Преработака на бензинов двигател за работа със спирт

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 19.08.2002
Местоположение: Sofiq

Преработака на бензинов двигател за работа със спирт

Мнение от ATB » 22 Авг 2002, 12:59

Един от най-лесните начини да удвоите мощността на един бензинов двигател е да го преработите за работа с алкохол (най-обикновен спирт за къркане или значително по-евтиния метанол). Теорията е следната:
Ламбда параметъра на бензина е нормално около 15
Ламбда параметъра на алкохола е между 4.5 и 5.
От това следва, че в един и същ ходов обем може да изгори за един работен цикъл три пъти повече спирт (маса) отколкото бензин. Като се има предвид, че спесифичната топлина на изгаряне на спирта е близо два пъти по-малка отколкото на бензина, може да се очаква повишаване на отделената енергия 1,5 пъти т.е от 100 к.с. на 150 к.с. Освен това, обаче антидетонационната устойчивост на спирта е значително по-добра от тази на бензина и ако степента на сгъстяване се повиши до съответното оптимално ниво (около 15) резултатът е двойно увеличение на мощността. Участвал съм в преработката на алкохол на мотоциклет 250 ссм и Ланчия Делта 1,6 карбуратор. Резултата за мотоциклета измерен на диностенд бе 70 к.с. а за Ланчията - 170 к.с. Естествено това означава че тази кола от този момент нататък не може да работи с бензин. При карбураторните автомобили тази преработка е доста проста (ако не повишавате компресията) - просто се прекалибрират жигльорите - и въздушните и горивните. При инжекционните автомобили обаче се налага смяна на инжекторите с такива с по голям дебит и премапиране на чипа. Наскоро мой приятел който остана да работи в Рим ми разказа за преработено BMW 320 като инжекторите не са сменени, а са монтирани допълнително инжектори за работа със спирт. Естествено ECU е с монтиран втори паралелен чип който е мапиран за работа на спирт. Превключването на двата чипа става при напълно изключено захранване на ECU като се използва ОЕ (output enable) на чиповете, а всички останали крака включително адресната шина са запоени в паралел. Естествено има втори резервоар, помпа, филтър и регулатор на налягането на спирта. Измерената мощност за тази кола била 250 к.с.

Al_Capone
Аватар

отг::Преработака на бензинов двигател за работа със спирт

Мнение от Al_Capone » 22 Авг 2002, 15:19

Е ако сипвам на колата спирт аз бензин ли трябва да пия?

Майтап.

НО да дойдем на сериозната част какъв е разхода на спирт.
И понеже за първи път чувам за такова нещо малко разяснеие би ми било от полза.В смисъл само увеличаването на мощността ли се печели от такова преработване (според мен и вредните газове също би трябвало да са по-малко или направо нула но това на пръв поглед).
Ако знаеш някой допулнителен източник на информация по тази тема бих искал да иа прочета.
Мерси!

По въпроса има две мнения едото е моето другото грешно.

Всички сме тръгнали на ТАМ но АЗ не бързам.
По-добре 30 минути по кусно отколкото 40 години по рано.

Al_Capone
Аватар

отг::Преработака на бензинов двигател за работа със спирт

Мнение от Al_Capone » 22 Авг 2002, 15:21

Е ако сипвам на колата спирт аз бензин ли трябва да пия?

Майтап.

НО да дойдем на сериозната част какъв е разхода на спирт.
И понеже за първи път чувам за такова нещо малко разяснеие би ми било от полза.В смисъл само увеличаването на мощността ли се печели от такова преработване (според мен и вредните газове също би трябвало да са по-малко или направо нула но това на пръв поглед).
Ако знаеш някой допулнителен източник на информация по тази тема бих искал да иа прочета.
Мерси!

По въпроса има две мнения едото е моето другото грешно.

Всички сме тръгнали на ТАМ но АЗ не бързам.
По-добре 30 минути по кусно отколкото 40 години по рано.

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 19.08.2002
Местоположение: Sofiq

отг::Преработака на бензинов двигател за работа със спирт

Мнение от ATB » 22 Авг 2002, 17:15

Лично аз бая бензин съм поизпил. Просто първата ми кола я получих 16-годишен, а нямах кинти за бензин - та се наложи да тествам комшиите.
За разхода на спирт - уместен въпрос - той е двоен, но като се има предвид, че и цената му е почти наполовина (метиловия не етиловия)се получава, че само печелиш. Лошото е че ако горивната ти система не е двойна т.е. да можеш да обърнеш на бензин, когато поискаш, ще трябва да зареждаш при Цар Киро. Понеже няма никаква принципна разлика между работата на бензин и спирт не ми се е налагало да търся инфо. Потърси из нета, може би има нещо но си мисля че ще бъде нещо като .... 'вижте ми колата на спирт ква е хубава' а не ръководство - просто няма мужда - нещата са същите.

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

отг::Преработака на бензинов двигател за работа със спирт

Мнение от DrivinGGoD » 22 Авг 2002, 20:41

Tva e stra6no ama 6te mi obiasni6 li kakvo se promenia po dvigatelia-predvarenie na zapalvaneto,moje bi dori camshaft-a triabva da se smeni,sve6tite,drugi elementi na zapalitelnata sistema-bubina,delko i t.n.(abe pitam to4no za moita kola MAzda 626 '85g.),abe vaob6te kvo triabva da mu napravia na moito motor4e 4e da zaraboti sas spirt.A i drugo-kakto kazva6 narastva mo6tnostta a ot tam i natovaravaneto na dvigatelia na triabva li da se izvar6at promeni i po KMM-to butalnata grupa i transmisiata?Aide stiga za sega,ako ima drugo 6te pitam no sega ne se se6tam.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get
out!!!!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
________
(OO[][]OO)
(o #### o)

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 19.08.2002
Местоположение: Sofiq

отг::Преработака на бензинов двигател за работа със спирт

Мнение от ATB » 22 Авг 2002, 21:06

Нормално единствената промяна в запалителната система е употребата на по-студени свещи. Естествено че охладителната система трябва да е напълно изправна. Ако в така само конкретните тестове могат да покажат дали се налага подобряване на охлаждането. По-лесно стават коли с фабрично висока компресия - над 10, иначе ще е добре да бъде намален обема на горивната камера - чрез шлайф на главата или блока или и двете или просто без гарнитура - само с О-пръстени. Абе общо взето нищо особено не се налага освен прекалибриране на горивната система - това не е много трудно но отнема бая време. За пример мога да ти дам само Ланчията за която писах по-горе.
Степен на сгъстяване - 14
направен чрез шлайф на челото на блока и главата - гарнитора самоделна 0.1 мм алуминиево фолио - В точката на контакт м/у блока и главата 2 мм О-пръстени
Свещи - от турбо варианта Ланчия 1,6 Turbo HF
Аванса мисля че беше много близък до оригиналния - малко в минус т.е. по-малък
Колата бе направена есента и нямаше никакви проблеми с охлаждането - за после не знам. Ако нямаш много опит с карбураторите за предпочитане е да използваш еднокамерен от кола със сходна кубатура - на фленец. Така ще запазиш оригиналния, а и еднокамерния се прекалиброва много лесно. Има един пиниз който много улеснява настройката. Когато ще палиш за пръв път колата не се занимаваш със системата за празен ход Затваряш е до край. Подпира се дроселовата клапа на около 20-25 градуса и започваш да си играеш с жигльорите докато запали и се изреже. Независимо от това как работи колата щом работи отвиваш дроселовата клапа за да намериш най-малките стабилни обороти. След това си играеш със сместа (жигльорите) докато постигмеш максимални обороти. След това пак-затваряш дроселовата клапа до най-малките стабилни обороти и пак си играеш с жигльорите. ПОсле пак др.клапа и пак жигльори докато двг заработи стабилно във всички режими. Остава празния ход - там е лесно.

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

отг::Преработака на бензинов двигател за работа със спирт

Мнение от DrivinGGoD » 23 Авг 2002, 18:06

Mnogo ti blagodaria za infoto ako ima ne6to pak 6te pitam!!!!Mersi


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get
out!!!!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
________
(OO[][]OO)
(o #### o)

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

отг::Преработака на бензинов двигател за работа със спирт

Мнение от DrivinGGoD » 23 Авг 2002, 18:10

A za natovarvaneto-dvoino uveli4enie na mo6tnostta naima li da sasipe DVG-to???


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get
out!!!!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
__________
(OO[][]OO)
(o #### o)

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 19.08.2002
Местоположение: Sofiq

отг::Преработака на бензинов двигател за работа със спирт

Мнение от ATB » 23 Авг 2002, 19:38

Увеличението на мощността е само за сметка на увеличение на въртящия момент, което означава натиска на газовете в/у буталото, а не увеличение на скоростта му. Всеки двигател е преобезопасен за поне десетократно превишаване на натиска, защото именно толкова е натиска при детонации (чукане на аванса).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 20.02.2002
Местоположение: sofia

отг::Преработака на бензинов двигател за работа със спирт

Мнение от suzuki » 23 Авг 2002, 19:56

a kakvo shte stane,ako pribavia malko spirt v benzina-shte ima li niakakuv efekt i ima li neshto opasno za benzinova pompa ili dr.(karburatorno bmw)

bmw is the best car in the world ®!!!!!!!!!!!!!!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 19.08.2002
Местоположение: Sofiq

отг::Преработака на бензинов двигател за работа със спирт

Мнение от ATB » 23 Авг 2002, 20:33

Ефекта от директна смяна на бензина с етанол или метанол е че колата няма да работи въобще. При смесване ефекта е лош. Иначе алкохола е много по-малко агресивен от бензина и не разяжда дори обикновенната гума.

Al_Capone
Аватар

отг::Преработака на бензинов двигател за работа със спирт

Мнение от Al_Capone » 24 Авг 2002, 18:48

Чисто химически се отделя повече енергиа ако горят едновременно, НО само ако горят едновременно а това не може да стане.
А лично спред мен ще се получи само катастрофа но това е според мен а не според науката.

По въпроса има две мнения едото е моето другото грешно.

Всички сме тръгнали на ТАМ но АЗ не бързам.
По-добре 30 минути по кусно отколкото 40 години по рано.

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 19.08.2002
Местоположение: Sofiq

отг::Преработака на бензинов двигател за работа със спирт

Мнение от ATB » 26 Авг 2002, 12:40

Не си прав. Алкохола е с по-ниска спесифична топлина на изгаряне, което ще рече че смес от бензин и и спирт ще отдели по-малко енергия от същото количество (маса) бензин.

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

отг::Преработака на бензинов двигател за работа със спирт

Мнение от DrivinGGoD » 26 Авг 2002, 14:40

Ne6tone razbiram!!!To4no za tva pitam i az!!!Zanam 4e niama da se uveli4at oborotite a samo mo6tnostta i Mv i kakto ti kazva6 natiska v/u butaloto,ot koeto sledva i po goliamo natovarvane na celia KMM,butalna grupa,suedinitel,ck.kutia i t.n i t.n.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get
out!!!!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
________
(OO[][]OO)
(o #### o)

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

отг::Преработака на бензинов двигател за работа със спирт

Мнение от DrivinGGoD » 26 Авг 2002, 14:52

Kolkoto da toplinata na izgariane az znam 4e e po visoka ot tazi na benzina,a cenata na metanola e dosta po visoka ot tazi na benzina(5lv/l).A idori da be6e dva puti po niska ot tazi na benzina i ako kolata har4i dva puti pove4e a mo6tnostta e dvoina togava za6to pitam az ne karame vsi4ki na metanol siguren sam 4e ima pri4ina a ti kak misli6???A mai 4e samo dragsterite i suvalkite sa na metanol!!!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get
out!!!!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
________
(OO[][]OO)
(o #### o)

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook