шпер на нормален диференциал

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1238
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: шпер на нормален диференциал

Мнение от maxpower » 19 Дек 2010, 19:07

Колега първо искам да те поздравя за додбрата работа, изглежда просто и най важното- еФтинко :yes: . Май завишените цени на шперовете ще паднат :mhihi: .
Имам следните въпроси:
Триенето м/у пластината с жлебовете и тази под нея ли се осъществява, или приплъзва и долната пластината спрямо касетата.
От какъв материал си ги направил?
С какво масло е дифа?
Как се осигурява вътрешната гайка от развиване или си направил лявата страна с обратна резба или пък вътрешните гайки са с борд за подбиване и има жлебове в шпилките.
Натягането само с проба/грешка ли се прави или вече сте установили някаква закономерност.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: шпер на нормален диференциал

Мнение от mitrax » 19 Дек 2010, 23:57

От какъв материал са ъъъ .. фрикционните дискове , до колкото знам в оригиналните шперове са от фосфорен бронз.
И значи има триене и в пространството между лагера и семеринката , там на фланеца има маслена магистралка сигорно не е лошо да я увеличиш за по добро смазване .
Ако и твойте дискове са от фосфорен бронз, колко излиза направата им ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 27.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Разумно
Детайли за колата: Измамна

Re: шпер на нормален диференциал

Мнение от beco109 » 20 Дек 2010, 17:32

maxpower написа:Колега първо искам да те поздравя за додбрата работа, изглежда просто и най важното- еФтинко :yes: . Май завишените цени на шперовете ще паднат :mhihi: .
Имам следните въпроси:
Триенето м/у пластината с жлебовете и тази под нея ли се осъществява, или приплъзва и долната пластината спрямо касетата.
От какъв материал си ги направил?
С какво масло е дифа?
Как се осигурява вътрешната гайка от развиване или си направил лявата страна с обратна резба или пък вътрешните гайки са с борд за подбиване и има жлебове в шпилките.
Натягането само с проба/грешка ли се прави или вече сте установили някаква закономерност.


Да в началото на разработка преплъзването ставаше между касетата и шайбите но нали знате всичко си има косури и аз точно там намерих при мен. Покарах така известно време и като го свалих видях, че точно там е тръгнало лекично да задира . Да но с тоя проблем до тук.
Начертах нови шайби които маха 4-ри зъбчета от към страната на касета и аналогично в касетата напраих закопки или заячки който както го знае, за да може тези зъбчета да влезнат там и да се заклинят, получи се нещо като ефект на шпонка.
Материала на шайбите, винтовете и гайките са от стомана 40Х но след изработката са термообработени и дадени на циментаця и ако ще е да става, ще се счупят тези зъбчета ако неюо ще се чупи но до сега уви :mhihi: :driving:
Триене си има но като си има циментация по този начин намалих износването да мин.
Значи след това на тази импровизация и налях МОТУЛ 90РА и всичко си легна на мястото.
Питахте ме за вътрешната гайка, няма за какво да я осигурявам против развиване, защото там всичко се върти на едно, намя усилия от към развиване. Да натягането си е наистина базирано на принципа на "проба/грешка" имаше доста сваляния и качвания докато успея да уцеля подшодящите килограми.
Долу горе по моя преценка 4КГ идва на колко 60%. :yes:

И значи има триене и в пространството между лагера и семеринката , там на фланеца има маслена магистралка сигорно не е лошо да я увеличиш за по добро смазване .


Да увеличих леко отворите и като набивах новите семеринги гледах да не ги припокриват както е в оригиналния случай.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1285
Регистриран на: 14.04.2008
Пол: Мъж
Кара: м хората да не забравят от къде са!

Re: шпер на нормален диференциал

Мнение от slatanic » 20 Дек 2010, 20:15

Браво колега.Остава само да почнеш масово производство и да си пазарувам едно отворено голямо прасе и да идва към теб. :yes:
.....Няма страшно в умирачката......Страшното е да си жив!.....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3627
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: шпер на нормален диференциал

Мнение от Zubcho » 10 Яну 2011, 19:23

Какво струва удоволствието от отворен към шпер диф на 25% или 30% ? Шпера ще се ползва всеки ден без дрифт :)

Говорим за 2.65 от тдс
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 827
Регистриран на: 18.03.2007
Местоположение: Някъде по света
Пол: Мъж
Кара: икономично
Мечтае да кара: на 1.2лв/л бензин

Re: шпер на нормален диференциал

Мнение от BMW дизайн » 22 Яну 2011, 16:19

много разработки много шперове, а какво стана с на К.Илиев шпепа?
...."хайде да продадем България и да си купим нещо по на ЮГ"....
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3627
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: шпер на нормален диференциал

Мнение от Zubcho » 26 Яну 2011, 21:44

Явно човека не му се занимава с масово производство. Ако пък му се занимава нека драсне 1 ЛС за цена.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4374
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: шпер на нормален диференциал

Мнение от Dirty M5 driveR » 05 Авг 2017, 14:10

Повдигам темата, за да помоля някой ако има чертежите да ми ги прати, че не се отварят от линковете. Писал съм и на автора на шпера. :)

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook