Strut brace,ролбар или реактивна щанга

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: Strut brace,ролбар или реактивна щанга

Мнение от AVGO » 14 Фев 2010, 17:05

beco109 написа:Здр на всички. При мен както винаги проработва чувсвото направи си сам. Имам приятел с Е36 купе обаче той с 6-цил-ро. Как да е задние са идентички сложихме си и двамата. Но след време той си поръча и за от пред всичко пасна Ок. Колата стана направо Чук :banghead: . Но обаче преди да я сложим на неговото си казах я да наложим при мен на моето 4-ри цилиндровото, и какво стана за да я сложим ще трябваше да режем колекторите :lalala: .
След това се поразрових малко из нета и истигнах окончателно до извода, ми трябва съвсем друга разпънка за моя мотор.
Гледах търсих исках да си поръчам от тук от там но цената беше някъде от порядъка на 400-500 лв. Разроеих се пак в нета и намерих снимки всякакви снимани само разпънките или по какъв начин стоят на колата и след това се залових на работа.
Изнамерих една водопроводна тръба от гаража и с малко ваображение работата се получи. За винтът който разпъва бомбетата и като цяло в моя вариант той върши цялата работа. Имам си стругар много стабилен пич, който си разбира от тработата като предварително му бях начертал какво трябва да направи и не се самнявах, че ще остави работата на никаде. Също така самите дискове на които заварих вече огънатите тръби, той стругаря ми ги направи от едно парче 5мм ламарина.
След като всички детаили бяха готови хванах се с СО2-то и започнах да заварям. След това боядисване.
Да чева тук кои ли знай какви мисли. Един казва, че се слагала когато колата е на земята, друг че трябвало да бъде вдигната, трети казва че се натягала само с на рака и т.н.
Аз постъпих по следния начин: наложих разпънката на бомбетата обрат 6-те гаийки на тампоните и започнах да вдигам колата паралелно от двете страни с два крика докато не отлепя двете гуми с по 2-3см. След това започнах да въртя винта и да ви кажа в началото беше трудно докато изравня размера, понеже колата вече беше във въздуша и бомбетата се бяха събрали. Въртях въртях на ръка докато вече неможех, след това вчех един ключ и натегнах с него. Пуснах колата и направих един тест. Просто разликата си я имаше макар и със стандартно окачване. Преди при преминаване на легнал полицай с едната гума ми подскачаше само едната, а сега като минавам по същия начин имам чувството се ми се надига цялата предница.
Веднъж поради проблем с колекторите, разглабях ги там чистих си ги. Бях я махнал и касно вечерта я събрах и си казах, че ще я слагам утре, а на другия ден ще си карам без нея. Повярваи те ми още на първите 5м усетих разликата колата се държеше по съвсем друг начин.

Който кара Е36 купе знае, че когато си смакне прозореца или си отвори врата и затвори след като тръгне и минава през някаква по голяма неравнос чува как стъклото му скърца и се намества. Това означава че купето се (гъне) отдава. До преди това и при мен се получаваше този проблем но след като я сложих такива скърцания и скрибуцания на наместване на стъклото нямаше. Колата стан като чук. Това даже го усетих и когато я бях махнал за ден, просто бях забрвил в парвия момент и при първото скръзване докато се осъзная какво става. :bowdown:

Чесно бих казал аз че не съжелявам, че съм си сложил.
Но според мен си има и недостатъци. При един удър в няма сначение ляво или дясно колело, всичко каквото се случи на едното колело, на другото се предава по същия начин само че в огледален образ.

Искам още нечо да ви кажа, че доста тързих из форума може би 4-5 дена докато се убедя че никои не се е занимавал да си прави подобно приспосодление. И реших да опита. като цялата работа ми стъпа на около 50-60лв като сложа и бензина в тази цена където съм бягал на пред на зад.

Снимки може да погледнете в галерията ми :)
Услех на тези който имат мерака да си правят и измислят съмички някой нещица по колите.

Благодаря и на админите за форума. Ще се радвам освен подфорум "тунинг" да направят и под форум "направи си сам".



Много добре , колега, може да се свържа с теб за малко помощ като се позатопли :oops:
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 479
Регистриран на: 7.08.2004
Местоположение: София-Русе
Пол: Мъж

Re: Strut brace,ролбар или реактивна щанга

Мнение от civic » 14 Фев 2010, 20:56

Защо е необходимо да се вдига във въздуха колата не мога да разбера. :dunno:
във всичките инструкции които потърсих в гоогле, не пише такова нещо.
Installation is rather straight forward. First remove the nuts from the top of the strut, then place the bracket over the studs, re-install the nuts and tighten. Do the same with the other side, then adjust the bolts in the bar to the length required, tighten the lock nuts and install the bar. There should not be any tension or compression on the bar at rest. The purpose of a strut brace is to only hold the strut towers where they are, not pull them in or push them out.


http://www.youtube.com/watch?v=jul2b2boiBI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 850
Регистриран на: 18.05.2008
Местоположение: Банско!
Пол: Мъж
Кара: Само компоти:)

Re: Strut brace,ролбар или реактивна щанга

Мнение от santo_bansko » 15 Фев 2010, 2:44

А от зад по същия ли начин като от пред? :mhihi: :yes:
Тоест вдигали се нещо? :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 27.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Разумно
Детайли за колата: Измамна

Re: Strut brace,ролбар или реактивна щанга

Мнение от beco109 » 15 Фев 2010, 17:41

Аз чесно казано вдигах си и от пред и от зад. Така вече карам година и нещо и мога да кажа че е изпитано без поражени. Както казват да се натегне само на рака :ok: колкото може, ама аз не взех един ключ и натегнахс него. Понеже сега някой ще попита дали не ми яде гуми, но не всиччко си е ОК. Така че смело :driving:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: Strut brace,ролбар или реактивна щанга

Мнение от AVGO » 15 Фев 2010, 17:53

beco109 написа:Аз чесно казано вдигах си и от пред и от зад. Така вече карам година и нещо и мога да кажа че е изпитано без поражени. Както казват да се натегне само на рака :ok: колкото може, ама аз не взех един ключ и натегнахс него. Понеже сега някой ще попита дали не ми яде гуми, но не всиччко си е ОК. Така че смело :driving:



Охоо, че ти и отзад ли си си направил.Браво, май наистина почвамн да се надявам на теб че все още не ми се дават 200 и кусур лева за пружинки :roll:
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 27.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Разумно
Детайли за колата: Измамна

Re: Strut brace,ролбар или реактивна щанга

Мнение от beco109 » 15 Фев 2010, 21:03

Че и така като гледам май ще трябва да ти кразнем тдс-та малко от пред, че голямо баги ми се вийда на тези снимки :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 479
Регистриран на: 7.08.2004
Местоположение: София-Русе
Пол: Мъж

Re: Strut brace,ролбар или реактивна щанга

Мнение от civic » 21 Фев 2010, 14:11

значи си ги вдигате при монтажа щото така сте преценили, не че трябва? :roll:
интересно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Strut brace,ролбар или реактивна щанга

Мнение от kirililiev » 21 Фев 2010, 15:55

ако геометрията на колата е добра,щангата се слага при пуснато полужение и не се натяга,просто се обира,тя предпаза от усукване при натоварване,излишно е да се стяга зверски поради простата причина че се получава усукване и натоварване дори и в покой,и по време на движение с натегната щанга натоварването може да се предаде на други по слаби места.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Strut brace,ролбар или реактивна щанга

Мнение от da6ip » 09 Мар 2010, 22:57

beco109 написа: Аз постъпих по следния начин: наложих разпънката на бомбетата обрат 6-те гаийки на тампоните и започнах да вдигам колата паралелно от двете страни с два крика докато не отлепя двете гуми с по 2-3см. След това започнах да въртя винта и да ви кажа в началото беше трудно докато изравня размера, понеже колата вече беше във въздуша и бомбетата се бяха събрали. Въртях въртях на ръка докато вече неможех, след това вчех един ключ и натегнах с него.


:bowdown: колега евала за ентусиазма и за споделянето на опита тук във форума! само едно нещо ме учуди в това което пишеш: сериозно ли казваш че когато колата е била във въздуха, бомбетата са се събрали?? защото по всякаква логика, както и според всякакви други източници които съм чел и виждал по форумите, бомбетата се раздалечават когато колата е във въздуха, и се събират когато легне на земята?

Поясни моля те, а и ще е супер ако качиш една снимка и на задната разпънка в галерията си и споделиш каква разлика се усеща в окачването и по неравности. :yes:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: София

Re: Strut brace,ролбар или реактивна щанга

Мнение от Abadon » 29 Фев 2016, 18:30

Здравейте,

Рових с търсачката и намерих тази, както и още няколко теми за Strut bar-ове. Виждам, че доста хора са си слагали подобни.

За съжаление не видях никой да каже, какво точно се е променило в поведението на колата и дали въобще има някаква промяна.

Всички постове са на тема, как да си направим сами въпросния бар и как да го монтираме ако коша ни е крив. Не искам да се заяждам с никой, в крайна сметка кой каквото го вълнува, това си пише.

Въпоса ми е следния:

За съжаление сегашното ми Х1, няма този бар и се чудя има ли смисъл да си сложа такъв или не? Може ли хората които са си карали колите без въпросната щанга и след монтажа и да споделят опит, какво в поведението на колите им се е променило, ако въобще се е променило?

Аз примерно при каране по магистралата със 160-180 със сегашната ми Х1-ца и наличие на някакви неравности или влизане в по-остри завои, наблюдавам едно леко поднасяне на задницата, поява на странични вибрации и въобще едно поведение което не ми изглежда много стабилно за БМВ.

От друга страна съм имал няколко БМВ-та от по-големите Х серии и всички те си имаха фабричен бар или поне на такъв ми приличаше, тъй като така ги бях купил. Дори старото ми служебно Волво ХС90 имаше подобен, със сигурност фабричен тъй като то беше купено от Мото-Пфое и никога не беше стъпвало в друг сервиз.

И така при преминаване на същите пътни участъци, със същата скорост с предишните ми БМВ-та никога не съм усещам подобни вибрации или не стабилности. По тази причина се чудя ако си сложа разпънка на Х1-цата дали ще има някаква осезаема стабилизация в гореописаните ситуации?

Поздрави и предварително благодаря на всички които ще споделят наблюденията си от шофирането с подобни доработки.

ботокс ефект 
Аватар
Мнения: 882
Регистриран на: 5.12.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: черна сянка
Мечтае да кара: още по-черна сянка

Re: Strut brace,ролбар или реактивна щанга

Мнение от Dido_stz » 08 Мар 2016, 18:47

моите впечатления с разпънки отпред и отзад са, че колата стана много по-стегната, имам чувството, че самото купе не се огъва чак толкова, в завоите е по-добре. винаги бих сложил на каквато и да е кола
the project is ready....
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Strut brace,ролбар или реактивна щанга

Мнение от da6ip » 09 Мар 2016, 0:00

Abadon написа:Здравейте,

Рових с търсачката и намерих тази, както и още няколко теми за Strut bar-ове. Виждам, че доста хора са си слагали подобни.

За съжаление не видях никой да каже, какво точно се е променило в поведението на колата и дали въобще има някаква промяна.

Всички постове са на тема, как да си направим сами въпросния бар и как да го монтираме ако коша ни е крив. Не искам да се заяждам с никой, в крайна сметка кой каквото го вълнува, това си пише.

Въпоса ми е следния:

За съжаление сегашното ми Х1, няма този бар и се чудя има ли смисъл да си сложа такъв или не? Може ли хората които са си карали колите без въпросната щанга и след монтажа и да споделят опит, какво в поведението на колите им се е променило, ако въобще се е променило?

Аз примерно при каране по магистралата със 160-180 със сегашната ми Х1-ца и наличие на някакви неравности или влизане в по-остри завои, наблюдавам едно леко поднасяне на задницата, поява на странични вибрации и въобще едно поведение което не ми изглежда много стабилно за БМВ.

От друга страна съм имал няколко БМВ-та от по-големите Х серии и всички те си имаха фабричен бар или поне на такъв ми приличаше, тъй като така ги бях купил. Дори старото ми служебно Волво ХС90 имаше подобен, със сигурност фабричен тъй като то беше купено от Мото-Пфое и никога не беше стъпвало в друг сервиз.

И така при преминаване на същите пътни участъци, със същата скорост с предишните ми БМВ-та никога не съм усещам подобни вибрации или не стабилности. По тази причина се чудя ако си сложа разпънка на Х1-цата дали ще има някаква осезаема стабилизация в гореописаните ситуации?

Поздрави и предварително благодаря на всички които ще споделят наблюденията си от шофирането с подобни доработки.


Според мен на относително нова и висока кола като Х1 ефекта от разпънката няма да е значителен. По-скоро ако е навъртяла доста км трябва да смениш разни тампони, втулки и прочие по окачването. Разпънката има ефект когато в завой се огъват бомбетата отпред или отзад. Това става при ниска/снишена кола, твърдо окачване, и амортизирана каросерия. Не виждам ситуацията да е такава.

Но - няма и да навреди, така че ако те сърби да опиташ, направи го и кажи как е.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 26.10.2015
Кара: BMW E36 320i
Мечтае да кара: BMW E36 S62B50
Детайли за колата: BMW E36 320i M50B20

Re: Strut brace,ролбар или реактивна щанга

Мнение от ns_bob » 12 Май 2016, 10:31

На мен ми направиха поръчкова разпънка от стомана измерена специално за моята кола и съм изключително доволен от качеството на изработка и крайния ефект. Наистина има разлика в поведението.
20160505_195406.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook