E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Mollov написа:Извинявайте, че ви се бутам в темата... но не можах да намеря точен отговор.... на N47D20A какви са макс стойностите за mbar back pressure при idle и да речем 2000RPM? Че мойта хубавица от 2 седмици ми мрънка за DPF-а.... преди да я взема я четохме и даваше 6-10 mbar idle.... в последствие, когато почна да мрънка за DPF-а вече даваше 10-15 mbar, вчера видях 30 на idle и 65 на 2000RPM... лошото е, че не записах точно какви са номерата на грешките... дава две грешки DPF и една DPF back pressure sensor.... утре сменям сензора...
Та... при N47D20A пак ли говорим за същите реф. стойности, както при 6-таците?
Същите са като при М47 - като пуснеш Rheingold също ги пише и можеш да ги видиш с точност.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12347
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Интересното е, че преди 2-3 дни си играх да подкарам ISTA и колата работеше на място доста време (докато се опитвам да накарам ISTA-та да "види" колата ми с тоя скапан китайски D-CAN кабел, ма както и да е), понякога по 20 мин на idle (на температура около/поне 90С т.е. загряла кола)... от тогава, насам, "грешката" за DPF така и не ми се е появявала, а преди този момент в рамките на 2-3 дни на всяка "посока" към/от офиса ми вадеше индикация "DPF"... направил съм 6-7 "посоки" от тогава и засега нова индикация DPF няма...
- foxi
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 23.07.2008
- Местоположение: Червен бряг
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540i Xdrive
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
И при мен излиза същата грешка какво мислите дали ще се оправи само с принудителна регенерация или трябва да се сваля да се чисти
Изпратено от моят IdeaTab S6000-H с помощта на Tapatalk
- Satanism
- ентусиаст
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Сигурен ли си, че термостатите ти са добре?
- foxi
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 23.07.2008
- Местоположение: Червен бряг
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540i Xdrive
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Не неса добре ще ги сменям защото държи между 70 и 80 градуса. С инпа може ли да се пусне принудителна регенерация при това положение
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Satanism
- ентусиаст
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Оправи си термостатите и тогава се занимавай с ДПФ-а....и не се мотай много.
- foxi
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 23.07.2008
- Местоположение: Червен бряг
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540i Xdrive
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
А дали ще тръгне принудителна с тези термостати
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12780
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Няма. Трябва да е загряла над 80 и да караш извън градско с скорост над 60 в продължение на 20 минути за да тръгне принудителна регенерация, трябва да са ти здрави свещите и релето , както и дроселовата клапа и всички сензори по ДПФ-а.
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
- foxi
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 23.07.2008
- Местоположение: Червен бряг
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540i Xdrive
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
А с инпа може ли да се прави принудителна
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12780
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Не, с иста-д се пуска принудителната.
- foxi
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 23.07.2008
- Местоположение: Червен бряг
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540i Xdrive
E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Сега го карах и незнам дали защото е топло но държи от 80 до 90 а на място стига до 97 гр вече се обърках. Трябва ли да ги закове на 93 или играят постоянно мотора е 525д 197к
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12780
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
foxi написа:Сега го карах и незнам дали защото е топло но държи от 80 до 90 а на място стига до 97 гр вече се обърках. Трябва ли да ги закове на 93 или играят постоянно мотора е 525д 197к
Sent from my iPhone using Tapatalk
На 88 ти отваря термостат, като седиш на място ще вдига до 97 въпроса е като се движиш да не пада под 85/86 тогава големия термостат ако не затваря трябва да го смениш. Ако всичко им е наред на термостатите няма да ти пада температурата.
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Да споделя и аз моя опит по темата с моето Е60 525д 197 к.с. От известно време колата беше станала шумна и двигателят ми звучеше по-различно. Бучеше и колата стана доста мудна в ниските обороти. Подозирах ДПФ-а, но по сервизите като споменеш ДПФ веднага искат да го махат, на никой не му се занимава да го лекува Имах един ОБД кабел за диагностика от предишното ми Е46, но той не става за Е60 фейслифт. Купих си K-DCAN кабел и се заех с проблема. Закачих колата с DIS, пуснах теста за ДПФ-а и се хванах за главата. Имаше записана грешка 480А, на място показваше налягане над 50 мбар при максимално допустимо 35, а при 2000 оборота минаваше 100 мбар при допустими 75. По една случайност няколко дни преди това бях попаднал на информация за сервиз, в който почистват ДПФ-и (колега от форума). Веднага му звъннах и отидох да говорим на място. Процедурата е подобна на тази с Tunap описана в Е60 подфорума. Тук обаче го правят с препарати на Liqui Moly, цената беше приемлива и въпреки, че бях наясно, че мога да си го измия сам и да опитам с принудителни регенерации, реших да оставя хората да си свършат работата и нещата да бъдат направени професионално. Всичко отне не повече от 2 часа, имаше си и доволно количество пушеци както му е реда След почистването налягането на място падна до 12-13 мбар, колата вървеше с лекота, а от бученето нямаше и помен - двигателят мъркаше. Навъртях около 50 километра градско, закачих я пак, нямаше записани грешки и днес понеже ми предстоеше пътуване около 150 км извън града, реших да задам една принудителна регенерация. Може би за първи път откакто имам колата ясно усетих кога регенерира (сигурно и защото постоянно бях нащрек дали ще се случи ) - карах си с около 100 км/ч, а тя поддържаше 2000 оборота и не включваше по-горна предавка както обикновено в такава ситуация. След 10-15 минути явно приключи и колата си възвърна нормалното поведение. Прибрах се и извадих лаптопа. Наистина беше регенерирала успешно, налягането на място сега е 7,9 мбар, а на 2000 оборота около 37-38 мбар. Колата в момента е на 204 хил.км., ДПФ-а засега е спасен и явно ще кара още доста време
П.С. Макар, че като видях как се отпуши колата като изчистих ДПФ-а направо ми се прииска да го махна
П.С. Макар, че като видях как се отпуши колата като изчистих ДПФ-а направо ми се прииска да го махна
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
foxi написа:Сега го карах и незнам дали защото е топло но държи от 80 до 90 а на място стига до 97 гр вече се обърках. Трябва ли да ги закове на 93 или играят постоянно мотора е 525д 197к
Sent from my iPhone using Tapatalk
На място може и да вдига до 90+ градуса със заминали термостати, но веднага щом я подкараш с някаква равномерна скорост, както спомена колегата, ще почне да пада температурата и условията за регенерация ще липсват.
Ако са ти наред термостатите трябва да закове около 90 градуса (да кажем грубо +-5 градуса в зависимост от условията и външната температура) и това независимо дали я караш в града или извън.
Но така като гледам стойностите при записаната грешка имам големи съмнения, че ще стане само с принудителна регенрация. 1000 мбара обратно налягане при 1500 оборота е супер много, грубо допустимата стойност при тези обороти трябва да е околол 50 мбара.
Аз дори не бих карал така колата, защото запушеният ДПФ има доста лошо влияние, както и рискове от кофти стечения на обстоятелствата за самият двигател.
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
drago9205 написа:Но така като гледам стойностите при записаната грешка имам големи съмнения, че ще стане само с принудителна регенрация. 1000 мбара обратно налягане при 1500 оборота е супер много, грубо допустимата стойност при тези обороти трябва да е околол 50 мбара.
Аз дори не бих карал така колата, защото запушеният ДПФ има доста лошо влияние, както и рискове от кофти стечения на обстоятелствата за самият двигател.
Втора тема чета където не се поставя правилна диагноза, т.е. не се четат правилните стойности. Колегата има 68.92 диф. налягане, което изобщо не е много. ASH е малко висок но с регенерация (ако няма проблем да я пусне по ред прични) ще се оправи.
viewtopic.php?f=112&t=410814&start=15 и тук колегите се изказаха че е запушен според тях, а се оказа че липсва.
Така че нека се изказват колеги, които са компетентни за да не стават после грешки.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани