BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 7.07.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i LCI

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от messik89 » 14 Апр 2019, 17:57

Колега проверката на диса клапите дали отварят или не може да стане и чрез ИНПА, където има меню, в което показва колко пъти е отворила малката клапа и голямата клапа. Ако ги погледнеш и след това вдигнеш обороти и не добави +1, значи не отваря. Мога да погледна къде точно беше менюто. Иначе аз направих смяна на Н53 от 218 на 272к.с, но моя комп е MSD81


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 2.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e90 328i
Мечтае да кара: BMW М3/M5

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от Razor90 » 17 Апр 2019, 13:28

messik89 написа:Колега проверката на диса клапите дали отварят или не може да стане и чрез ИНПА, където има меню, в което показва колко пъти е отворила малката клапа и голямата клапа. Ако ги погледнеш и след това вдигнеш обороти и не добави +1, значи не отваря. Мога да погледна къде точно беше менюто. Иначе аз направих смяна на Н53 от 218 на 272к.с, но моя комп е MSD81


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ако не добавя +1 електрониката го хваща и ще вдигне грешка.
Въпроса е дали отваря/затваря изцяло клапата. Това може да се провери само и единствено визуално.

П.П. вече съм с правилния софт за 330, този от bimmerlabs сайта. Вече не смея да казвам дали върви повече или не, но според мен е по-добре. Не съм имал време да тествам дисите.

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 7.07.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i LCI

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от messik89 » 17 Апр 2019, 14:02

Razor90 написа:
messik89 написа:Колега проверката на диса клапите дали отварят или не може да стане и чрез ИНПА, където има меню, в което показва колко пъти е отворила малката клапа и голямата клапа. Ако ги погледнеш и след това вдигнеш обороти и не добави +1, значи не отваря. Мога да погледна къде точно беше менюто. Иначе аз направих смяна на Н53 от 218 на 272к.с, но моя комп е MSD81


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ако не добавя +1 електрониката го хваща и ще вдигне грешка.
Въпроса е дали отваря/затваря изцяло клапата. Това може да се провери само и единствено визуално.

П.П. вече съм с правилния софт за 330, този от bimmerlabs сайта. Вече не смея да казвам дали върви повече или не, но според мен е по-добре. Не съм имал време да тествам дисите.

Страхотно.
Физическото отваряне и затваряне на клапите може и да ги чуеш като ги отваряш и затваряш с Инпа, вече дали отварят и затварят “изцяло” трябва да е визуално. Ще чакаме с нетърпение графиката :) и аз всеоще не съм правил дино, но се глася скоро


Sent from my iPhone using Tapatalk

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от b00st » 18 Апр 2019, 12:19

Нищо не става от тоя тест. Действително при мен почна да дава грешка ама вече беше ясно, щото колата изгуби динамика в ниските обороти и клапата не отваряше и затваряше докрай чак след визулания тест на свален колектор.
И то се оказа малката диса вътре.

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 7.07.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i LCI

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от messik89 » 18 Апр 2019, 13:12

b00st написа:Нищо не става от тоя тест. Действително при мен почна да дава грешка ама вече беше ясно, щото колата изгуби динамика в ниските обороти и клапата не отваряше и затваряше докрай чак след визулания тест на свален колектор.
И то се оказа малката диса вътре.

А беше се счупила цялата клапа ли, тъй като съм виждал, че се чупят от оста си или затваря и отваря, но не изцяло? Защото аз като ги слагах моите, малката не беше затворена напълно


Sent from my iPhone using Tapatalk

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от b00st » 18 Апр 2019, 16:17

messik89 написа:
b00st написа:Нищо не става от тоя тест. Действително при мен почна да дава грешка ама вече беше ясно, щото колата изгуби динамика в ниските обороти и клапата не отваряше и затваряше докрай чак след визулания тест на свален колектор.
И то се оказа малката диса вътре.

А беше се счупила цялата клапа ли, тъй като съм виждал, че се чупят от оста си или затваря и отваря, но не изцяло? Защото аз като ги слагах моите, малката не беше затворена напълно


Sent from my iPhone using Tapatalk

Виж по-назад мисля, че съм пуснал клип как работи нова и стара клапа. Чупят се от оста на Е46, на Е9x не се чупят така да се разпадат или поне не оригиналните. Моята не отваряше/затваряше напълно в следствие на протекло уплътнение и влезнало масло вътре при моторчето. Това е общо взето в 90% от случаите проблема с дисите в Е90 и ремонтните комплекти не помагат, само нова диса.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 2.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e90 328i
Мечтае да кара: BMW М3/M5

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от Razor90 » 18 Апр 2019, 17:20

b00st написа:
messik89 написа:
b00st написа:Нищо не става от тоя тест. Действително при мен почна да дава грешка ама вече беше ясно, щото колата изгуби динамика в ниските обороти и клапата не отваряше и затваряше докрай чак след визулания тест на свален колектор.
И то се оказа малката диса вътре.

А беше се счупила цялата клапа ли, тъй като съм виждал, че се чупят от оста си или затваря и отваря, но не изцяло? Защото аз като ги слагах моите, малката не беше затворена напълно


Sent from my iPhone using Tapatalk

Виж по-назад мисля, че съм пуснал клип как работи нова и стара клапа. Чупят се от оста на Е46, на Е9x не се чупят така да се разпадат или поне не оригиналните. Моята не отваряше/затваряше напълно в следствие на протекло уплътнение и влезнало масло вътре при моторчето. Това е общо взето в 90% от случаите проблема с дисите в Е90 и ремонтните комплекти не помагат, само нова диса.
Неоригиналните диси как са при е90? При e46 си бях взимал неоригинална и пищеше нещо. Директно я замених за оригинална с доплащане...

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от b00st » 21 Апр 2019, 2:43

Афтърмаркет си е като с всички други неща, ако уцелиш уцелиш, колко ще изкара Valeo-то не се знае, понеже това е единствения афтърмаркет на пазара. Оригиналната като я отворих пишеше MAHLE до щампата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 2.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e90 328i
Мечтае да кара: BMW М3/M5

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от Razor90 » 22 Май 2019, 15:55

Ето какво смених по колата:
1. Нова малка ДИСА оригинална
2. Качен нов софтуер на колата(безплатния чист 330i от сайта към който дадох линк)
3. Крайно спортно гърне от Драго

Ето я и графиката включваща преди и след. Отново не успявам да стигна 200+ кс на колелата. Торка е значително подобрен 35НМ повече на колелата. Графиката на торка е малко вълнообразна, но видях и други графики в Интернет на n52b30 които наподобяваха същите вълни. Предполагам това е свързано с 3-те стейджа има и 3 вълни.
Дебитомера изглежда ОК(в ИНПА ако подам газ, отчита и повече въздух), голямата диса изглежда ОК, ламбдите не вдигат грешки нито соленоидите. Вече не знам от къде идва проблема. Или диното занижава или просто оригиналните катове са твърде ограничени или автоматика нещо :dunno:

Реално с 20 процента загуби, на двигателя трябва да имам около 230кс и 300НМ :ranting:
20190521_153620.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от DigitalExile » 10 Юли 2019, 20:51

И аз вече съм със софт от 330.
Разликата в ниските при моята кола е огромна честно казано.
Във високите не я усещам толкова много, но цялата процедура лично за мен си заслужава.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от stoqnov23 » 25 Окт 2019, 0:22

Здравейте колеги. Да се включа, и аз със въпрос. Така и не разбрах колектора от 330 се различава от другите. заради двете диса клапи само ли? До колкото знам, най много се обсъжда тази промяна на Американските 28-ци,които май са със една клапа, или греша. Моята е 325ца европейска със 218-те магарета,и колектора е със 2те диса клапи, които смених със чисто нови оем. В крайна сметка не разбирам дали собственика преди мен е сменял колектора, или всички европейски 25-ци излизат със този колектор, или само някой? В крайна сметка може ли да се направи нещо, или другата разлика вече идва, в това че двигателят не е 3л а 2.5.. Нещо много ме обърка тази тема, като цяло в последно време някой може ли да ми обясни?Или като цяло колектора от евро 325 и 330, не е еднакъв,въпреки че и двата са със две клапи. Дали със някакъв мап може да се подобри работата на клапите за повече мощност, или там вече е много по-сложно

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 24.05.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E60
Детайли за колата: 523i 06'

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от Диан » 30 Окт 2019, 8:24

Тук вече разликата идва в кубатурата.

При американските идвете *28i и *30i са си 3000 кубика.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 24.05.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E60
Детайли за колата: 523i 06'

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от Диан » 30 Окт 2019, 8:36

Някой пробвал ли е да се регистрира в гореспоменатия сайт bimmerlabs . com ?

Аз се регистрирах и има опция да създадеш нещо като проект и да си въведеш номера на рамата. След това в Downloads ми излезе какви файлове има за мен и имаше нещо много интересно.

1.JPG

Файла с това описание ми привлече вниманието: 3-stage file for N52B25 with modified power class (00 instead of 02)

Това дали е готов софтуер точно за конверсия от *23i към *25i или не са толкова унифицирани за да може на всяко N52B25 да се зареди?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 14.10.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 Touring

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от demiriz » 12 Ное 2019, 20:57

messik89 написа:Колега проверката на диса клапите дали отварят или не може да стане и чрез ИНПА, където има меню, в което показва колко пъти е отворила малката клапа и голямата клапа. Ако ги погледнеш и след това вдигнеш обороти и не добави +1, значи не отваря. Мога да погледна къде точно беше менюто. Иначе аз направих смяна на Н53 от 218 на 272к.с, но моя комп е MSD81


Sent from my iPhone using Tapatalk
Колега можеш ли да кажеш какво точно си направил, че си вдигнал конете от 218hp на 272ph, само софтуер???

Изпратено от моят FIG-LX1 с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 7.07.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i LCI

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от messik89 » 23 Ное 2019, 13:04

demiriz написа:
messik89 написа:Колега проверката на диса клапите дали отварят или не може да стане и чрез ИНПА, където има меню, в което показва колко пъти е отворила малката клапа и голямата клапа. Ако ги погледнеш и след това вдигнеш обороти и не добави +1, значи не отваря. Мога да погледна къде точно беше менюто. Иначе аз направих смяна на Н53 от 218 на 272к.с, но моя комп е MSD81


Sent from my iPhone using Tapatalk
Колега можеш ли да кажеш какво точно си направил, че си вдигнал конете от 218hp на 272ph, само софтуер???

Изпратено от моят FIG-LX1 с помощта на Tapatalk

Привет, моя мотор е н53 с директно впръскване 525i. Кубатурата и на 525i и на 530i е 3000кубика, като разликата идва от всмукателния колектор и , разбира се, софтуера на компа. При моя всмукателния колектор нямаше диса клапи, което го замених с колектор от 530i с двете клапи, а за софтуера доста се мъчихме и накрая успях да намеря и комп - msd81 от 530i, за да го сменим. Доста сложно става обучаването на скоростната кутия и CAS модула към новия комп, но има специалист, който ще го направи.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook