полезно за собствениците на 325i и 330i
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Колеги бих искал да ви помоля за съвет относно какво масло ще е най подходящо да сложа към момента на колата.N52B25A на 224 хил.По колата смених абсолютно всички детски болести,като дебитомер, диси,бобини,соленоиди свещи,сепаратор всички маркучи по вентилацията (със оригинални бмв части) водна помпа термостат,и последната операция беше със махането на катовете.Аз очаквах да са тотал заради км на колата, разхода на масло, и миризмата от ауспуха,но изненадващо само двете малки питки бяха стопени,а големите бяха в много добро състояние,и не бяха особено запушени.Та колата още не е събрана,но се страхувам сега отзаде да не стане голям димилник,и да не се търпи зад мен.Преди смяната на сепаратора,и маркучите към него разхода беше около литър и нещо на 1000км.И понеже маркучите бяха сцепени,и целите в нагар,а за тези км сепаратора също е бил в лошо състояние се надявам да се понормализира този разход.Колата от както е купена и сипвам само castrol edge titanium fst 5w-30,но все си мисля да я пробвам със по-гъсто масло,колкото да нормализира нещата,дори и малко.Консултирах се със майстора,и каза че няма проблем,и със 10-40 да се кара,но не съм сигурен как ще се представя зимата със това масло,и изобщо със по екстремното каране(още не мога да и се накефя) и бързите обороти на двигателя.До отваряне на двигател за гумички сегемнти още не мога да стигна,и искам да спечеля минимално време понеже всички тези неща ми стъпаха над 4 хиляди лв, като трябват поне още толкова,което са си доста сериозни пари за тази кола.Та се чудех със кое масло да пробвам като по-голяма гъстота,което да е подходящо за този мотор без да окепазявам нещата.Колата я карам предимно през нощта,със много малки интервали във градски нормални задръствания.Някой имал ли е впечатления от маслата на лики моли,или бардал,като качество по-добри ли са,или и те са ментета?Ако успея да вдигна до литър на 3000 хиляди се надявам да няма сериозни пушилки,и бих бил по-доволен.
Друг отзив по темата:Майсторът ме съветва по-скоро да се отвори двг,защото тези ваноси нямали нищо общо със старите,и трябва да се ревизират по-скоро.Болтовете се късат + още някой детайли,които пречат на маслото да функционира както трябва там,и ако се изтърве всичко отива в кофата.До преди 1 месец прави основен ремонт на Н51 заради газово,което е стопило всичко в двг ( не знам как е станало,но е) и ваносите му излязоха доста над 5-6 хиляди лв + разходите за основен ремонт на двг просто обезмислят покупката на колата,но много трябва да се внимава със тези мотори,когато минават над 180-200 хил
Друг отзив по темата:Майсторът ме съветва по-скоро да се отвори двг,защото тези ваноси нямали нищо общо със старите,и трябва да се ревизират по-скоро.Болтовете се късат + още някой детайли,които пречат на маслото да функционира както трябва там,и ако се изтърве всичко отива в кофата.До преди 1 месец прави основен ремонт на Н51 заради газово,което е стопило всичко в двг ( не знам как е станало,но е) и ваносите му излязоха доста над 5-6 хиляди лв + разходите за основен ремонт на двг просто обезмислят покупката на колата,но много трябва да се внимава със тези мотори,когато минават над 180-200 хил
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
На твое място не бих си играл с различни вискозитети, колега. Виждам, че си ентусиаст и е похвално какво е отношението ти към новата придобивка, затова и реших да дам мнение - на твое място бих я покарал сега да видя ще има ли отражение направеното върху разхода на масло(малко вероятно, но все пак) и ако продължава да харчи масло, то бих добавил вакуум в картера вместо да слагам гъсти масла. Има инфо и тук и из нета как се прави. По-ефективно е и не е за сметка на ресурса на мотора. Това в случай, че наистина търсиш малко "отсрочка" до евентуален ремонт.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
5w40 amsoil високия клас не класика.
Ще намали ,но няма да спре разхода.
Тези 4 х. Трябваше да ги дадеш за ремонт и щеше да си решиш проблема.И аз едно време се лутах доста ,но истината е една.Или скачаш на дълбоко или никога няма да заобичаш бмв-тата.
Ще намали ,но няма да спре разхода.
Тези 4 х. Трябваше да ги дадеш за ремонт и щеше да си решиш проблема.И аз едно време се лутах доста ,но истината е една.Или скачаш на дълбоко или никога няма да заобичаш бмв-тата.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Благодаря колега,но тази кола не е като 46-цата примерно.Тези 4к така на дума изглеждат много,но си ги глътна от раз,като започнем от най-важните неща (детски болести).Голямата диса клапа гръмна в движение,защото преди това е била отваряна,и външния капак беше лепен.Смених направо двете,за да не стане по зле,ако се счупи някое парченце.(1100 лева със труда за двете със оригинални).Ел.водната помпа беше оригинална (219к), вече си беше давала грешка,че няма връзка с еку-то - задължителна смяна - 650лв с труда.Дме-то даваше грешка и за термостата - пак задължителна смяна.Бобини и свещи си ги имам за задължителен консуматив на бензинова кола (бобините също бяха оригинални не сменяни).Соленоидите на ваноса по личен избор ги смених,и двата (оригинални 620 лв).Смяна на масло филтри гарнитури,и картер на скоростната кутия (всичко оригинално от бмв пак) - 1150 лв (кутията правеше леки проблеми,но след смяната всичко заспа).Маслен сепаратор,и всички маркучи по картерната вентилация също за задължителна смяна - още около 1100лв ми излезе всичко със труд.И ето как 4к отиват само за нещата,които всички бензинови бмв-та от тази година страдат,и не подлежат на жалене.И като се има в предвид,че повечето неща ги смених превантивно освен голямата диса.Тези неща не се ли видят на време после мъката е голяма.И тъпото е ,че като купиш колата,огледът трябва да започне със свалянето на колектора, за да се видят двете диси,и всички важни маркучи към вентилацията,което почти няма как да стане,и малко живи данни със бмв диагностика.Да не говорим че точно на тези км трябва да се приготвят още толкова пари за ревизия на мотора,и ваноса,което прави парите за ремонти почти колкото колата.За мен не е проблем понеже си обичам марката,и все някога ще стегна всичко,и колата ще стане много приятна.Между другото без катове колата в момента няма грам пушеци,и даже не съм забелязал още разход на масло,след последната проверка,което говори много след смеяната на сепаратора,и всички маркучи.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Колеги колата при студен старт започна да пропушва от ауспуха докато загрее до около 80° ,след като загрее пушеци няма.... за 4000км + - някой друг км и долях 1л оригинално БМВ масло... въпроса ми е това пушене с горене на масло ли да си го обяснявам или е нормално макар,че е лятно време...N52b25 е мотора
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Vernibgs написа:Колеги колата при студен старт започна да пропушва от ауспуха докато загрее до около 80° ,след като загрее пушеци няма.... за 4000км + - някой друг км и долях 1л оригинално БМВ масло... въпроса ми е това пушене с горене на масло ли да си го обяснявам или е нормално макар,че е лятно време...N52b25 е мотора
Колега първо се увери дали пушека не е просто натрупан конденз. Сега е доста топло и не би трябвало да се събира много, но зимата при студено време ако колата се държи навън като я запалиш сутринта бая "попушва" докато издуха всичката вода.
Ако гумичките на клапаните не са сменявани направи следния тест - покарай колата докато загрее напълно, след това спри и я остави да работи на празен ход 15-20 минути, и подай рязко газ до към 4000-4500 оборота. Ако изпуши най-вероятно са тръгнали.
stoqnov23 написа:Благодаря колега,но тази кола не е като 46-цата примерно...
Колега, малко офтопик - дано да си я взел много евтино тая кола, че колко пари набиваш (и вероятно ще набиваш) не е истина... По темата за маслото - заради високата работна температура на бензиновите мотори, много хора препоръчват да се кара с 0/40 или 5/40. Според мен в момента е безсмислено да слагаш някакво супер скъпо масло. На твое място бих сложил Шел Хеликс Ултра 5В-40 - доста качествено масло на добра цена.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
За жалост платих доста повече от нормалното понеже не бях много запознат със тази серия мотори,въпреки че прочетох цялата тази тема преди покупката,и със малко убеждения от собственика понеже е първи,и беше доста заможен човек,но явно не се е грижил за колата както трябва,и аз трябваше да оправям всички бъркотии след него.Беше обявена на 12 999,а аз свалих до 11,800.Иначе цената се държеше горе долу заради екстрите ( М пакет оригинален карбонов спойлер динамик фарове флаш лайт пакет кожен салон,чисто нови зимни гуми с джанти,и тн.На пръв поглед колата нямаше никакви прекъсвания,вървеше повече от задоволяващо,въпреки че усетих ритания в кутията на спортен режим,за което той ми каза,че със такова каране нямало да издържи много (но аз бях длъжен да изпробвам всякакъв режим на каране) понеже се чудела какво да прави от такива стъпки,но както и да е всичко се оправи след смяна на маслото.Да не говорим,че я взех със светещ чек заради 2-те грешки за катове,от които още не мога да се отърва,въпреки че ми сложиха втулки на долните сонди.До ден днешен чекът не огасна,което много ме дразни.По оригиналната бмв книжка преди да взема колата първата смяна на масло беше на 9500 км,и смени между 9500-13 000 км,и което не ми се вярва по гаранция да го направят.Точно това най много ме нави да я купя, понеже мислех че няма да има такъв разход на масло,ако е сменяно в такива интервали.Явно се е оказала фалшива, за което сега ме е яд с оглед на разхода на масло,който имах.Въпреки че има печати от бмв по нея все още не мога да бъда сигурен на 100%.Да не говорим че воланът свири много досадно при въртене на място (не виене ами все едно си свиря с уста продължително на всяко въртене),и колкото повече въртя пълен оборот започва да извибрира колата,и да тресе оборотите,и отвънка се чува силното вибриране,а волана си е доста тежичък (много рядко става супер лек,и приятен (ако колата не се е карала 3-4 дена) до следващите 2-3 карания,и пак става тежък)Хидравличната течност е сменяна.Майстора каза 100%,че е хидравлична помпа,която не правила налягане вече,и е за смяна; надявам се да не е от рейката.Друг досаден проблем по колата е при спиране на легнал полицай,или светофар оборотника трябва да заспи на 1000 оборота,но не знам дали като връща предавка,или от спирането рита оборота до 1500,и се усеща,все едно да върнеш предавка на ръчна кутия,и да пуснеш рязко съединителя,но това там се получава,ако е във високи обороти предната предавка,не вярвам във толкова ниски обороти да се получава същото.И така без проблем тази кола може да отиде до 20к със ревизиране на двигателя.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Maxx_E90 написа:Vernibgs написа:Колеги колата при студен старт започна да пропушва от ауспуха докато загрее до около 80° ,след като загрее пушеци няма.... за 4000км + - някой друг км и долях 1л оригинално БМВ масло... въпроса ми е това пушене с горене на масло ли да си го обяснявам или е нормално макар,че е лятно време...N52b25 е мотора
Колега първо се увери дали пушека не е просто натрупан конденз. Сега е доста топло и не би трябвало да се събира много, но зимата при студено време ако колата се държи навън като я запалиш сутринта бая "попушва" докато издуха всичката вода.
Ако гумичките на клапаните не са сменявани направи следния тест - покарай колата докато загрее напълно, след това спри и я остави да работи на празен ход 15-20 минути, и подай рязко газ до към 4000-4500 оборота. Ако изпуши най-вероятно са тръгнали.
Благодаря за съвета колега,ще е пробвам теста който спомена и ще пиша резултата
- apexs
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: 056
- Кара: E60 525i M54 Е91 320i N43
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Някой с N53B30 ? Освен дюзи и помпа други минуси ? С какво друго имат проблем, че не намирам нещо инфо от първа ръка .
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Водна помпа, DISA клапи. Това са по-основните неща.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
drago9205 написа:Водна помпа, DISA клапи. Това са по-основните неща.
Да ама не особено
rectanring-ове - това са на разпределителните валове уплътненията,които се грижат за налагянето на маслото при ваносите
водачи на клапаните износват + клапаните
гумички на клапаните
гарнитура на глава и на капак на клапаните (протичат)
масления охладител потича с времето и може да смеси масло с вода (протича)
2те ДИСА клапи малка и голяма (колата умира без тях)
повдигачи на клапаните - с годините почват да си потракват (ticking noise)
ванос соленоидите - колата почва да лагва и не върви особено
моторчето на ваноса според зависи но може и то да прави проблеми - почва да дава грешки и ясно кво се случва като не работи
филтъра за картерните е доста важен и е на много к*р място сложен
Общо взето са това
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Габи, повечето неща са за Н52, които си изброил, според мен или за коли на `дизелов` пробег..
При Н53 НАЙ-ГОЛЕМИЯТ проблем е да вземеш не добре поддържан екземпляр.
Ако е карана дълго време с прецакани дюзи, блокът заминава. Безразборни мисфайръи, които нямат оправия. Тъмни сенки в горивните камери. Единствената проверка е с ендоскоп.
Ноксовете си ги знаете, но нали уж някой ги правел тук.
При Н53 НАЙ-ГОЛЕМИЯТ проблем е да вземеш не добре поддържан екземпляр.
Ако е карана дълго време с прецакани дюзи, блокът заминава. Безразборни мисфайръи, които нямат оправия. Тъмни сенки в горивните камери. Единствената проверка е с ендоскоп.
Ноксовете си ги знаете, но нали уж някой ги правел тук.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Bexim написа:Габи, повечето неща са за Н52, които си изброил, според мен или за коли на `дизелов` пробег..
При Н53 НАЙ-ГОЛЕМИЯТ проблем е да вземеш не добре поддържан екземпляр.
Ако е карана дълго време с прецакани дюзи, блокът заминава. Безразборни мисфайръи, които нямат оправия. Тъмни сенки в горивните камери. Единствената проверка е с ендоскоп.
Ноксовете си ги знаете, но нали уж някой ги правел тук.
не съобразих прав си ,за това,че са за Н52!
Но вярвай ми не са за дизелов пробег,просто никой не се наема да ги прегледа,щото няма да му хареса стартовата цена
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Да, аз за Н53 бях писал. Реално там доста от проблемите на Н52 липсват, но пък за сметка на това дюзичките са скъпи, а последствията фатални.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
stoqnov23 написа:Благодаря колега,но тази кола не е като 46-цата примерно.Тези 4к така на дума изглеждат много,но си ги глътна от раз,като започнем от най-важните неща (детски болести).Голямата диса клапа гръмна в движение,защото преди това е била отваряна,и външния капак беше лепен.Смених направо двете,за да не стане по зле,ако се счупи някое парченце.(1100 лева със труда за двете със оригинални).Ел.водната помпа беше оригинална (219к), вече си беше давала грешка,че няма връзка с еку-то - задължителна смяна - 650лв с труда.Дме-то даваше грешка и за термостата - пак задължителна смяна.Бобини и свещи си ги имам за задължителен консуматив на бензинова кола (бобините също бяха оригинални не сменяни).Соленоидите на ваноса по личен избор ги смених,и двата (оригинални 620 лв).Смяна на масло филтри гарнитури,и картер на скоростната кутия (всичко оригинално от бмв пак) - 1150 лв (кутията правеше леки проблеми,но след смяната всичко заспа).Маслен сепаратор,и всички маркучи по картерната вентилация също за задължителна смяна - още около 1100лв ми излезе всичко със труд.И ето как 4к отиват само за нещата,които всички бензинови бмв-та от тази година страдат,и не подлежат на жалене.И като се има в предвид,че повечето неща ги смених превантивно освен голямата диса.Тези неща не се ли видят на време после мъката е голяма.И тъпото е ,че като купиш колата,огледът трябва да започне със свалянето на колектора, за да се видят двете диси,и всички важни маркучи към вентилацията,което почти няма как да стане,и малко живи данни със бмв диагностика.Да не говорим че точно на тези км трябва да се приготвят още толкова пари за ревизия на мотора,и ваноса,което прави парите за ремонти почти колкото колата.За мен не е проблем понеже си обичам марката,и все някога ще стегна всичко,и колата ще стане много приятна.Между другото без катове колата в момента няма грам пушеци,и даже не съм забелязал още разход на масло,след последната проверка,което говори много след смеяната на сепаратора,и всички маркучи.
Здравей,кажи на майстора си,че ще ревизира ванос на най си,тва не е М54!!!
Ревизия няма,сменяш зъбните колела ако са капут...единственото,което може да им действа негативно са rectanring-овете на 2та вала,които са общо 4ри уплътнения ,които се грижат за налягането на маслото през валовете към ваноса и струват 40лв,само,че за да стигнеш до тях махаш главата.
Ако колата НЕ ти пуши масло след като нямаш катове,предполагам си с колектори разплетени - това е добре ,макар че малко ме съмнява при разход от 1/1000 да не пуши масло без катове.
Ревизия на мотора,незнам какво имаш предвид,но аз мога да ти дам пресен пресен пример с цялостна ревизия на глава + 24 чисто нови клапана,нови пружини,нови гумички е около 1к - повдигачите нямаха проблеми,според майстора ми,но ако и те се сменят нещата загрубяват (тук не влизат гарнитури,труд,болтове горе долу още 500+).
1/1000 от маслен сепаратор - абсурд да е проблема...
Ако обаче слизаш надолу от главата става интересно - на първо време си провери компресията на цилиндрите ако не си,това е един ясен индикатор горе долу как е мотора.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани