BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- messik89
- Потребител
- Мнения: 24
- Регистриран на: 7.07.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i LCI
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Колега проверката на диса клапите дали отварят или не може да стане и чрез ИНПА, където има меню, в което показва колко пъти е отворила малката клапа и голямата клапа. Ако ги погледнеш и след това вдигнеш обороти и не добави +1, значи не отваря. Мога да погледна къде точно беше менюто. Иначе аз направих смяна на Н53 от 218 на 272к.с, но моя комп е MSD81
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Razor90
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 74
- Регистриран на: 2.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 328i
- Мечтае да кара: BMW М3/M5
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
messik89 написа:Колега проверката на диса клапите дали отварят или не може да стане и чрез ИНПА, където има меню, в което показва колко пъти е отворила малката клапа и голямата клапа. Ако ги погледнеш и след това вдигнеш обороти и не добави +1, значи не отваря. Мога да погледна къде точно беше менюто. Иначе аз направих смяна на Н53 от 218 на 272к.с, но моя комп е MSD81
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ако не добавя +1 електрониката го хваща и ще вдигне грешка.
Въпроса е дали отваря/затваря изцяло клапата. Това може да се провери само и единствено визуално.
П.П. вече съм с правилния софт за 330, този от bimmerlabs сайта. Вече не смея да казвам дали върви повече или не, но според мен е по-добре. Не съм имал време да тествам дисите.
- messik89
- Потребител
- Мнения: 24
- Регистриран на: 7.07.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i LCI
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Razor90 написа:messik89 написа:Колега проверката на диса клапите дали отварят или не може да стане и чрез ИНПА, където има меню, в което показва колко пъти е отворила малката клапа и голямата клапа. Ако ги погледнеш и след това вдигнеш обороти и не добави +1, значи не отваря. Мога да погледна къде точно беше менюто. Иначе аз направих смяна на Н53 от 218 на 272к.с, но моя комп е MSD81
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ако не добавя +1 електрониката го хваща и ще вдигне грешка.
Въпроса е дали отваря/затваря изцяло клапата. Това може да се провери само и единствено визуално.
П.П. вече съм с правилния софт за 330, този от bimmerlabs сайта. Вече не смея да казвам дали върви повече или не, но според мен е по-добре. Не съм имал време да тествам дисите.
Страхотно.
Физическото отваряне и затваряне на клапите може и да ги чуеш като ги отваряш и затваряш с Инпа, вече дали отварят и затварят “изцяло” трябва да е визуално. Ще чакаме с нетърпение графиката и аз всеоще не съм правил дино, но се глася скоро
Sent from my iPhone using Tapatalk
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Нищо не става от тоя тест. Действително при мен почна да дава грешка ама вече беше ясно, щото колата изгуби динамика в ниските обороти и клапата не отваряше и затваряше докрай чак след визулания тест на свален колектор.
И то се оказа малката диса вътре.
И то се оказа малката диса вътре.
- messik89
- Потребител
- Мнения: 24
- Регистриран на: 7.07.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i LCI
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
b00st написа:Нищо не става от тоя тест. Действително при мен почна да дава грешка ама вече беше ясно, щото колата изгуби динамика в ниските обороти и клапата не отваряше и затваряше докрай чак след визулания тест на свален колектор.
И то се оказа малката диса вътре.
А беше се счупила цялата клапа ли, тъй като съм виждал, че се чупят от оста си или затваря и отваря, но не изцяло? Защото аз като ги слагах моите, малката не беше затворена напълно
Sent from my iPhone using Tapatalk
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
messik89 написа:b00st написа:Нищо не става от тоя тест. Действително при мен почна да дава грешка ама вече беше ясно, щото колата изгуби динамика в ниските обороти и клапата не отваряше и затваряше докрай чак след визулания тест на свален колектор.
И то се оказа малката диса вътре.
А беше се счупила цялата клапа ли, тъй като съм виждал, че се чупят от оста си или затваря и отваря, но не изцяло? Защото аз като ги слагах моите, малката не беше затворена напълно
Sent from my iPhone using Tapatalk
Виж по-назад мисля, че съм пуснал клип как работи нова и стара клапа. Чупят се от оста на Е46, на Е9x не се чупят така да се разпадат или поне не оригиналните. Моята не отваряше/затваряше напълно в следствие на протекло уплътнение и влезнало масло вътре при моторчето. Това е общо взето в 90% от случаите проблема с дисите в Е90 и ремонтните комплекти не помагат, само нова диса.
- Razor90
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 74
- Регистриран на: 2.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 328i
- Мечтае да кара: BMW М3/M5
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Неоригиналните диси как са при е90? При e46 си бях взимал неоригинална и пищеше нещо. Директно я замених за оригинална с доплащане...b00st написа:messik89 написа:b00st написа:Нищо не става от тоя тест. Действително при мен почна да дава грешка ама вече беше ясно, щото колата изгуби динамика в ниските обороти и клапата не отваряше и затваряше докрай чак след визулания тест на свален колектор.
И то се оказа малката диса вътре.
А беше се счупила цялата клапа ли, тъй като съм виждал, че се чупят от оста си или затваря и отваря, но не изцяло? Защото аз като ги слагах моите, малката не беше затворена напълно
Sent from my iPhone using Tapatalk
Виж по-назад мисля, че съм пуснал клип как работи нова и стара клапа. Чупят се от оста на Е46, на Е9x не се чупят така да се разпадат или поне не оригиналните. Моята не отваряше/затваряше напълно в следствие на протекло уплътнение и влезнало масло вътре при моторчето. Това е общо взето в 90% от случаите проблема с дисите в Е90 и ремонтните комплекти не помагат, само нова диса.
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Афтърмаркет си е като с всички други неща, ако уцелиш уцелиш, колко ще изкара Valeo-то не се знае, понеже това е единствения афтърмаркет на пазара. Оригиналната като я отворих пишеше MAHLE до щампата.
- Razor90
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 74
- Регистриран на: 2.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 328i
- Мечтае да кара: BMW М3/M5
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Ето какво смених по колата:
1. Нова малка ДИСА оригинална
2. Качен нов софтуер на колата(безплатния чист 330i от сайта към който дадох линк)
3. Крайно спортно гърне от Драго
Ето я и графиката включваща преди и след. Отново не успявам да стигна 200+ кс на колелата. Торка е значително подобрен 35НМ повече на колелата. Графиката на торка е малко вълнообразна, но видях и други графики в Интернет на n52b30 които наподобяваха същите вълни. Предполагам това е свързано с 3-те стейджа има и 3 вълни.
Дебитомера изглежда ОК(в ИНПА ако подам газ, отчита и повече въздух), голямата диса изглежда ОК, ламбдите не вдигат грешки нито соленоидите. Вече не знам от къде идва проблема. Или диното занижава или просто оригиналните катове са твърде ограничени или автоматика нещо
Реално с 20 процента загуби, на двигателя трябва да имам около 230кс и 300НМ
1. Нова малка ДИСА оригинална
2. Качен нов софтуер на колата(безплатния чист 330i от сайта към който дадох линк)
3. Крайно спортно гърне от Драго
Ето я и графиката включваща преди и след. Отново не успявам да стигна 200+ кс на колелата. Торка е значително подобрен 35НМ повече на колелата. Графиката на торка е малко вълнообразна, но видях и други графики в Интернет на n52b30 които наподобяваха същите вълни. Предполагам това е свързано с 3-те стейджа има и 3 вълни.
Дебитомера изглежда ОК(в ИНПА ако подам газ, отчита и повече въздух), голямата диса изглежда ОК, ламбдите не вдигат грешки нито соленоидите. Вече не знам от къде идва проблема. Или диното занижава или просто оригиналните катове са твърде ограничени или автоматика нещо
Реално с 20 процента загуби, на двигателя трябва да имам около 230кс и 300НМ
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
И аз вече съм със софт от 330.
Разликата в ниските при моята кола е огромна честно казано.
Във високите не я усещам толкова много, но цялата процедура лично за мен си заслужава.
Разликата в ниските при моята кола е огромна честно казано.
Във високите не я усещам толкова много, но цялата процедура лично за мен си заслужава.
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Здравейте колеги. Да се включа, и аз със въпрос. Така и не разбрах колектора от 330 се различава от другите. заради двете диса клапи само ли? До колкото знам, най много се обсъжда тази промяна на Американските 28-ци,които май са със една клапа, или греша. Моята е 325ца европейска със 218-те магарета,и колектора е със 2те диса клапи, които смених със чисто нови оем. В крайна сметка не разбирам дали собственика преди мен е сменял колектора, или всички европейски 25-ци излизат със този колектор, или само някой? В крайна сметка може ли да се направи нещо, или другата разлика вече идва, в това че двигателят не е 3л а 2.5.. Нещо много ме обърка тази тема, като цяло в последно време някой може ли да ми обясни?Или като цяло колектора от евро 325 и 330, не е еднакъв,въпреки че и двата са със две клапи. Дали със някакъв мап може да се подобри работата на клапите за повече мощност, или там вече е много по-сложно
- Диан
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 142
- Регистриран на: 24.05.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E60
- Детайли за колата: 523i 06'
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Тук вече разликата идва в кубатурата.
При американските идвете *28i и *30i са си 3000 кубика.
При американските идвете *28i и *30i са си 3000 кубика.
- Диан
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 142
- Регистриран на: 24.05.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E60
- Детайли за колата: 523i 06'
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Някой пробвал ли е да се регистрира в гореспоменатия сайт bimmerlabs . com ?
Аз се регистрирах и има опция да създадеш нещо като проект и да си въведеш номера на рамата. След това в Downloads ми излезе какви файлове има за мен и имаше нещо много интересно.
Файла с това описание ми привлече вниманието: 3-stage file for N52B25 with modified power class (00 instead of 02)
Това дали е готов софтуер точно за конверсия от *23i към *25i или не са толкова унифицирани за да може на всяко N52B25 да се зареди?
Аз се регистрирах и има опция да създадеш нещо като проект и да си въведеш номера на рамата. След това в Downloads ми излезе какви файлове има за мен и имаше нещо много интересно.
Файла с това описание ми привлече вниманието: 3-stage file for N52B25 with modified power class (00 instead of 02)
Това дали е готов софтуер точно за конверсия от *23i към *25i или не са толкова унифицирани за да може на всяко N52B25 да се зареди?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
Колега можеш ли да кажеш какво точно си направил, че си вдигнал конете от 218hp на 272ph, само софтуер???messik89 написа:Колега проверката на диса клапите дали отварят или не може да стане и чрез ИНПА, където има меню, в което показва колко пъти е отворила малката клапа и голямата клапа. Ако ги погледнеш и след това вдигнеш обороти и не добави +1, значи не отваря. Мога да погледна къде точно беше менюто. Иначе аз направих смяна на Н53 от 218 на 272к.с, но моя комп е MSD81
Sent from my iPhone using Tapatalk
Изпратено от моят FIG-LX1 с помощта на Tapatalk
- messik89
- Потребител
- Мнения: 24
- Регистриран на: 7.07.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i LCI
Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i
demiriz написа:Колега можеш ли да кажеш какво точно си направил, че си вдигнал конете от 218hp на 272ph, само софтуер???messik89 написа:Колега проверката на диса клапите дали отварят или не може да стане и чрез ИНПА, където има меню, в което показва колко пъти е отворила малката клапа и голямата клапа. Ако ги погледнеш и след това вдигнеш обороти и не добави +1, значи не отваря. Мога да погледна къде точно беше менюто. Иначе аз направих смяна на Н53 от 218 на 272к.с, но моя комп е MSD81
Sent from my iPhone using Tapatalk
Изпратено от моят FIG-LX1 с помощта на Tapatalk
Привет, моя мотор е н53 с директно впръскване 525i. Кубатурата и на 525i и на 530i е 3000кубика, като разликата идва от всмукателния колектор и , разбира се, софтуера на компа. При моя всмукателния колектор нямаше диса клапи, което го замених с колектор от 530i с двете клапи, а за софтуера доста се мъчихме и накрая успях да намеря и комп - msd81 от 530i, за да го сменим. Доста сложно става обучаването на скоростната кутия и CAS модула към новия комп, но има специалист, който ще го направи.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани