High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
Модератор: bum_bum
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
Колеги дойде време да отварям мотор и вместо просто да го ремонтирам искам да се заиграя повече.
Става въпрос за мотор, който се ползва само за състезания. Пиковата мощност не ми е цел, съответно твърдения от типа "слагай турбо и ще изкараш 600 коня" не ме интересуват.Моторът ще остане атмосферен и не ме интересува особено колко коне ще спечеля. Гони се усещане, характер и баланс най-вече.
Преди да си задам въпросите давам малко информация, която е основна.
Това което имам е M52B28 един ванус с отливка на блока ...450. Не е изключено да е скъсяван, но за сега приемам, че е 211мм.
Кара се със Шел V-Power Racing 100.
Кара се на максимално натоварване дълго време, това не е мотор за 10 секундна дръпка последвана от охлаждане. Говорим за каране на пълна газ в продължение на поне 30 минути.
Целта е да си ремонтирам моя двигател, да го сгъстя, да започне да върти повече и да се усеща повече като състезателен мотор. Планирам същия или по-малък stroke, същия или по-голям bore, по възможност 140мм биели. Целта е подобрено rode/stroke ratio и oversquare двигател.
Наясно съм колко глупаво финансово решение е от гледна точка на пари срещу конски сили, но конете не са всичко. Наясно съм и че има няколко сериозни препятствия и точно там са насочени въпросите ми.
1.Някой кара ли със степен на сгъстяване около 12:1 с бензин от бензиностанцията? Или накратко може ли V-Power Racing 100 + Бардал октанов буустер безопастно да поддържат 12:1?
2. Колко са зле буталата от М44? Някой има ли опит с тях на надут мотор или такъв с повишена степен на сгъстяване? Бутала от М44 + 12:1 степен на сгъстяване гарантирано разрушение ли са?
3. Може ли алуминиев блок с никасилови ризи с bore 84mm да бъде пристърган, за да влязат нови чугунени сухи ризи с bore 85mm и това да не се отрази на здравината? А 84.5мм? А стандартния размер 84мм? За сега търсенето на ...219 блок е неуспешно.
4. Има ли в България кой да направи качествено интервенцията от т.3? Първомай?
- Колегите с М62 могат ли да споделят опит?
5. Биели М42 vs M44 vs B25(140mm) - Ясно е че тези от М42 са най-здрави, колко по-тежки са обаче от Б25 биелите? Някой олекотявал ли е М42 биели?
6. Колко надход мога да си позволя със стандартния дизайн на буталата, валове с 10.2мм лифт и потенциално 0.120 гарнитура?
7. Има ли в България кой да настрои такъв мотор качествено. Това е ключът към успеха на такова начинание, трябва някой с опит в настройката на сгъстени БМВ мотори.
Комбинацията в която се целя е с около 2.4мм надход и е:
- Колянов вал 84мм(моя вал от М52Б28)
- Биели 140мм(М42 или от Б25)
- Бутала М44(нямат ОЕМ еквивалент, резервният вариант е ремонтни бутала М52 84.5мм). Имат по-големи отвори за клапаните, но това не го смятам за сега.
- Гарнитура 0.120
- Степен на сгъстяване около 12:1
Става въпрос за мотор, който се ползва само за състезания. Пиковата мощност не ми е цел, съответно твърдения от типа "слагай турбо и ще изкараш 600 коня" не ме интересуват.Моторът ще остане атмосферен и не ме интересува особено колко коне ще спечеля. Гони се усещане, характер и баланс най-вече.
Преди да си задам въпросите давам малко информация, която е основна.
Това което имам е M52B28 един ванус с отливка на блока ...450. Не е изключено да е скъсяван, но за сега приемам, че е 211мм.
Кара се със Шел V-Power Racing 100.
Кара се на максимално натоварване дълго време, това не е мотор за 10 секундна дръпка последвана от охлаждане. Говорим за каране на пълна газ в продължение на поне 30 минути.
Целта е да си ремонтирам моя двигател, да го сгъстя, да започне да върти повече и да се усеща повече като състезателен мотор. Планирам същия или по-малък stroke, същия или по-голям bore, по възможност 140мм биели. Целта е подобрено rode/stroke ratio и oversquare двигател.
Наясно съм колко глупаво финансово решение е от гледна точка на пари срещу конски сили, но конете не са всичко. Наясно съм и че има няколко сериозни препятствия и точно там са насочени въпросите ми.
1.Някой кара ли със степен на сгъстяване около 12:1 с бензин от бензиностанцията? Или накратко може ли V-Power Racing 100 + Бардал октанов буустер безопастно да поддържат 12:1?
2. Колко са зле буталата от М44? Някой има ли опит с тях на надут мотор или такъв с повишена степен на сгъстяване? Бутала от М44 + 12:1 степен на сгъстяване гарантирано разрушение ли са?
3. Може ли алуминиев блок с никасилови ризи с bore 84mm да бъде пристърган, за да влязат нови чугунени сухи ризи с bore 85mm и това да не се отрази на здравината? А 84.5мм? А стандартния размер 84мм? За сега търсенето на ...219 блок е неуспешно.
4. Има ли в България кой да направи качествено интервенцията от т.3? Първомай?
- Колегите с М62 могат ли да споделят опит?
5. Биели М42 vs M44 vs B25(140mm) - Ясно е че тези от М42 са най-здрави, колко по-тежки са обаче от Б25 биелите? Някой олекотявал ли е М42 биели?
6. Колко надход мога да си позволя със стандартния дизайн на буталата, валове с 10.2мм лифт и потенциално 0.120 гарнитура?
7. Има ли в България кой да настрои такъв мотор качествено. Това е ключът към успеха на такова начинание, трябва някой с опит в настройката на сгъстени БМВ мотори.
Комбинацията в която се целя е с около 2.4мм надход и е:
- Колянов вал 84мм(моя вал от М52Б28)
- Биели 140мм(М42 или от Б25)
- Бутала М44(нямат ОЕМ еквивалент, резервният вариант е ремонтни бутала М52 84.5мм). Имат по-големи отвори за клапаните, но това не го смятам за сега.
- Гарнитура 0.120
- Степен на сгъстяване около 12:1
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
TheDriver написа:Или накратко може ли V-Power Racing 100 + Бардал октанов буустер безопастно да поддържат 12:1?
WMI?
За хардуер не знам, но за електроника и съответно мап на твое място със сигурност бих погледнал/търсил и човек на запад от нас
Иначе успех с начинанието
- empar
- младши ентусиаст
- Мнения: 252
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: '02 E46 325i
- Детайли за колата: сива
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
Похвално начинание, ще следя с интерес!
За настройка има кой - Анатоли/KBD със сигурност може да го нагласи. Има подобни проекти зад гърба си и най-добре директно се обърни към него за съвети.
В канала на ето този пич има няколко видеа по темата, това е интрото му към подобен проект - https://www.youtube.com/watch?v=AX_wJew4e7U
Гонеше 14:1 дори, но така и не го довърши това чудо(или поне не го е заснел), за мое огромно съжаление.
За настройка има кой - Анатоли/KBD със сигурност може да го нагласи. Има подобни проекти зад гърба си и най-добре директно се обърни към него за съвети.
В канала на ето този пич има няколко видеа по темата, това е интрото му към подобен проект - https://www.youtube.com/watch?v=AX_wJew4e7U
Гонеше 14:1 дори, но така и не го довърши това чудо(или поне не го е заснел), за мое огромно съжаление.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1596
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
Ризите на стърган блок са тънки и се деформират бързо при големи мощности и товар . Има опасност и от потъване , зависи как с какви и къде упори са но все пак . Това не е същото като дартън блоковете където са просто пуснати във блока ризите . 85 в блок разстърган от 84мм ....това 1 мм плюс , заводските ризи са заляти в цилиндъра а не набити . Така че няма да остане място за разстъргване с нови ризи поне така ми се струва .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
Нитро и метанол ги имам като потенциален Stage 2 или резервен вариант в случая с метанола.
Но ми се иска( може би погрешно) сетъпа да е способен да работи без да се унищожи на нормално гориво. За състезателно гориво няма да плащам луди пари, съответно ако не става с нормално просто ще си понижа изискванията.
Знам за какво говориш по отношение на софтуера, но за съжаление, ако не е в Гърция или Сърбия ще се наема аз да чета и да си го правя сам с подкрепата на приятел мапер занимаващ се с коренно различна техника. Все пак се надявам някой да е минал по подобен път макар и не толкова екстремен и все да се намери мапер с опит в сгъстени БМВ мотори.
П.С. Също мислех да говоря с Анатоли като ми е на път.
П.С.2 не очаквайте бързо развитие Все още имам надежда, че ще намеря друг блок и ще си спестя усилията по фрезоване. Да не говорим колко време ще ми отнеме да събера комплект бутала и биели ако трябва да събирам от М44 и М42.
П.С. 3 гледайки пича от Финландия разбирам, че няма шанс да мина с толкова надход. Освен това съм направил грешка - М52 един ванус блока е 210мм което още повече ме отдалечава от целта за 85мм бутала с моя вал. А честно казано не ми се занимава с дизелови валове.
Но ми се иска( може би погрешно) сетъпа да е способен да работи без да се унищожи на нормално гориво. За състезателно гориво няма да плащам луди пари, съответно ако не става с нормално просто ще си понижа изискванията.
Знам за какво говориш по отношение на софтуера, но за съжаление, ако не е в Гърция или Сърбия ще се наема аз да чета и да си го правя сам с подкрепата на приятел мапер занимаващ се с коренно различна техника. Все пак се надявам някой да е минал по подобен път макар и не толкова екстремен и все да се намери мапер с опит в сгъстени БМВ мотори.
П.С. Също мислех да говоря с Анатоли като ми е на път.
П.С.2 не очаквайте бързо развитие Все още имам надежда, че ще намеря друг блок и ще си спестя усилията по фрезоване. Да не говорим колко време ще ми отнеме да събера комплект бутала и биели ако трябва да събирам от М44 и М42.
П.С. 3 гледайки пича от Финландия разбирам, че няма шанс да мина с толкова надход. Освен това съм направил грешка - М52 един ванус блока е 210мм което още повече ме отдалечава от целта за 85мм бутала с моя вал. А честно казано не ми се занимава с дизелови валове.
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
Мога и да бъркам, но някъде бях чел за подобен проект и там ползваха бутала от JZ2 на Тойота.
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
Интересен проект. Но имай предвид, че за да стане реален става въпрос за много пари и постоянно доработване на нещо. Един познат вече е стъпил на около 40К, последното, което се счупи беше керамичния съединител.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1596
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
Най голямо усещане за тунинг в железата има от леките бутала и биели и сгъстяването . Само че на м52 карантията е достатъчно лека , следващото е къстъм бутала и бели . Не виждам какъв е бонуса от тия бутала м44 за 1мм увеличение в диаметъра цилиндъра . Това е напълно козметична разбика в обема . Най лекия вариант за малко средства е да се сложат ризи на текущия блок и да се шлайфат по читави бутала със стандартния размер . Сегмените могат да се коригират да дойдат на място по новия диаметър , разликата в диаметъра ще е нищожна .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
Изключено е да налея такива пари.
Един S50 + обслужване ще стъпи на около 13к. И ще получа повече от него, макар чугунения блок да ми е проблем.
Всичко доближаващо се до тази сума е безмислено, особено имайки предвид, че останалия хардуер по колата спокойно може да приеме S50.
Къстъм бутала избощо не ми влизат в сметките примерно, макар сериозно да улесняват задачата, както и афтърмаркет биели.
Половината бюджет ще иде в главата, а там вече имам валовете и комплекта за преработка на повдигачите на Шрик.
Ако не успея да намеря това което ми трябва за долнището просто ще мина на резервния вариант, който е ребилд на моя мотор с бутала от Б25 и вече започнатата глава.
Един S50 + обслужване ще стъпи на около 13к. И ще получа повече от него, макар чугунения блок да ми е проблем.
Всичко доближаващо се до тази сума е безмислено, особено имайки предвид, че останалия хардуер по колата спокойно може да приеме S50.
Къстъм бутала избощо не ми влизат в сметките примерно, макар сериозно да улесняват задачата, както и афтърмаркет биели.
Половината бюджет ще иде в главата, а там вече имам валовете и комплекта за преработка на повдигачите на Шрик.
Ако не успея да намеря това което ми трябва за долнището просто ще мина на резервния вариант, който е ребилд на моя мотор с бутала от Б25 и вече започнатата глава.
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
Jordana написа:Най голямо усещане за тунинг в железата има от леките бутала и биели и сгъстяването . Само че на м52 карантията е достатъчно лека , следващото е къстъм бутала и бели . Не виждам какъв е бонуса от тия бутала м44 за 1мм увеличение в диаметъра цилиндъра . Това е напълно козметична разбика в обема . Най лекия вариант за малко средства е да се сложат ризи на текущия блок и да се шлайфат по читави бутала със стандартния размер . Сегмените могат да се коригират да дойдат на място по новия диаметър , разликата в диаметъра ще е нищожна .
Буталата от М44 са ковани, макар да се говори, че са проблемни(това се опитвах да разбера от хора които ги ползват). Освен това имат по-дълбоки джобове за клапаните и профилът по периферията им благоприядства надход.
Но основната причина да съм се прицелил в тях е, че ще имам oversquare мотор + дългите 140мм биели които пък подобряват отношение между строука и дължината на биелата. Макар подобрението и в двете отношения да е минимално, то би следвало да има своя положителен ефект над вибрациите във високи обороти.
За това и все още не изключвам напълно дизеловите валове - M51(82.8mm), M21(81mm),
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
Колега а защо не наредиш колянов вал+ бутала и биели от M54B30 + валове и мисля, че ще получиш доста задоволителен резултат спрямо пари, мощност и здравина?
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
Да, това е познатия строук път, но върви в обратна на избраната от мен посока. А именно ужасно отношение между строук и дължина на биелите, и ужасно отношение между bore/stroke.
Вероятно пари/конски сили е най-рентабилния N/A build, но аз не гоня коне непременно.
Целта е възможно най-лекият 6 цилиндров мотор(за това чугунените блокове не са в сметката), който "харесва да седи във високите обороти", а не е там защото е на "изкуствена поддръжка" от шайба на коляновия вал, осигуровка на маслената помпа и т.н.
Дори бих слязъл от 2.8 на 2.7/2.5 (дизеловите валове), за да получа това което искам.
Вероятно пари/конски сили е най-рентабилния N/A build, но аз не гоня коне непременно.
Целта е възможно най-лекият 6 цилиндров мотор(за това чугунените блокове не са в сметката), който "харесва да седи във високите обороти", а не е там защото е на "изкуствена поддръжка" от шайба на коляновия вал, осигуровка на маслената помпа и т.н.
Дори бих слязъл от 2.8 на 2.7/2.5 (дизеловите валове), за да получа това което искам.
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
Освен да видиш на metric mechanic различните моторетки и ако се сетиш от тях нещо да изкопираш.
- Vanqu1sh
- ентусиаст
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
TheDriver написа:1.Някой кара ли със степен на сгъстяване около 12:1 с бензин от бензиностанцията? Или накратко може ли V-Power Racing 100 + Бардал октанов буустер безопастно да поддържат 12:1?
За правен мотор ли те интересува, защото моя сток си е 12:1 и го дават даже с 95 да може да се кара. Аз си му сипвам V-Power Racing 100 без допълнителни добавки.
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
Базовите параметри на твоя мотор са това към което се стремя. Той си е състезателен мотор по природа.
Но мениджмънта му е на съвсем друго ниво и откъм хардуер и софтуер. Аз няма как да се доближа до това съответно въпросът ми е за по-старите мотори - M50/2, S50/2/4 , M54.
Но мениджмънта му е на съвсем друго ниво и откъм хардуер и софтуер. Аз няма как да се доближа до това съответно въпросът ми е за по-старите мотори - M50/2, S50/2/4 , M54.
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани