полезно за собствениците на 325i и 330i
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Не съм разглабял обаче, какво забелязах, буквите светят като съм на габарит, просто индикаторното тире не свети да показва кой режим съм, като гледам кабела е цял, не би ли трябвало ако беше изваден при габарит буквите да не ми светят също ?
- Инаф
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 176
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Бургас
- Кара: много
- Мечтае да кара: винаги
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Gqbriel написа:Инаф написа:Оф, и на мен ми се появи тракането от двигателя, наистина е неприятно и шумно, не е просто като дизелак, а удряне на метал в метал. Направо те е срам да я караш. Колата е Н52Б30 `06г., 157000 км, маслото е на 10000км, наливам й около литър на 10000км. Появи се на градско и загрял двигател, на сутринта на студено пак чукаше. Няколко дена преди това поиска да и налея масло, сложих към 600 - 700гр., последва стабилно каране на магистрала без никакви проблеми и ... Утре ще я карам на сервиз, дано не е нещо сериозно, надявам се повдигачите да са само проблема и да се оправи, въпреки, че от чуждите форуми разбирам, че пак се появява това чукане след време.
ДИСА-а чука също - имай го предвид..а ти си от малкото които не наливат масло преди 10 000км...чак ми е странно
Оказа се разбит лагер на АС компресора. ...
... Масло наливам, но имах впредвид, че за 10000км наливам около литър.
E60 ///M5 is the ultimate BMW.
..."The second race saw one of Andy Priaulx’s famous solo escapes from the pole position on the reverse grid."
..."The second race saw one of Andy Priaulx’s famous solo escapes from the pole position on the reverse grid."
- byte
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 22.06.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 LCI 2.5si
- Мечтае да кара: BMW F25
- Детайли за колата: Black Sapphire
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Нова информация по моя случай. (А именно N52B25K с масло BMW TwinPower Turbo 5W30 и разход от около 1 литър на 2100км смесено каране.)
След Check Engine и проблем с клапън/датчик за налягането на малото към единия от разпределителните валове, бе препоръчана и смяна на капака на клапаните - пластмасов, черен, който не подлежи на сервизиране при N52K.
Интервенцията я направиха в Дару Кар, капакът не е никак евтин, чаках го 3-4 дена от Германия на цена около 600лв, с отстъпка 5% за коли на 7 години е около 570лв.
Смениха и маслото с Castrol Magnatec Professional 5W40 (мисля че е ребрандиран Edge) пълна синтетика и резултатите са налице.
По-принцип двигателя си беше много тих, не се позваваше че работи, а сега е още по-тих. Също така, не се чуват вече повдигачите при стартиране дори и след 4-5 дена стоене, а за разхода на масло вече 1300км съм минал и всичко е на max , преди смяната за толкова вече бяха отишли над 0.5 литра. По мой сметки вече отива на 1 литър за 7000км а може и по-голям пробег.(още не е спаднало с чертичка за да го сметна)
Така че, проблемът с разхода на масло, може да не е само от гумички на клапаните или сегменти, а и от въпросния капак на клапаните - при N52K са вградени и механизмите за картерната вентилация в него.
След Check Engine и проблем с клапън/датчик за налягането на малото към единия от разпределителните валове, бе препоръчана и смяна на капака на клапаните - пластмасов, черен, който не подлежи на сервизиране при N52K.
Интервенцията я направиха в Дару Кар, капакът не е никак евтин, чаках го 3-4 дена от Германия на цена около 600лв, с отстъпка 5% за коли на 7 години е около 570лв.
Смениха и маслото с Castrol Magnatec Professional 5W40 (мисля че е ребрандиран Edge) пълна синтетика и резултатите са налице.
По-принцип двигателя си беше много тих, не се позваваше че работи, а сега е още по-тих. Също така, не се чуват вече повдигачите при стартиране дори и след 4-5 дена стоене, а за разхода на масло вече 1300км съм минал и всичко е на max , преди смяната за толкова вече бяха отишли над 0.5 литра. По мой сметки вече отива на 1 литър за 7000км а може и по-голям пробег.(още не е спаднало с чертичка за да го сметна)
Така че, проблемът с разхода на масло, може да не е само от гумички на клапаните или сегменти, а и от въпросния капак на клапаните - при N52K са вградени и механизмите за картерната вентилация в него.
"Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes." - Edsger Dijkstra
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
byte написа:Нова информация по моя случай. (А именно N52B25K с масло BMW TwinPower Turbo 5W30 и разход от около 1 литър на 2100км смесено каране.)
След Check Engine и проблем с клапън/датчик за налягането на малото към единия от разпределителните валове, бе препоръчана и смяна на капака на клапаните - пластмасов, черен, който не подлежи на сервизиране при N52K.
Интервенцията я направиха в Дару Кар, капакът не е никак евтин, чаках го 3-4 дена от Германия на цена около 600лв, с отстъпка 5% за коли на 7 години е около 570лв.
Смениха и маслото с Castrol Magnatec Professional 5W40 (мисля че е ребрандиран Edge) пълна синтетика и резултатите са налице.
По-принцип двигателя си беше много тих, не се позваваше че работи, а сега е още по-тих. Също така, не се чуват вече повдигачите при стартиране дори и след 4-5 дена стоене, а за разхода на масло вече 1300км съм минал и всичко е на max , преди смяната за толкова вече бяха отишли над 0.5 литра. По мой сметки вече отива на 1 литър за 7000км а може и по-голям пробег.(още не е спаднало с чертичка за да го сметна)
Така че, проблемът с разхода на масло, може да не е само от гумички на клапаните или сегменти, а и от въпросния капак на клапаните - при N52K са вградени и механизмите за картерната вентилация в него.
Аз мисля, че капака ако не е спукан и не тече от него, няма как да е причина за намаления разход
В твоя случай, разхода е различен защото са ти сипали по гъсто масло
- byte
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 22.06.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 LCI 2.5si
- Мечтае да кара: BMW F25
- Детайли за колата: Black Sapphire
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Аз мисля, че капака ако не е спукан и не тече от него, няма как да е причина за намаления разход
В твоя случай, разхода е различен защото са ти сипали по гъсто масло
Ами имаше омасляване по ръба, без течове под колата. Все едно е само за гарнитура... Но уви, казаха че целия се е "запушил" или нещо подобно и от там дава разминавания в налягането и т.н.
Иначе, за маслото си прав - 5w40 държи повече на високи температури. Но все пак не ми се вярва от 5w30 до 5w40 да е чак толкова голяма разликата в разхода на масло.
"Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes." - Edsger Dijkstra
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
byte написа:Аз мисля, че капака ако не е спукан и не тече от него, няма как да е причина за намаления разход
В твоя случай, разхода е различен защото са ти сипали по гъсто масло
Ами имаше омасляване по ръба, без течове под колата. Все едно е само за гарнитура... Но уви, казаха че целия се е "запушил" или нещо подобно и от там дава разминавания в налягането и т.н.
Иначе, за маслото си прав - 5w40 държи повече на високи температури. Но все пак не ми се вярва от 5w30 до 5w40 да е чак толкова голяма разликата в разхода на масло.
СНимка на капака можеш ли дадеш а също това само при Н52К ли е?Че съм чел за нещо такова
За това ли става дума?
А намерих и още нещо интересно
http://vanos-bmw.com/membrane-for-cover ... 1127552281
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10440
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Мда, интересно е това - за първи път чувам за такава мембрана, на следващата смяна на масло трябва да й обърна внимание. А на снимката какво е, че ми е дребно и не го разпознавам?
Never mistake motion for action...
- byte
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 22.06.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 LCI 2.5si
- Мечтае да кара: BMW F25
- Детайли за колата: Black Sapphire
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
СНимка на капака можеш ли дадеш а също това само при Н52К ли е?Че съм чел за нещо такова
Ще го снимам другата събота и неделя, но като цяло на външен вид не ми наби на очи нещо нередно
"Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes." - Edsger Dijkstra
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Leon написа:Мда, интересно е това - за първи път чувам за такава мембрана, на следващата смяна на масло трябва да й обърна внимание. А на снимката какво е, че ми е дребно и не го разпознавам?
Това е капака на клапаните..Където влиза мсиля маркуча за картерната венитлация
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
2A98 Crankshaft-inlet camshaft, correlation- Value outside reference range
Това го изплюва от време на време без да пали check engine. Соленоидите са чистени. Някакви идеи?
Това го изплюва от време на време без да пали check engine. Соленоидите са чистени. Някакви идеи?
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
byte написа:Нова информация по моя случай. (А именно N52B25K с масло BMW TwinPower Turbo 5W30 и разход от около 1 литър на 2100км смесено каране.)
След Check Engine и проблем с клапън/датчик за налягането на малото към единия от разпределителните валове, бе препоръчана и смяна на капака на клапаните - пластмасов, черен, който не подлежи на сервизиране при N52K.
Интервенцията я направиха в Дару Кар, капакът не е никак евтин, чаках го 3-4 дена от Германия на цена около 600лв, с отстъпка 5% за коли на 7 години е около 570лв.
Смениха и маслото с Castrol Magnatec Professional 5W40 (мисля че е ребрандиран Edge) пълна синтетика и резултатите са налице.
По-принцип двигателя си беше много тих, не се позваваше че работи, а сега е още по-тих. Също така, не се чуват вече повдигачите при стартиране дори и след 4-5 дена стоене, а за разхода на масло вече 1300км съм минал и всичко е на max , преди смяната за толкова вече бяха отишли над 0.5 литра. По мой сметки вече отива на 1 литър за 7000км а може и по-голям пробег.(още не е спаднало с чертичка за да го сметна)
Така че, проблемът с разхода на масло, може да не е само от гумички на клапаните или сегменти, а и от въпросния капак на клапаните - при N52K са вградени и механизмите за картерната вентилация в него.
Колега в Дарукар ли ти сипаха 5W40 Magnatec? Това масло не е за този двигател по-принцип, освен това БМВ ползват само БМВ масло(произведено от Шел вече).
Race Chip Ultimate + App control 3.0d 258ксhttps://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=133&t=438448&p=4501949#p4501949
- DaveBG
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 11.09.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 325i
- Мечтае да кара: М3
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
byte написа:Така че, проблемът с разхода на масло, може да не е само от гумички на клапаните или сегменти, а и от въпросния капак на клапаните - при N52K са вградени и механизмите за картерната вентилация в него.
Колега какъв е тоя капак на клапаните че и на мен ми гори масло и съм сменял вече гумички на клапаните и карам и с 5-40 но няма оправия. 1л на 1000-2000км си отиват... Нямам течове.
Да не става дума за целия капак на главата?
- byte
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 22.06.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 LCI 2.5si
- Мечтае да кара: BMW F25
- Детайли за колата: Black Sapphire
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
julkata1 написа:Колега в Дарукар ли ти сипаха 5W40 Magnatec? Това масло не е за този двигател по-принцип, освен това БМВ ползват само БМВ масло(произведено от Шел вече).
Да, колега, и смяната на маслото стана в ДаруКар. Конкретно за маслото - Castrol 5W40 Magnatec Professional е пълна синтетика, покриваща BMW стандардта LL04 - http://www.castrol.com/en_gb/united-kin ... natec.html - втория таб 5W40.
Както писах по рано, новите масла, брандирани oт BMW се правт от Shell, конкретно двигателя N52 е праен по времето на Castrol... Незнам, лично на мен BMW TwinPower 5W30 произведено от Shell не е добър вариант, съдейки по разхода - 1 литър на 2200км и шум от повдигачи при 2-3 дена покой.. в момента вече 1600км с новото масло и нивото му е на максимум, но все пак и капака ми смениха
"Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes." - Edsger Dijkstra
- byte
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 22.06.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 LCI 2.5si
- Мечтае да кара: BMW F25
- Детайли за колата: Black Sapphire
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
DaveBG написа:
Колега какъв е тоя капак на клапаните че и на мен ми гори масло и съм сменял вече гумички на клапаните и карам и с 5-40 но няма оправия. 1л на 1000-2000км си отиват... Нямам течове.
Да не става дума за целия капак на главата?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3737 - номер 1 от схемата, номер 11127552281, ето го и с повече снимки - https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw ... 127552281/
Нямах течове, но имах омасляване по крайщиата - приличаше като за гарнитура, но се наложи смяната на целия.
Има доста труд по смяната му, но всичко стана за около седмица в Дарукар.
"Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes." - Edsger Dijkstra
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
byte написа:DaveBG написа:
Колега какъв е тоя капак на клапаните че и на мен ми гори масло и съм сменял вече гумички на клапаните и карам и с 5-40 но няма оправия. 1л на 1000-2000км си отиват... Нямам течове.
Да не става дума за целия капак на главата?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3737 - номер 1 от схемата, номер 11127552281, ето го и с повече снимки - https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw ... 127552281/
Нямах течове, но имах омасляване по крайщиата - приличаше като за гарнитура, но се наложи смяната на целия.
Има доста труд по смяната му, но всичко стана за около седмица в Дарукар.
А случайно да пазиш стария капак или поне да ги снима един до друг?
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани