полезно за собствениците на 325i и 330i
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
drago9205 написа:Аз да запитам хората с бензин в кръвта и резервоара - при N53 как стоят нещата с проблемните компоннети след 2010-та? Тоест - излизат ли по-надеждни ревизии на частите горивна/водна помпа и инжекторите?
Няма ясна връзка с годините. Водната помпа си е една и съща и при Н52, и при Н53.
Винаги съм казвал, взимаш ли един от двата - сменяш си я да ти е мирна главата, защото те оставя на път.
Иначе се води, че има симптоми. Габи беше писал какви грешки дава предварително.
За мен 500 лв, при все, че няма ремък и верига не са голяма инвестиция.
Аз свалих оригиналната на 190К км. На други колеги и повече кара, но аз не исках да рискувам.
Дюзите са с доста редакции. На ранните модели шансът да са сменяни е много голям.
Прочети темата с дюзите, там съм писал, а и други колеги доста подробно. При покупка могат да се проверят, но колата трябва да е с последен или след определен софтуер.
Горивната помпа не е такъв проблем в Европа. По-скоро в щатите, заради богатите на сяра горива. Но забравяш за Магарешки и сходни шано бензиностанции.
Аз карам на 95, но си сипвам само от една верига, където съм доволен в 90% от случаите.
Тя също дава симптоми - трудно палене, чек енджин и някоя друга грешка преди да си отиде тотално.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Благодаря ви за отгвороите, момчета, ще проверя пак и темата за дюзите понеже отдавна съм я чел по диагонал.
Най-вече питам, защото се опитвам да се ориентирам кое е най-малкото зло откъм подръжка и надеждност при BMW 2010 год+
Струва ми се, че това би било атомсферен бензин, на фона на проблемите с веригите и неизбежните проблеми с ЕГР и мръсен колектор, потенциално турбо/ДПФ - една водна помпа и евентуално 6 инжектора не са чак толкова много май
П.П. Чета разнородни неща за харча на масло, но изглежда, че при Н53, Н55 той е в норми - около 1 литър на 10к или греша?
Най-вече питам, защото се опитвам да се ориентирам кое е най-малкото зло откъм подръжка и надеждност при BMW 2010 год+
Струва ми се, че това би било атомсферен бензин, на фона на проблемите с веригите и неизбежните проблеми с ЕГР и мръсен колектор, потенциално турбо/ДПФ - една водна помпа и евентуално 6 инжектора не са чак толкова много май
П.П. Чета разнородни неща за харча на масло, но изглежда, че при Н53, Н55 той е в норми - около 1 литър на 10к или греша?
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Така е за разхода на масло, моят е около литър и половина за 10К км.
Аз ако бях сега щях да си взема N55. Най-изчистен е като че ли от всичко, но пък си и подхарчва стабилно. А пък и там точките и книжката няма да останат дълго в цялост..
А дюзите колко да са кекави - издържат над 100К км, така че мисля са си ОК.
Имах само една заминала за около 100К км, другите бяха ОК с индекс 11, а последните са 14-ки. 11-ките ги продадох на един пич с 4 цилиндрова и си ги кара момчето и една резервна има даже
Аз ако бях сега щях да си взема N55. Най-изчистен е като че ли от всичко, но пък си и подхарчва стабилно. А пък и там точките и книжката няма да останат дълго в цялост..
А дюзите колко да са кекави - издържат над 100К км, така че мисля са си ОК.
Имах само една заминала за около 100К км, другите бяха ОК с индекс 11, а последните са 14-ки. 11-ките ги продадох на един пич с 4 цилиндрова и си ги кара момчето и една резервна има даже
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Колеги здравейте, да попитам има ли начин да се проверят соленоидите на ваносите ?
Колата дава грешки 002A82 и 002A87 , ваносите са сменени соленоидите са чистени, както и филтрите на ваносите
Колата дава грешки 002A82 и 002A87 , ваносите са сменени соленоидите са чистени, както и филтрите на ваносите
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
don_gori написа:Колеги здравейте, да попитам има ли начин да се проверят соленоидите на ваносите ?
Колата дава грешки 002A82 и 002A87 , ваносите са сменени соленоидите са чистени, както и филтрите на ваносите
Оправят се идеално с два нови
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Абе то ако е ясно че е от тях няма проблем, ама до сега смених ваносите и с чистене на соленоиди/филтри не стана. Тамън пак си ги сглобявам добре са отново почистени, няма мизерии по тях. Сега сглобявам ще я покарам да видя дали пак ще изкочат грешките ..
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
С чистене няма да се оправят за повече от 500км, питай ме от къде знам Иначе бяха 400лв двата с хубава отстъпка, като ги купувах преди 3г, сега май са по-скъпички.
N52 имаш соленоиди задължително и DISA клапи, ако не са сменяни са за смяна почти сигурно, 10г и двеста-триста хиляди км, колко да изкарат оригиналните?
Остана ми време та сцепих я днес с голямо удоволствие, разбира се пълна с масло - произведена 9/2006, както предполагах италиано не е барал (тя и почна да дава грешки преди 2 месеца де)
Поизкарала е доволно. Другата все още работи дори, но и нея ще я сменям, че тя ще умре скоро.
N52 имаш соленоиди задължително и DISA клапи, ако не са сменяни са за смяна почти сигурно, 10г и двеста-триста хиляди км, колко да изкарат оригиналните?
Vaioo написа:Същите са, Mahle. Oтвътре като ги разцепиш пише, един кръг с месец и година.
Остана ми време та сцепих я днес с голямо удоволствие, разбира се пълна с масло - произведена 9/2006, както предполагах италиано не е барал (тя и почна да дава грешки преди 2 месеца де)
Поизкарала е доволно. Другата все още работи дори, но и нея ще я сменям, че тя ще умре скоро.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
b00st написа:...
N52 имаш соленоиди задължително и DISA клапи, ако не са сменяни са за смяна почти сигурно, 10г и двеста-триста хиляди км, колко да изкарат оригиналните?Vaioo написа:Същите са, Mahle. Oтвътре като ги разцепиш пише, един кръг с месец и година.
Остана ми време та сцепих я днес с голямо удоволствие, разбира се пълна с масло - произведена 9/2006, както предполагах италиано не е барал (тя и почна да дава грешки преди 2 месеца де)
Поизкарала е доволно. Другата все още работи дори, но и нея ще я сменям, че тя ще умре скоро.
При мен малката ДИСА изкара 12г и 155к км, производство на Мале, замина си със същите грешки и симптоми като описаните от теб. Така, че спокойно можем да я пишем консуматив заедно с голямата ДИСА, която си отива пък заради конструктивна недомислица или по-скоро умишлено заложен кратък период на живот.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Да добавя две думи за борбата ми с горенето на масло за ония които имат същия проблем, да не повтарят моите "грешки". По случая(двигателят гори около 1л на 3к км) миналата година смених първо филтър картерни газове - като го извадиха си беше наред, дори излгеждаше по-добре от новия - също оригинален, който бях приготвил. Извод - преди да се сменя да се провери обезателно дали му е пробита мембраната - иначе само се хврълят пари на вятъра. Това лято смених и гумичките на клапаните. След смяната обаче, маслото продължи да гори в същия обем както и преди. Тук искам да похваля момчетата от сервиза където ми сменяха филтъра на газовете и където исках да сменям и гумичките, за това, че вместо да ги сменят ненужно и да си вземат парите, след тест на колата заявиха, че според тях смяната няма да помогне и е по-добре да не я правя. Така ми спестиха едно ненужно сваляне на главата, ревизия и допълнителни 600лв разход. И така стигнах до сегментите. Значи за 130к км, на колата и е сменяно общо 4 пъти маслото - през около 22к, 25к, 30к и 35к км. Поради това, че смените не са били през разумни интервали, по маслоуловителните сегменти и около тях са се натрупали нагари и те вече не могат да си вършат нормално работата. В случая от БМВ носят главната вина за това, че се е стигнало до там, с препоръчителните интервали за смяна и алгоритъма за изчисляване на интервала за смяната, който са заложили в бордовия компютър и неудачното изпълнение на маслоуловителния сегмент който е влаган при производството. За съжаление последствията ги носим ние собстветниците.
Относно гумичките на клапаните - оказва се, че и след 175к км пробег, те все още могат да са в добро състояние и да си вършат работата - за сравнение на много места из мрежата обикаля мнението, че те се опичали още на около 80-100к км. Моят опит показва обаче друго.
Тъй като не ми се дават 2к лв за смяната на сегментите ще продължа с други по-икономични методи като промивки, а вероятно догодна може да направя и една разкоксовка на двигателя.
Относно гумичките на клапаните - оказва се, че и след 175к км пробег, те все още могат да са в добро състояние и да си вършат работата - за сравнение на много места из мрежата обикаля мнението, че те се опичали още на около 80-100к км. Моят опит показва обаче друго.
Тъй като не ми се дават 2к лв за смяната на сегментите ще продължа с други по-икономични методи като промивки, а вероятно догодна може да направя и една разкоксовка на двигателя.
Последна промяна zaharia на 09 Сеп 2018, 23:55, променена общо 2 пъти
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Има ли някой с N52 мотор, който да минава 10 000 км с литър масло? Има ли надежда?
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
за 2000 лева няма да стигнат може и да излезнат и други неща ... и само не слагайте добавки че ванусите дават постоянно грещка от по гъстия вискъзитет който става с добавките ... караш и доливаш или просто капитален ремонт
не карай по-бързо ............ отколкото твоят ангел може да лети
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
vvasilev1 написа:Има ли някой с N52 мотор, който да минава 10 000 км с литър масло? Има ли надежда?
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
По мои наблюдения би трябвало да има доста. Проблемът със сегментите засяга главно моторите N52B25 мисля докъм 2007г, при N52B30 са влагани друг вид сегменти. Разбира се ако се сменя маслото на 30-35К км или да речем от 500 моторни часа нагоре, какъвто и да е мотора и конструкцията му, няма начин да не пострада.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
бе абсолютно всичко съм сменил БЕЗ сигментите и ми гори пак толкова колкото и преди ... но от сервиза кудето смених гумичките казаха че евентуално каналите на буталото може да са разрушени и при смяна на сигменти да не не е напулно ефективно и демек .... финансова сопа
не карай по-бързо ............ отколкото твоят ангел може да лети
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
колегата горе няма предвид добавки "стабилизиращи визкозитета" , а по-скоро "измиващи" добавки
поне аз така го разбирам
поне аз така го разбирам
- Инаф
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 176
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Бургас
- Кара: много
- Мечтае да кара: винаги
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
vvasilev1 написа:Има ли някой с N52 мотор, който да минава 10 000 км с литър масло? Има ли надежда?
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Да, има. Сменял съм гумички на около 150 000 км, ей така превантивно и доливам максимум 1 лтр. на 12 000 км.
E60 ///M5 is the ultimate BMW.
..."The second race saw one of Andy Priaulx’s famous solo escapes from the pole position on the reverse grid."
..."The second race saw one of Andy Priaulx’s famous solo escapes from the pole position on the reverse grid."
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани