Летни гуми?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Летни гуми?
vvasilev1 написа:Провери си лагерите на главините.awful написа:И аз съм със мишлин 4 да питам при по голям завои и влизане със по голяма скорост 60 70 чувам едно буботена от типът на забил се болт във гумата и се чува бу бу бу бу само при завои и във двете посоки, гумаджиатя вика че били още нови гумите а и че шарката на мишлин 4 била такава че може да издава такъв звук във завоя, мен ме дразни
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Появи се след смяна на гумите както на ляво така и на дясно няма виене и тем подобни, налягането е 2.3 отпред, значи при вас го няма. Ще видя дали при снимане на видео се чува.
- donybg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 77
- Регистриран на: 18.07.2013
- Кара: E91 320d xDrive 2010 184к.с.
Re: Летни гуми?
Ъпдейт.
След малко над 1200км с Michelin Pilot Sport 4(225/45/17) - гумата е страхотна, определено си струва. Осезаема разлика спрямо старите Пирели. Малко по-шумни са, но перфектно допълват страхотното управление не BMW. Не съм ги тествал в силен дъжд, но не очаквам драми.
След малко над 1200км с Michelin Pilot Sport 4(225/45/17) - гумата е страхотна, определено си струва. Осезаема разлика спрямо старите Пирели. Малко по-шумни са, но перфектно допълват страхотното управление не BMW. Не съм ги тествал в силен дъжд, но не очаквам драми.
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Летни гуми?
Да ъпна малко темата. Колата е Е39, но не намерих там подобна тема или все още не намирам.
Спорт пакет, като размерите са 235/45/17 и 255/40/17. Смятам да си останат така, както са си според спецификацията, но все пак искам и да питам по-запознатите, как би се отразило да се кара колата с еднакъв размер гуми. За точните параметри на джантите не съм сигурен, но мога да погледна, ако трябва. И какъв да е този размер. Иначе, в момента търся предни гуми, та съм се спрял на следните 3 модела. Гледам доста положителни отзиви за унироялки, аз самият карам с 4 такива на астрата и е стабилна, но е съвсем друг тип кола и си недозавива, та някой кара ли с останалите 2?:
- CONTINENTAL PremiumContact6 - 235/45 R17 97Y;
- GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric3 - 235/45 R17 94Y
- UNIROYAL RainSport3 - 235/45R17 94Y FR
Не знам дали има смисъл от по-високия индекс за товароносимост на Контитата, но такива намирам в автогуми. И трите ги дават да имат бордове, които пазят джантата.
Още един въпрос, гледам че и тук беше засегнат. Как да разбера кои гуми имат нужда от загряване? Четох и в темата по-напред, че някои модели са такива.. Колата се кара предимно градско и на къси разстояние, та ако ще трябва всеки път като тръгвам да се пързалям докато загреят гумите, не е много оферта. То така или иначе всяка гума иска малко да се позагрее, за да държи по-добре, но ако си купя такива, дето студени ще са пълен дроб, не е оферта
Благодаря предварително
Спорт пакет, като размерите са 235/45/17 и 255/40/17. Смятам да си останат така, както са си според спецификацията, но все пак искам и да питам по-запознатите, как би се отразило да се кара колата с еднакъв размер гуми. За точните параметри на джантите не съм сигурен, но мога да погледна, ако трябва. И какъв да е този размер. Иначе, в момента търся предни гуми, та съм се спрял на следните 3 модела. Гледам доста положителни отзиви за унироялки, аз самият карам с 4 такива на астрата и е стабилна, но е съвсем друг тип кола и си недозавива, та някой кара ли с останалите 2?:
- CONTINENTAL PremiumContact6 - 235/45 R17 97Y;
- GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric3 - 235/45 R17 94Y
- UNIROYAL RainSport3 - 235/45R17 94Y FR
Не знам дали има смисъл от по-високия индекс за товароносимост на Контитата, но такива намирам в автогуми. И трите ги дават да имат бордове, които пазят джантата.
Още един въпрос, гледам че и тук беше засегнат. Как да разбера кои гуми имат нужда от загряване? Четох и в темата по-напред, че някои модели са такива.. Колата се кара предимно градско и на къси разстояние, та ако ще трябва всеки път като тръгвам да се пързалям докато загреят гумите, не е много оферта. То така или иначе всяка гума иска малко да се позагрее, за да държи по-добре, но ако си купя такива, дето студени ще са пълен дроб, не е оферта
Благодаря предварително
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Летни гуми?
Всичко с индекс 270км/ч и нагоре иска загряване
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Летни гуми?
dextuar написа:Всичко с индекс 270км/ч и нагоре иска загряване
Sent from my iPhone using Tapatalk
И аз така мислех докато не обух един Мишлен пилот спорт 4 преди 2-3 седмици. Тва е най меката гума която съм карал и се грее за норматив .Естрствено ше приключат за максимум 2 сезона ,ма тва ли е най важното
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Летни гуми?
Колко време отнема това загряване? За този размер не виждам гуми със скоростен индекс под 270км/ч. А колата е стоковица и ми се иска да си я държа в оригинален вид и така да си я карам :S
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Летни гуми?
Не е от скоростния индекс, зависи от твърдостта на каучука, гумите които държат без загряване са с мек каучук следователно както спомена колегата по горе заминават за 2-3 сезона, но пък държат.
Vredestein Ultrac Sessanta са такъв тип гуми, сменил съм вече няколко комплекта, вече е стара шарката и трудно се намират, с тези гуми комфорта е голям (карам на KW v1 и разликата от гума до гума ми е огромна), не се суче в завой, не е нужно да я загрявам и напълно ме удовлетворява. Минуса е,че е една идея по шумна особено като почнеш да завиваш остро с висока скорост, но с нормално каране проблеми с шума няма. т.е идеята ми е,че трябва да търсиш такава гума, лошото е,че докато не покараш и не си харесаш трудно ще разбереш. Аз като се наложи пак да купувам гуми най вероятно ще са по новия модел на Vredestein ULTRAC VORTI с риск да не ми харесат
Иначе от bridgestone бягай далеч, правят най твърдия каучук на света и там вече трябва да ги загряваш бая иначе просто не държат.
CONTINENTAL-a е доста добра гума, но за съжаление PremiumContact-a няма нищо общо със SportContact-a, а истината е в SportContact-a,
за GOODYEAR и UNIROYAL мнение не мога да ти дам, някой друг колега ако е по запознат да каже.
Общо взето всички гуми имат Treadwear Index, (100-500), това е тест който показва колко километра е издържала гумата в контролирани условия. ако Treadwear-а е нисък гумата се износва бързо, т.е в масовия случай каучука е мек и няма нужда от много загряване, ако Treadwear-a е висок гумата се износва бавно следователно иска повече загряване.
от тук : http://tomdwyer.com/2010/car-informatio ... ect-tires/
Има и друг момент, разхода на гориво ти се качва с гуми които държат повече защото имаш повече Rolling resistance, за това ако погледнеш гумите с които карам (Ultrac Sessanta) индекса fuel efficient е F, а скалата е от A до G, с една дума няма пълно щастие
Всъщност има пълно щастие донякъде.
Edit: Сега гледам,че Vredestein Ultrac Vorti имат full silica tread compound т.е би трябвало да е best of both worlds.
https://www.tires-easy.com/tires/vredes ... trac-vorti
Ако ги има в твоя размер ги погледни ето и ревюта от UK
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Vrede ... -Vorti.htm
Vredestein Ultrac Sessanta са такъв тип гуми, сменил съм вече няколко комплекта, вече е стара шарката и трудно се намират, с тези гуми комфорта е голям (карам на KW v1 и разликата от гума до гума ми е огромна), не се суче в завой, не е нужно да я загрявам и напълно ме удовлетворява. Минуса е,че е една идея по шумна особено като почнеш да завиваш остро с висока скорост, но с нормално каране проблеми с шума няма. т.е идеята ми е,че трябва да търсиш такава гума, лошото е,че докато не покараш и не си харесаш трудно ще разбереш. Аз като се наложи пак да купувам гуми най вероятно ще са по новия модел на Vredestein ULTRAC VORTI с риск да не ми харесат
Иначе от bridgestone бягай далеч, правят най твърдия каучук на света и там вече трябва да ги загряваш бая иначе просто не държат.
CONTINENTAL-a е доста добра гума, но за съжаление PremiumContact-a няма нищо общо със SportContact-a, а истината е в SportContact-a,
за GOODYEAR и UNIROYAL мнение не мога да ти дам, някой друг колега ако е по запознат да каже.
Общо взето всички гуми имат Treadwear Index, (100-500), това е тест който показва колко километра е издържала гумата в контролирани условия. ако Treadwear-а е нисък гумата се износва бързо, т.е в масовия случай каучука е мек и няма нужда от много загряване, ако Treadwear-a е висок гумата се износва бавно следователно иска повече загряване.
Treadwear – The Treadwear rating (on the sidewall and the new tire sticker) is a number; the larger the number the longer the tire will last. The Treadwear grade is a comparative rating based on the wear rate of the tire when tested under controlled conditions on a specified government test course. For example a tire graded 150 would wear one and a half (1.5) times as well on the government course as a tire graded 100. Actual results will vary. A rough interpolation of the numbering system would be:
Under 200=less than 30,000 miles
260= about 30,000 miles
320= about 40,000 miles
360= about 60,000 miles
400= over 60,000 miles
Over 500= about 80,000 miles
от тук : http://tomdwyer.com/2010/car-informatio ... ect-tires/
Има и друг момент, разхода на гориво ти се качва с гуми които държат повече защото имаш повече Rolling resistance, за това ако погледнеш гумите с които карам (Ultrac Sessanta) индекса fuel efficient е F, а скалата е от A до G, с една дума няма пълно щастие
Всъщност има пълно щастие донякъде.
Edit: Сега гледам,че Vredestein Ultrac Vorti имат full silica tread compound т.е би трябвало да е best of both worlds.
https://www.tires-easy.com/tires/vredes ... trac-vorti
Ако ги има в твоя размер ги погледни ето и ревюта от UK
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Vrede ... -Vorti.htm
Последна промяна DigitalExile на 13 Май 2018, 14:21, променена общо 3 пъти
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Летни гуми?
Аз съм с ДЪНЛОП спорт макс рт 2, това ще им е 3-ти сезон, еми като изляза веднага от паркинга, на около 50 метра има светофар. Набивал съм рязко спирачките и се усеща как АБС-а се включва доста по-често отколкото ако покарам колата поне 5-10 минути.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Летни гуми?
От изброените съм за гудиъра.
Тихи, здраво захапва и имат голям пробег, без да губят рязко качеството.
Успех
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Тихи, здраво захапва и имат голям пробег, без да губят рязко качеството.
Успех
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Летни гуми?
vvasilev1 написа:От изброените съм за гудиъра.
Тихи, здраво захапва и имат голям пробег, без да губят рязко качеството.
Успех
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
А държат ли студени?
DigitalExile - Не виждам да имат такъв размер.
Аз лично съм карал зимни гудиъри и летни унироял и съм доволен и от двете марки, най-вероятно ще е една от двете, но ще видим какво ще избера накрая.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Летни гуми?
Да, държат студени. Много добри и на мокро. Мисля, че са най скъпи от изброените от теб.drifty написа:vvasilev1 написа:От изброените съм за гудиъра.
Тихи, здраво захапва и имат голям пробег, без да губят рязко качеството.
Успех
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
А държат ли студени?
DigitalExile - Не виждам да имат такъв размер.
Аз лично съм карал зимни гудиъри и летни унироял и съм доволен и от двете марки, най-вероятно ще е една от двете, но ще видим какво ще избера накрая.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Летни гуми?
Странно, но не са. Унироялите са на 159, гудиърките са на 177 а контитата са почти 200 парчето.
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Летни гуми?
treadwear-a добре, обаче PilotSport е гума хибрид (от създаването си) която инкорпорира различни смеси в различни части на гумата, което води до много приятно поведение за хората ценящи шофирането
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани