полезно за собствениците на 325i и 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от exc » 25 Апр 2018, 9:38

Има ли разлика в автоматичните кутии, слагани преди и след фейслифта? Интересува ме каква точно се слага на N53 и как се усеща?

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 25 Апр 2018, 9:40

agn написа:Здравейте,

Днес смених свещи + бобини на N53B30 и се натъкнах на неприятен проблем. Инжектора на 3-ти цилиндър "пикае" - при неработил 2 дни двигател, свещта на цилиндъра е доста мокра.

Въпроса сега е - сменя ли се или има опция да се ремонтира/рециклира? Ако може да се ремонтира/рециклира, може ли насоки към някой доверен човек в района София.

Много благодаря!

Смени си дюзите с нови, най-добре в официален сервиз, за колите над 7г има отстъпка от труда и гаранцията за ремонта и за самите дюзи ти е 2 години. Втора ръка НЕ е алтернатива! Рискуваш целия мотор да го хвърлиш в кофата.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 16.07.2017
Пол: Мъж
Мечтае да кара: БМВ М3 Е92

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от PaIDimitrov123 » 06 Юни 2018, 19:08

Bexim написа:
agn написа:Въпроса сега е - сменя ли се или има опция да се ремонтира/рециклира? Ако може да се ремонтира/рециклира, може ли насоки към някой доверен човек в района София.
Много благодаря!


Сменя се!
Най-добре и 6-те, ако смениш 1, шансът да пропикае следващата е много голям и после само си играеш на смени 1 по 1.
Скъпо удоволствие е, но 2 години не мислиш за дюзи.


Отдавна мисля за е92 с 6-так н52 или н53 /купих друга кола, но сега я продавам и пак започвам да се чудя/, толкова ли са зле тия прословути дюзи, та чак 2 години да не мисли за дюзи ? Карал съм няколко бензинови автомобили и досега дюзи не съм сменял / последния беше Хонда Сивик Таип Р 2008 /?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от vvasilev1 » 06 Юни 2018, 21:15

PaIDimitrov123 написа:
Bexim написа:
agn написа:Въпроса сега е - сменя ли се или има опция да се ремонтира/рециклира? Ако може да се ремонтира/рециклира, може ли насоки към някой доверен човек в района София.
Много благодаря!


Сменя се!
Най-добре и 6-те, ако смениш 1, шансът да пропикае следващата е много голям и после само си играеш на смени 1 по 1.
Скъпо удоволствие е, но 2 години не мислиш за дюзи.


Отдавна мисля за е92 с 6-так н52 или н53 /купих друга кола, но сега я продавам и пак започвам да се чудя/, толкова ли са зле тия прословути дюзи, та чак 2 години да не мисли за дюзи ? Карал съм няколко бензинови автомобили и досега дюзи не съм сменял / последния беше Хонда Сивик Таип Р 2008 /?
Тези дюзи, които се коментират са за директно впръскване. Няма нищо общо с обикновен инжекцион.

Това са моторите n53 и N54. При n52 си с нормални дюзи ама бута масло.

Защо смени хонда та?

Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 16.07.2017
Пол: Мъж
Мечтае да кара: БМВ М3 Е92

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от PaIDimitrov123 » 06 Юни 2018, 21:41

vvasilev1 написа:
PaIDimitrov123 написа:
Bexim написа:
agn написа:Въпроса сега е - сменя ли се или има опция да се ремонтира/рециклира? Ако може да се ремонтира/рециклира, може ли насоки към някой доверен човек в района София.
Много благодаря!


Сменя се!
Най-добре и 6-те, ако смениш 1, шансът да пропикае следващата е много голям и после само си играеш на смени 1 по 1.
Скъпо удоволствие е, но 2 години не мислиш за дюзи.


Отдавна мисля за е92 с 6-так н52 или н53 /купих друга кола, но сега я продавам и пак започвам да се чудя/, толкова ли са зле тия прословути дюзи, та чак 2 години да не мисли за дюзи ? Карал съм няколко бензинови автомобили и досега дюзи не съм сменял / последния беше Хонда Сивик Таип Р 2008 /?
Тези дюзи, които се коментират са за директно впръскване. Няма нищо общо с обикновен инжекцион.

Това са моторите n53 и N54. При n52 си с нормални дюзи ама бута масло.

Защо смени хонда та?

Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk


Еми и на VW TFSI са с директно впръскване, но не съм чул чак толкова проблеми да имат с тях ( те си имат други :lol: ) . Нещо ми се кара със задно предаване, още не мога да реша дали си заслужава N серията, или да вземам едно е46 М54 мотор.....
П.С. Хондата я смених от лигавщина, иначе проблеми съм нямал никакви, макар че беше малко хард кор така да се каже във возията и все пак леко съжалявам за тази продажба :ok:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Bexim » 06 Юни 2018, 21:41

100-тина к километра карат, може и повече ;-)
Първите ми са сменени на 120-тина К.
На 205К имах само една заминала, но смених и 6-те.. :yes:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 22.06.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 LCI 2.5si
Мечтае да кара: BMW F25
Детайли за колата: Black Sapphire

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от byte » 15 Юни 2018, 10:36

Здравейте колеги,

Пиша ви, за да споделя малко опит с N52B25K (N52N) и консумацията му на масло в E83 LCI.
Автомобилът се поддържа в Дару кар и няма нищо нередно за сега, сменен е капак на клапани и гарнитура на картера. Гумички не са сменяни и главата не е отваряна. Колата не пуши, не мирише, след 10 минути на празен ход и форсиране до 5000-6000 оборота не пропушва.

При направени около 50 000км от както е при мен, мога ясно да дефинирам връзката между средната скорост и харча на масло. След като забелязах, че колкото по-агресивно и бързо се кара толкова по-малко масло се хачи, реших да си направя екперимент. Пример от изминалата седмица:
  • Пробег 1450 км. (до морето и обратно + доста курорти (тракия, черно море, хемус)) при средна скорост от около 81.2км/ч. При тръгване маслото беше на максимум (4 черти) на връщане при последните 100-200 км падна на 3 черти. (разликата от макс до мин е 1 л, което ще рече 250мл. на черта) Прости сметки водят до около 1л / 5800км (при запазване на същите качества на маслото). Маслото е BMW TwinPower 5W-30 LL04, сменено от "наливното" в Дару Кар (не е от разфасофвки по 1л.). Преди пробега маслото беше на около 1400 км пробег.
  • Същото количесто масло (1л.), същия тип и възраст при каране предимно градско и близко извън градско със средна скорост около 41км/ч изгаря 1л / 2000 км, тоест двойно по-голям "харч" - което не е вярно реално, консумацията е една и съща просто пробега варира от средната скорост.

По-принцип мисля да сменя типа на маслото, обмислям Motul X-Clean 5W-40 LL04, но в Дару, работят само с BMW Масло и затова още не ми се занимава да ходя да го сменям някъде другаде.

Като цяло идеята ми е, при обявяване на харча на масло, да се споменава и средната скорост защото примерно 1л / 2000 км при 100км/ч средна скорост е доста по-рачлично от 1л / 2000 км при 50км/ч средна скорост.
Последна промяна byte на 15 Юни 2018, 11:36, променена общо 1 път
"Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes." - Edsger Dijkstra

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Bexim » 15 Юни 2018, 10:56

Това е мега странно!
При М54 с ниска скорост минимален разход - морето и обратно - 200 мл, а със 160 по матистралата думна литър до Слънчака...
Не виждам никаква логика в това при ръчкане да гори по-малко. По-скоро датчика нещо не смята като хората, но нека и другите колеги споделят. :dunno:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 22.06.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 LCI 2.5si
Мечтае да кара: BMW F25
Детайли за колата: Black Sapphire

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от byte » 15 Юни 2018, 11:34

Логиката идва от работната температура на двигателя, колкото по-висока е температурата, толкова повече масло се изгаря:

The engine control unit regulates the following temperature ranges:
· 112 ° C = Economy
· 105 ° C = Normal
· 95 ° C = High
· 80 C = High and regulation by the map thermostat


Реално на магистралата като държа 150-160км/ч (4000 оборота) е в "най-студения" режим(80 градуса) - ниска до никаква коснумация на масло.
При лежерно каране в града и малко извънградско с 60-70км в час отива в "Икономичния" режим 110 градуса и визкозитета на маслото става друг а от там и харча на масло.
"Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes." - Edsger Dijkstra

ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от zaharia » 15 Юни 2018, 13:31

byte написа:Здравейте колеги,

Пиша ви, за да споделя малко опит с N52B25K (N52N) и консумацията му на масло в E83 LCI.
...


Здравей колега, в случая си свързал разхода на масло със средната скорост и пробега, а всъщност пробега разделен на средната скорост дава моторните часове или времето през което е работил двигателя, т.е. установяваш зависимост от разход към работно време което си е съвсем уместно.
В примера ти с дългото ти пътуване - тук не трябва ли да се вземат предвид и онези 1400км преди него, които също са изминати преди да е отчетен спада с 1/4? Ако ги включим и тях, излиза, че разходът от 250мл отговаря на 2800км, т.е. 1л ще се изразходи за около 9600км, т.е. в тоя случай изглежда повече от добре за тези двигатели?
Според мен е добре да пробваш някое напълно синтетично масло, понеже тези масла са устойчиви и термостабилни, оттам ще дадат по-малък разход, първо като количество за определен пробег или моторни часове, второ към края на интервала за смяна този разход ще се запази, а няма да нараства както става с хидрокрековите масла.
При мен например разходът ми с такова масло е постоянен, обаче аз имам много малко градски пробег и не знам как ще се държи двигателя например в подобни на твоите условия.
Последна промяна zaharia на 22 Юни 2018, 12:20, променена общо 2 пъти

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 15 Юни 2018, 13:34

И аз съм се замислял, температурата определено играе роля, маслото изтънява и изгаря доста по-лесно. Но основна роля играе като загуби качествата след 4-5000 км почва да го пипа повече. Иначе и аз карам с това масло наливното 5w30 в Дару. Motul X-Clean го гори като за световно, Millers-a 5w40 и него. Единствено не харчи толков такива по бенцовата спецификация 229.5, а не с 229.51. Т.е. ако ще слагаш мотул бухай X-Cess 5w40 и него мисли за допълнителния цинк и фосфор.

ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от zaharia » 15 Юни 2018, 13:50

Относно температурата и вискозитета - при мен например с масла 5W30 и 0W40 които имат различен високотемпературен вискозитет, разхода на масло беше почти еднакъв - с първите 1л за 3100км с вторите за 3200км. Струва ми се, че по-сериозна разлика може да се появи само ако двигателя се натовари повече и температурата на маслото отиде над 120 градуса. По-високата температура и то в рамките само на 20тина градуса, има повече отношение към окислението и разрушаването на структурата му, отколкото с разхода.
Последна промяна zaharia на 16 Юни 2018, 13:07, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 310
Регистриран на: 2.02.2008
Местоположение: гр.Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
Детайли за колата: arctic metallic

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от FE LIPE » 15 Юни 2018, 15:04

Каквото и да говорим опираме до гумички на клапаните и маслени сегменти, колеги. И от девет кладенеца вода да изкараме все ще е това. Просто двигателите заради тази пуста екология са високотемпературни, гумичките стават на кокал, а маслото по ред причини коксува по сегментите. Ако разхода на масло се оправи с гумички, добре, ако не-сегменти. Имало начин този кокс да се разтвори без смяна, ама на мен ми се вижда съмнителна работа.

ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от zaharia » 15 Юни 2018, 16:01

FE LIPE написа:... Имало начин този кокс да се разтвори без смяна, ама на мен ми се вижда съмнителна работа.

Начин има, обаче майстор който да извърши тая работа така, че да се изчисти двигателя и при това да няма евентуални поражения трудно ще се намери. Тук съм писал - има теми в други форуми и подробно видео как се прави в ютуб.
viewtopic.php?f=116&t=255530&p=4380595#p4380595
Между другото предполагам твоят майстор ти е направил точно разкоксовка с тая газ, когато ти е сменял гумичките.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 310
Регистриран на: 2.02.2008
Местоположение: гр.Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
Детайли за колата: arctic metallic

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от FE LIPE » 15 Юни 2018, 16:54

:D Може ,колега,наистина спомена ,че е използвал газ,ама за какво и как не ми каза.М/у другото много съм доволен,че имаме такъв майстор в нашия иначе малък град.Интересното е,че имам чувството,че след смяната на гумичките колата гори с една идея повече бензин, иначе друго всичко си е същото.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook