BMW e90 320D 2009 N47

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 12.01.2018
Пол: Мъж

BMW e90 320D 2009 N47

Мнение от t0kiodrift » 12 Яну 2018, 16:09

Здравейте колеги и за много години! Това е първата тема, която пиша в форума и се надявам да е на правилното място. Изчетох доста неща из форума преди да реша да пиша и има някой неща, които ми обягват.
Предстой ми купуване на е90 N47 - 177 к.с. Колата е от Италия, запазена е, единственото което ме притеснява са километрите - 300 000 км. Знам, че на пръв прочит звучи страшно, но колата е правена в представителството на БМВ в Италия. Има сменени доста части като започнем от окачването, радиатор и всякакви съединения и маркучи относно охладителната система. Притеснява ме единствено най-големият проблем от който се оплакват много хора - коляновия вал и ангренажа/веригите. Колата ще пристигне след 2 седмици. Няма тракания в двигателя, но предполагам не е нужно тракане за да ме остави на пътя :lol: Всяка информация относно колата ще ми е от полза. Надявам се, че има хора които карат този модел, по-скоро двигател. Та има ли начин да се разбере дали коляновият вал, веригите, ангренажа са наред? Аз веднага ще й сменя ангренажен ремък и вериги, но колянов вал? Какво ще ми препоръчате да сменя за да е изрядна колата относно двигателя и ориентировъчна цена ;)

Старши ентусиаст
Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10206
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 LCI 530d

Re: BMW e90 320D 2009 N47

Мнение от vld » 12 Яну 2018, 19:46

Вала не се сменя, само веригите.
Ако е поддържана колата редовно няма да има проблем.
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47

Re: BMW e90 320D 2009 N47

Мнение от nikola59 » 13 Яну 2018, 1:49

На тези километри веригите трябва да са сменяни. Ако не са то се чува :lol: След като вече си решил да я взимаш като пристигне и отидеш на качествен преглед ще разбереш дали всичко е О.К

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Re: BMW e90 320D 2009 N47

Мнение от r3s1s74nc3 » 13 Яну 2018, 11:03

Зъбното колело на коляновия вал създава проблеми при този мотор . То е и основната причина за по-бързото износване на веригите , при този мотор . Лошото е че е отлято или заварено , не помня , за него . Така че нов вал , не е лоша идея , но доста ще оскъпи ремонта .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: BMW e90 320D 2009 N47

Мнение от expl0de » 13 Яну 2018, 11:18

Освен веригата ако решиш да сменяш, може да провериш всмукателния колектор дали е позапушен от сажди и клапите му как са и евентуално почистване. Друго не пипай без причина.

Старши ентусиаст
Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10206
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 LCI 530d

Re: BMW e90 320D 2009 N47

Мнение от vld » 13 Яну 2018, 11:47

Доста години минаха вече от както се появи този мотор и има вече коли на много километри.
В западните форуми всеобщото мнение е, че основна причина за разтягането на веригите при N47 са удължените интервали за смяна на маслото в мотора.
Даже има бюлетин от БМВ, че се препоръзва смяна на 15 000км вместо на 30 000км.
Коляновия вал е доста пари 2600лв. няма смисъл, по добре само веригите и после смяна на масло на всеки 10 000км. само пълна синтетика :yes:
ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 12.01.2018
Пол: Мъж

Re: BMW e90 320D 2009 N47

Мнение от t0kiodrift » 13 Яну 2018, 12:38

Със сигурност веригите са сменяни, но не знам кога. Както казахте като дойде ще я водя на качествена диагностика, а и документите от сервиза не съм гледал какво е сменяно в Италия и кога. Относно това зъбно колело някаква друга алтернатива няма ли? Има ли достъп до него за да се види до какво положение е?

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Re: BMW e90 320D 2009 N47

Мнение от r3s1s74nc3 » 13 Яну 2018, 13:46

Няма спор че рядката смяна на маслото , спомага износването на веригата . Но все пак , не мисля че М47 вижда по-чести смени от Н47 :D и все пак веригите му държат , доста повече .
Като цяло за 3000 лв , ще си смениш още 2-3 пъти веригата . Спорно е какво да се прави . Зависи колко мислиш да я караш . Въпроса е след смяната , би ли карал 200к км без да се притесняваш . Аз лично бих я сменил пак , след 100к км , макс 150к км . Което са си едни 300-400к км , за тези 2-3 смени , а ти едва ли ще я караш толкова дълго тази кола :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2792
Регистриран на: 3.04.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: BMW e90 320D 2009 N47

Мнение от dextuar » 13 Яну 2018, 13:56

Оглеждам се напоследък пак в F30-ките, там проблемите при N57 са същите като при N47, нали така? Не ми се чака чак до B47/B57, че това значи F30 LCI, но от друга страна не мога да си представя да сменям верига на 100к :kuku:

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 12.01.2018
Пол: Мъж

Re: BMW e90 320D 2009 N47

Мнение от t0kiodrift » 13 Яну 2018, 14:40

Не ми е проблем да сменя верига на 120-130км,може и наистина да не я карам толкова много. Проблема е да не сменя верига, масла, водни помпи да вкарам едни 2000 лв и накрая да се окаже че това зъбно колело е износено на максимума и да отиде всичко на вятъра.

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Re: BMW e90 320D 2009 N47

Мнение от r3s1s74nc3 » 13 Яну 2018, 14:54

Проблема е само с N47 .
"The most seriously affected units which require the most extensive repairs were produced from 01.03.2007 to 05.01.2009."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 940
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 320D 07
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: Sports suspension, Sports leather steering wheel, Sports seat

Re: BMW e90 320D 2009 N47

Мнение от awful » 13 Яну 2018, 14:55

dextuar написа:Оглеждам се напоследък пак в F30-ките, там проблемите при N57 са същите като при N47, нали така? Не ми се чака чак до B47/B57, че това значи F30 LCI, но от друга страна не мога да си представя да сменям верига на 100к :kuku:


Така си е, ако веригата бе като при М двигателите отпред да е сменяш на 150к човек може да си каже става, ама да вадиш мотора на 100к за една верига аз не бих се занимавал.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: BMW e90 320D 2009 N47

Мнение от expl0de » 13 Яну 2018, 15:19

Не се вади мотора,само кутията се сваля. Тези B двигатели ако си мислите, че ще са по-здрави... 150к км, даже 200к си изкарва спокойно веригата. F ки има и на по 230к с оригиналната. Наистина маслото на 15к е оптимално да се сменя от към цена/качество. Като дойде колата може да напишеш кое на колко км е сменяно и интервалите на маслото. Интересно ще е кола на тези км с пълна история.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1230
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Re: BMW e90 320D 2009 N47

Мнение от plamen_hh » 13 Яну 2018, 15:57

Незнам защо казвате че има проблем с коляновия вал защото първо заминава тънката верига която е от горивната помпа до разпределителните валове.Поне при мен беше така от коляновия вал до помпата беше по малко разтегната веригата която е и двойно по-дебела.Колата беше на 175к километра и нищо не беше отваряно по мотора всичко си беше оригинално.Иначе със сигурност веригите заминават от това сменяне на маслото на 30к километра ако ги смениш и си сменяш маслото на 10 к няма да имаш повече проблем.А относно смяната става и без да се сваля мотора на място аз си ги сменях в къщи в гаража ми.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Re: BMW e90 320D 2009 N47

Мнение от r3s1s74nc3 » 13 Яну 2018, 16:08

Може и 300к км да изкарат ама качени на платформа на някоя пътна помощ :mhihi:
Сигурно всеки който се е интересувал от този мотор , е гледал този клип , но все пак , за невярващите :

https://www.youtube.com/watch?v=HQpQIi7gI_U

F-ките са след 2009 година , така че няма как тях да ги засяга , този проблем .

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook