Сериозен проблем с двигателя 320d

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 9.11.2008

Сериозен проблем с двигателя 320d

Мнение от DJaM0 » 03 Сеп 2014, 18:34

Здравейте ,колеги не съм нов във форума ,следя го редовно ,но до сега само съм черпил информация...поздрави за добрата атмосфера! Днес вкарах колата в сервиз за масло и филтри ,поръчах филтъра и за картерните газове колате е Е90 320d 163кс ръчка ,след смяната изкарах колата ,но започна да пуши бяло и изхвърли маслото през капачката и пръчката ,оказа се че филтъра е менте и създал налягане и от там изхвърли маслото...смениха го с друг ,доляхме масло и тръгнах...точно след 300м колата се изфорсира сама и влезе в критични ,а аз не мога да я изгася ,стана страшно на 6000 оборота работи около 30 сек. докато не се сетих да я включа на 6-та и така изгасна ,но беше фатално...сега двигателя има някалкъв шум,турбото дава по високи стойности на диагностика от исканото ,като цяло колата е тотал...полудял съм...казват че може да е разтопила и и разпръсквачите на дюзите ,може да е изкривила биела? Възможно ли е да е пренатегнала веригата и от там след 2000 оборота да идва това жужене от мотора или си е турбо,че пък от многото масло е задръстила ДПФ и може от там да сбърква турбото... Самия двигател на място работо равномерно ,но започна да вибрира скоростния лост все едно е за маховик ,знам защото на скоро го смених...някой имал ли е подобен проблем ,за да каже какви биха могли да са последствията така само гадая ,а майстор може да я вземе след 2 дни до тогава съм на тръни...да добавя ,че не е смесила вода и масло...знам че така нищо не може да се каже ,но все пак някой ако си е изпатил като мен може да даде насока от къде да започна с нещо дребно преди да отварям мотора...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 357
Регистриран на: 11.09.2010
Местоположение: Кричим
Пол: Мъж

Re: Сериозен проблем с двигателя 320d

Мнение от mfandakov » 03 Сеп 2014, 21:01

Имах такъв случай с моя кола,издумка турбото и брах ядове с загасването на мотора :mhihi: .При мен вкарваше масло от турбината в колекторните тръби и си бе шоу с стопирането на мотора.За разлика от теб аз подкарах колата и я загасих на скорост с спирачка без съединител ,е имаше малко дрифт и малко шашкане но стана.
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Сериозен проблем с двигателя 320d

Мнение от Taruno » 03 Сеп 2014, 21:25

DJaM0 написа:Здравейте ,колеги не съм нов във форума ,следя го редовно ,но до сега само съм черпил информация...поздрави за добрата атмосфера! Днес вкарах колата в сервиз за масло и филтри ,поръчах филтъра и за картерните газове колате е Е90 320d 163кс ръчка ,след смяната изкарах колата ,но започна да пуши бяло и изхвърли маслото през капачката и пръчката ,оказа се че филтъра е менте и създал налягане и от там изхвърли маслото...смениха го с друг ,доляхме масло и тръгнах...точно след 300м колата се изфорсира сама и влезе в критични ,а аз не мога да я изгася ,стана страшно на 6000 оборота работи около 30 сек. докато не се сетих да я включа на 6-та и така изгасна ,но беше фатално...сега двигателя има някалкъв шум,турбото дава по високи стойности на диагностика от исканото ,като цяло колата е тотал...полудял съм...казват че може да е разтопила и и разпръсквачите на дюзите ,може да е изкривила биела? Възможно ли е да е пренатегнала веригата и от там след 2000 оборота да идва това жужене от мотора или си е турбо,че пък от многото масло е задръстила ДПФ и може от там да сбърква турбото... Самия двигател на място работо равномерно ,но започна да вибрира скоростния лост все едно е за маховик ,знам защото на скоро го смених...някой имал ли е подобен проблем ,за да каже какви биха могли да са последствията така само гадая ,а майстор може да я вземе след 2 дни до тогава съм на тръни...да добавя ,че не е смесила вода и масло...знам че така нищо не може да се каже ,но все пак някой ако си е изпатил като мен може да даде насока от къде да започна с нещо дребно преди да отварям мотора...


Получил си runaway diesel (прегледай малко теми), счупило се е турбото и двигателя е работил на масло. Няма нищо общо с вериги и т.н. най-вероятно маслените уплътнения на турбото са били леж. С филтъра менте си върнал толкова обратно налягане, че маслените уплътнения най-вероятно са се скъсали и турбото е нахранило двигателя с масло.

Иначе си реагирал бързо - обикновено трябва около 2 мин за да запоиш двигателя и да стопиш разпръсквачи( те ще се виждат на INPA). НО точно две теми преди твоята съм описал какво точно се е случило с това масло и ДПФ-а трябва да се свали веднага и да се обезмасли и почисти механично!

Какъв е този менте филтър, от къде си го купил и сега заминавай при тях и им кажи, че ще ги съдиш заради тази беля.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Сериозен проблем с двигателя 320d

Мнение от Cosworth » 03 Сеп 2014, 22:01

Сподели марката на този филтър, онзи ден смених на е90-то с на фирма Vaico, а мотора е след пълен основен ремонт.... И няма да е лошо да знам дали е тази същата фирма.... И дали вероятно това е проблема от клапана..... ?
ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 9.11.2008

Re: Сериозен проблем с двигателя 320d

Мнение от DJaM0 » 03 Сеп 2014, 23:06

Турбото беше перфектно ,карах колата преди седмица на диагностика ,други интервенции не са правени... от филтъра е. Иначе и моя проблемния е Vaico ,та за 1 ден чакане за оригинален ми разказа играта...ясно е ,че ще сменям турбо ,но ме притеснява повече двигателя...работи твърдо с шум и нещо като чукане след 2000об. ако знаете стар VW Jetta или Golf как трака ,нещо подобно определям и аз...а колата е хубава спортно изпълнение с екстри и стойка и не ми се ще да се разделяме с нея ,но не знам дали ще е пак КОЛА след този проблем... яд ме е много ,че я съсипаха заради боклуците ,който ни предлагат... утре ще звънна да се консултирам с един доста гъвкав юрист ,за да видя как да процедирам с фирмата...не се занимавам с такива глупости и съдилища попринцип...бутам напред и това е ,но този път е друго...кола кукла стана на нищо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Сериозен проблем с двигателя 320d

Мнение от Leon » 04 Сеп 2014, 11:19

Филтър за картерни газове менте...? Те са само оригинални, от къде го купи тоя филтър - от Китай по интернет? Неприятно развитие, поредния дизел с такава драма, порови се във форума, има писано доста (и в другите подфоруми, не само в Е90), но докато не се отвори да се огледа, не мисля, че някой ще те успокои.
Never mistake motion for action...

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 9.11.2008

Re: Сериозен проблем с двигателя 320d

Мнение от DJaM0 » 04 Сеп 2014, 12:16

Да ,така е благодаря за мненията оставил съм я да я отворят и ще пиша ,какво е станало. Снощи четох и други теми вече съм запознат ,със случилото се. Филтъра го поръчах от голяма фирма занимавяща се с авточасти...лош късмет просто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 29.08.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ex.E90, pr.E46, fu.?30

Сериозен проблем с двигателя 320d

Мнение от Alegron » 04 Сеп 2014, 22:58

А за грешка на механика (майстора) мислил ли си като възможност, защото това с филтъра менте е малко странно. Не е невъзможно, но...


Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Сериозен проблем с двигателя 320d

Мнение от kraska » 05 Сеп 2014, 7:54

И на мен наистина ми стана странно ,че менте филтър е причината за тези главоболия. Този майстор да не е пипал турбото..........., имаш ли му доверие?

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 9.11.2008

Re: Сериозен проблем с двигателя 320d

Мнение от DJaM0 » 05 Сеп 2014, 14:49

Не е пипано нищо друго аз бях там ,имам доверие на механика ,няма нищо сложно при смяната и аз мога да си го сменя ,както се казва...просто не е отворил клапана то си личи...има развитие ,маслената помпа е заминала и може би турбо ,за него не съм сигурен още...сега въпроса е от Е46 150 коня съща ли е помпата ,че имам познат със същата за части??

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 9.11.2008

Re: Сериозен проблем с двигателя 320d

Мнение от DJaM0 » 08 Сеп 2014, 17:09

Почивните дни се занимавах с колата...много поразии са станали ,двигателя го разглобиха ,за да се види и провери ,какво е засегнато ,освен шума в маслената помпа...турбото днес го оставих в Турбо Хюфт ,900лв ремонт...общо взето голямо приключение ,колата е на приятелката ми...не съм и казвал ,какво е положението ,че ще и се доплаче :D

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 20.08.2014
Местоположение: St. Zagora
Пол: Мъж
Кара: BMW X3 3.0D 218

Re: Сериозен проблем с двигателя 320d

Мнение от pet77 » 26 Сеп 2014, 21:23

Аз си мисля че на 163кс филтарът на картерните е несменяем,моето е 218 кс и не се сменя пламасов с някви клапи и това е само може да се почиства.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Сериозен проблем с двигателя 320d

Мнение от Cosworth » 02 Окт 2014, 19:54

pet77 написа:Аз си мисля че на 163кс филтарът на картерните е несменяем,моето е 218 кс и не се сменя пламасов с някви клапи и това е само може да се почиства.

Напротив сменя се, от две части е !
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Сериозен проблем с двигателя 320d

Мнение от Taruno » 02 Окт 2014, 20:26

Не не се сменя аре пак има писано, МАСЛЕН СЕПАРАТОР не се сменя освен ако не работи( ако е менте може ида не работи), от две части е защото има движещи се такива и се почиства адски лесно ако е гренясал(тъй като парите са топли няма шанс за това освен ако колата се кара веднъж на 5 месеца)

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 9.11.2008

Re: Сериозен проблем с двигателя 320d

Мнение от DJaM0 » 04 Фев 2015, 2:27

Здравейте колеги ,драмата с тази Е90-ка продължава. След рециклиране на турбо и смяна на маслена помпа от случката по-горе ,колата се оправи...когато правихме ремонта прегледахме всичко ,за да не се отваря пак мотора и всичко беше ОК допълнително изчистихме колектора ,пътища ,махнахме пеперудите ,махнах ДПФ ,че се беше напълнил с масло ,ЕГР почистих...като цяло всичко се препипа. Като я събрахме на диагностика всичко беше на 6,само термостатите бяха за смяна и тях смених...викам си ,всичко приключи най-накрая ,да но се оказа ,че колата сега започна да харчи масло...и то не малко ,не мога да го хвана точно ,но съм долял 2 литра Кастрол 5-40 за няма 3000км. Онзи ден минах 600км и на пръчката мърда осезаемо...колата не пуши ,само във високите изпушва малко черно. Сутрин като я запаля пуши бледо синьо ,но сега в студовете ми е трудно да я позная заради конденза. Дайте съвет къде да търся проблема - сегменти ,гумички на клапаните? Поздрави

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook