Смяна на маслото на автоматик е90?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 22.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E90 320i 150 hp 2007 г.
Мечтае да кара: НЛО

Re: Смяна на маслото на автоматик е90?

Мнение от nasopraso » 09 Юни 2016, 17:26

Може би тука е мястото да попитам - Прави впечатление че като е на N или на Р колата работи нормално равномерно. Но в момента в който включа на D се усеща едно напрягане...всмисъл звука на самия двигател се променя леко. Това нормално ли е?
Всички удоволствия са описани в НК!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 181
Регистриран на: 26.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F34 LCI
Мечтае да кара: същото
Детайли за колата: Estriol blue

Re: Смяна на маслото на автоматик е90?

Мнение от Meidana » 09 Юни 2016, 18:41

Нормално е. Явно е така защото е на скорост. На R е по същия начин.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Смяна на маслото на автоматик е90?

Мнение от Taruno » 09 Юни 2016, 19:59

nasopraso написа:Може би тука е мястото да попитам - Прави впечатление че като е на N или на Р колата работи нормално равномерно. Но в момента в който включа на D се усеща едно напрягане...всмисъл звука на самия двигател се променя леко. Това нормално ли е?


Нали в единия случай въртиш само двигателя и торка на свободна в другия въртиш и скорост абсолютно нормално.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 22.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E90 320i 150 hp 2007 г.
Мечтае да кара: НЛО

Re: Смяна на маслото на автоматик е90?

Мнение от nasopraso » 09 Юни 2016, 20:12

Taruno написа:
nasopraso написа:Може би тука е мястото да попитам - Прави впечатление че като е на N или на Р колата работи нормално равномерно. Но в момента в който включа на D се усеща едно напрягане...всмисъл звука на самия двигател се променя леко. Това нормално ли е?


Нали в единия случай въртиш само двигателя и торка на свободна в другия въртиш и скорост абсолютно нормално.


Да де...и аз си го обясних така ама нали все ме гони параноя че нещо не ми е наред по колата :D въпреки че съм карал и други автоматици примерно новия пасат и там някакси ми се струва че е по мазно и прехода не се усеща като цяло
Всички удоволствия са описани в НК!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Смяна на маслото на автоматик е90?

Мнение от Taruno » 09 Юни 2016, 21:37

Гледай сега, новия пасат е dsg и има двумасов маховик и е едно от хем готините хем тъпи кутии, в града се чуди много и върти скорости като луда, поддръжката и е направо страшна, но пък не се усещат смените на предавките

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 22.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E90 320i 150 hp 2007 г.
Мечтае да кара: НЛО

Re: Смяна на маслото на автоматик е90?

Мнение от nasopraso » 09 Юни 2016, 21:55

Сега вече ми е по ясно. Мерси :)
Всички удоволствия са описани в НК!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Смяна на маслото на автоматик е90?

Мнение от Gqbriel » 09 Юни 2016, 23:07

Taruno написа:
nasopraso написа:Може би тука е мястото да попитам - Прави впечатление че като е на N или на Р колата работи нормално равномерно. Но в момента в който включа на D се усеща едно напрягане...всмисъл звука на самия двигател се променя леко. Това нормално ли е?


Нали в единия случай въртиш само двигателя и торка на свободна в другия въртиш и скорост абсолютно нормално.


Аз малко не разбирам,ако говорим за самото превключване е нормално да се усети разлика,но в момента в който е на D при мен дали съм на D/N разлика нито в работата на мотора нито нищо...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Смяна на маслото на автоматик е90?

Мнение от vld » 10 Юни 2016, 8:34

Gqbriel написа:
Taruno написа:
nasopraso написа:Може би тука е мястото да попитам - Прави впечатление че като е на N или на Р колата работи нормално равномерно. Но в момента в който включа на D се усеща едно напрягане...всмисъл звука на самия двигател се променя леко. Това нормално ли е?


Нали в единия случай въртиш само двигателя и торка на свободна в другия въртиш и скорост абсолютно нормално.


Аз малко не разбирам,ако говорим за самото превключване е нормално да се усети разлика,но в момента в който е на D при мен дали съм на D/N разлика нито в работата на мотора нито нищо...

Е те оборотите се променят +/- 10 така, че трудно ще го видиш на оборотомера.
Влез в скритото меню на разгода на час и ще видиш че на място на N колата харчи 0.5л./ч. а на D като си на място разхода е 0.9л./ч.
Което е показателно, че има триене в кутията.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Смяна на маслото на автоматик е90?

Мнение от Gqbriel » 10 Юни 2016, 15:02

vld написа:
Gqbriel написа:
Taruno написа:
nasopraso написа:Може би тука е мястото да попитам - Прави впечатление че като е на N или на Р колата работи нормално равномерно. Но в момента в който включа на D се усеща едно напрягане...всмисъл звука на самия двигател се променя леко. Това нормално ли е?


Нали в единия случай въртиш само двигателя и торка на свободна в другия въртиш и скорост абсолютно нормално.


Аз малко не разбирам,ако говорим за самото превключване е нормално да се усети разлика,но в момента в който е на D при мен дали съм на D/N разлика нито в работата на мотора нито нищо...

Е те оборотите се променят +/- 10 така, че трудно ще го видиш на оборотомера.
Влез в скритото меню на разгода на час и ще видиш че на място на N колата харчи 0.5л./ч. а на D като си на място разхода е 0.9л./ч.
Което е показателно, че има триене в кутията.

Аз това не оспорвам основно коментирах "Но в момента в който включа на D се усеща едно напрягане...всмисъл звука на самия двигател се променя леко." +/- 10 оборота не може да се усетят,иначе за разхода май ще пускам колата на N по-често :mhihi:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Смяна на маслото на автоматик е90?

Мнение от vld » 10 Юни 2016, 15:24

Аз до такава степен бях свкнал да я изключвам, че изобщо не ми правеше впечатление.
Интересното е, че има някакви теории, че като си буташ автомата на N в задръстването, щяло да му прегрее маслото :banghead:
Което е по вероятно да стане ако висише дълго на D без да се движиш, защото на N няма триене в кутията и съответно не се повишават градусите :idea: и какво от това, че не се върти през радиатора в такъв случай?
Не случайно е направен лоста да се мести от D на N и обратно без да се натиска бутона.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Смяна на маслото на автоматик е90?

Мнение от Taruno » 10 Юни 2016, 15:46

vld написа:Аз до такава степен бях свкнал да я изключвам, че изобщо не ми правеше впечатление.
Интересното е, че има някакви теории, че като си буташ автомата на N в задръстването, щяло да му прегрее маслото :banghead:
Което е по вероятно да стане ако висише дълго на D без да се движиш, защото на N няма триене в кутията и съответно не се повишават градусите :idea: и какво от това, че не се върти през радиатора в такъв случай?
Не случайно е направен лоста да се мести от D на N и обратно без да се натиска бутона.


Оборотите при М47 далеч не са 10 ами са към 150 и се виждат ясно и е съвсем нормално, при 5таците почти не помръдват ама там е друга история.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 5.05.2015
Местоположение: Нюрнберг
Пол: Мъж
Кара: 320d e90 LCI, 325TI e46
Мечтае да кара: M140ix, 440ixGC, GT63S AMG, G63 AMG

Re: Смяна на маслото на автоматик е90?

Мнение от rAd000 » 27 Юни 2016, 2:33

По-скоро в трафика автомата се бута на П а не на Н.И да за колегата когато от Н смениш на Задна и държиш спирачката се усеща как мотора си променя звука и иска да тръгне назад.Мисля че това е напълно нормално.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: Смяна на маслото на автоматик е90?

Мнение от vanka7a » 27 Юни 2016, 8:21

rAd000 написа:По-скоро в трафика автомата се бута на П а не на Н.И да за колегата когато от Н смениш на Задна и държиш спирачката се усеща как мотора си променя звука и иска да тръгне назад.Мисля че това е напълно нормално.


И каква е разликата дали си на P или N, освен че на P колата няма да тръгне? :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Смяна на маслото на автоматик е90?

Мнение от Gqbriel » 27 Юни 2016, 9:12

vanka7a написа:
rAd000 написа:По-скоро в трафика автомата се бута на П а не на Н.И да за колегата когато от Н смениш на Задна и държиш спирачката се усеща как мотора си променя звука и иска да тръгне назад.Мисля че това е напълно нормално.


И каква е разликата дали си на P или N, освен че на P колата няма да тръгне? :)

За мен е безумно да щракаш през задна нон стоп,Д-Н си е перфе
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Смяна на маслото на автоматик е90?

Мнение от nero_ » 27 Юни 2016, 10:03

Както казах някъде по-назад в темата, това превключване на Н е напълно излишно, както и обяснява лекото "замисляне" при потегляне след престой на светофар. От описанието на ZF:

"...A new feature is decoupling of the transmission when the vehicle is at a standstill, that is to say
instead of the engine remaining connected to the converter and the vehicle being prevented from moving by
applying the brake, the converter is disconnected and only a minimum rotating load remains. This has the effect
of further reducing fuel consumption..."

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook