх си да прегледам данните за двигателите от тоя модел за които са искали съвет за маслото на oil-club.de и проблемни такива почти нямашe. Лошото е, че не се сещам как може да се направи на място проверка дали гори масло и колко точно за да си 100% сигурен.
Последна промяна zaharia на 24 Окт 2018, 12:48, променена общо 1 път

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 24 Окт 2018, 12:38

Е92 с N52B30 малко трудно ще намери, но не е невъзможно. Изпадат чат пат с 272 кончета, но са си рядкост.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от ivoaudi » 24 Окт 2018, 12:39

zaharia написа:
ivoaudi написа:А да знаеш случайно дали има ревизия на N52, който да няма проблем с маслените сегменти? Оглеждам се за Е92, задължително с този мотор, а не искам да скачам от трън на глог, че полудях с моя N42.

Колега търси N52B30, на който му е сменяно маслото на нормални интервали Тези двигатели не трябва да имат проблем при нормална поддръжка. Поиграх си да прегледам двигателите от тоя модел за които са искали съвет за маслото на oil-club.de и проблемини такива почти нямаша. Лошото е, че не се сещам как може да се направи на място проверка дали гори масло и колко точно за да си 100% сигурен.


И аз не знам, засега събирам мнения, но съм виждал теми дори и тук с Б30, които харчат масло. Както и да е, той теста в никакъв случай няма да е на място, ще искам да я покарам все пак. На някой баир ако харчи от сегменти непременно ще пуши. Благодаря все пак колега, просто ще гледам да не бързам, а и като краен вариант ще взема да си оправя пак н42-то и да го покарам още, дока намеря нещо читаво.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от ivoaudi » 24 Окт 2018, 12:42

b00st написа:Е92 с N52B30 малко трудно ще намери, но не е невъзможно. Изпадат чат пат с 272 кончета, но са си рядкост.


Защо това? На мен ми се струва, че си има бая предложения на н52б30 купета, по-скоро ръчките са рядкост(а на мен точно това ми е най-важно) с тоя мотор, не?
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 24 Окт 2018, 12:51

ivoaudi написа:
b00st написа:Е92 с N52B30 малко трудно ще намери, но не е невъзможно. Изпадат чат пат с 272 кончета, но са си рядкост.


Защо това? На мен ми се струва, че си има бая предложения на н52б30 купета, по-скоро ръчките са рядкост(а на мен точно това ми е най-важно) с тоя мотор, не?

Не си се вглеждал, но повечето 330i E92 са с N53. Много малко се слага N52 там, защото купето се произвежда от края на 2006та година, за разлика от седана и комбито.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от ivoaudi » 24 Окт 2018, 13:03

Възможно е да си прав, аз от съвсем скоро търся кола, а н52 по принцип може да се каже, че не го познавам. Та, последен въпрос, че май вече сме офф:
Н53 не е ли 272 коньовия, а 218 би трябвало да е Н52?
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от drago9205 » 24 Окт 2018, 13:05

325 218к.с. има и с двата двигателя. Ако не искаш да газифицираш и нямаш проблем с директното впръскване - N53 също ти е вариант, не би трябвало да има такива проблеми с разхода на масло както N52.
330 N53 - 272,
330 N52 - 258,
325 N52/N53 - 218

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook