Возия на Е91 330XD
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
50 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Возия на Е91 330XD
Еми аз съм доволен от Sachs, на второ бмв слагам и са супер.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Re: Возия на Е91 330XD
chris_barnes написа:Еми аз съм доволен от Sachs, на второ бмв слагам и са супер.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
SACHS не произвеждат предни амортисьори за Е90 xDrive, въпреки че за първоначално вграждане са такива. Аз съм с Bilstein B6.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Возия на Е91 330XD
Здравейте колеги,
Изкарвам малко темата от прахта, но бих искал да узная повече по темата. От около половин година карам Е90 N57 X-Drive седан. Всичко в колата е впечатляващо, освен окачването. Изненадан съм как може на такъв автомобил да сложат толкова твърдо окачване. На малки неравности седи доста добре и не прави впечатление някаква необичайна твърдост. На завоите стои уникално. Но на някоя бабунка или вдлъбнатина понякога удря брутално. На по-големи вдлъбнатини на пътя предницата се забива рязко надолу и се удря зверски в тампоните ограничаващи амортисьорите. И не говоря за дупки, а по-изразени неравности. Случва се и предницата да подскача нагоре. Много са неприятни тези удари и честно казано на моменти стресират сериозно, тъй като се случват на неочаквани места. Има моменти както си караш на сравнително гладък път и просто усещаш удар, понеше минаваш през някаква неравност, която не се вижда изобщо, а това си стряска, зашото изобщо не го очакваш. Ударът не е на метал, като от гума е, но е много твърдо и рязко. Нещо като удар с гумиран чук. Много коли съм карал и на много съм се возил, но досега не съм срещал такова нещо. Дори и спортните окачвания като че ли не возят така гадно. Извадих от няколко места характеристиките на колата и не пише да има Sport suspension, а и на X-drive всеки вика че не слагали такова. Въпреки всичко колата седи малко по-ниска от нормалното, но няма следи да е сменяно нещо по окачването. Всичко изглежда оригинално. Сега съм със 17-ките и ме е страх като сложа 18-ките какво ще бъде.
Всеки, който питам ми казва, че това е спортно окачване и е нормално така да подскача. Всички майстори казват че всичко по окачването е бетон, просто ходът на амортисьорите е по-малък. А защо ходът е малък? Това НЕ е спортно окачване.
Имах Е46-ца 330XD, която си вози направо като S-класа в сравнение с тази. А всички ми казваха, че возила твърдичко Е46-цата. И аз така си мислех, докато не се качих на тази. Знам, че сега някои ще кажат "това е спортно ориентиран автомобил, какво очакваш"? Да, но все пак предишната ми кола е била така да се каже същата, но една генерация преди това, а разликата е от земята до небето. Доста проучвах преди да взема автомобила и мненията наистина бяха, че возията е малко по-твърдичка, но никой не описваше такова думкане и подскачане, и то на кола с нормално окачване, не М-ково. Даже това е единствената тема в която някой споделя засходно поведение, въпреки, че не звучи да е съвсем същото.
Въпросът ми е към тези притежаващи или се возили в такава Е90-ка, за вас нормално ли е така да вози? И вашите ли са така? Как може да се подобри това? По какви пътища обикновено я карате и често ли ви удря по неравностите? Някак си не мога да повярвам, че това е нормално.
Изкарвам малко темата от прахта, но бих искал да узная повече по темата. От около половин година карам Е90 N57 X-Drive седан. Всичко в колата е впечатляващо, освен окачването. Изненадан съм как може на такъв автомобил да сложат толкова твърдо окачване. На малки неравности седи доста добре и не прави впечатление някаква необичайна твърдост. На завоите стои уникално. Но на някоя бабунка или вдлъбнатина понякога удря брутално. На по-големи вдлъбнатини на пътя предницата се забива рязко надолу и се удря зверски в тампоните ограничаващи амортисьорите. И не говоря за дупки, а по-изразени неравности. Случва се и предницата да подскача нагоре. Много са неприятни тези удари и честно казано на моменти стресират сериозно, тъй като се случват на неочаквани места. Има моменти както си караш на сравнително гладък път и просто усещаш удар, понеше минаваш през някаква неравност, която не се вижда изобщо, а това си стряска, зашото изобщо не го очакваш. Ударът не е на метал, като от гума е, но е много твърдо и рязко. Нещо като удар с гумиран чук. Много коли съм карал и на много съм се возил, но досега не съм срещал такова нещо. Дори и спортните окачвания като че ли не возят така гадно. Извадих от няколко места характеристиките на колата и не пише да има Sport suspension, а и на X-drive всеки вика че не слагали такова. Въпреки всичко колата седи малко по-ниска от нормалното, но няма следи да е сменяно нещо по окачването. Всичко изглежда оригинално. Сега съм със 17-ките и ме е страх като сложа 18-ките какво ще бъде.
Всеки, който питам ми казва, че това е спортно окачване и е нормално така да подскача. Всички майстори казват че всичко по окачването е бетон, просто ходът на амортисьорите е по-малък. А защо ходът е малък? Това НЕ е спортно окачване.
Имах Е46-ца 330XD, която си вози направо като S-класа в сравнение с тази. А всички ми казваха, че возила твърдичко Е46-цата. И аз така си мислех, докато не се качих на тази. Знам, че сега някои ще кажат "това е спортно ориентиран автомобил, какво очакваш"? Да, но все пак предишната ми кола е била така да се каже същата, но една генерация преди това, а разликата е от земята до небето. Доста проучвах преди да взема автомобила и мненията наистина бяха, че возията е малко по-твърдичка, но никой не описваше такова думкане и подскачане, и то на кола с нормално окачване, не М-ково. Даже това е единствената тема в която някой споделя засходно поведение, въпреки, че не звучи да е съвсем същото.
Въпросът ми е към тези притежаващи или се возили в такава Е90-ка, за вас нормално ли е така да вози? И вашите ли са така? Как може да се подобри това? По какви пътища обикновено я карате и често ли ви удря по неравностите? Някак си не мога да повярвам, че това е нормално.
Re: Возия на Е91 330XD
Четейки, мисля, че и моята е горе-долу така. В момента със зимните 17-ки вози приемливо(по моите критерии). Като сложа 18-ките, които са с рънфлат гуми, положението става доста зле. Предната ми Е90-ка, която не беше 4х4 возеше по същия начин, да не кажа и по-зле - със 17-ки рънфлат.
Гледайки от къде си, вероятно колите си ги караме по доста едни и същи пътища.
Но окачването не е спортно - в това може да си сигурен. Как може да се подобри - нямам идея.
Гледайки от къде си, вероятно колите си ги караме по доста едни и същи пътища.
Но окачването не е спортно - в това може да си сигурен. Как може да се подобри - нямам идея.
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Возия на Е91 330XD
Аз карам с М-ково окачване на е61 и като купих колата возеше дразнещо твърдо. Подскачаше, клатушкаше се, на бул. Цар Борис III в София, която цялата е павирана, возеше ужасно.
Та си смених амортисьорите, пак М-кови, Sachs като марка. Еми все едно карам друга кола.
Пак вози твърдо, но е далеч от това, което беше. Сега е стегната, на павета почти все едно съм със стандартно окачване, не е като картинг вече.
Та си мисля, че дори да са ти гледали амортисьорите, може да са изпуснали или просто да им е дошло времето да се сменят.
Моите уж бяха ги проверили и майстора вика - перфектни са, нищо, че са на 10г оригиналните.
След смяната им с нови - резултатът е налице.
Е9х сериите с X-drive обикновено са по-ниски, но в никакъв случай не може да става въпрос за твърда возия. Щом е твърдо, значи има проблем и аз бих сменил амортисьорите, както и всички тампони и тн.
Та си смених амортисьорите, пак М-кови, Sachs като марка. Еми все едно карам друга кола.
Пак вози твърдо, но е далеч от това, което беше. Сега е стегната, на павета почти все едно съм със стандартно окачване, не е като картинг вече.
Та си мисля, че дори да са ти гледали амортисьорите, може да са изпуснали или просто да им е дошло времето да се сменят.
Моите уж бяха ги проверили и майстора вика - перфектни са, нищо, че са на 10г оригиналните.
След смяната им с нови - резултатът е налице.
Е9х сериите с X-drive обикновено са по-ниски, но в никакъв случай не може да става въпрос за твърда возия. Щом е твърдо, значи има проблем и аз бих сменил амортисьорите, както и всички тампони и тн.
- Ангел ангелов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 128
- Регистриран на: 30.12.2016
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E91 330xd
Re: Возия на Е91 330XD
Всичко това се оправя с нови амортисиори,мойта беше по същия начин,усещаше се мн мека предницата на легнали полицай при по бързо преминаване удряше на дингил това ме дразнеше мнго в тази кола,амортисиорите небяха изпуснали омаслявени но просто недържаха достатъчно ,след смяната на 4те с билстейн б4 колата заспа
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Возия на Е91 330XD
Колкото и да го коментираме този проблем няма да го решим
В 3-та серия хубава и комфортна возия не може да се търси, вози като каруца - хубава возия от 5-та серия нагоре.
Казвам го като човек,който в стремежа си да направи нещо по-въпроса е сменил всичко с чисто-ново и то премиум клас - всички амортисъори и аксесоари към тях тампони,пращници,пружини,окачване и тампони и т.н.т, леко подобрение ,но пак същата каруца от към возия си остана.
Стабилност-Да, возия -НЕ, даже никаква това е.
В 3-та серия хубава и комфортна возия не може да се търси, вози като каруца - хубава возия от 5-та серия нагоре.
Казвам го като човек,който в стремежа си да направи нещо по-въпроса е сменил всичко с чисто-ново и то премиум клас - всички амортисъори и аксесоари към тях тампони,пращници,пружини,окачване и тампони и т.н.т, леко подобрение ,но пак същата каруца от към возия си остана.
Стабилност-Да, возия -НЕ, даже никаква това е.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Возия на Е91 330XD
Благодаря за мненията!
Така започвам да го приемам малко по-добре. Идеята ми не е да вози комфортно колата, а да не се налага да си лея куршум след всяко пътуване. Даже много хора не искат да се возят при мене, защото било стресиращо и не става въпрос за шофьорлъка, а за возията.
Относно рънфлатите имам опит, защото колата я купих с рънфлати и беше абсолютно негодна за каране с тях. Все едно нямаше окачване. Даже мислеж, че амортисьорите са блокирали и щях да ги сменям, ама добре, че първо гумите смених. Бях предвидил средства за нови нормални гуми. Даже имах една случка, когато на един пропаднал път така ме изхвърли нагоре пътя, че задницата ми се вдигна във въздуха поне 15-20 см. Тогава имах тъмен период от половин ден, в който бях тотално решил да продавам колата, но на следващия ден реших да и дам шанс.
За амортисьорите разбрах - не ми се ще да подменям оригинални части просто така, защото от Е46-цата имам доста опит и знам че афтър маркета издържат сравнително малко, въпреки, че ефектът е близък до оригиналните. А и някакси амортисьорът не ми се струва като решение, тъй като самият ход на пружината е малък и той няма да се промени и пак ще лумка на неравностите.
Много хора ме насочиха към смяна тампоните на макферсъна. Някой има ли впечатления от тази смяна дали нещо се подобрява? Как могат да се определят дали са за смяна? Отгоре като се гледат бомбетата по гумата има леко нацепено(по-скоро като намачкано). Някои казват, че това е знак за смяна, други казват, че не е и не може да се разбере...
Така започвам да го приемам малко по-добре. Идеята ми не е да вози комфортно колата, а да не се налага да си лея куршум след всяко пътуване. Даже много хора не искат да се возят при мене, защото било стресиращо и не става въпрос за шофьорлъка, а за возията.
Относно рънфлатите имам опит, защото колата я купих с рънфлати и беше абсолютно негодна за каране с тях. Все едно нямаше окачване. Даже мислеж, че амортисьорите са блокирали и щях да ги сменям, ама добре, че първо гумите смених. Бях предвидил средства за нови нормални гуми. Даже имах една случка, когато на един пропаднал път така ме изхвърли нагоре пътя, че задницата ми се вдигна във въздуха поне 15-20 см. Тогава имах тъмен период от половин ден, в който бях тотално решил да продавам колата, но на следващия ден реших да и дам шанс.
За амортисьорите разбрах - не ми се ще да подменям оригинални части просто така, защото от Е46-цата имам доста опит и знам че афтър маркета издържат сравнително малко, въпреки, че ефектът е близък до оригиналните. А и някакси амортисьорът не ми се струва като решение, тъй като самият ход на пружината е малък и той няма да се промени и пак ще лумка на неравностите.
Много хора ме насочиха към смяна тампоните на макферсъна. Някой има ли впечатления от тази смяна дали нещо се подобрява? Как могат да се определят дали са за смяна? Отгоре като се гледат бомбетата по гумата има леко нацепено(по-скоро като намачкано). Някои казват, че това е знак за смяна, други казват, че не е и не може да се разбере...
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Возия на Е91 330XD
Тампоните не са скъпи и са добра отправна точка смяна, не е грандиозно подобрението във возията, но се усеща (а може и да е плацебо). На 10+ годишна кола няма какво да се мисли дали са за сняна - най-вероятно са.
Под/над задните пруижини също има едни тампони, които са времето се смачкват.
Относно гумите - и XL гумите (с подсилен борд) също возят по-твърдичко
Под/над задните пруижини също има едни тампони, които са времето се смачкват.
Относно гумите - и XL гумите (с подсилен борд) също возят по-твърдичко
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Возия на Е91 330XD
Там е работата, че като търсих сега гуми 18-ки няма такива, които не са XL. А и на тормозът на който са подложени, мисля, че да не са XL ще се пръснат на втората неравност с това окачване. При 17-ките също нямаше Мишелинки не XL, когато търсих. Принципно Е46-цата я карах с XL 17-ки и са издържали на всякакви дупки и ями и неравности и не съм имал балони и пукания. Доста са здрави и може би са идеалното решение между рънфлата и обикновената.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Возия на Е91 330XD
Определено и аз харесвам XL, защото държат в дупки и прочее. При тях също има доста варианти, някои XL возят по-твърдо, друго по-мелко, та е хубаво да се почетат малко ревюта.
Най-безболезненият опит за подобрение на возията наистина ще са тампоните.
П.П. Нещо, което мисля, че не е питано - колко напомпани караш гумите. При мен возията коренно се променя, ако карам 4 души с багаж помпя гумите на 2.6-2.7, после като се изпразни колата и става лагерница, като ги спадна на 2.3 и става осезаемо по-меко.
Най-безболезненият опит за подобрение на возията наистина ще са тампоните.
П.П. Нещо, което мисля, че не е питано - колко напомпани караш гумите. При мен возията коренно се променя, ако карам 4 души с багаж помпя гумите на 2.6-2.7, после като се изпразни колата и става лагерница, като ги спадна на 2.3 и става осезаемо по-меко.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10439
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Возия на Е91 330XD
Любимата ми тема е "Купих си БМВ, но ми вози твърдо, какво да правя?!"
Never mistake motion for action...
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Возия на Е91 330XD
Колеги, да ъпдейтна темата.
Престраших се и сложих 18-ките с летни гуми XL. Колата се преобрази тотално и возията тотално се оправи. Сега въпреки, че вози сравнително твърдичко, неравностите се приемат без никаква драма, Няма го зловещото "дум" на всяка бабунка. Все едно съм сменил всичко по окачването. Не мога да повярвам! Това е автомобилът, който очаквах - перфектния баланс между возия и стабилност, която с летните гуми е направо нечовешка.
Хора, нямам никакво обяснение на какво се дължи и как е възможно, но е факт. По окачването не съм пипнал и една гайчица, само сваляне и качване на гуми. Дори налягането е като препоръчаното на лепенката - два пъти проверявах. Миналото лято карах с нови 17-ки и беше същата думкаща каруца както със зимните гуми. Тези дни дори обикалях с хора, които преди ги стресираше автобила и сега казаха, че няма драма и се кефят даже.
Знам, че всичко звучи супер нелогично, дори и аз не мога да повярвам, но возията сега е просто перфектна.
Затова, препоръчвам - първо пробвайте комбинации с различни джанти и гуми и тогава барайте окачването. Предполагам самото окачване си е пригодено за 18-ки и на по-мек балон не се справя. Runflat ги забравете - това не е гумата за този автомобил. Патеричка в багажника и чиста работа.
Престраших се и сложих 18-ките с летни гуми XL. Колата се преобрази тотално и возията тотално се оправи. Сега въпреки, че вози сравнително твърдичко, неравностите се приемат без никаква драма, Няма го зловещото "дум" на всяка бабунка. Все едно съм сменил всичко по окачването. Не мога да повярвам! Това е автомобилът, който очаквах - перфектния баланс между возия и стабилност, която с летните гуми е направо нечовешка.
Хора, нямам никакво обяснение на какво се дължи и как е възможно, но е факт. По окачването не съм пипнал и една гайчица, само сваляне и качване на гуми. Дори налягането е като препоръчаното на лепенката - два пъти проверявах. Миналото лято карах с нови 17-ки и беше същата думкаща каруца както със зимните гуми. Тези дни дори обикалях с хора, които преди ги стресираше автобила и сега казаха, че няма драма и се кефят даже.
Знам, че всичко звучи супер нелогично, дори и аз не мога да повярвам, но возията сега е просто перфектна.
Затова, препоръчвам - първо пробвайте комбинации с различни джанти и гуми и тогава барайте окачването. Предполагам самото окачване си е пригодено за 18-ки и на по-мек балон не се справя. Runflat ги забравете - това не е гумата за този автомобил. Патеричка в багажника и чиста работа.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Возия на Е91 330XD
NGneer4eto написа:Колеги, да ъпдейтна темата.
Престраших се и сложих 18-ките с летни гуми XL. Колата се преобрази тотално и возията тотално се оправи. Сега въпреки, че вози сравнително твърдичко, неравностите се приемат без никаква драма, Няма го зловещото "дум" на всяка бабунка. Все едно съм сменил всичко по окачването. Не мога да повярвам! Това е автомобилът, който очаквах - перфектния баланс между возия и стабилност, която с летните гуми е направо нечовешка.
Хора, нямам никакво обяснение на какво се дължи и как е възможно, но е факт. По окачването не съм пипнал и една гайчица, само сваляне и качване на гуми. Дори налягането е като препоръчаното на лепенката - два пъти проверявах. Миналото лято карах с нови 17-ки и беше същата думкаща каруца както със зимните гуми. Тези дни дори обикалях с хора, които преди ги стресираше автобила и сега казаха, че няма драма и се кефят даже.
Знам, че всичко звучи супер нелогично, дори и аз не мога да повярвам, но возията сега е просто перфектна.
Затова, препоръчвам - първо пробвайте комбинации с различни джанти и гуми и тогава барайте окачването. Предполагам самото окачване си е пригодено за 18-ки и на по-мек балон не се справя. Runflat ги забравете - това не е гумата за този автомобил. Патеричка в багажника и чиста работа.
Наистина е много странно,това което твърдиш колега или си въобразяваш на първо четене, просто трябва да покараш така за да сравниш - винаги си е било закономерност,че по големия цолаж джанта с по-нисък профил гума изразява по-твърда возия и по хваща дупките и неравностите.
Примерно аз като сменя лятното 225/40/18 с зимното 205/55/16 возията става усезаемо по-мека , чак комфортна не.
Все-пак кажи какъв размер гуми си сложил на 18-ките,тъй като не си написал горе.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Возия на Е91 330XD
Наистина карам така вече седмица и станах доста смел като минавам по неравности, бабуни и т.н. Колата не, че не ги приема твърдичко, но не подскача толкова и ударите са доста по-слаби, в сравнение с преди. Не казвам, че има логика. И аз съм много учуден и е факт. Гумите са Pilot sport 4 XL предни 225/18/40, задни 255/18/35. Предишните летни бяха 225/17/45 и като видех неравност на пътя скачах на спирачката от страх да не издумти. Налягането е между 2,4 и 2,5.
По принцип при теб е логично, защото с 2.0 литровия двигател по принцип вози по-комфортничко и като сложиш 16-ки става супер возил съм се и знам. На 3-ката е доста по-различно, особено на X-drive.
По принцип при теб е логично, защото с 2.0 литровия двигател по принцип вози по-комфортничко и като сложиш 16-ки става супер возил съм се и знам. На 3-ката е доста по-различно, особено на X-drive.
50 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани