Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от chris_barnes » 17 Май 2019, 10:13

Атмосферките по принцип (не само при БМВ) се чупят от калпава настройка или грешка на механика. Рядко се случва метала да не издържи, по-скоро да се стопи някое буталце (бедна смес), или да се покаже биелата през блока (от много обороти).
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от asent1977 » 17 Май 2019, 12:47

Maxx_E90 написа:Интересно писмо, но според мен пропуска да спомене друг съществен детайл - никоя сериозна инженерна компания (или поне аз не знам такава) не прави дизайна на продуктите си така, че теоретичното и реално постижимото максимално натоварване да съвпадат точно. Винаги има малко или много "safety margin". При умерен и кадърен тунинг едва ли ще има проблеми, вече при нафтовите извращения, които някои правят нормално да има изгърмели мотори.

Нищо не се споменава за бензините, интересно ми е дали същото важи и за тях. Например N53B30 в 325i и 330i, N52B30 във европейските 330i и американските 328i, N52B25 в европейските 325i и канадските 323i...


Именно толеранса е поне 30-40% :) А колкото за това как топ моделите ала бала, всеки може да отвори парт каталога и да види, че на 325д и 330д Н57 разлика в бутала, турбини, биели, сегменти, лагери и пр. НЯМА ! 325д 204 коня 330д 245 коня. Алпина също са доказателство за това ;) Техния Н47 е 218 коня не съм чул някой да е изревал :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от Bexim » 17 Май 2019, 13:50

И аз мислех да напиша същото, много ми е трудно да си представя, че идват едни и същи бутала за 325 и за 330 и си пише кои за кои са.. :dunno:
Ясно е, че кутии, драйв-трейн и други са различни, но самите мотори, че чак пък самите им сплави... Съмнява ме. При все, че знаете колко струва едно бутало реално, не за колко го продават, нали... :smoke:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от Kurtov » 17 Май 2019, 15:07

chris_barnes написа:Атмосферките по принцип (не само при БМВ) се чупят от калпава настройка или грешка на механика. Рядко се случва метала да не издържи, по-скоро да се стопи някое буталце (бедна смес), или да се покаже биелата през блока (от много обороти).


Според мен всичко зависи как е направен мотора.
Има атмосферни двигатели на БМВ, които държат на налягане с оригинални карантии до колкото знам и примери за такива двигатели са m20, m30, m42.
За съжаление не може да се каже същото и за съвременните бензинови мотори.
Например тези с директно впръскване могат да стопят бутало, както и дизелите до колкото знам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от asent1977 » 18 Май 2019, 11:17

За да няма безсмислен спор ето : 330d vs 325d N57

Бутало : 11257805329 330d
11257805329 325d

Комплект Биели, Биелни лагери : 11248508023 330d
11248508023 325d

Turbo charger with lubrication
BMW 330d : 11657799759

Turbo charger with lubrication
BMW 325d : 11657799759

High pressure accumulator/injector/line
BMW 330d : 13537805428

High pressure accumulator/injector/line
BMW 325d : 13537805428

http://bmwfans.info/parts-catalog/E91N/ ... 09/browse/

http://bmwfans.info/parts-catalog/E91N/ ... 010/browse

Икономически е неизгодно да се влагат различни неща в колите, всичко е модулно. Ето пример 335I и 320I използуват едни и същи мотори едно и същи бутала и били ( вижте си каталога ) 10.5:1 затуй който тунингова 335i слага бутала от 328I което е 9.5:1 Но тия глупости със сплавите и т.н. са абсолютен фейк :) Да не говорим , че всяка една част е произведена от подъизпълнители като валео, бош, махле и т.н. Същите фирми правят буталата за мерцедес и т.н. Защо тогава БМВ е по здрава от масовите коли ? Носачите на Ауди или ФВ се чупят много по бързо например, Баланса ! Разпределението на теглото, един и същ елемент на кола с предно натоварването е неравномерно и води до по бързо износване

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 6.05.2016
Пол: Мъж
Кара: 2010 e90 330d
Детайли за колата: Ръчка

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от alma359 » 19 Май 2019, 22:48

asent1977 написа:За да няма безсмислен спор ето : 330d vs 325d N57

Бутало : 11257805329 330d
11257805329 325d

Комплект Биели, Биелни лагери : 11248508023 330d
11248508023 325d

Turbo charger with lubrication
BMW 330d : 11657799759

Turbo charger with lubrication
BMW 325d : 11657799759

High pressure accumulator/injector/line
BMW 330d : 13537805428

High pressure accumulator/injector/line
BMW 325d : 13537805428

http://bmwfans.info/parts-catalog/E91N/ ... 09/browse/

http://bmwfans.info/parts-catalog/E91N/ ... 010/browse

Икономически е неизгодно да се влагат различни неща в колите, всичко е модулно. Ето пример 335I и 320I използуват едни и същи мотори едно и същи бутала и били ( вижте си каталога ) 10.5:1 затуй който тунингова 335i слага бутала от 328I което е 9.5:1 Но тия глупости със сплавите и т.н. са абсолютен фейк :) Да не говорим , че всяка една част е произведена от подъизпълнители като валео, бош, махле и т.н. Същите фирми правят буталата за мерцедес и т.н. Защо тогава БМВ е по здрава от масовите коли ? Носачите на Ауди или ФВ се чупят много по бързо например, Баланса ! Разпределението на теглото, един и същ елемент на кола с предно натоварването е неравномерно и води до по бързо износване


В това отворено писмо е обеснено защо каталожните номера са еднакви. Еднакви са, защото складирването на резервните части за дълаг период от време е много скъпо. Ето пример за буталата: Складирват се само бутала от 335д. Те са еднакъв размер като от 330д и 325д и могат да се монтират без проблем.
При производството на автомобилите обаче се спястява на всякъде където може особено при буталата цената се променя много с материала и начина на производството. При 325д се монтирват 124er бутала, те са съвсем обикновени и най-евтини. При 330д 148er, те са по-трудни за производство и средно скъпи. А при 335д 174er, още по-сложни за производство и са най-скъпи.
Едно бутало 148er струва 12евро, 124er струва 8евро, това са спестявания от 24евро на 6-цилиндрова кола. Обаче при 200.000 525д бмв-та са 4,8милиона евро спестявания и буталата далеч не са единствената част при която се спестява. Също така когато клиента си поръча например 318д, очаква по-ниска цена от например 320д.

Sent from my POCO F1 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от Bexim » 20 Май 2019, 8:57

Вече виждам и аз някаква логика, като знам всички какви са хитрушани... :lol:
Прави сте, че при теглене на чертата си идват нещата на место.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от b00st » 20 Май 2019, 9:23

Не само при BMW, при абсолютно всеки производител е това. Резервните оригинални части, че са с 1 парт номер, по никакъв начин не означава, че са същите като първоначално вложените, нали по-малките двигатели трябва да са по-евтини.
Има хубава статия по въпроса как стоят нещата с VW например:
https://autobild.bg/%D1%87%D0%B8%D0%BF% ... %B8%D1%81/

Да вземем за пример 1,9-литровия TDI на VW, един от любимите на тунерите дизелови мотори. В заводската си версия той е достъпен с 90, 100, 110, 115, 130 и 150 к.с. Т.е. агрегатът с 90 „коня“ трябва да издържи и на 150? Не точно. Защото при всяка по-висока степен на мощност VW поставя и дюзи, турбокомпресор и интеркулер с по-голям капацитет. Дори материалът, от който са направени коляновият вал и двигателният блок, се различава за модификациите от 115 к.с. нагоре. Блоковете изглеждат еднакви, но всъщност не са.


При бензиновите е абсолютно същото, да вземем например N52/N53 vs N54/N55 - https://youtu.be/rFDZT0oKYBQ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от ///M Power » 20 Май 2019, 9:29

alma359 написа:
asent1977 написа:За да няма безсмислен спор ето : 330d vs 325d N57

Бутало : 11257805329 330d
11257805329 325d

Комплект Биели, Биелни лагери : 11248508023 330d
11248508023 325d

Turbo charger with lubrication
BMW 330d : 11657799759

Turbo charger with lubrication
BMW 325d : 11657799759

High pressure accumulator/injector/line
BMW 330d : 13537805428

High pressure accumulator/injector/line
BMW 325d : 13537805428

http://bmwfans.info/parts-catalog/E91N/ ... 09/browse/

http://bmwfans.info/parts-catalog/E91N/ ... 010/browse

Икономически е неизгодно да се влагат различни неща в колите, всичко е модулно. Ето пример 335I и 320I използуват едни и същи мотори едно и същи бутала и били ( вижте си каталога ) 10.5:1 затуй който тунингова 335i слага бутала от 328I което е 9.5:1 Но тия глупости със сплавите и т.н. са абсолютен фейк :) Да не говорим , че всяка една част е произведена от подъизпълнители като валео, бош, махле и т.н. Същите фирми правят буталата за мерцедес и т.н. Защо тогава БМВ е по здрава от масовите коли ? Носачите на Ауди или ФВ се чупят много по бързо например, Баланса ! Разпределението на теглото, един и същ елемент на кола с предно натоварването е неравномерно и води до по бързо износване


В това отворено писмо е обеснено защо каталожните номера са еднакви. Еднакви са, защото складирването на резервните части за дълаг период от време е много скъпо. Ето пример за буталата: Складирват се само бутала от 335д. Те са еднакъв размер като от 330д и 325д и могат да се монтират без проблем.
При производството на автомобилите обаче се спястява на всякъде където може особено при буталата цената се променя много с материала и начина на производството. При 325д се монтирват 124er бутала, те са съвсем обикновени и най-евтини. При 330д 148er, те са по-трудни за производство и средно скъпи. А при 335д 174er, още по-сложни за производство и са най-скъпи.
Едно бутало 148er струва 12евро, 124er струва 8евро, това са спестявания от 24евро на 6-цилиндрова кола. Обаче при 200.000 525д бмв-та са 4,8милиона евро спестявания и буталата далеч не са единствената част при която се спестява. Също така когато клиента си поръча например 318д, очаква по-ниска цена от например 320д.

Sent from my POCO F1 using Tapatalk


Като са с еднакви заради складовете, как излизат правилните за 30-ки и правилните за 25-ци от склада?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от Bexim » 20 Май 2019, 9:37

Явно като тръгнеш да ги сменяш след време им е все тая, защото плащаш достатъчно и могат да ти дадат най-високия клас :yes:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 6.05.2016
Пол: Мъж
Кара: 2010 e90 330d
Детайли за колата: Ръчка

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от alma359 » 20 Май 2019, 12:35

///M Power написа:
alma359 написа:
asent1977 написа:За да няма безсмислен спор ето : 330d vs 325d N57

Бутало : 11257805329 330d
11257805329 325d

Комплект Биели, Биелни лагери : 11248508023 330d
11248508023 325d

Turbo charger with lubrication
BMW 330d : 11657799759

Turbo charger with lubrication
BMW 325d : 11657799759

High pressure accumulator/injector/line
BMW 330d : 13537805428

High pressure accumulator/injector/line
BMW 325d : 13537805428

http://bmwfans.info/parts-catalog/E91N/ ... 09/browse/

http://bmwfans.info/parts-catalog/E91N/ ... 010/browse

Икономически е неизгодно да се влагат различни неща в колите, всичко е модулно. Ето пример 335I и 320I използуват едни и същи мотори едно и същи бутала и били ( вижте си каталога ) 10.5:1 затуй който тунингова 335i слага бутала от 328I което е 9.5:1 Но тия глупости със сплавите и т.н. са абсолютен фейк :) Да не говорим , че всяка една част е произведена от подъизпълнители като валео, бош, махле и т.н. Същите фирми правят буталата за мерцедес и т.н. Защо тогава БМВ е по здрава от масовите коли ? Носачите на Ауди или ФВ се чупят много по бързо например, Баланса ! Разпределението на теглото, един и същ елемент на кола с предно натоварването е неравномерно и води до по бързо износване


В това отворено писмо е обеснено защо каталожните номера са еднакви. Еднакви са, защото складирването на резервните части за дълаг период от време е много скъпо. Ето пример за буталата: Складирват се само бутала от 335д. Те са еднакъв размер като от 330д и 325д и могат да се монтират без проблем.
При производството на автомобилите обаче се спястява на всякъде където може особено при буталата цената се променя много с материала и начина на производството. При 325д се монтирват 124er бутала, те са съвсем обикновени и най-евтини. При 330д 148er, те са по-трудни за производство и средно скъпи. А при 335д 174er, още по-сложни за производство и са най-скъпи.
Едно бутало 148er струва 12евро, 124er струва 8евро, това са спестявания от 24евро на 6-цилиндрова кола. Обаче при 200.000 525д бмв-та са 4,8милиона евро спестявания и буталата далеч не са единствената част при която се спестява. Също така когато клиента си поръча например 318д, очаква по-ниска цена от например 320д.

Sent from my POCO F1 using Tapatalk


Като са с еднакви заради складовете, как излизат правилните за 30-ки и правилните за 25-ци от склада?
Първоначално вложените части не се складирват. Идват директно от производителя и направо се монтирват. Няма време и пари за складирване.
При производството на двигателите се използва CAM метода, с него двигателите се движат един след друг от лента. Ако идва първо един 325д двигател и след него 330д, то пристигат първо 6 124er бутала на лентата и след тях 6 148er. Незнаещи си мислят, че всичко са еднакви части. И на много хора тази информация няма да им хареса. Илюзията да караш 25д, но всъщност да имаш 30д и да ти трябва само един софт да смениш. Цяла индустрия живее от тази илюзия. Няма производител, който да ограничава мощността на двигателите си само електронно.

Sent from my POCO F1 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от ///M Power » 20 Май 2019, 15:41

alma359 написа:
asent1977 написа:

За отначало ясно, ама аз говоря сега отивам и искам бутала за 25-ца, която има същия номер като 30-ка, как ще ми ги различът?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 6.05.2016
Пол: Мъж
Кара: 2010 e90 330d
Детайли за колата: Ръчка

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от alma359 » 20 Май 2019, 16:32

///M Power написа:
alma359 написа:
asent1977 написа:

За отначало ясно, ама аз говоря сега отивам и искам бутала за 25-ца, която има същия номер като 30-ка, как ще ми ги различът?
Като резервна част се предлага само бутало от 35-ца. То може да се монтира без проблем.

Sent from my POCO F1 using Tapatalk

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от b00st » 20 Май 2019, 20:05

///M Power написа:
alma359 написа:
asent1977 написа:

За отначало ясно, ама аз говоря сега отивам и искам бутала за 25-ца, която има същия номер като 30-ка, как ще ми ги различът?

Няма да ти ги различат, дават ти за 30ката по-здравите, щото си плащаш за тях :yes:
Те ще са по-добри от първоначално вградените в двигателя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от asent1977 » 22 Май 2019, 17:14

alma359 написа:В това отворено писмо е обеснено защо каталожните номера са еднакви. Еднакви са, защото складирването на резервните части за дълаг период от време е много скъпо. Ето пример за буталата: Складирват се само бутала от 335д. Те са еднакъв размер като от 330д и 325д и могат да се монтират без проблем.
При производството на автомобилите обаче се спястява на всякъде където може особено при буталата цената се променя много с материала и начина на производството. При 325д се монтирват 124er бутала, те са съвсем обикновени и най-евтини. При 330д 148er, те са по-трудни за производство и средно скъпи. А при 335д 174er, още по-сложни за производство и са най-скъпи.
Едно бутало 148er струва 12евро, 124er струва 8евро, това са спестявания от 24евро на 6-цилиндрова кола. Обаче при 200.000 525д бмв-та са 4,8милиона евро спестявания и буталата далеч не са единствената част при която се спестява. Също така когато клиента си поръча например 318д, очаква по-ниска цена от например 320д.

Sent from my POCO F1 using Tapatalk


АБСОЛЮТНИ ГЛУПОСТИ :) Сори не искам да те обиждам, но някой хора вярват и в плоска земя ;) и за справка 335 е с други бутала, дюзи, рейка, помпа, турбини, глава, ск.кутия с друг торк и т.н. НО Каквото е по парт номер е еднакво ! Никакви писма и тъпизми не променят този факт, но както казах някой и в плоска земя вярват :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook