Проблем не пали, търся помощ или напътствия.

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Проблем не пали, търся помощ или напътствия.

Мнение от Infinity_bg » 16 Юли 2019, 19:12

Здравейте колеги,

имам проблем с моята кола E90 325i , 2005 година N52 двигателя. Малко предистория... Колата допреди седмица палеше и вървеше нормално. Принципно, имаше някакъв проблем с утечка която така и не намерих време да я закарам да я намерят и си карах така, общо взето когато се караше колата, все пак акумулатора се дозареждаше и не ми правеше особено впечатление, единствено ако се оставеше на паркинга за около половин месец без да се пали, акумулатора падаше, и спираше да пали. Все не ми оставаше време да я закарам на ел. техник, да огледа от къде идва утечката, и тамън се наканих и се случиха тези проблеми по долу. До тука нещата са общо взето ясни.

Преди 2 дена, бях отишъл на работа с нея, всичко нормално, оставих си я напаркинга, но на обед имах излизане. Отидох, запали нормално тръгнах, минах 200 метра, и по едно време светнаха маса грешки по таблото - проблем с ABS, DSC , хидравликата, направо коледна елха... викам какво пък стана сега :confused: Отбих, защото на навигацията изписа, че при проблем с ABS трябва да се кара бавно и директно да отиде на сервиз. Спрях встрани на пътя, загасих колата, изчаках малко и пробвах да я запаля и тя успя. Прибрах се в къщи и я оставих на паркинга. Ходих свърших работа и към към 16 часа реших да се върна на работа. Отивам качвам се, слагам си ключа, натискам бутона и нищо! :cry: Чувам само някакво цъкване от реле, и бръмчене леко като от електромотор (вероятно бензиновата помпа) и до там... Викам си компютъра умря. Зарязах я, и отидох с другата кола. Вечерта реших да проверя акумулатора, беше паднал на 11 волта, викам си от това ще да е. Заредих го имам си зарядно на БОШ... днес сложих акумулатора с надеждата, че проблема е бил от него, но уви колата не пали пак :banghead: :banghead:

Имам Carly адаптор, викам ще видя какво пише като грешки... Отварям, проверявам маса неща написани... запаметих си ги даже, повечето грешки трябва да са свързани с коледната елха която се случи по-рано - имаше проблеми с въздушната възглавница, климатик, CAS, и какво ли още не, зачистих ги. След което пак пробвах да запаля и нищо... :ranting: :banghead: проверка пак, чистене, и накрая останаха общо взето 3 едната от която е свързана с имобилайзера?!

Останалите грешки са:

Motor control

Engine/Motor

Fault code: 002F0D
Fault explanation: Kuehlerjalousie, triggering. (GLF)


Immobilizer system

CAS

Fault code: 00A0B4
Fault explanation: Error engine start starter operation A0B4

Systems

Junction box pasager/ Beifahrer

Fault code: 00A6CF
Fault explanation: AUC Sensor

Има и една за Аудио и нави системата, но там махнах преди време CD чейнджъра и вероятно за това излиза.

Car Communication Computer CCC

Fault code: 00E18D
Fault explanation: Awakening device has three times unsuccessfully, the network tries to awaken...

Някакви идеи да имате да дадете? Проверявах разни бушони, общо взето тези които са мощните на по 60 Ампера, изглеждат ОК, има и релета вътре, ама не ги знам кое за кое е... Притеснява ме това с Имобилайзер грешката, как може да се оправи? :?: Дано да не е думнал компа, че покрай тези дъждове, знам ли може нещо да се е намокрило нещо някъде, ама по онова време не беше валяло беше сухо, а колата седи на открит паркинг и я пече яко слънцето...
BMW 325i M3 look.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: Проблем не пали, търся помощ или напътствия.

Мнение от expl0de » 16 Юли 2019, 20:13

Пробвай с акумулатор от друга кола или с клеми от терминалите в двигателния отсег. Твоят акумулатор вероятно не става за нищо вече.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: Проблем не пали, търся помощ или напътствия.

Мнение от Infinity_bg » 16 Юли 2019, 20:29

expl0de написа:Пробвай с акумулатор от друга кола или с клеми от терминалите в двигателния отсег. Твоят акумулатор вероятно не става за нищо вече.


Е 12,6V е в момента...Колко пък да е умрял, общо взето веднага от зарядното е свален долу.
BMW 325i M3 look.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Проблем не пали, търся помощ или напътствия.

Мнение от ildivvy » 17 Юли 2019, 6:22

Ако е 'скъсал' клетка,акумулатора ще показва подобно напрежение,но когато направиш опит да завъртиш стартера,няма да става нищо! Напрежението му пада драстично...Провери го някъде с товарна вилка и ще разбереш.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: Проблем не пали, търся помощ или напътствия.

Мнение от Infinity_bg » 17 Юли 2019, 8:16

А относно грешките които са се записали? Тази с имобилайзера например? Дали не трябва да се направи и синхронизация... че имаше грешка и за EWS manipulation protection и четох че след такава колата може да не пали и трябвало да се направи синхронизация с INPA. Ще взема да пробвам и с нея, да видя. :|
BMW 325i M3 look.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Проблем не пали, търся помощ или напътствия.

Мнение от Bexim » 17 Юли 2019, 10:22

Аз също бих започнал от тоците - акумулатор, понеже не пишеш дали си пробвал с друг или допълнителен.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем не пали, търся помощ или напътствия.

Мнение от zvetiko » 17 Юли 2019, 14:09

Отидох, запали нормално тръгнах, минах 200 метра, и по едно време светнаха маса грешки по таблото - проблем с ABS, DSC , хидравликата, направо коледна елха... викам какво пък стана сега


Тези модули светят при ниско напрежение, след като си тръгнал и се е случило или алетернатора не зарежда или с акумулатора се случва от нещата, които ти описват колегите. По принцип виж зареждането, занеси да проверят акумулатора, ако трябва го смени и извикай ключар да ти запали колата. Защото може да започнеш да бъгваш модули- ако вече не е станало, може да заключиш волана и тогава разправията е голяма.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Проблем не пали, търся помощ или напътствия.

Мнение от b00st » 17 Юли 2019, 14:53

Нов акумулатор, ако не запали с него, което е малко вероятно се готви за изгорял CAS/DME. И си го регистрирай като я подкараш и изтриеш грешките.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: Проблем не пали, търся помощ или напътствия.

Мнение от Infinity_bg » 17 Юли 2019, 15:46

b00st написа:Нов акумулатор, ако не запали с него, което е малко вероятно се готви за изгорял CAS/DME. И си го регистрирай като я подкараш и изтриеш грешките.


Пфууу деба, акумулатора нямаше и година... а и нямам в момента друг с който да пробвам. Иначе го зареждам с качествени зарядни - имам Стек имам и Бош те би трябвало да отчетат ако има проблем нещо и не задържа примерно заряд? Ма може утре да го занеса от където го взех и да му замерят товара дали става или не. Може и да е в гаранция дори.

Само дано да не е думнало нещо по електрониката все се надявам да не... :confused: Поне с карлито не дава повече от 3 грешки - имобилайзера, някаква разпределителна кутия при пасажера, и тези жалузи които не знам имам ли ги нямам ли ги... Както и да е. Днеска ще опитам да направя синхронизирай CAS модула с INPA, че беше изляза и грешката EWS Manipulation... дано да е това. Само да запали и директно заминава при електричара. Баси даже се бях разбрал да му я карам сега четвъртъка, та дано запали. :bowdown:
BMW 325i M3 look.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Проблем не пали, търся помощ или напътствия.

Мнение от b00st » 17 Юли 2019, 18:58

Пробвай с другия ключ също.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: Проблем не пали, търся помощ или напътствия.

Мнение от stocky » 18 Юли 2019, 13:13

Според мен е възможно да няма нито проблем с акумулатора, нито с CAS, нито с DME. Грешката в JBE-то и жуженето при опит за запалване ме навеждат на това (ако е проблем с CAS няма да има нито жужене от горивна помпа, нито от ел. моторът на стартера). От време на време ги имам същите проблеми и по отделно тези изброени елементи си работят, защото когато колата реши (след половин - един час например) пали без проблем.

Според мен Е90 има проблем с окабеляването от багажника към предната част на купетата. В САЩ има кампания за подмяна на силови и даннови кабели, която не знам защо не е активна за Европа. Преди имах и проблем с бушониерата в жабката и там нещата се оправиха (да чукна на дърво) с пренареждане на една от буксите там. По форумите в САЩ масово се оплакват от клемите и връзките които са от долната част на пода на купето.

Това жужене, което се чува при натискане на старт бутона може да е самият електромотор на стартера, но да не се задейства електрическия соленоид, който реално зацепва стартера за мотора. Има случаи в покой, при които стига 12v и към стартера и към соленоида, но под товар да не стига необходимото напрежение до соленоида, заради самото трасе между него и акумулатора (а не задължително заради самия акумулатор). Така соленоидът не зацепва стартера с мотора и колата не пали. Това може да се провери като се пусне външен кабел от акумулатора към стартера и от акумулатора към соленоида. Отделно е хубаво да се провери и зануляването на мотора, защото чарколяците на стартера + страп-ът, който занулява мотора се намират ниско долу и при преминаване през голяма локва или твърде обстойно миене се мокрят и с времето корозират. По щатските форуми има доста такива случаи, има и снимки на зверскии корозирали клеми на коли на по 4-6г.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: Проблем не пали, търся помощ или напътствия.

Мнение от Infinity_bg » 18 Юли 2019, 13:38

stocky написа:Според мен е възможно да няма нито проблем с акумулатора, нито с CAS, нито с DME. Грешката в JBE-то и жуженето при опит за запалване ме навеждат на това (ако е проблем с CAS няма да има нито жужене от горивна помпа, нито от ел. моторът на стартера). От време на време ги имам същите проблеми и по отделно тези изброени елементи си работят, защото когато колата реши (след половин - един час например) пали без проблем.

Според мен Е90 има проблем с окабеляването от багажника към предната част на купетата. В САЩ има кампания за подмяна на силови и даннови кабели, която не знам защо не е активна за Европа. Преди имах и проблем с бушониерата в жабката и там нещата се оправиха (да чукна на дърво) с пренареждане на една от буксите там. По форумите в САЩ масово се оплакват от клемите и връзките които са от долната част на пода на купето.

Това жужене, което се чува при натискане на старт бутона може да е самият електромотор на стартера, но да не се задейства електрическия соленоид, който реално зацепва стартера за мотора. Има случаи в покой, при които стига 12v и към стартера и към соленоида, но под товар да не стига необходимото напрежение до соленоида, заради самото трасе между него и акумулатора (а не задължително заради самия акумулатор). Така соленоидът не зацепва стартера с мотора и колата не пали. Това може да се провери като се пусне външен кабел от акумулатора към стартера и от акумулатора към соленоида. Отделно е хубаво да се провери и зануляването на мотора, защото чарколяците на стартера + страп-ът, който занулява мотора се намират ниско долу и при преминаване през голяма локва или твърде обстойно миене се мокрят и с времето корозират. По щатските форуми има доста такива случаи, има и снимки на зверскии корозирали клеми на коли на по 4-6г.


А като знам стартера къде е наврян, направо не ми се мисли, ако отново трябва да свалям колектора, със все картерната вентилация :cry:
.
BMW 325i M3 look.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: Проблем не пали, търся помощ или напътствия.

Мнение от Infinity_bg » 05 Авг 2019, 9:11

Оказа се стартер... сега пали без проблем.
BMW 325i M3 look.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Проблем не пали, търся помощ или напътствия.

Мнение от Bexim » 05 Авг 2019, 10:06

Infinity_bg написа:Оказа се стартер... сега пали без проблем.

Ммм, да и това често сдава при Н52/3/4/5, ама го бях забравил.
Евала, че завърши темата, а не като повечето оставащи висящи :bchug:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook