Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
65 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Атмосферките по принцип (не само при БМВ) се чупят от калпава настройка или грешка на механика. Рядко се случва метала да не издържи, по-скоро да се стопи някое буталце (бедна смес), или да се покаже биелата през блока (от много обороти).
- asent1977
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 27.05.2016
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
- Мечтае да кара: G32 640d
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Maxx_E90 написа:Интересно писмо, но според мен пропуска да спомене друг съществен детайл - никоя сериозна инженерна компания (или поне аз не знам такава) не прави дизайна на продуктите си така, че теоретичното и реално постижимото максимално натоварване да съвпадат точно. Винаги има малко или много "safety margin". При умерен и кадърен тунинг едва ли ще има проблеми, вече при нафтовите извращения, които някои правят нормално да има изгърмели мотори.
Нищо не се споменава за бензините, интересно ми е дали същото важи и за тях. Например N53B30 в 325i и 330i, N52B30 във европейските 330i и американските 328i, N52B25 в европейските 325i и канадските 323i...
Именно толеранса е поне 30-40% А колкото за това как топ моделите ала бала, всеки може да отвори парт каталога и да види, че на 325д и 330д Н57 разлика в бутала, турбини, биели, сегменти, лагери и пр. НЯМА ! 325д 204 коня 330д 245 коня. Алпина също са доказателство за това Техния Н47 е 218 коня не съм чул някой да е изревал
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
И аз мислех да напиша същото, много ми е трудно да си представя, че идват едни и същи бутала за 325 и за 330 и си пише кои за кои са..
Ясно е, че кутии, драйв-трейн и други са различни, но самите мотори, че чак пък самите им сплави... Съмнява ме. При все, че знаете колко струва едно бутало реално, не за колко го продават, нали...
Ясно е, че кутии, драйв-трейн и други са различни, но самите мотори, че чак пък самите им сплави... Съмнява ме. При все, че знаете колко струва едно бутало реално, не за колко го продават, нали...
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
chris_barnes написа:Атмосферките по принцип (не само при БМВ) се чупят от калпава настройка или грешка на механика. Рядко се случва метала да не издържи, по-скоро да се стопи някое буталце (бедна смес), или да се покаже биелата през блока (от много обороти).
Според мен всичко зависи как е направен мотора.
Има атмосферни двигатели на БМВ, които държат на налягане с оригинални карантии до колкото знам и примери за такива двигатели са m20, m30, m42.
За съжаление не може да се каже същото и за съвременните бензинови мотори.
Например тези с директно впръскване могат да стопят бутало, както и дизелите до колкото знам.
- asent1977
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 27.05.2016
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
- Мечтае да кара: G32 640d
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
За да няма безсмислен спор ето : 330d vs 325d N57
Бутало : 11257805329 330d
11257805329 325d
Комплект Биели, Биелни лагери : 11248508023 330d
11248508023 325d
Turbo charger with lubrication
BMW 330d : 11657799759
Turbo charger with lubrication
BMW 325d : 11657799759
High pressure accumulator/injector/line
BMW 330d : 13537805428
High pressure accumulator/injector/line
BMW 325d : 13537805428
http://bmwfans.info/parts-catalog/E91N/ ... 09/browse/
http://bmwfans.info/parts-catalog/E91N/ ... 010/browse
Икономически е неизгодно да се влагат различни неща в колите, всичко е модулно. Ето пример 335I и 320I използуват едни и същи мотори едно и същи бутала и били ( вижте си каталога ) 10.5:1 затуй който тунингова 335i слага бутала от 328I което е 9.5:1 Но тия глупости със сплавите и т.н. са абсолютен фейк Да не говорим , че всяка една част е произведена от подъизпълнители като валео, бош, махле и т.н. Същите фирми правят буталата за мерцедес и т.н. Защо тогава БМВ е по здрава от масовите коли ? Носачите на Ауди или ФВ се чупят много по бързо например, Баланса ! Разпределението на теглото, един и същ елемент на кола с предно натоварването е неравномерно и води до по бързо износване
Бутало : 11257805329 330d
11257805329 325d
Комплект Биели, Биелни лагери : 11248508023 330d
11248508023 325d
Turbo charger with lubrication
BMW 330d : 11657799759
Turbo charger with lubrication
BMW 325d : 11657799759
High pressure accumulator/injector/line
BMW 330d : 13537805428
High pressure accumulator/injector/line
BMW 325d : 13537805428
http://bmwfans.info/parts-catalog/E91N/ ... 09/browse/
http://bmwfans.info/parts-catalog/E91N/ ... 010/browse
Икономически е неизгодно да се влагат различни неща в колите, всичко е модулно. Ето пример 335I и 320I използуват едни и същи мотори едно и същи бутала и били ( вижте си каталога ) 10.5:1 затуй който тунингова 335i слага бутала от 328I което е 9.5:1 Но тия глупости със сплавите и т.н. са абсолютен фейк Да не говорим , че всяка една част е произведена от подъизпълнители като валео, бош, махле и т.н. Същите фирми правят буталата за мерцедес и т.н. Защо тогава БМВ е по здрава от масовите коли ? Носачите на Ауди или ФВ се чупят много по бързо например, Баланса ! Разпределението на теглото, един и същ елемент на кола с предно натоварването е неравномерно и води до по бързо износване
- alma359
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 119
- Регистриран на: 6.05.2016
- Пол: Мъж
- Кара: 2010 e90 330d
- Детайли за колата: Ръчка
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
asent1977 написа:За да няма безсмислен спор ето : 330d vs 325d N57
Бутало : 11257805329 330d
11257805329 325d
Комплект Биели, Биелни лагери : 11248508023 330d
11248508023 325d
Turbo charger with lubrication
BMW 330d : 11657799759
Turbo charger with lubrication
BMW 325d : 11657799759
High pressure accumulator/injector/line
BMW 330d : 13537805428
High pressure accumulator/injector/line
BMW 325d : 13537805428
http://bmwfans.info/parts-catalog/E91N/ ... 09/browse/
http://bmwfans.info/parts-catalog/E91N/ ... 010/browse
Икономически е неизгодно да се влагат различни неща в колите, всичко е модулно. Ето пример 335I и 320I използуват едни и същи мотори едно и същи бутала и били ( вижте си каталога ) 10.5:1 затуй който тунингова 335i слага бутала от 328I което е 9.5:1 Но тия глупости със сплавите и т.н. са абсолютен фейк Да не говорим , че всяка една част е произведена от подъизпълнители като валео, бош, махле и т.н. Същите фирми правят буталата за мерцедес и т.н. Защо тогава БМВ е по здрава от масовите коли ? Носачите на Ауди или ФВ се чупят много по бързо например, Баланса ! Разпределението на теглото, един и същ елемент на кола с предно натоварването е неравномерно и води до по бързо износване
В това отворено писмо е обеснено защо каталожните номера са еднакви. Еднакви са, защото складирването на резервните части за дълаг период от време е много скъпо. Ето пример за буталата: Складирват се само бутала от 335д. Те са еднакъв размер като от 330д и 325д и могат да се монтират без проблем.
При производството на автомобилите обаче се спястява на всякъде където може особено при буталата цената се променя много с материала и начина на производството. При 325д се монтирват 124er бутала, те са съвсем обикновени и най-евтини. При 330д 148er, те са по-трудни за производство и средно скъпи. А при 335д 174er, още по-сложни за производство и са най-скъпи.
Едно бутало 148er струва 12евро, 124er струва 8евро, това са спестявания от 24евро на 6-цилиндрова кола. Обаче при 200.000 525д бмв-та са 4,8милиона евро спестявания и буталата далеч не са единствената част при която се спестява. Също така когато клиента си поръча например 318д, очаква по-ниска цена от например 320д.
Sent from my POCO F1 using Tapatalk
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Вече виждам и аз някаква логика, като знам всички какви са хитрушани...
Прави сте, че при теглене на чертата си идват нещата на место.
Прави сте, че при теглене на чертата си идват нещата на место.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Не само при BMW, при абсолютно всеки производител е това. Резервните оригинални части, че са с 1 парт номер, по никакъв начин не означава, че са същите като първоначално вложените, нали по-малките двигатели трябва да са по-евтини.
Има хубава статия по въпроса как стоят нещата с VW например:
https://autobild.bg/%D1%87%D0%B8%D0%BF% ... %B8%D1%81/
При бензиновите е абсолютно същото, да вземем например N52/N53 vs N54/N55 - https://youtu.be/rFDZT0oKYBQ
Има хубава статия по въпроса как стоят нещата с VW например:
https://autobild.bg/%D1%87%D0%B8%D0%BF% ... %B8%D1%81/
Да вземем за пример 1,9-литровия TDI на VW, един от любимите на тунерите дизелови мотори. В заводската си версия той е достъпен с 90, 100, 110, 115, 130 и 150 к.с. Т.е. агрегатът с 90 „коня“ трябва да издържи и на 150? Не точно. Защото при всяка по-висока степен на мощност VW поставя и дюзи, турбокомпресор и интеркулер с по-голям капацитет. Дори материалът, от който са направени коляновият вал и двигателният блок, се различава за модификациите от 115 к.с. нагоре. Блоковете изглеждат еднакви, но всъщност не са.
При бензиновите е абсолютно същото, да вземем например N52/N53 vs N54/N55 - https://youtu.be/rFDZT0oKYBQ
- ///M Power
- старши ентусиаст
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
alma359 написа:asent1977 написа:За да няма безсмислен спор ето : 330d vs 325d N57
Бутало : 11257805329 330d
11257805329 325d
Комплект Биели, Биелни лагери : 11248508023 330d
11248508023 325d
Turbo charger with lubrication
BMW 330d : 11657799759
Turbo charger with lubrication
BMW 325d : 11657799759
High pressure accumulator/injector/line
BMW 330d : 13537805428
High pressure accumulator/injector/line
BMW 325d : 13537805428
http://bmwfans.info/parts-catalog/E91N/ ... 09/browse/
http://bmwfans.info/parts-catalog/E91N/ ... 010/browse
Икономически е неизгодно да се влагат различни неща в колите, всичко е модулно. Ето пример 335I и 320I използуват едни и същи мотори едно и същи бутала и били ( вижте си каталога ) 10.5:1 затуй който тунингова 335i слага бутала от 328I което е 9.5:1 Но тия глупости със сплавите и т.н. са абсолютен фейк Да не говорим , че всяка една част е произведена от подъизпълнители като валео, бош, махле и т.н. Същите фирми правят буталата за мерцедес и т.н. Защо тогава БМВ е по здрава от масовите коли ? Носачите на Ауди или ФВ се чупят много по бързо например, Баланса ! Разпределението на теглото, един и същ елемент на кола с предно натоварването е неравномерно и води до по бързо износване
В това отворено писмо е обеснено защо каталожните номера са еднакви. Еднакви са, защото складирването на резервните части за дълаг период от време е много скъпо. Ето пример за буталата: Складирват се само бутала от 335д. Те са еднакъв размер като от 330д и 325д и могат да се монтират без проблем.
При производството на автомобилите обаче се спястява на всякъде където може особено при буталата цената се променя много с материала и начина на производството. При 325д се монтирват 124er бутала, те са съвсем обикновени и най-евтини. При 330д 148er, те са по-трудни за производство и средно скъпи. А при 335д 174er, още по-сложни за производство и са най-скъпи.
Едно бутало 148er струва 12евро, 124er струва 8евро, това са спестявания от 24евро на 6-цилиндрова кола. Обаче при 200.000 525д бмв-та са 4,8милиона евро спестявания и буталата далеч не са единствената част при която се спестява. Също така когато клиента си поръча например 318д, очаква по-ниска цена от например 320д.
Sent from my POCO F1 using Tapatalk
Като са с еднакви заради складовете, как излизат правилните за 30-ки и правилните за 25-ци от склада?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Явно като тръгнеш да ги сменяш след време им е все тая, защото плащаш достатъчно и могат да ти дадат най-високия клас
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- alma359
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 119
- Регистриран на: 6.05.2016
- Пол: Мъж
- Кара: 2010 e90 330d
- Детайли за колата: Ръчка
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Първоначално вложените части не се складирват. Идват директно от производителя и направо се монтирват. Няма време и пари за складирване.///M Power написа:alma359 написа:asent1977 написа:За да няма безсмислен спор ето : 330d vs 325d N57
Бутало : 11257805329 330d
11257805329 325d
Комплект Биели, Биелни лагери : 11248508023 330d
11248508023 325d
Turbo charger with lubrication
BMW 330d : 11657799759
Turbo charger with lubrication
BMW 325d : 11657799759
High pressure accumulator/injector/line
BMW 330d : 13537805428
High pressure accumulator/injector/line
BMW 325d : 13537805428
http://bmwfans.info/parts-catalog/E91N/ ... 09/browse/
http://bmwfans.info/parts-catalog/E91N/ ... 010/browse
Икономически е неизгодно да се влагат различни неща в колите, всичко е модулно. Ето пример 335I и 320I използуват едни и същи мотори едно и същи бутала и били ( вижте си каталога ) 10.5:1 затуй който тунингова 335i слага бутала от 328I което е 9.5:1 Но тия глупости със сплавите и т.н. са абсолютен фейк Да не говорим , че всяка една част е произведена от подъизпълнители като валео, бош, махле и т.н. Същите фирми правят буталата за мерцедес и т.н. Защо тогава БМВ е по здрава от масовите коли ? Носачите на Ауди или ФВ се чупят много по бързо например, Баланса ! Разпределението на теглото, един и същ елемент на кола с предно натоварването е неравномерно и води до по бързо износване
В това отворено писмо е обеснено защо каталожните номера са еднакви. Еднакви са, защото складирването на резервните части за дълаг период от време е много скъпо. Ето пример за буталата: Складирват се само бутала от 335д. Те са еднакъв размер като от 330д и 325д и могат да се монтират без проблем.
При производството на автомобилите обаче се спястява на всякъде където може особено при буталата цената се променя много с материала и начина на производството. При 325д се монтирват 124er бутала, те са съвсем обикновени и най-евтини. При 330д 148er, те са по-трудни за производство и средно скъпи. А при 335д 174er, още по-сложни за производство и са най-скъпи.
Едно бутало 148er струва 12евро, 124er струва 8евро, това са спестявания от 24евро на 6-цилиндрова кола. Обаче при 200.000 525д бмв-та са 4,8милиона евро спестявания и буталата далеч не са единствената част при която се спестява. Също така когато клиента си поръча например 318д, очаква по-ниска цена от например 320д.
Sent from my POCO F1 using Tapatalk
Като са с еднакви заради складовете, как излизат правилните за 30-ки и правилните за 25-ци от склада?
При производството на двигателите се използва CAM метода, с него двигателите се движат един след друг от лента. Ако идва първо един 325д двигател и след него 330д, то пристигат първо 6 124er бутала на лентата и след тях 6 148er. Незнаещи си мислят, че всичко са еднакви части. И на много хора тази информация няма да им хареса. Илюзията да караш 25д, но всъщност да имаш 30д и да ти трябва само един софт да смениш. Цяла индустрия живее от тази илюзия. Няма производител, който да ограничава мощността на двигателите си само електронно.
Sent from my POCO F1 using Tapatalk
- ///M Power
- старши ентусиаст
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
alma359 написа:asent1977 написа:
За отначало ясно, ама аз говоря сега отивам и искам бутала за 25-ца, която има същия номер като 30-ка, как ще ми ги различът?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- alma359
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 119
- Регистриран на: 6.05.2016
- Пол: Мъж
- Кара: 2010 e90 330d
- Детайли за колата: Ръчка
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Като резервна част се предлага само бутало от 35-ца. То може да се монтира без проблем.///M Power написа:alma359 написа:asent1977 написа:
За отначало ясно, ама аз говоря сега отивам и искам бутала за 25-ца, която има същия номер като 30-ка, как ще ми ги различът?
Sent from my POCO F1 using Tapatalk
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
///M Power написа:alma359 написа:asent1977 написа:
За отначало ясно, ама аз говоря сега отивам и искам бутала за 25-ца, която има същия номер като 30-ка, как ще ми ги различът?
Няма да ти ги различат, дават ти за 30ката по-здравите, щото си плащаш за тях
Те ще са по-добри от първоначално вградените в двигателя.
- asent1977
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 27.05.2016
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
- Мечтае да кара: G32 640d
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
alma359 написа:В това отворено писмо е обеснено защо каталожните номера са еднакви. Еднакви са, защото складирването на резервните части за дълаг период от време е много скъпо. Ето пример за буталата: Складирват се само бутала от 335д. Те са еднакъв размер като от 330д и 325д и могат да се монтират без проблем.
При производството на автомобилите обаче се спястява на всякъде където може особено при буталата цената се променя много с материала и начина на производството. При 325д се монтирват 124er бутала, те са съвсем обикновени и най-евтини. При 330д 148er, те са по-трудни за производство и средно скъпи. А при 335д 174er, още по-сложни за производство и са най-скъпи.
Едно бутало 148er струва 12евро, 124er струва 8евро, това са спестявания от 24евро на 6-цилиндрова кола. Обаче при 200.000 525д бмв-та са 4,8милиона евро спестявания и буталата далеч не са единствената част при която се спестява. Също така когато клиента си поръча например 318д, очаква по-ниска цена от например 320д.
Sent from my POCO F1 using Tapatalk
АБСОЛЮТНИ ГЛУПОСТИ Сори не искам да те обиждам, но някой хора вярват и в плоска земя и за справка 335 е с други бутала, дюзи, рейка, помпа, турбини, глава, ск.кутия с друг торк и т.н. НО Каквото е по парт номер е еднакво ! Никакви писма и тъпизми не променят този факт, но както казах някой и в плоска земя вярват
65 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани