Смяна на маслото на автоматик е90?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- nasopraso
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 165
- Регистриран на: 22.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 hp 2007 г.
- Мечтае да кара: НЛО
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
Може би тука е мястото да попитам - Прави впечатление че като е на N или на Р колата работи нормално равномерно. Но в момента в който включа на D се усеща едно напрягане...всмисъл звука на самия двигател се променя леко. Това нормално ли е?
Всички удоволствия са описани в НК!
- Meidana
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 181
- Регистриран на: 26.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F34 LCI
- Мечтае да кара: същото
- Детайли за колата: Estriol blue
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
Нормално е. Явно е така защото е на скорост. На R е по същия начин.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
nasopraso написа:Може би тука е мястото да попитам - Прави впечатление че като е на N или на Р колата работи нормално равномерно. Но в момента в който включа на D се усеща едно напрягане...всмисъл звука на самия двигател се променя леко. Това нормално ли е?
Нали в единия случай въртиш само двигателя и торка на свободна в другия въртиш и скорост абсолютно нормално.
- nasopraso
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 165
- Регистриран на: 22.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 hp 2007 г.
- Мечтае да кара: НЛО
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
Taruno написа:nasopraso написа:Може би тука е мястото да попитам - Прави впечатление че като е на N или на Р колата работи нормално равномерно. Но в момента в който включа на D се усеща едно напрягане...всмисъл звука на самия двигател се променя леко. Това нормално ли е?
Нали в единия случай въртиш само двигателя и торка на свободна в другия въртиш и скорост абсолютно нормално.
Да де...и аз си го обясних така ама нали все ме гони параноя че нещо не ми е наред по колата въпреки че съм карал и други автоматици примерно новия пасат и там някакси ми се струва че е по мазно и прехода не се усеща като цяло
Всички удоволствия са описани в НК!
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
Гледай сега, новия пасат е dsg и има двумасов маховик и е едно от хем готините хем тъпи кутии, в града се чуди много и върти скорости като луда, поддръжката и е направо страшна, но пък не се усещат смените на предавките
- nasopraso
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 165
- Регистриран на: 22.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 hp 2007 г.
- Мечтае да кара: НЛО
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
Сега вече ми е по ясно. Мерси
Всички удоволствия са описани в НК!
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
Taruno написа:nasopraso написа:Може би тука е мястото да попитам - Прави впечатление че като е на N или на Р колата работи нормално равномерно. Но в момента в който включа на D се усеща едно напрягане...всмисъл звука на самия двигател се променя леко. Това нормално ли е?
Нали в единия случай въртиш само двигателя и торка на свободна в другия въртиш и скорост абсолютно нормално.
Аз малко не разбирам,ако говорим за самото превключване е нормално да се усети разлика,но в момента в който е на D при мен дали съм на D/N разлика нито в работата на мотора нито нищо...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
Gqbriel написа:Taruno написа:nasopraso написа:Може би тука е мястото да попитам - Прави впечатление че като е на N или на Р колата работи нормално равномерно. Но в момента в който включа на D се усеща едно напрягане...всмисъл звука на самия двигател се променя леко. Това нормално ли е?
Нали в единия случай въртиш само двигателя и торка на свободна в другия въртиш и скорост абсолютно нормално.
Аз малко не разбирам,ако говорим за самото превключване е нормално да се усети разлика,но в момента в който е на D при мен дали съм на D/N разлика нито в работата на мотора нито нищо...
Е те оборотите се променят +/- 10 така, че трудно ще го видиш на оборотомера.
Влез в скритото меню на разгода на час и ще видиш че на място на N колата харчи 0.5л./ч. а на D като си на място разхода е 0.9л./ч.
Което е показателно, че има триене в кутията.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
vld написа:Gqbriel написа:Taruno написа:nasopraso написа:Може би тука е мястото да попитам - Прави впечатление че като е на N или на Р колата работи нормално равномерно. Но в момента в който включа на D се усеща едно напрягане...всмисъл звука на самия двигател се променя леко. Това нормално ли е?
Нали в единия случай въртиш само двигателя и торка на свободна в другия въртиш и скорост абсолютно нормално.
Аз малко не разбирам,ако говорим за самото превключване е нормално да се усети разлика,но в момента в който е на D при мен дали съм на D/N разлика нито в работата на мотора нито нищо...
Е те оборотите се променят +/- 10 така, че трудно ще го видиш на оборотомера.
Влез в скритото меню на разгода на час и ще видиш че на място на N колата харчи 0.5л./ч. а на D като си на място разхода е 0.9л./ч.
Което е показателно, че има триене в кутията.
Аз това не оспорвам основно коментирах "Но в момента в който включа на D се усеща едно напрягане...всмисъл звука на самия двигател се променя леко." +/- 10 оборота не може да се усетят,иначе за разхода май ще пускам колата на N по-често
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
Аз до такава степен бях свкнал да я изключвам, че изобщо не ми правеше впечатление.
Интересното е, че има някакви теории, че като си буташ автомата на N в задръстването, щяло да му прегрее маслото
Което е по вероятно да стане ако висише дълго на D без да се движиш, защото на N няма триене в кутията и съответно не се повишават градусите и какво от това, че не се върти през радиатора в такъв случай?
Не случайно е направен лоста да се мести от D на N и обратно без да се натиска бутона.
Интересното е, че има някакви теории, че като си буташ автомата на N в задръстването, щяло да му прегрее маслото
Което е по вероятно да стане ако висише дълго на D без да се движиш, защото на N няма триене в кутията и съответно не се повишават градусите и какво от това, че не се върти през радиатора в такъв случай?
Не случайно е направен лоста да се мести от D на N и обратно без да се натиска бутона.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
vld написа:Аз до такава степен бях свкнал да я изключвам, че изобщо не ми правеше впечатление.
Интересното е, че има някакви теории, че като си буташ автомата на N в задръстването, щяло да му прегрее маслото
Което е по вероятно да стане ако висише дълго на D без да се движиш, защото на N няма триене в кутията и съответно не се повишават градусите и какво от това, че не се върти през радиатора в такъв случай?
Не случайно е направен лоста да се мести от D на N и обратно без да се натиска бутона.
Оборотите при М47 далеч не са 10 ами са към 150 и се виждат ясно и е съвсем нормално, при 5таците почти не помръдват ама там е друга история.
- rAd000
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 177
- Регистриран на: 5.05.2015
- Местоположение: Нюрнберг
- Пол: Мъж
- Кара: 320d e90 LCI, 325TI e46
- Мечтае да кара: M140ix, 440ixGC, GT63S AMG, G63 AMG
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
По-скоро в трафика автомата се бута на П а не на Н.И да за колегата когато от Н смениш на Задна и държиш спирачката се усеща как мотора си променя звука и иска да тръгне назад.Мисля че това е напълно нормално.
- vanka7a
- ентусиаст
- Мнения: 928
- Регистриран на: 29.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
- Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
rAd000 написа:По-скоро в трафика автомата се бута на П а не на Н.И да за колегата когато от Н смениш на Задна и държиш спирачката се усеща как мотора си променя звука и иска да тръгне назад.Мисля че това е напълно нормално.
И каква е разликата дали си на P или N, освен че на P колата няма да тръгне?
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
vanka7a написа:rAd000 написа:По-скоро в трафика автомата се бута на П а не на Н.И да за колегата когато от Н смениш на Задна и държиш спирачката се усеща как мотора си променя звука и иска да тръгне назад.Мисля че това е напълно нормално.
И каква е разликата дали си на P или N, освен че на P колата няма да тръгне?
За мен е безумно да щракаш през задна нон стоп,Д-Н си е перфе
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
Както казах някъде по-назад в темата, това превключване на Н е напълно излишно, както и обяснява лекото "замисляне" при потегляне след престой на светофар. От описанието на ZF:
"...A new feature is decoupling of the transmission when the vehicle is at a standstill, that is to say
instead of the engine remaining connected to the converter and the vehicle being prevented from moving by
applying the brake, the converter is disconnected and only a minimum rotating load remains. This has the effect
of further reducing fuel consumption..."
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани