полезно за собствениците на 325i и 330i
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- s0b13sk1
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 22.10.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E93
- Мечтае да кара: GTR
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Здравейте колеги. Ще ставам собственик на е93 скоро време. Въпроса ми е следния: забелязах че на кабриото се предлага n52b30 мотор само на 330i. Тъй като избора на 330 не е особено голям, какво бихте казали за n53b30 при 325i? Колко е по-зле този двигател? Доста хора ми казват да бягам от него, но никой не ми казва точно защо!
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Имаш скъпи дюзи и помпа, които не са от захар и си карат стабилно време.
Моторът е страхотен, и само с ремап вдига до 250-260 коня при 325i.
По-лека е 25-цата от 30-ката, та върви повече.
Няма проблеми с главата, както някои N52-ки.
Нямаш ДИСА клапи в колектора.
Имаш по-добър респонс заради ДВ.
Разход на масло също е по-малък.. Поне аз не съм чувал за N53 да гори колкото N52. Това го казвам на база коли, които познавам..
Та това е.
Избирай си...
Моторът е страхотен, и само с ремап вдига до 250-260 коня при 325i.
По-лека е 25-цата от 30-ката, та върви повече.
Няма проблеми с главата, както някои N52-ки.
Нямаш ДИСА клапи в колектора.
Имаш по-добър респонс заради ДВ.
Разход на масло също е по-малък.. Поне аз не съм чувал за N53 да гори колкото N52. Това го казвам на база коли, които познавам..
Та това е.
Избирай си...
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Bexim написа:Имаш скъпи дюзи и помпа, които не са от захар и си карат стабилно време.
Моторът е страхотен, и само с ремап вдига до 250-260 коня при 325i.
По-лека е 25-цата от 30-ката, та върви повече.
Няма проблеми с главата, както някои N52-ки.
Нямаш ДИСА клапи в колектора.
Имаш по-добър респонс заради ДВ.
Разход на масло също е по-малък.. Поне аз не съм чувал за N53 да гори колкото N52. Това го казвам на база коли, които познавам..
Та това е.
Избирай си...
Това за ремапа не го знаех. Без допълнителен хардуер ли става?
И пак да попитам нещо: автоматиците еднакви ли са при фейса и префейса?
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Само ремап прави между 250-260 коня - 325 с Н53.
Ако се смени и колектора с такъв от 330 с две диса клапи, а те са плъг енд плей, защото буксите и кабелите си ги има гони 280.
Като друга разлика - 52-ката става за газ, 53-ката - НЕ.
Ако се смени и колектора с такъв от 330 с две диса клапи, а те са плъг енд плей, защото буксите и кабелите си ги има гони 280.
Като друга разлика - 52-ката става за газ, 53-ката - НЕ.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- hitar_potar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 201
- Регистриран на: 11.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330д
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Тоя мотор в 325i не беше ли атмосферка? Как точно от 1 ремап отива от 215 на 250-260 коня? А пък 1 колектор от 330i добавя още 20-30 коня допълнително? Тия разлики са като на турбиниран мотор...
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
А колко коня е 330i? 272!
Моторът е един и същ (N53B30) с разлика всмукателен колектор и софтуер като по-голямата разлика е от софта.
325i е скопена за някакви цели, пазари и нам си кво.
Основната разлика е, че при 325 дори на пълна газ дроселът не се отваря до край.
И те така.
Моторът е един и същ (N53B30) с разлика всмукателен колектор и софтуер като по-голямата разлика е от софта.
325i е скопена за някакви цели, пазари и нам си кво.
Основната разлика е, че при 325 дори на пълна газ дроселът не се отваря до край.
И те така.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
А става ли директно флаш от софт на 330 върху 325, или трябва да се ходи на "стандартен ремап" при тунинг фирма?
Ако се разбира какво имам предвид...
Ако се разбира какво имам предвид...
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
exc написа:А става ли директно флаш от софт на 330 върху 325, или трябва да се ходи на "стандартен ремап" при тунинг фирма?
Ако се разбира какво имам предвид...
Ако е N53 ти трябва 3 stage всмукателния колектор от N52 с двете диси + рефлаш на софтуера. От там може да качиш коне.
- quentin
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 79
- Регистриран на: 11.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Колеги,
Къде в София ги "четат" добре тия бензинки (е91 325 xi, 2006, n52)?
Къде в София ги "четат" добре тия бензинки (е91 325 xi, 2006, n52)?
Ако не става с газ, пробвай с повече газ...
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
quentin написа:Колеги,
Къде в София ги "четат" добре тия бензинки (е91 325 xi, 2006, n52)?
Какво толкова трудно има, хващаш един кабел, INPA или някой който има и пускаш да я прочетеш. Ако има нещо ще излезне.
Малък ъпдейт от мене по повод малката DISA вътре в колектора, парт номер: 11617560538. Най-сериозния симптом е значителна загуба на мощ до 3500 оборота, колата не набира добре от ниски обороти. Грешката при диагностика е 2AAC - Variable intake system 2, self-diagnosis, като не светва чека на таблото.
Тук незнам дали има нужда да описвам в детайлни, но свалянето на колектора на този двигател си е приключение, за да се извърши цялата замяна си е хубаво 1 ден да се задели, при мен заминаха общо около 8 часа в гаража, но се заигравах да изчистя колектора с обезмаслиетел и да проверя DISA клапите на лаптопа, докато бяха свалени от колектора. Хубавото е, че може да се тества само с куплунга на голямата DISA през INPA, която е лесно достъпна. Като извадих малката клапа я гледах как работи на теста, изненада нямаше - перката отваряше едва на 20% и оставаше в това положение, като ограничава двигателя от поемането на въздух. Пробвах и голямата, тя работи все още, въпреки, че от 10 отваряния/затваряния 1 го прави половинчато и ѝ отнема повече време. Т.е. тя ще е следващата, която ще трябва да се смени, но смяната там отнема 15 минути точно.
Тук е момента да разбия един мит, че тия клапи лесно се оправят с ребилд с ония ибейските китове, това не е вярно, понеже клапата не се беше разпаднала при мен и на външен вид изглежда съвсем ок, проблема беше, че е заминало уплътнението на оста и е влязло масло от колектора (благодарение на страхотното изобретение наречено картерна вентилация) в самата клапа и от там заминава сервомотора, който отваря и затваря клапата. Общо взето единствения вариант е нова DISA, която може да се тества и да се видят разликите, как се отваря и затваря докрай при сигнал в рамките на половин секунда. След смяната разбира се приятната пъргавина в ниските обороти е възстановена и двигателя работи тихо и не се чува отново.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Потвърждавам за клапата. При мен беше много спряла на ниските, особено се усеща на 6-та около 120 при подяване няма никой. В моя случай светеше чека но така и не я прочетохме грешката как трябва-уж нещо по ваносите било, но след смяната на малката диса си тръгна и чека изгасна до днес...интересно е, че сега си върви но може и от друго да е светнал. Подмених я с втора употреба, като смяната дойде и комплект със смяна гумички и маслен сепаратор поради висок разход масло-1.5л/2000км. И двете диси са били сменяни преди мен, имаше щампа на тях 2012 при кола 2006 на сегашни реални 180к.
bOOst ако ти се занимава може да се разберем ако можеш да ги четеш да я видим, също и старата диса-при моя майстор и двете само ги отваряше с диагностиката, но не можа да ги затвори и ми е интересно работи ли реално. Естествено каквото кажеш го пишем на сметката.
bOOst ако ти се занимава може да се разберем ако можеш да ги четеш да я видим, също и старата диса-при моя майстор и двете само ги отваряше с диагностиката, но не можа да ги затвори и ми е интересно работи ли реално. Естествено каквото кажеш го пишем на сметката.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Vaioo написа:Потвърждавам за клапата. При мен беше много спряла на ниските, особено се усеща на 6-та около 120 при подяване няма никой. В моя случай светеше чека но така и не я прочетохме грешката как трябва-уж нещо по ваносите било, но след смяната на малката диса си тръгна и чека изгасна до днес...интересно е, че сега си върви но може и от друго да е светнал. Подмених я с втора употреба, като смяната дойде и комплект със смяна гумички и маслен сепаратор поради висок разход масло-1.5л/2000км. И двете диси са били сменяни преди мен, имаше щампа на тях 2012 при кола 2006 на сегашни реални 180к.
bOOst ако ти се занимава може да се разберем ако можеш да ги четеш да я видим, също и старата диса-при моя майстор и двете само ги отваряше с диагностиката, но не можа да ги затвори и ми е интересно работи ли реално. Естествено каквото кажеш го пишем на сметката.
На моята не успях да намеря никъде къде пише годината на производство. Оригинална е MAHLE с щампите на BMW
https://www.eeuroparts.com/Parts/86269/ ... 617560538/
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Същите са, Mahle. Oтвътре като ги разцепиш пише, един кръг с месец и година.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Аз да запитам хората с бензин в кръвта и резервоара - при N53 как стоят нещата с проблемните компоннети след 2010-та? Тоест - излизат ли по-надеждни ревизии на частите горивна/водна помпа и инжекторите?
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
drago9205 написа:Аз да запитам хората с бензин в кръвта и резервоара - при N53 как стоят нещата с проблемните компоннети след 2010-та? Тоест - излизат ли по-надеждни ревизии на частите горивна/водна помпа и инжекторите?
Излизат дюзи с по-висок индекс, но кардинално по-надеждни ли са? Отговорът е не. Това е причината BMW да върнат соленоидните инжектори в N20 (F30), защото са по-надеждни.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани