полезно за собствениците на 325i и 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от vvasilev1 » 19 Яну 2020, 16:11

Gqbriel написа:
stoqnov23 написа:Благодаря колега,но тази кола не е като 46-цата примерно.Тези 4к така на дума изглеждат много,но си ги глътна от раз,като започнем от най-важните неща (детски болести).Голямата диса клапа гръмна в движение,защото преди това е била отваряна,и външния капак беше лепен.Смених направо двете,за да не стане по зле,ако се счупи някое парченце.(1100 лева със труда за двете със оригинални).Ел.водната помпа беше оригинална (219к), вече си беше давала грешка,че няма връзка с еку-то - задължителна смяна - 650лв с труда.Дме-то даваше грешка и за термостата - пак задължителна смяна.Бобини и свещи си ги имам за задължителен консуматив на бензинова кола (бобините също бяха оригинални не сменяни).Соленоидите на ваноса по личен избор ги смених,и двата (оригинални 620 лв).Смяна на масло филтри гарнитури,и картер на скоростната кутия (всичко оригинално от бмв пак) - 1150 лв (кутията правеше леки проблеми,но след смяната всичко заспа).Маслен сепаратор,и всички маркучи по картерната вентилация също за задължителна смяна - още около 1100лв ми излезе всичко със труд.И ето как 4к отиват само за нещата,които всички бензинови бмв-та от тази година страдат,и не подлежат на жалене.И като се има в предвид,че повечето неща ги смених превантивно освен голямата диса.Тези неща не се ли видят на време после мъката е голяма.И тъпото е ,че като купиш колата,огледът трябва да започне със свалянето на колектора, за да се видят двете диси,и всички важни маркучи към вентилацията,което почти няма как да стане,и малко живи данни със бмв диагностика.Да не говорим че точно на тези км трябва да се приготвят още толкова пари за ревизия на мотора,и ваноса,което прави парите за ремонти почти колкото колата.За мен не е проблем понеже си обичам марката,и все някога ще стегна всичко,и колата ще стане много приятна.Между другото без катове колата в момента няма грам пушеци,и даже не съм забелязал още разход на масло,след последната проверка,което говори много след смеяната на сепаратора,и всички маркучи.

Здравей,кажи на майстора си,че ще ревизира ванос на най си,тва не е М54!!!
Ревизия няма,сменяш зъбните колела ако са капут...единственото,което може да им действа негативно са rectanring-овете на 2та вала,които са общо 4ри уплътнения ,които се грижат за налягането на маслото през валовете към ваноса и струват 40лв,само,че за да стигнеш до тях махаш главата.
Ако колата НЕ ти пуши масло след като нямаш катове,предполагам си с колектори разплетени - това е добре ,макар че малко ме съмнява при разход от 1/1000 да не пуши масло без катове.

Ревизия на мотора,незнам какво имаш предвид,но аз мога да ти дам пресен пресен пример с цялостна ревизия на глава + 24 чисто нови клапана,нови пружини,нови гумички е около 1к - повдигачите нямаха проблеми,според майстора ми,но ако и те се сменят нещата загрубяват (тук не влизат гарнитури,труд,болтове горе долу още 500+).
1/1000 от маслен сепаратор - абсурд да е проблема...
Ако обаче слизаш надолу от главата става интересно - на първо време си провери компресията на цилиндрите ако не си,това е един ясен индикатор горе долу как е мотора.
Колега това на N52 ли го прави?
Как се промени разхода на масло след това?

Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Gqbriel » 19 Яну 2020, 16:53

vvasilev1 написа:
Gqbriel написа:
stoqnov23 написа:Благодаря колега,но тази кола не е като 46-цата примерно.Тези 4к така на дума изглеждат много,но си ги глътна от раз,като започнем от най-важните неща (детски болести).Голямата диса клапа гръмна в движение,защото преди това е била отваряна,и външния капак беше лепен.Смених направо двете,за да не стане по зле,ако се счупи някое парченце.(1100 лева със труда за двете със оригинални).Ел.водната помпа беше оригинална (219к), вече си беше давала грешка,че няма връзка с еку-то - задължителна смяна - 650лв с труда.Дме-то даваше грешка и за термостата - пак задължителна смяна.Бобини и свещи си ги имам за задължителен консуматив на бензинова кола (бобините също бяха оригинални не сменяни).Соленоидите на ваноса по личен избор ги смених,и двата (оригинални 620 лв).Смяна на масло филтри гарнитури,и картер на скоростната кутия (всичко оригинално от бмв пак) - 1150 лв (кутията правеше леки проблеми,но след смяната всичко заспа).Маслен сепаратор,и всички маркучи по картерната вентилация също за задължителна смяна - още около 1100лв ми излезе всичко със труд.И ето как 4к отиват само за нещата,които всички бензинови бмв-та от тази година страдат,и не подлежат на жалене.И като се има в предвид,че повечето неща ги смених превантивно освен голямата диса.Тези неща не се ли видят на време после мъката е голяма.И тъпото е ,че като купиш колата,огледът трябва да започне със свалянето на колектора, за да се видят двете диси,и всички важни маркучи към вентилацията,което почти няма как да стане,и малко живи данни със бмв диагностика.Да не говорим че точно на тези км трябва да се приготвят още толкова пари за ревизия на мотора,и ваноса,което прави парите за ремонти почти колкото колата.За мен не е проблем понеже си обичам марката,и все някога ще стегна всичко,и колата ще стане много приятна.Между другото без катове колата в момента няма грам пушеци,и даже не съм забелязал още разход на масло,след последната проверка,което говори много след смеяната на сепаратора,и всички маркучи.

Здравей,кажи на майстора си,че ще ревизира ванос на най си,тва не е М54!!!
Ревизия няма,сменяш зъбните колела ако са капут...единственото,което може да им действа негативно са rectanring-овете на 2та вала,които са общо 4ри уплътнения ,които се грижат за налягането на маслото през валовете към ваноса и струват 40лв,само,че за да стигнеш до тях махаш главата.
Ако колата НЕ ти пуши масло след като нямаш катове,предполагам си с колектори разплетени - това е добре ,макар че малко ме съмнява при разход от 1/1000 да не пуши масло без катове.

Ревизия на мотора,незнам какво имаш предвид,но аз мога да ти дам пресен пресен пример с цялостна ревизия на глава + 24 чисто нови клапана,нови пружини,нови гумички е около 1к - повдигачите нямаха проблеми,според майстора ми,но ако и те се сменят нещата загрубяват (тук не влизат гарнитури,труд,болтове горе долу още 500+).
1/1000 от маслен сепаратор - абсурд да е проблема...
Ако обаче слизаш надолу от главата става интересно - на първо време си провери компресията на цилиндрите ако не си,това е един ясен индикатор горе долу как е мотора.
Колега това на N52 ли го прави?
Как се промени разхода на масло след това?

Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk


Да на Н52...незнам да ти кажа,не съм карал достатъчно дълго ..но колата работи значително по добре,без катализатори съм и със спортни колектори - отзад няма и грам пушек,много рядко на моменти когато наистина и раздавам мъшки да има леко миризма на масло но е за много кратко (от ауспуха) но все пак няма какво да спира ...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Legendary
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d, F25 30iX

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от MadChicken » 19 Яну 2020, 17:42

Без катализатори и с разплетени кoлектори звука не става ли много неприятен, не е плътен а дрезгав/режещ. Или се преработва до край генерацията и примерно се увиват колекторите с термолента?
Only dead fish follow the stream...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Gqbriel » 20 Яну 2020, 12:18

MadChicken написа:Без катализатори и с разплетени кoлектори звука не става ли много неприятен, не е плътен а дрезгав/режещ. Или се преработва до край генерацията и примерно се увиват колекторите с термолента?


увити с термолента е много по-добре,но да става леко дрезгав около 2000об след това е доста добре,но при мен сякаш средното гърне вътре не беше много както трябва,иначе за по-плътен май трябва да се преработи леко.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от stoqnov23 » 27 Яну 2020, 14:14

Gqbriel написа:
stoqnov23 написа:Благодаря колега,но тази кола не е като 46-цата примерно.Тези 4к така на дума изглеждат много,но си ги глътна от раз,като започнем от най-важните неща (детски болести).Голямата диса клапа гръмна в движение,защото преди това е била отваряна,и външния капак беше лепен.Смених направо двете,за да не стане по зле,ако се счупи някое парченце.(1100 лева със труда за двете със оригинални).Ел.водната помпа беше оригинална (219к), вече си беше давала грешка,че няма връзка с еку-то - задължителна смяна - 650лв с труда.Дме-то даваше грешка и за термостата - пак задължителна смяна.Бобини и свещи си ги имам за задължителен консуматив на бензинова кола (бобините също бяха оригинални не сменяни).Соленоидите на ваноса по личен избор ги смених,и двата (оригинални 620 лв).Смяна на масло филтри гарнитури,и картер на скоростната кутия (всичко оригинално от бмв пак) - 1150 лв (кутията правеше леки проблеми,но след смяната всичко заспа).Маслен сепаратор,и всички маркучи по картерната вентилация също за задължителна смяна - още около 1100лв ми излезе всичко със труд.И ето как 4к отиват само за нещата,които всички бензинови бмв-та от тази година страдат,и не подлежат на жалене.И като се има в предвид,че повечето неща ги смених превантивно освен голямата диса.Тези неща не се ли видят на време после мъката е голяма.И тъпото е ,че като купиш колата,огледът трябва да започне със свалянето на колектора, за да се видят двете диси,и всички важни маркучи към вентилацията,което почти няма как да стане,и малко живи данни със бмв диагностика.Да не говорим че точно на тези км трябва да се приготвят още толкова пари за ревизия на мотора,и ваноса,което прави парите за ремонти почти колкото колата.За мен не е проблем понеже си обичам марката,и все някога ще стегна всичко,и колата ще стане много приятна.Между другото без катове колата в момента няма грам пушеци,и даже не съм забелязал още разход на масло,след последната проверка,което говори много след смеяната на сепаратора,и всички маркучи.

Здравей,кажи на майстора си,че ще ревизира ванос на най си,тва не е М54!!!
Ревизия няма,сменяш зъбните колела ако са капут...единственото,което може да им действа негативно са rectanring-овете на 2та вала,които са общо 4ри уплътнения ,които се грижат за налягането на маслото през валовете към ваноса и струват 40лв,само,че за да стигнеш до тях махаш главата.
Ако колата НЕ ти пуши масло след като нямаш катове,предполагам си с колектори разплетени - това е добре ,макар че малко ме съмнява при разход от 1/1000 да не пуши масло без катове.

Ревизия на мотора,незнам какво имаш предвид,но аз мога да ти дам пресен пресен пример с цялостна ревизия на глава + 24 чисто нови клапана,нови пружини,нови гумички е около 1к - повдигачите нямаха проблеми,според майстора ми,но ако и те се сменят нещата загрубяват (тук не влизат гарнитури,труд,болтове горе долу още 500+).
1/1000 от маслен сепаратор - абсурд да е проблема...
Ако обаче слизаш надолу от главата става интересно - на първо време си провери компресията на цилиндрите ако не си,това е един ясен индикатор горе долу как е мотора.


Колега майстора,който ми прави колата повярвай ми,не е вчерашен.От много години прави,и познава почти всички двигатели на бмв,особено старите бензинови.И да наистина имат проблем със болтовете на ваноса,които се късат след определени км,и може да разрушат целия ванос даже съм чел бюлетини от бмв за този проблем.Но мисля че ставаше дума,за моделите от 2008-2009 год.И ми каза,да отворим само,да види как са болтовете,и много добре знае за тези пръстенчета,и има едни non return valves,които не са под капака също за смяна.Оригиналното е около 30-40лв. бройката.Точно когато се занимаваше редовно със моята кола,правеше основен ремонт на Н51,и ми обясни абсолютно същите неща за водачите на клапаните,и как от бмв може да не предлагат само водачи,ами цялата глава,и че го е правил със такива поръчани от субару,които със малко доработка са същите.Иначе моите хидравлични повдигачи,и аз не ги чувам много особено,не вярвам да са чак такъв голям проблем.Колата е със стокови катове,не плетени,и наистина не пуши в смисъл може да поизпушва малко,но не много забележимо.Колата сега се държи добре (229 км вече),но все още не съм стигнал,до отваряне на мотора все пак това са си сериозни пари,а под ревизиране имам предвид смяна на всички сегменти,гарнитури разни болтове,и вече ако има нещо със водачите,и клапаните отива по на сериозно според мен.Във момента я карам със мотул 10/40,което даже не е препоръчително,защото лятото разхода изведнъж отиде на 400/500 км на литър,и трябваше да предприема нещо,и сега пак си е литър на 1000,но едва ли ще имам много време вече до отваряне на мотора.Даже колата сега е със xhp stage 2 на кутията,и лек мап по ваносите,и валвтроника,но някъде от там започна една вибрация като паднат оборотите на 550 в купето,даже не трябва да се усеща,че работи колата,и трябва да работи много тихо,но при мен особено,като е студена,и оборотите паднат на 550 започва едно леко бучене,даже и стъклата леко започват да бръмкат,и във педала на спирачката се усеща лека вибрация също.На пръв поглед при отваряне на капака мотора си работи добре,но в купето се усеща вибрацията,и не мога да разбера дали е от маслото,ремапа,или от флаша на кутията.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Gqbriel » 27 Яну 2020, 15:15

[quote="stoqnov23"][/quote]
Колега моите уважения - смяна на болт НЕ Е ревизия на ванос-а,незнам как ще се скъса тоя болт,като знам какъв е но може и да е така.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от stoqnov23 » 27 Яну 2020, 22:52

Gqbriel написа:
stoqnov23 написа:

Колега моите уважения - смяна на болт НЕ Е ревизия на ванос-а,незнам как ще се скъса тоя болт,като знам какъв е но може и да е така.


BMW NA Recalling 156,137 Cars for VANOS Issue
23
COMMENTS

BMW is recalling a 156,137 vehicles, both luxury cars and SUVs, to make sure bolts holding a component in their six-cylinder engines don't break loose and cause stalling or engine damage.

BMW says it has told the National Highway Traffic Safety Administration that in rare cases, bolts holding the variable camshaft timing unit may come loose or break, causing the engine to go into a "safe mode." If the problem continues, it can lead to stalling, engine damage – and it may not start.

Drivers will know of a telltale sign of trouble when the "check engine" or "service engine soon" light illuminates. BMW says they need to contact a dealer for service immediately. If the car stalls, they should get over to the side of the road and call for a tow.

The problem is confined to 2010 to 2012 vehicles with the popular inline six-cylinder engine. Those vehicles being recalled include:

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 30.10.2018

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от borislvagg » 21 Фев 2020, 13:49

Здравейте колеги, всичко ли N52B25 събират по 6.5л масло точно. Предстои ми смяна и да знам колко точно да купя. Колата е 325xi N52B25 2007 май месец. Благодаря!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от vvasilev1 » 24 Фев 2020, 21:05

borislvagg написа:Здравейте колеги, всичко ли N52B25 събират по 6.5л масло точно. Предстои ми смяна и да знам колко точно да купя. Колата е 325xi N52B25 2007 май месец. Благодаря!
Купи поне 8 литра, че ще има да доливаш.

Не ти желая лошото, но ако минеш 5000 километра с един литър си шампион.



Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от zaharia » 24 Фев 2020, 21:17

Колеги, да попитам на N52B25 кога трябва да му се сменя веригата, евентуално и заради пластмасовите обтегачи? Няма ли някаква опасност с времето и километрите(при мен вече 15години и 204К км) да се потрошат и да стане вътре мазало? Въобще ако някой знае какви важни компоненти е добре да се сменят по мотора като стане на повече километри, нека пише. Благодаря.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 30.10.2018

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от borislvagg » 25 Фев 2020, 13:33

vvasilev1 написа:
borislvagg написа:Здравейте колеги, всичко ли N52B25 събират по 6.5л масло точно. Предстои ми смяна и да знам колко точно да купя. Колата е 325xi N52B25 2007 май месец. Благодаря!
Купи поне 8 литра, че ще има да доливаш.

Не ти желая лошото, но ако минеш 5000 километра с един литър си шампион.



Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk


Въпроса ми е, понеже няма щека и да знам колко точно да сипа първоначално. Точно 6.5 литра ли са на макс?

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 22.01.2019

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Maxx_E90 » 25 Фев 2020, 14:59

zaharia написа:Колеги, да попитам на N52B25 кога трябва да му се сменя веригата, евентуално и заради пластмасовите обтегачи? Няма ли някаква опасност с времето и километрите(при мен вече 15години и 204К км) да се потрошат и да стане вътре мазало?

Не! Веригата е едно от нещата, които са наистина lifetime при бензиновите N5x мотори, не е като при печките. Предполагам разбира се има единични бройки с проблеми, но са толкова малко, че не си заслужава дори да се споменават. Аз не бих се притеснявал за това.

zaharia написа:Въобще ако някой знае какви важни компоненти е добре да се сменят по мотора като стане на повече километри, нека пише. Благодаря.

Без някакви признаци за проблеми, по мотора почти нищо не си струва да се сменя "за по-сигурно". Може би единствените изключения са водна помпа и термостат, и то само ако не знаеш кога/дали са сменявани или са на повече от 150000км. Всички други потенциални проблеми и слаби места имат явни симптоми. Моя съвет е - сменяй си маслото на по 250 моточаса или 15К км (което дойде първо) и се радвай на колата :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от stoqnov23 » 01 Мар 2020, 14:53

След 1 година,и само 10к пробег, на 230хил реални км, доливане на 1 литър на 1000/1500 км за жалост моята издаде багажа от изведнъж.Последните 2-3 карания имаше малко повече изпушване на синио,но се виждаше много леко,и си мисля тя и преди е пропушвала нормално е за такъв разход,но след 1 седмица тръгване изведнъж гледам зад мене толкова сини облаци и пушеци,че на пътя зад мен около 200-300 метра оставаше мъгла,и изведнъж от половината между литър,и минимум за 10 км светва лампата за масло (добре че беше в жълто само),и след това спешно да ходя до магазина ,да търся масло,и доливане на още 1 литър,и малко светена вода в антифриза,да не приключи някъде по пътя до вкъщи,за още 15 км изгори около 750 мл,но поне издържа до нас.Може ли да очаквам тежки последици за двигателя,или ще мина със обичайните неща,които мисля че трябват (гарнитури болтове клапани водачи сегменти втулки,и разни други дреболийки + труда очаквам поне 2500,но не съм сигурен вече за буталата,и лагерите как ще е положението,защото за този разход,който направи сега,и като цяло нещо може да е издало багажа.Някакви мнения за какво може да се готвя освен нещата,които изброих (предимно към колегите,които са отваряли първия н52 със висок разход на масло).Като цяло нямаше промяна във работата на двигателя при последното каране,нито странични звуци,нито менене на обороти,и тн просто си реши вече да издуха всичкото масло.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Infinity_bg » 30 Мар 2020, 12:52

Maxx_E90 написа:
zaharia написа:Колеги, да попитам на N52B25 кога трябва да му се сменя веригата, евентуално и заради пластмасовите обтегачи? Няма ли някаква опасност с времето и километрите(при мен вече 15години и 204К км) да се потрошат и да стане вътре мазало?

Не! Веригата е едно от нещата, които са наистина lifetime при бензиновите N5x мотори, не е като при печките. Предполагам разбира се има единични бройки с проблеми, но са толкова малко, че не си заслужава дори да се споменават. Аз не бих се притеснявал за това.

zaharia написа:Въобще ако някой знае какви важни компоненти е добре да се сменят по мотора като стане на повече километри, нека пише. Благодаря.

Без някакви признаци за проблеми, по мотора почти нищо не си струва да се сменя "за по-сигурно". Може би единствените изключения са водна помпа и термостат, и то само ако не знаеш кога/дали са сменявани или са на повече от 150000км. Всички други потенциални проблеми и слаби места имат явни симптоми. Моя съвет е - сменяй си маслото на по 250 моточаса или 15К км (което дойде първо) и се радвай на колата :)


Другото слабо място, е нивомера на маслото. Този датчик често спира да работи или пък отчита грешно, като второто е по-гадния вариант. Като се има в предвид че липсва, пръчка и можеш да се доверяваш само на електрониката, като знаме и че някои двигатели си харчат бая масло, това да не можеш да си го провериш е меко казано гадна работа, че и опасна.
BMW 325i M3 look.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Infinity_bg » 30 Мар 2020, 13:01

stoqnov23 написа:След 1 година,и само 10к пробег, на 230хил реални км, доливане на 1 литър на 1000/1500 км за жалост моята издаде багажа от изведнъж.Последните 2-3 карания имаше малко повече изпушване на синио,но се виждаше много леко,и си мисля тя и преди е пропушвала нормално е за такъв разход,но след 1 седмица тръгване изведнъж гледам зад мене толкова сини облаци и пушеци,че на пътя зад мен около 200-300 метра оставаше мъгла,и изведнъж от половината между литър,и минимум за 10 км светва лампата за масло (добре че беше в жълто само),и след това спешно да ходя до магазина ,да търся масло,и доливане на още 1 литър,и малко светена вода в антифриза,да не приключи някъде по пътя до вкъщи,за още 15 км изгори около 750 мл,но поне издържа до нас.Може ли да очаквам тежки последици за двигателя,или ще мина със обичайните неща,които мисля че трябват (гарнитури болтове клапани водачи сегменти втулки,и разни други дреболийки + труда очаквам поне 2500,но не съм сигурен вече за буталата,и лагерите как ще е положението,защото за този разход,който направи сега,и като цяло нещо може да е издало багажа.Някакви мнения за какво може да се готвя освен нещата,които изброих (предимно към колегите,които са отваряли първия н52 със висок разход на масло).Като цяло нямаше промяна във работата на двигателя при последното каране,нито странични звуци,нито менене на обороти,и тн просто си реши вече да издуха всичкото масло.



При положение че ще се отваря двигателя, за гарнитури и прочие неща, може да се провери и състоянието на лагерите на коляновия вал, защото просто ще свалите и картера и от там може да се гледат тея неща... Но преди всичко, се прави задължителното замерване на компресията, от това ще си проличи кои цилиндри са зле. Но щом има такова сериозно горене на масло, че и губиш вода със сигурност си за гарнитури. При свалянето на главата ще си проличи и какво друго може да е проблем, като огледате разпределителните валове, цилиндрите и буталата. Така и така ще наливаш пари за ремонта, гледай да оправиш максимално всичко което може. Всяко отваряне на двигателя си е скъпо начинание, дано да не си карал много километри с този проблем, та да минеш по тънката линия.

Иначе сменяш задължително гарнитурата на главата, после задължително шлайфаш главата, за блока не знам, после сменяш гумичките на клапаните, абе пълната ревизия на главата. Монтираш и би трябвало да си ОК! Но при горене на масло, може и да си за смяна на маслени сегменти, там вече нещата опират към пълен ребилд, което ще е със сигурност е цифромания. :confused:
BMW 325i M3 look.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook