Филтър картерни газове кои модели страдат
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
Филтър картерни газове кои модели страдат
Здравейте, колеги видях че има и други теми за филтъра на картерните газове, но общо взето нищо не разбрах.
Имам няколко въпроса.
Притежавам бмв е90 320д 163 к.с 2005 година заводски без дпф.
Та този модел имат ли такъв филтър, проблемен ли е?
Къде се намира този филтър.
Лесно ли се сменя.
Трябва ли да го сменя?
Притежавам колата от 2017 година навъртял съм и 70 000 км никога не съм го сменял.
Имам няколко въпроса.
Притежавам бмв е90 320д 163 к.с 2005 година заводски без дпф.
Та този модел имат ли такъв филтър, проблемен ли е?
Къде се намира този филтър.
Лесно ли се сменя.
Трябва ли да го сменя?
Притежавам колата от 2017 година навъртял съм и 70 000 км никога не съм го сменял.
- kikko
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525d
Re: Филтър картерни газове кои модели страдат
Имаш филтър. Повечето пъти се сменява след като колата започне да гори масло, без да е наличен друг проблем. Разтърси се из форума има доста писано по въпроса.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
Re: Филтър картерни газове кои модели страдат
Никога не ми се е налагало да доливам масло.
Сменям карам 9 000 км и си е на максимум. И пак го сменям с ново.
Колко масло губи като има проблем с този филтър
Сменям карам 9 000 км и си е на максимум. И пак го сменям с ново.
Колко масло губи като има проблем с този филтър
- Moni_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 334
- Регистриран на: 31.10.2015
- Местоположение: Където дойде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 3 E46 ,E90
- Мечтае да кара: 850 CSI E31
- Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan
Re: Филтър картерни газове кои модели страдат
И ако се наложи да сменяваш не взимай от тези а само оригинален, че след това стават проблеми. А иначе може да стигне до разход на масло до 1/1000км ако има проблем с този клапан или вакуум помпата.
///M power
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 901
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Филтър картерни газове кои модели страдат
Не мисля, че заради този "филтър" колите с M47/57 губят масло. Там няма отделен изход за сепарираното масло, а се ползва входа за да се оттича обратно в мотора.
Има следните специфични сценария:
1. Сценарий 1: Aко е филтър, когато се задръсти, пътят към клапана е блокиран и тогава картерното налягане не може да се освободи и избива някоя гарнитура и започва да се излива масло от там.
При E90 М47 вече дори заводски в клапана няма филтър, а е маслен сепаратор вместо филтърен елемент.
2. Сценарий 2: Ако изхвърля много масло от клапана, въпреки че е изправен. Тогава най-вероятно си за сегменти - има повишено налягане на картерните газове над нормалното и входът към сепаратора или филтъра (който е и изход) е блокиран от налягането. Така за сепарираното масло няма изход дори при работещ филтър или сепаратор и работещ клапан и не може да смогне да върне обратно в мотора заради прекалено високото налягане, което го връща изхвърля през клапана и изхода му. Съответно по естествен път попада в колектора за въздух след дебитомера и над турбото... но не е виновен клапана или филтъра, а са сегментите. В случая при теб всичко е ОК щом няма разход на масло.
Но независимо кой тип е клапана ти за картерните газове (дали си филтър или със сепаратор), и двата вида се сменят на 60 000 км. превантивна поддръжка. Добре е да си го смениш, ако не е сменян, за да не ти направи проблем с гарнитурите. Друго, което се случва, ако е стар: да започне да се разпада от старост и да хвърли парчета към турбото, съответно да го повреди и да правиш турбо. Същия ефект, ако има нагар от маслото във клапана, натрупан с годините и илюзията наречена LongLife масла - нагарът също може да се отдели на парчета и да ти се набият в турбото.. съответно също правиш турбо.
Ето как се сменя, нищо че е E46 - подобно е за E90:
Има следните специфични сценария:
1. Сценарий 1: Aко е филтър, когато се задръсти, пътят към клапана е блокиран и тогава картерното налягане не може да се освободи и избива някоя гарнитура и започва да се излива масло от там.
При E90 М47 вече дори заводски в клапана няма филтър, а е маслен сепаратор вместо филтърен елемент.
2. Сценарий 2: Ако изхвърля много масло от клапана, въпреки че е изправен. Тогава най-вероятно си за сегменти - има повишено налягане на картерните газове над нормалното и входът към сепаратора или филтъра (който е и изход) е блокиран от налягането. Така за сепарираното масло няма изход дори при работещ филтър или сепаратор и работещ клапан и не може да смогне да върне обратно в мотора заради прекалено високото налягане, което го връща изхвърля през клапана и изхода му. Съответно по естествен път попада в колектора за въздух след дебитомера и над турбото... но не е виновен клапана или филтъра, а са сегментите. В случая при теб всичко е ОК щом няма разход на масло.
Но независимо кой тип е клапана ти за картерните газове (дали си филтър или със сепаратор), и двата вида се сменят на 60 000 км. превантивна поддръжка. Добре е да си го смениш, ако не е сменян, за да не ти направи проблем с гарнитурите. Друго, което се случва, ако е стар: да започне да се разпада от старост и да хвърли парчета към турбото, съответно да го повреди и да правиш турбо. Същия ефект, ако има нагар от маслото във клапана, натрупан с годините и илюзията наречена LongLife масла - нагарът също може да се отдели на парчета и да ти се набият в турбото.. съответно също правиш турбо.
Ето как се сменя, нищо че е E46 - подобно е за E90:
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани