До колко бара се надува турбината на ТДС-а без последствия..
Модератор: bum_bum
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Niikoo_1 написа:zvetiko написа:Айде нека да спрат всякакви спорове:
Откачих байпасният маркуч от турбото и затапих щуцера.Подкарах колата и изпълних манометъра до 1.6 бара.Колата нито заби,нито почна да се мъчи.Тръгна още по-добре и ме хвана страх за двигателя.За всеобщо успокоение го повторих 10 -на пъти
Така ,че твърденията на колегата МАЧКАТОР поне за Е34, 525 TDS не са вярни и спокойно може да се натегне турбото до 1.6 бара без това да накара колата да спре-очевидно и софтуера и МАР сенсора го позволяват.Както вече казах колата почва да върви невероятно и после не ми се връщаше във фабричните параметри.
Поздравления, сега може да пуснеш тема в раздел КУПУВА "Търся глава за ТДС", ако го караш често на 1.6 определено ще ти се наложи
Вие за тунинг чувалили сте. Всичко е въпрос на познания и опити ,а не на голословни твърдения.Не бих си карал колата на 1.6 без подробни проучвания-може и да става ,може и да се спука главата.
Има хора ,които твърдят ,че след чип тунинг колата заминава след 10000км.Това не пречи да има цяла индустрия в тази област и чипосани коли да изминават по няколкостотин хиляди безпроблемни километри.
Да споделя и моя опит. Имам Омега със същия мотор. Сложих си манометърче и бууст контролер. Вдигнах налягането до около 1.3-1.4 и не забелязах почти никакъв ефект. Определено не върви по-зле, но ако има положителен ефект, на мен ми е трудно да го усетя. Аз лично си го обяснявах, че примерно картата за корекция на горивото по МАП свършва на 1.2 бара.
Между другото, тука леко грешите с теорията за обедняването. Т.е. обедняването на сместа чрез вкарване на повече въздух, но без промяна на количеството гориво (например ако картата в еку-то свършва на по-ниско налягане от постигнатото), само по себе си не би трябвало да спъва, или по-точно не би трябвало да води до нищо. Спъване може да има от увеличеното обратно налягане и pumping losses, но ако ги извадим тях от уравнението, въртящият момент е пропорционален на впръсканото гориво, поне докато има достатъчно въздух то да изгори. Излишъкът от въздух определено не намалява въртящия момент (и съотвено мощността) при едно и също количество гориво.
Мога да споделя и опит с чип. Много вървеж, много пушек и пукнато бутало, но за последното мисля, че сам съм си виновен.
Между другото, тука леко грешите с теорията за обедняването. Т.е. обедняването на сместа чрез вкарване на повече въздух, но без промяна на количеството гориво (например ако картата в еку-то свършва на по-ниско налягане от постигнатото), само по себе си не би трябвало да спъва, или по-точно не би трябвало да води до нищо. Спъване може да има от увеличеното обратно налягане и pumping losses, но ако ги извадим тях от уравнението, въртящият момент е пропорционален на впръсканото гориво, поне докато има достатъчно въздух то да изгори. Излишъкът от въздух определено не намалява въртящия момент (и съотвено мощността) при едно и също количество гориво.
Мога да споделя и опит с чип. Много вървеж, много пушек и пукнато бутало, но за последното мисля, че сам съм си виновен.
Да съжевя малко темата на дизел ///повъра
Днеска и аз затапих маркучето на бай паса. Няма такова чудо(сигурно има ама за сега не съм карал) колата някакси се побърква след 2500 RPM
, оборотите като ги гледах все едно като пистов мотор на 2 и на 3 много мощно се усеща разликата. Единствено при мене над 4200~4300 RPM като че ли губи тази мощност(не забива муцуната, просто се успокоява някакси) мисля че ако увелича горивото тогава и този проблем ще изчезне. Този викенд ще се постаря да направя едно клипче за да може да видите разликата да ли си струва .
Поздрави
Днеска и аз затапих маркучето на бай паса. Няма такова чудо(сигурно има ама за сега не съм карал) колата някакси се побърква след 2500 RPM
, оборотите като ги гледах все едно като пистов мотор на 2 и на 3 много мощно се усеща разликата. Единствено при мене над 4200~4300 RPM като че ли губи тази мощност(не забива муцуната, просто се успокоява някакси) мисля че ако увелича горивото тогава и този проблем ще изчезне. Този викенд ще се постаря да направя едно клипче за да може да видите разликата да ли си струва .
Поздрави
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12762
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
cRzDarK написа:няма да счупиш нищо освен турбината аз сега си поръчвам по голямо турбо за 525д и след това ще я чипосам мисла да стане към над 250 к
- rtzankov
- Ценко изложбения
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
- amd
- клавиатурен мунингист
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
... след като избуши мотораМАЧКАТОР написа:Яката работа Това е възможно, стига да има кой да го направи както трябваcRzDarK написа:няма да счупиш нищо освен турбината аз сега си поръчвам по голямо турбо за 525д и след това ще я чипосам мисла да стане към над 250 к
BMW only!
айде и аз да се включа...темата ми е доста интересна и я четох доста подробно.след което не издържах и в 5.30 тая сутрин отидох в сервиза да си закача боост метъра от другото ми бмв.начи моита кочина(318тдс) на 4-та на 4500-5000 някъде отваря геита на 1.4бар,но тва не е интересно.интересното всъштност е че открих доста ценно инфо за мап-4етоооо....
та диапазона на работа на мап сензора е между 480 и 2300hpa(от 0,48 до 2,3 бара ако не се лъжа) и ако тези стойности по някакъв начин не съответстват на фабрично зададените еку-то автоматично прехвърля работата на мапа в авариен режим,чиято стойност е фиксирана на 500hpa,а от там впръсканото количество гориво драстично намалява при пълно натоварване на мотора.е тва нещо хич не е добре да става...
та аз стигнах до извода(по късно днес след пробата ще знам със сигурност),че евентуално до 2бар боост не би трябвало да има проблем със сместа...ама все още малко се съмнявам в тва де
малко по късно ще му закача лаптоп-а да си гледам стоиностите по време на работа и ше ви кажа как реагират въпросните датчици при определено налягане.
та диапазона на работа на мап сензора е между 480 и 2300hpa(от 0,48 до 2,3 бара ако не се лъжа) и ако тези стойности по някакъв начин не съответстват на фабрично зададените еку-то автоматично прехвърля работата на мапа в авариен режим,чиято стойност е фиксирана на 500hpa,а от там впръсканото количество гориво драстично намалява при пълно натоварване на мотора.е тва нещо хич не е добре да става...
та аз стигнах до извода(по късно днес след пробата ще знам със сигурност),че евентуално до 2бар боост не би трябвало да има проблем със сместа...ама все още малко се съмнявам в тва де
малко по късно ще му закача лаптоп-а да си гледам стоиностите по време на работа и ше ви кажа как реагират въпросните датчици при определено налягане.
Здравейте,
Все се канех да попитам но не ми оставаше време. Взех един един boostcontrol и го вързах между колектора и бай паса на турбината. Когато натегна този boostcontrol независимо на колко бара(на 1.2,1.6 и 2.0) след 2500 RPM ги надува но зависи от натоварването ги испуска до 0.8~0.9 бара(което си е настроен бай-паса) и после тръгва пак да вдига налягането до определеното от мен настройка. Въпроса ми е да не би boostcontrola да е калпав(нещо евтино е около 45 лв беше май) да не успява да задържа налягането и докато се възтанови да изпуска повечото, или да предположите някаква друга причина.
п.п
Това е снимката на комплекта който купих. По принцип използвам само у-вото върху което пише boostcontroller, не съм включил в схемата малкия тройник(така и не разбрах за какво може да ми служи)
Поздрави
Все се канех да попитам но не ми оставаше време. Взех един един boostcontrol и го вързах между колектора и бай паса на турбината. Когато натегна този boostcontrol независимо на колко бара(на 1.2,1.6 и 2.0) след 2500 RPM ги надува но зависи от натоварването ги испуска до 0.8~0.9 бара(което си е настроен бай-паса) и после тръгва пак да вдига налягането до определеното от мен настройка. Въпроса ми е да не би boostcontrola да е калпав(нещо евтино е около 45 лв беше май) да не успява да задържа налягането и докато се възтанови да изпуска повечото, или да предположите някаква друга причина.
п.п
Това е снимката на комплекта който купих. По принцип използвам само у-вото върху което пише boostcontroller, не съм включил в схемата малкия тройник(така и не разбрах за какво може да ми служи)
Поздрави
- vromosa
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 248
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Бургас,Valencia
- Кара: ше Delphin metallic
здравеите,колеги.Скорошен сам и имам няколко питания,прочетоь цялата тема която е много интересна.Но все пак да попитам-на 325ТД какво трябва да се пипне за поне малко повече варвене.
- павката
- старши ентусиаст
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
слабо си чел
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- vromosa
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 248
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Бургас,Valencia
- Кара: ше Delphin metallic
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани