Чип тунинг - малко инфо за АТБ Тунинг

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 19.08.2002
Местоположение: Sofiq

Чип тунинг - малко инфо за АТБ Тунинг

Мнение от ATB » 20 Авг 2002, 0:10

Здравейте, аз съм един от съдружниците в АТБ Тунинг и съм този който се занимава директно с чип тунинга. Работил съм 7 години в тази област - 3 в Германия и после 4 в Италия. Не откривам тази тема за да си правя реклама, защото и без това имаме достатъчно работа, а защото ще се радвам да помогна на всеки който се интересува от технологията на електронния тунинг. Нашата фирма е създадена в края на миналата година. В момента сме в процес на строителство на голям комплекс. За сега условията не позволяват монтирането на динамометричен стенд за които имаме сключен договор и ще ни бъде доставен и монтиран до 30-40 дни. До този момент сме тунинговали над 80 коли използваики street test технология. В наи-общ вид тази технология предтавлява компромисен вариант на диностенда като се използва сравнителен метод. За тази цел използваме специализиран софтуер на ALLCARRACING и notebook с измервателен интерфейс. Този метод не е достатъчно прецизен но е доста популярен и се използва. Ние ще го използваме докато завършат строителните работи на новото помещение за стенда (все пак съществуваме от 6 месеца). При спазване на предписаната технология се получават задоволителни резултати при измерване на мощността на тунингования автомобил преди и след тунинга. Искам да уточня, че нито една сериозна фирма не си позволява да работи в тази област без динамометричен стенд - и ние също нямаме такова намерение. При създаването на фирмата нормално бе да се поинтересувам къде и как тази услуга се предлага в България. Това което установих е че никъде в България тя не се предлага в истинския и вид. Като човек които е работил дълго време в тази област искам да ви предупредя, че тунинговане чрез теглене на файлове от Интернет е пълен абсурд. Подробности по тази тема съм изложил във форума на streetracers.hit.bg със същия nick. Необходимото оборудване на обект за електронен тунинг в никакъв случай не се свежда до поялник с топъл въздух, ключе 10 и отверка, а представлява набор от специализирани прибори, програматори, емулатори, адаптери и комплект диагностичен и тунингов софтуер на приблизителна стойност 70 000 $ и към това трябва да добавим динамометричен стенд на стойност 50 000 $. Освен това е необходим договор с някои от значимите европейски тунингьори включващ пълен support. В противен случай трябва да си винаги готов да си купиш някоя съсипана от теб кола като за целта винаги си носиш 20-30 хил. EUR. в задния джоб :))) Изискват се също солидни познания в областа на хардуера и едновремено с това детайлно познаване на автомобилния soft. И пак нещата не свършват до тук. Например: BMW X5 е автомобил при който липсва 'чип' в досегашния смисъл, а FLASH паметта е интегрирана с процесора. При това положение какво правят Internet тунингьорите с ключето 10 и отверката? Този автомобил се прави само чрез външен флеш по OBD II порта. За целта обаче трябва да се бръкнеш с 4000 EUR за специализиран soft и interface. И това само за тази кола... Аз самия си пиша доста нещица за работа с автомобилни ECU, но сами разбирате че не мога да огрея навсякъде. За около 2 месеца непрекъсната работа успях да флешна едно Punto (беше на мой търпелив приятел), но следващото което дойде не зацепи и за това си купих готов пакет за новите ECU на Fiat за 1800 EUR. Иначе имам доста soft останал от времето когато работих в Италия, но той е за коли преди 1999 и все по-рядко ми е от полза и тогава не се използваше директен флеш.
В заключение искам да кажа че ще се радвам да помогна на всеки манияк, който иска да скъса с екологията и да изцеди колицата си чрез електронен тунинг - естествено for free стига да не е свързано с действия извършвани в сервиза на фирмата.

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

отг::Чип тунинг - малко инфо за АТБ Тунинг

Мнение от Turturelo » 20 Авг 2002, 7:54

Добре дошъл при нас, много е хубаво да има човек, който е "в час" с нещата във форума!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2736
Регистриран на: 13.02.2002
Пол: Мъж

отг::Чип тунинг - малко инфо за АТБ Тунинг

Мнение от Любо Мегов » 20 Авг 2002, 11:37

ЗДРАВЕЙТЕ И ДОБРЕ ДОШЪЛ !!!

АЗ СЪМ ЕДИН ОТ ФЕНОВЕТЕ НА ЧИП-ТУННИНГА ТУК.
ИМАМ М-DYNAMICS ЧИП НА МОЙТО Е30 325i
И ЩЕ СЕ РАДВАМ ДА ГО ТЕСТВАМ ИСТИНСКИ ПРИ ВАС КОГАТО СТЕ ГОТОВИ СЪС СТЕНДА.
ИНАЧЕ НЕМЦИТЕ ДАВАТ 18 КОНЯ ОТГОРЕ С НОВИЯ ЧИП.
АЗ СИ ПАЗЯ СТАРИЯ И МИСЛЯ ДА ТЕСТВАМ И С ДВАТА.

РАЗЛИКИТЕ КОИТО НАБЛЮДАВАМ СЕГА СА :
С НОВИЯ ЧИП ИМАМ -
ПРИЕМАНЕ НА ИНФО ОТ ЛАМБДА СОНДА
ПРОБИВНО НАПРЕЖЕНИЕ НАМАЛЕНО 2,5 ПЪТИ
ДЮЗИТЕ НА ИНЖЕКЦИОНА РАБОТЯТ ВМЕСТО НА 1,9 НА 2,2 МИЛИСЕКУНДИ
СО НАМАЛЕНО ТРИ ПЪТИ
ВЪГЛЕВОДОРОДИ УВЕЛИЧЕНИ 2,5 ПЪТИ

ПРЕДПОЛАГАМ ЧЕ ТЕЗИ ДАННИ ВИ ГОВОРЯТ ДОСТАТЪЧНО.

ТУНИНГА С ИЗМЕРВАНИЯТА БЕШЕ НАПРАВЕН В БОШ СЕРWИЗ НИРТЕД ООД.

Изображение
BMW 325i //M-Technik //M-Dynamics //MegOFF
http://www.megoff.hit.bg

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 19.08.2002
Местоположение: Sofiq

отг::Чип тунинг - малко инфо за АТБ Тунинг

Мнение от ATB » 20 Авг 2002, 13:21

От самият тип на данните, които даваш си личи че са измерени чрез използване на газоанализатор и осцилоскопско изследване. Тези данни не съдържат информация за динамичните показатели на автомобила и тяхното измерване е безмислено. Щом пазиш стария чип (предполагам 27C256) можеш сам да направиш просто сравнително измерване. Накратко ще обясня технологията, която използвам в момента и опростения и вариант който може да направи всеки.
1. Автомобила трябва да е с ръчни скорости.
2. Теста се прави на 4 предавка.
3. В диагностичния порт на автомобила се включва notebook с интерфейс и специализиран soft, който следи и записва в реално време данните от ECU (компютъра) на колата - динамичен аванс, ламбда, скорост ускорение и т.н.
4. Общата маса на автомобила трябва да е абсолютно еднаква при всички тестове, което означава че не трябва да закусваш между тестовете нито да си наливаш вода в пръскачките :))) Намаляващото гориво също е от значение но на практика грешката която внася може да се пренебрегне.
5. Автомобила се ускорява до 4-та предавка и 3000 оборота. Настъпва се докрай и когато автомобила достигне 6500 об. теста приключва.
6. И така още най-малко два пъти
7. Слага се другия чип и теста се прави отново три пъти.
Записаните по този начин данни са достатъчни за динамометричен анализ на колата а при наличие на допълнителни данни за точната маса на автомобила в момента и общо предавателно число се изчислява с точност до 1.5% мощността и въртящия момент. Ако се знае точния коефициент на въздушно съпротивление за модела, температурата на околния въздух и атмосферното налягане точността нараства до 0.1%
Ако искаш сам да направиш този тест е достатъчно да засечеш времето за което автомобила ускорява от 3000 до 6500 об. като в този случай настъпваш колата от 2500 об. и при достигане на 3000 пускаш хронометъра, а при 6500 об. го спираш. Можеш да избереш и друга стойност на макс обороти (не по-малко от 5500) и предавка, но в такъв случай точността значително намалява. При тест на 4-та и об. от 3000 до 6500 и обща маса на автомобила около 1000 кг. секунда разлика съответства на 10-11 КWt или 14-16 к.с. (ако има две секунди разлика киловатите не се умножават по две - зависимостта не е линейна)
Направи теста най-малко по три пъти с всеки чип и вземи средноаритметичната стойност от трите измервания а не тази която ти хареса най-много :)))

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

отг::Чип тунинг - малко инфо за АТБ Тунинг

Мнение от madpetio » 20 Авг 2002, 13:38

Интересуваме каде и как и колко ще струва при теб този вид тунинг?

Изображение


BMW-DIESELPOWER

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2736
Регистриран на: 13.02.2002
Пол: Мъж

отг::Чип тунинг - малко инфо за АТБ Тунинг

Мнение от Любо Мегов » 20 Авг 2002, 14:21

МНОГО БЛАГОДАРЯ ЗА ИНФОТО
ЩЕ ГО ПРОБВАМ ПРИ ПЪРВА ВЪЗМОЖНОСТ
ОТНОСНО МОИТЕ ДАННИ ТЕ СА СВАЛЯНИ СЪС СПЕЦИАЛИЗИРАН СОФТ НА BMW ОТ ДИАГНОСТИЧНИЯ ПОРТ НА АВТОМОБИЛА ИМАМ ПРИ РАЗЛИЧНИ ОБОРОТИ
И ТЕМПЕРАТУРИ ИНАЧЕ НЕ ПРЕТЕНДИРАМ ТОЗИ ТЕСТ ДА Е ВЕРЕН НО ДОСЕГА НЯМАШЕ КОЙ ДА КАЖЕ КАК ДА ТЕСТВАМЕ
ЗА КОЕТО МНОГО СЕ РАДВАМ НА ИНФОТО

И АЙДЕ ЧАКАМЕ СТЕНДА ...

А МОЖЕ НА НЯКОЯ ОТ СЛЕДВАЩИТЕ СБИРКИ
ЗАЕДНО ДА НАПРАВИМ ТЕСТА
:) :) :)



Изображение
BMW 325i //M-Technik //M-Dynamics //MegOFF
http://www.megoff.hit.bg

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 19.08.2002
Местоположение: Sofiq

отг::Чип тунинг - малко инфо за АТБ Тунинг

Мнение от ATB » 20 Авг 2002, 14:35

Все пак ще коментирам данните които си дал:

'приемане на инфо от ламбда сонда'
Ако със стария чип ECU (компютъра) не е приемал данни от ламбда сонда, то означава че е нямало и сонда, а в ECU е бил вграден емулатор с ръчна настройка. Ако с новия чип вече се приемат данни то означава че е трябвало да монтираш сонда и да отстраниш емулатора. Абе май нещо ....
'пробивно напрежение'
то обикновенно има две стойности - например 40 КV и 22 KV. Обикновенно ECU работи така: при студен старт включва на 40 KV и при достигане на оптимална температура намалява на 20-22 KV. Може би този резултат е получен при теб, защото едното измерване е извършено при напълно загрят автомобил, а другото при скоро запален. Пробивното напрежение въобще не се пипа при чиптунинг.
'увеличено време на инжекторите' - от това следва долното:
'намален CO и увеличени CH'
Понеже предполагам, че измерването е извършено на място (не в движение) тези данни означават само едно - чисто пропорционално са увеличени всички тайминги в чипа, което можеш да направиш и сам използвайки програмката VISGIFT, която можеш да изтеглиш от сайта ALLCARRACING.COM с
username: 'autotestbg@mail.bg' и password: 'lancia'
Това обаче не е никакъв тунинг. При истински чиптунинг режимите под 10% натоварване на двигателя въобще не се пипат, защото е безмислено и подобни разлики в CO и CH на празен ход на двигателя не се появяват. Под празен ход разбирам всякакви обороти на двг на място - тогава когато двг произвежда енергия за да преодолява собственото си вътрешно триене, а не да задвижва автомобила. Въобще нямаш представа каква измама се шири по света в тая област. Лапа се яко от балъците. Достатъчно е да спретнеш едно сайтче, да му лепнеш едно име дето да съдържа задължително някоя от думите - Power, Speed, Racing или Tuning, да си купиш празни чипове които струват от 1 EUR до 12 EUR, да си отпечатиш или да поръчаш някви шарени стикерчета за чиповете и да си изтеглиш for free VISGIFT или ако те мързи можеш да ползваш някой hex editor - hex workshop например. Теглиш и Codipro пак for free - правиш оферта с коли и данни за тунингов резулт. Разбира се можеш и да се набуташ някой долар за истински софтуер. И почва лапането. И почва лапането - от балъци мераклии. Типичен пример за това е мой колега от времето когато работех в Германия. Казва се Alexander Hoos и работихме заедно в Щутгард в истинска тунинг фирма. Сега в едно село - Hammah близо до Хамбург e направил точно това. Има два компютъра, Internet с модем и малък гараж с два поялника. Софтуер купува от AllCarRacing.com и яко шитка на балъците. Евала му правя - иначе е голям пич - кърка по 12 бири. Приятели сме и поддържаме връзка. Преди няколко дни говорихме по телефона и той ми каза че почвал да тунингова лодки щото при тях вече колите не се използват - заради наводнението. Сайта му е AH-Tuning.de

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2736
Регистриран на: 13.02.2002
Пол: Мъж

отг::Чип тунинг - малко инфо за АТБ Тунинг

Мнение от Любо Мегов » 20 Авг 2002, 14:50

ИМАМ ЛАМБДА СОНДА НО СЪС СТАРИЯ ЧИП ECU-ТО НЕ Я ПОЛЗВАШЕ СЕГА ВЕЧЕ ДА
ОТНОСНО ДРУГИТЕ ПРОМЕНИ КОЛАТА Е РАБОТИЛА 4 ЧАСА
1,5 ЧАСА СЪС СТАРИЯ ЧИП И 2,5 ЧАСА С НОВИЯ ЗА ДА СЕ СВАЛИ ИНФО КОРЕКТНО
ТАМ БЯХМЕ ДОСТА ХОРА ОТ КЛУБА ИМАМЕ И СНИМКИ

ОТНОСНО ДАННИТЕ МОЖЕ ДА СИ ПРАВ
НО НЕКА ПЪРВО НАПРАВЯ ТЕСТА ЗА КОЙТО ГОВОРИШ
ИМАЧЕ КАТО ОТВОРИТЕ ЩЕ ДОЙДА ДА Я ЗАМЕРЯ
И ТОГАВА ЩЕ ВИДИМ ДАЛИ ИМА НЕЩО ВЯРНО..

Изображение
BMW 325i //M-Technik //M-Dynamics //MegOFF
http://www.megoff.hit.bg

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 19.08.2002
Местоположение: Sofiq

отг::Чип тунинг - малко инфо за АТБ Тунинг

Мнение от ATB » 20 Авг 2002, 14:55

В момента сме в отпуска щото и supporta ни са в отпуска до 28 август, а без стенд и без support едновременно не става. Иначе за коли преди '92 и пазрна цена под 6000 лв. цената е 430 лв. За другите може да си изтеглите цените ни от сайта allcarracing.com на които сме изключителни представители за България. Към ценататам добавете 10%. Файла се казва Codipro и може да го изтеглите от download секцията на сайта като използвате username: 'autotestbg@mail.bg' и password: 'lancia'
Там има цени на софта и приблизителни тунингови резултати.Повишението на мощността и въртящия момент са дадени от-до, защото зависи конкретните условия на следтунингова експлатация. Например: ако няма откъде да взимате истински 98 октана бензин не разчитайте на максималния резултат. За бензините в България мога да напиша много, защото една от първите ми задачи бе да взема проби от различните крайни търговци и да ги дам за лабораторен анализ. Без това няма как да знам к'во да правя със софта на колите тук. Но това по-нататък.

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 19.08.2002
Местоположение: Sofiq

отг::Чип тунинг - малко инфо за АТБ Тунинг

Мнение от ATB » 20 Авг 2002, 17:25

За тези, които искат да знаят какво се променя в чипа на колата предоставям един комплект оригинален и тунингован файл за BMW 318IS. В .txt файла има данни за конкретната кола. Тая кола се мота из Хасково. Файла можете да изтеглите оттук : http://free.data.bg/meth/ .Файла е 318IS175.zip Фолдъра не е мой а на наш клиент. За да разгледате оригиналния и тунинговия файл едновременно трябва да използвате редактора VISGIFT. ECU-то на тази кола е BOSCH. Ако решите да правите промени в чипа ще ви трябва и програматор. Ето линк към един евтин и добър програматор http://programatori.hit.bg/ . С него обаче могат да се правят само коли от по-старото поколение - до към 1994 година. Ще ви трябва също и мощна UV лампа за да изтриете чипа. Друг начин да изтриете чипа е да му махнете защитната лепенка и да го оставите 100 години на слънце.. или да му скочите трупешката :)))Успех !!!

Пристрастен към БМВ
Пристрастен към БМВ
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 6.04.2002

отг::Чип тунинг - малко инфо за АТБ Тунинг

Мнение от Роската » 20 Авг 2002, 17:37

Привет и от мен!
Искам да те попитам , с какво чипването ,което предлагаш е по-различно от това на Мегов.В смисъл такъв ,че освен да се променят таймингите на дюзите и ъгъла на аванса,има ли още нещо?Или променяте изцяло алгоритъма към някакъв по-добър?

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 19.08.2002
Местоположение: Sofiq

отг::Чип тунинг - малко инфо за АТБ Тунинг

Мнение от ATB » 20 Авг 2002, 18:10

По принцип чиптунинга набляга точно на това - промяна на таблиците за гориво и аванс. Разликата между различните тунинги е в качеството на премапиране. Както вече споменах невъзможно е да се направи истински тунинг без динамометричен стенд или заместващата технология със софт и стриит тест. Недопустимо е резултата от чипосването да е "Абе май че е по-добре'. По този метод може всеки да си прави по 10 нови чипа на ден и да си пробва, но не и да прави бизнес. Тук смятам да дам достатъчно информация за да може всеки който иска да си прави варианти на чипа за своята кола. Това в никакъв случай няма да повлияе на моята дейност, защото информацията ще касае все пак коли до 1994 та и 1995г, които са с чипове от по 32KB и 64KB . Не познавам Мегов, но ако той е тунингьора за които съм чувал гарантирам че информацията която ще дам ще даде възможност на всеки който желае да върши тунинг на неговото ниво. Достатъчно е да си купиш програматор за 39 лв. и готово.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2736
Регистриран на: 13.02.2002
Пол: Мъж

отг::Чип тунинг - малко инфо за АТБ Тунинг

Мнение от Любо Мегов » 20 Авг 2002, 18:30

хе хе
аз тунингьор ??
:):):)
досега не съм правил други коли
а моя чип си го поръчах от Германия

Изображение
BMW 325i //M-Technik //M-Dynamics //MegOFF
http://www.megoff.hit.bg

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 19.08.2002
Местоположение: Sofiq

отг::Чип тунинг - малко инфо за АТБ Тунинг

Мнение от ATB » 20 Авг 2002, 18:44

Абе Sorry не обърнах внимание на nicka MegOff. Щот съм чувал за някъв самодеец тук в София дето нещо ръчка на хората по колите.
Sorry отново MegOff=Мегов :)))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2736
Регистриран на: 13.02.2002
Пол: Мъж

отг::Чип тунинг - малко инфо за АТБ Тунинг

Мнение от Любо Мегов » 20 Авг 2002, 20:45

нищо бе, майтап да става
а за такива дето ръчкат по колите самодейци има много ...
а относно моя чип той си има сертификат от TUV и още там незнам какво си
но проверката е висша форма на доверие
та предстои
по принцип аз съм доста наясно с електрониката
но има един ICEMAN в нашия клуб с който ще намерите много общ език ...
относно програматорите всеки ден програмирам разни
вируслясали BIOS-и

Изображение
BMW 325i //M-Technik //M-Dynamics //MegOFF
http://www.megoff.hit.bg

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook