Некви нови свещи, поредното менте или..?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Re: Некви нови свещи, поредното менте или..?

Мнение от Jim Beam » 10 Юли 2011, 15:41

Нещо, което има страница във ФБ на български никога няма да си взема. По-добре едни иридиумки от щатско за 10$ броя.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 25.05.2011
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i
Мечтае да кара: BMW M3

Re: Некви нови свещи, поредното менте или..?

Мнение от ddkalin » 21 Юли 2011, 9:12

Ако бяхте шарани щях със вестник да ви изгреба от водата :mhihi:

Светкавицата може да светне веднъж/дваж/ няколко пъти мощно, но след това й трябва време за да зареди кондензатора. Време което при работата на една свещ го няма- особено при високите обороти. Друг проблем е че ако свеща има "акъл" да запазва част от енергията която й подава бобината- това означава че свещта няма да подава искра точно когато бобината (еку) иска .... И това е нежелателно.

Мисли го така - бмв примерно имат система която следи йонното лъчение във всеки цилиндър с цел да оптимизира горенето, аванса и тн... Но пък разчита на най- обикновени свещи за запалването. Мислиш ли, че бмв нямаше да сложат такива "страшни" свещи като тези ако имаше смисъл?

По принцип по- силната искра не е толкова полезна колкото възможноста да подаваш няколко искри за по- цялостно изгаряне. А няколкото искри са пак функция на бобината/ еку-то.

Моето скромно мнение е че тези свещи са в най- добрия случай абсолютно ненужни дори и да работят както обещават. А конректното ми мнение е че тези свещи биха имали негативен ефект като цяло.

Не се занимавайте с глупости. Ако искаш да подобриш искрата- купи си по-хубава бобина(и). Свещите ги остави точно такива каквито ги препоръчва производителя.






Здравейте, твърдението че искрата може да се подобри като се смени бобината е абсолютно невярно и погрешно, без да ви засягам. При тези свещи искрата е много пъти по-мощна и се появява за много по кратко време, и така температурата в камерата не се вдига дотолкова че да прецака електрода. БМВ не ги вграждат сигурно защото им е по евтино с бош (в завода като сложат на 10 000 автомобила свещи по 10евро комплекта не е като 10000 по 40евро комплекта), а и нали трябва да ги сменяте по-често после. ква им е далаверата да ви дадат новата кола с части дето ще ги смените след 5-6 години. вторичния пазар на авточасти е много голям и бъкан с посредници и всички искат лапачка.

Светкавицата може да светне веднъж/дваж/ няколко пъти мощно, но след това й трябва време за да зареди кондензатора. Време което при работата на една свещ го няма- особено при високите обороти. Друг проблем е че ако свеща има "акъл" да запазва част от енергията която й подава бобината- това означава че свещта няма да подава искра точно когато бобината (еку) иска .... И това е нежелателно.

йонизиращата фаза трае около 5 микросекунди при всички свещи. Разликата между тези и конвенционалните е, че при конвенционалните има разсейка на енерегия. при американските разсейка няма защото всичко се зарежда в импулсана верига включваща и кондензатор. когато волтажа пречупи съпротивата и искрата се формира при конвенционалните тази искра е с продължителност около 30 микросекунди при американските е 2 наносекунди. точно затова живота им е 160000км при нормално каране.


По принцип по- силната искра не е толкова полезна колкото възможноста да подаваш няколко искри за по- цялостно изгаряне. А няколкото искри са пак функция на бобината/ еку-то.
по-силната искра рефлектира върху увеличаване на въртящия момент. подаването на повече от една искра за същия цикъл може да доведе до прекомерно увеличаване на температурата в камерата което е вредно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Некви нови свещи, поредното менте или..?

Мнение от bum_bum » 21 Юли 2011, 10:56

Тук усещам ще се заформи интересен градивен спор Alx VS Вносителят :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 28.12.2006
Местоположение: pleven

Re: Некви нови свещи, поредното менте или..?

Мнение от genkov4336 » 21 Юли 2011, 11:01

Jim Beam написа:Нещо, което има страница във ФБ на български никога няма да си взема. По-добре едни иридиумки от щатско за 10$ броя.


Колега , на Бай Ганьо и един милион лева в брой да му дадеш , пак ще е недоволен и ще мрънка защото ще се чуди пък къде да ги изхарчи .
Колега, те хората са ти го напасили на български език да го разбереш ако беше на английски щеше да критикувш, защо пък е на английски език , а не на български.На хора като теб угодия няма !
Като искаш на английски има официална страница на английски език влизай там , но недей да пускаш безпочвени коментари.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Некви нови свещи, поредното менте или..?

Мнение от bum_bum » 21 Юли 2011, 11:31

genkov4336 написа: на Бай Ганьо


:nono: без обиди.

Може би колегата искаше да каже, че въпросната фирма няма официална страница на български, а само страница във фейсбук. Което наистина е крайно несериозно при положение, че има официален вносител за стрната. Фейсбук е чудесен канал за добре позната и призната марка, но да ти е единствената страница за продукта е малко куфарна история.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 25.05.2011
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i
Мечтае да кара: BMW M3

Re: Некви нови свещи, поредното менте или..?

Мнение от ddkalin » 21 Юли 2011, 12:45

Може би колегата искаше да каже, че въпросната фирма няма официална страница на български, а само страница във фейсбук. Което наистина е крайно несериозно при положение, че има официален вносител за стрната. Фейсбук е чудесен канал за добре позната и призната марка, но да ти е единствената страница за продукта е малко куфарна история.


Вносителя на NGK, примерно, има ли официален сайт на Български? Аз доколкото знам няма, и доколкото знам не е куфарен търговец. Много стоки нямат дори упътване на Български а се предлагат в България. Причината е, че сме много малък пазар и не ни броят. За тези свещи има много информация в нета, ако човек не разбира английски може да ползва гугъл преводач. Във фейсбук даже има и много on-line магазини които си нямат нет страница. За какво им е? Можеш да си влезеш във фейсбук и да си поръчаш. Във фейсбук да си направи човек страница е безплатно, а сайтът трябва да се подрръжа и струва пари, това рефлектира на крайната цена на продукта и ще го оскъпи. Угодия няма. май.
Според мен е най-важно Българският потребител да се докопа до оригиналният продукт на възможно най-евтина цена, и с осигурена последваща гаранция, пък дали се внасят в куфар или в контейнер какво значение има. Защото пазарът е затрупан от ментета.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Некви нови свещи, поредното менте или..?

Мнение от bum_bum » 21 Юли 2011, 18:19

NGK колега са правили свещи, когато тия на Пулстар може би не са знаели, че има електричество най-вероятно тъй, че с тях не се сравнявай.
Аз просто ти казвам как изглежда през погледа на обикновен потребител. Иначе аз също имам електронен магазин и ако парите за поддръжката му ти се виждат много .. :dunno: Моят си го направих сам без да разбирам абсолютно нищо от това. Платих само хостинга. Ако това ти се виждат много пари не знам..
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Некви нови свещи, поредното менте или..?

Мнение от Делян » 21 Юли 2011, 20:50

абре тия Пулстар кои бяха :mhihi:
честно, не съм ги чувал даже :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 25.05.2011
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i
Мечтае да кара: BMW M3

Re: Некви нови свещи, поредното менте или..?

Мнение от ddkalin » 21 Юли 2011, 22:33

Аз просто ти казвам как изглежда през погледа на обикновен потребител. Иначе аз също имам електронен магазин и ако парите за поддръжката му ти се виждат много .. Моят си го направих сам без да разбирам абсолютно нищо от това. Платих само хостинга. Ако това ти се виждат много пари не знам..



Е сега ако кажеш че и авточасти продаваш в този електронен магазин, това ще обясни заядливото ти държане :D . Иначе гледаш през погледа на обикновен потребител нали. И никой не се сравнява с NGK.

Най-важното е клиента да има избор и сам да прецени след като му се изложат плюсовете и минуса на продукта, а не търговеца/посредник или майстора в сервиза даму препоръчват тази марка от която прибират най-добра комисионна.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 28.12.2006
Местоположение: pleven

Re: Некви нови свещи, поредното менте или..?

Мнение от genkov4336 » 21 Юли 2011, 22:40

Dpy написа:абре тия Пулстар кои бяха :mhihi:
честно, не съм ги чувал даже :mhihi:

Някои май не се интерсеуват от темите и може би не четат мненията свързани с тях , а по скоро се интересуват от броя на мненията му в личният му профил .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Некви нови свещи, поредното менте или..?

Мнение от bum_bum » 22 Юли 2011, 0:27

ddkalin написа:Аз просто ти казвам как изглежда през погледа на обикновен потребител. Иначе аз също имам електронен магазин и ако парите за поддръжката му ти се виждат много .. Моят си го направих сам без да разбирам абсолютно нищо от това. Платих само хостинга. Ако това ти се виждат много пари не знам..



Е сега ако кажеш че и авточасти продаваш в този електронен магазин, това ще обясни заядливото ти държане :D . Иначе гледаш през погледа на обикновен потребител нали. И никой не се сравнява с NGK.

Най-важното е клиента да има избор и сам да прецени след като му се изложат плюсовете и минуса на продукта, а не търговеца/посредник или майстора в сервиза даму препоръчват тази марка от която прибират най-добра комисионна.


Не, не продавам части. Твоя си работа, аз се опитвам да ти дам съвет, а ти ако искаш го приемай. Ама не се чуди като не продаваш нищо през Фейсбук, щото аз като клиент ти казвам, че магазин там изглежда несериозно, а ти си знаеш твойто.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Некви нови свещи, поредното менте или..?

Мнение от Делян » 22 Юли 2011, 7:41

genkov4336 написа:
Dpy написа:абре тия Пулстар кои бяха :mhihi:
честно, не съм ги чувал даже :mhihi:

Някои май не се интерсеуват от темите и може би не четат мненията свързани с тях , а по скоро се интересуват от броя на мненията му в личният му профил .

Естествено че от това се интересувам, целта на живота ми е да имам много мнения в автомобилен форум :ok:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10445
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Некви нови свещи, поредното менте или..?

Мнение от Leon » 22 Юли 2011, 12:51

Или по темата, или заключвам. Личните разправии кой какви интереси има ги отнесете другаде.
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 3.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Некви нови свещи, поредното менте или..?

Мнение от Bass_Man » 29 Юли 2011, 0:29

Според мен трябва да се пробва и е хубаво да участва и дино в пробата .

А иначе до това , че искрите могат да доведат до повишаване на температурата в цилиндъра са пълна щуротия ! енергията отдавана от бобината е смешна сравнена с енергията получена чрез горене пък както ще да я натрупваш и отдаваш . Температурата на горене на запалената смес зависи само от състава на веществата , които участват в горенето и отношенията между тях !

Пример :
- бензина както и да го палиш никога не може да гори с 5000 градуса по Целзий !

- бензина както и да го взривиш никога не може да има енергията на нитроглицерина !

Таке ,че да спрем със съчиненията и да пристъпим към тестове :yes: !

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Некви нови свещи, поредното менте или..?

Мнение от alx » 30 Юли 2011, 4:16

ddkalin написа:Здравейте, твърдението че искрата може да се подобри като се смени бобината е абсолютно невярно и погрешно, без да ви засягам. При тези свещи искрата е много пъти по-мощна и се появява за много по кратко време,


Всички сериозни запалващи системи гледат да имат по- дълга искра... И понеже не може да е достатъчно дълга - ги правят по няколко. Запалването в горивната камера е бавно... А на нормалните автомобили- много бавно. има предварване на запалването което във високите достига до 30 и повече градуса преди гмт. Затова е и хубаво да има дъъъълга искра за да стартира запалването добре. Искрата се определя _само_ от бобината (съотношение първична към вторична намотка). И понеже се гони максимална по дължина искра една бобина няма как да насмогне при високите обороти- затова и повечето сериозни автомобили са със по една бобина на цилиндър а не една за всичките.

БМВ не ги вграждат сигурно защото им е по евтино с бош (в завода като сложат на 10 000 автомобила свещи по 10евро комплекта не е като 10000 по 40евро комплекта)


Ти нали не го написа това сериозно? Всеки производител в момента има много по- скъпи решения за по- малки икономии и повишаване на конете които все пак ги вгражда във продукцията си. За 30 евра ако тези свещи работеха щяха да са във всички нови коли. Аз съм имал и имам коли при които се гони максимална мощност и една свещ е 20 евра. И познай- съвсем нормална платинена свещ. И са от 16 до 24 на брои. Това са 500 евра за 24 свещи. Мислиш ли че ако имаше полза тези коли нямаше да идват със тези "вашите" измислени свещи? Вместо това интернета е пълен със теми за тези свещи как хората са ги сложили и не са спечелили абсолютно нищо- дори са загубили. Ще обясня по- надолу защо.

йонизиращата фаза трае около 5 микросекунди при всички свещи. Разликата между тези и конвенционалните е, че при конвенционалните има разсейка на енерегия. при американските разсейка няма защото всичко се зарежда в импулсана верига включваща и кондензатор. когато волтажа пречупи съпротивата и искрата се формира при конвенционалните тази искра е с продължителност около 30 микросекунди при американските е 2 наносекунди. точно затова живота им е 160000км при нормално каране.


2 наносекунди? Вместо да ти пиша защо това е крайно недостатъчно ще те помоля да си направиш един експеримент. Взимаш една газова горелка и я слагаш на макс. Насочваш я към един лист хартия и максимално бързо я пускаш и спираш. Да има пламък за по- малко от секунда. Листа може и да го опърлиш, но няма да го запалиш. Сега намали пламъка много и го пусни и го задръж за 2-3 секунди. Хартията пламва. Иди прочети за multiple spark ignitions... Най добрите запалвания подават до 4 искри в бавните обороти и по 2 във високите защото просто няма време за повече. Друго решение е по 2 свещи на цилиндър. Характерно е за мерцедес. Едно за по- добро разпределение на искрите в сместа, две че двете свещи подават искри една след друга- и са по две застъпващи се донякъде искри за всяка свещ на 6500 оборота- общо 4 искри- пак за по- голяма нет- на продължителност.

И друго. Където има кондензатор- там има забавяне. По- късната искра има нет- ен резултат на връщане на центровката. Което намалява мощноста. Затова и всичките независими тестери са писали, че са загубили мощност от тези свещи.


по-силната искра рефлектира върху увеличаване на въртящия момент. подаването на повече от една искра за същия цикъл може да доведе до прекомерно увеличаване на температурата в камерата което е вредно.


Кажи го това на тези дето правят драгстери и гонят _само_ коне. Там искрата се подава от магнето-та и е към 200к волта и страшен ток. Защо магнето-та а не бобини? Защото магнето-то подава бавно затихващ ток с доста дълга продължителност. Което подържа искрата маскимално дълго време.

Не разбра народа, че коне за малко пари от неща от серията "посолете опашката на комара" няма. Ако толкова някой иска за 30 евра да вдигне 5 коня- да си смени въздушния филтър. Или да си дръпне центровката напред и да слага 100 октана бензин... Аман...

...и това го написах пиян. Ако бях трезвен щеше да е много по- грозно...
алекс
трабант 601с
разни други возила

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook