Е36 328 3.0 NA строукър с бутала от ???

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Е36 328 3.0 NA строукър с бутала от ???

Мнение от Djelebov » 13 Сеп 2015, 12:02

Здравейте, колеги, помагам на приятел в сметките за строукър за кабриото му е36 328. Не е толкова навътре с карантиите вътре в мотора, но пък има избран таргет и идея за мотора- колкото може да доближи 300 кс на двигател с атмосферен мотор. Ще се мапне в TST като се събере. Има наличени доста скъпарски изпускателен колектор хаман за е36 м3, дросели от М3 с някъф "марков"фланец за тях и за това иска да е атмосферен мотора. Изнамерил е на далавера двойни пружини и преди да поръча ковани бутала CP с повишена степен на сгъстяване, които са малко скъпи, реших да пусна тази тема, че тва дето ми дойде на ум не съм виждал някой да го е правил.
Та на въпроса: Някой слагал ли е в М50/52/54, карантия от м54б30, но с бутала от М44 с цел повишаване степента на сгъстяване.
Другия въпрос, който малко ми блокира сметките е, колко кубически см има в буталото???
Много малко информация намерих за това бутало и само предположения за кубици в буталото(6cc), нищо измерено, а в момента и двамата със собственика на колата сме на кораб в тихия океан и няма как да вземем да измерим едно - само гугъл и пейпал имаме на разположение, професията е такава :-D
Та м44 буталото има CH-30.4mm, но всички сметки без точния обем в буталото и дали съвпадат valve relief-a са безмислени..

Някой да е чувал за подобен строукър с вал 89.6 и бутала 30.4 от м44??
Последна промяна Djelebov на 14 Сеп 2015, 13:40, променена общо 3 пъти
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Е36 328 3.0 строукър с бутала от М44???

Мнение от M10 » 13 Сеп 2015, 12:07

Забеляза ли диаметъра на буталата?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Е36 328 3.0 строукър с бутала от М44???

Мнение от Djelebov » 13 Сеп 2015, 12:30

M10 написа:Забеляза ли диаметъра на буталата?

85, ужас
Има ли други варианти за повдигане на степента на сгъстяване освен с къстъм бутала?? Някое съвместимо друго с подобна височина??
Другото което ми беше в главата беше бутало от м42 с отнето от челото..колкото за 11.2-11.3:1?? Някой да го е правил??

Другото е блока да се пристърже на 85 за м44 буталата?
Дайте някакви идеи как най-рентабилно да се достигнат тия атмосферни 300 коне, като имаме налични хаман изпускател, дросели и двойни пружини?? И 89.6мм вал
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Е36 328 3.0 NA строукър с бутала от ???

Мнение от M10 » 13 Сеп 2015, 15:44

Добави в сметката и агресивни разпределителни валове + тарелки и всичко нужно за тях, портване на главата и евентуално по-големи клапани.
За бутала на близка компресионна до м54, не се сещам. Потърси на м54б25, той по спомени е със 145мм биели и ниска компресионна :)

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 19.01.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: Бмв 325i е36
Мечтае да кара: Бмв м3 е36 turbo

Re: Е36 328 3.0 NA строукър с бутала от ???

Мнение от zgripara » 13 Сеп 2015, 18:26

Отнемането не е проблем докарай степента поне до 12 даже :mhihi: ;)
ИзображениеИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Е36 328 3.0 NA строукър с бутала от ???

Мнение от turbo » 14 Сеп 2015, 8:56

От 193 к.с. на 300 к.с. е доста сериозно начинание, което в атмосферния си вариант е с неясен краен резултат и много неизвестни. Както колегата е посочил по-горе, нещата, които ще са необходими не са едно и две, а бюджетът доста ще се раздуе...
Най-вероятно сте ги прегледали, но тези варианти са доста по-конкретни:
Вариант I:
http://www.esstuning.com/products/ESS-M ... ystem.html
Изображение

Вариант II:
http://www.esstuning.com/products/M52TU ... 1%29-.html
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Е36 328 3.0 NA строукър с бутала от ???

Мнение от Djelebov » 14 Сеп 2015, 12:22

turbo написа:От 193 к.с. на 300 к.с. е доста сериозно начинание, което в атмосферния си вариант е с неясен краен резултат и много неизвестни. Както колегата е посочил по-горе, нещата, които ще са необходими не са едно и две, а бюджетът доста ще се раздуе...
Най-вероятно сте ги прегледали, но тези варианти са доста по-конкретни:
Вариант I:
http://www.esstuning.com/products/ESS-M ... ystem.html
Изображение

Вариант II:
http://www.esstuning.com/products/M52TU ... 1%29-.html


Прегледахме ги да, ротрекси, вортекси, туинскру..... но мотора не е нов и ще се ревизира, като при ревизията ще се вкара колянов вал от м54б30, щото така или иначе ще се отваря. Отделно на колата ще се ползват гореспоменатите хаман изпускатели за м3 и дроселите от м3 които са налични и собственика държи да си ги сложи на мотора.
Ако към стоука, ревизията и мапването се прибави и някакъв суперчарджър кит, цифрата ще скочи много спрямо скромната цел от около 300кс.
Ако обаче на 3-литров двигател му се сложат вече наличните дросели и изпускатели, + валове, както писа М10 + пружинки (дебнем в ебей да изскочи цял кит с пружинки, тарелки..) и се мапне както трябва, дори и да не достигне точно 300 коня пак ще е доста по-рентабилно решение откъм цена/коне и ще е ревизиран, доста по-надежден мотор отколкото 20 годишен неотварян с болт-он кит. Отписахме ги чарджърите :-)
Въпросът е леко да вдигнем степента на сгъстяване, щото по спомен на м54б30 реалната степен на сгъстяване беше едва около 10:1.
Аз лично вярвам, че 3 литров мотор с м3 колектори, дроселите, около 11:1-11,3:1 СС, валове ,пружинки, мапнат в TST ще се доближи до таргета.
Също така вярвам, че един м50б28 турбо ще изкара поне 100 кс отгоре за същите пари, но собственика иска атмосферен, за да вкара наличните му изпускатели и дросели в проекта, както и заради звука.

Та да се върнем на темата - така и така ще се отваря и строуква мотора, какви са вариантите да се увеличи степента на сгъстяване ... мъчим се да разберем има ли изпробван вариант, в който да се спестят тия хиляда ++ пари за афтърмаркет бутала?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Е36 328 3.0 NA строукър с бутала от ???

Мнение от host » 14 Сеп 2015, 13:01

https://www.youtube.com/watch?v=ovUWr53GEs0 - пиши на автора на клипа за email или някакви други начини за връзка със собственика или билдъра ;) няма смисъл на ново да се открива топлата вода. Проектите като гледам имат общо

И те ползват къстъм бутала ама поне за валовете с какви х-ки са взели и други детайли може да ги разпитате

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Е36 328 3.0 NA строукър с бутала от ???

Мнение от Djelebov » 15 Сеп 2015, 10:00

host написа:https://www.youtube.com/watch?v=ovUWr53GEs0 - пиши на автора на клипа за email или някакви други начини за връзка със собственика или билдъра ;) няма смисъл на ново да се открива топлата вода. Проектите като гледам имат общо

И те ползват къстъм бутала ама поне за валовете с какви х-ки са взели и други детайли може да ги разпитате


Мерси за препратката, колата от клипчето бола с Je Pistons, Cat Cams performance camshafts,M3 E36 Intake Manifold,E36 M3 Exhaust manifold,Eisenmann Race Exhaust and more.... и изкарвала 308 кс от 2.8, без строук.

Двойните пружинки пътуват към България, пълен комплект, уж малко употребявани
Сега четем за валовете, аз честно казано си нямам представа какви трябва да са характеристиките на валовете... гледаме шрик, но не само..., не знаем кои са най-подходящите, щото има много голям избор, но четем..

С буталата (по темата) няма развитие, май към къстъм бутала отива работата...
А аз продължавам да се чудя при положение, че ис-ковите имат толкова голямо разстояние от челото до първия пръстен и толкова голям "кратер" в челото.., каква ще е разликата м/у пришлайфани is-кови и къстъм четирицифрени...?!
От м54б25 ги проверих, високи са и те..
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1296
Регистриран на: 14.09.2006
Местоположение: София, ул. Гурко 16

Re: Е36 328 3.0 NA строукър с бутала от ???

Мнение от Louis » 15 Сеп 2015, 10:19

м52б28 ли е мотора?
0,7мм недоход Ви притесняват?
ис буталата имат 4-5мм паничка които и да челосате ще са с повече обем отколкото ако болт он-нете цялата м54 карантия
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Е36 328 3.0 NA строукър с бутала от ???

Мнение от Djelebov » 15 Сеп 2015, 11:33

Louis написа:м52б28 ли е мотора?
0,7мм недоход Ви притесняват?
ис буталата имат 4-5мм паничка които и да челосате ще са с повече обем отколкото ако болт он-нете цялата м54 карантия


Май си прав - наистина и да се дълбае празното няма да има толкова файда...

Но пък днешното ми хрумване е бутало от N42B20:
CH: 29.8mm
Bore 84
Бутален болт: няам си идея дали е като на м54 ???
На снимка виждам, че имат плоско чело с големи valve relief-ове (нямам представа колко цц има в буталото, но не вярвам да е повече от 2 кубика, калкулирано на око от снимка :mhihi: )

И понеже не знам, сметнах няколко варианта:

Ако приемем, че няма никакъв обем в буталото, степента на сгъстяване става 11.4:1 с гарнитура ремонтен размер 2.05мм
Същото но със стандартна гарнитура прави СС 11,7-11,8:1
Ако се окаже, че има 2цц в буталото СС става 11.3:1 със стандартна гарнитура на главата 1.75мм
Пак ако приемем, че има 2 кубика в буталото и сложим ремонтен размер гарнитура 2,05мм, то СС ще стане около 11,0:1.
Във всички случаи доста по-добре от 10.0:1
Смятал съм с обем в главата 34 кубика..

Поправете ме ако греша нещо, че ми звучи прекалено добре :D
Само не знам дали буталният болт е същия размер като за 135мм биелите???
Последна промяна Djelebov на 18 Сеп 2015, 9:30, променена общо 1 път
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Е36 328 3.0 NA строукър с бутала от ???

Мнение от Djelebov » 18 Сеп 2015, 9:17

Здравейте, колеги,
Буталцата от N42b20 са идеални с изключение на буталния болт. Доколкото се информирахме из нета буталният болт на N42b20 е 20мм, а този на м54б30 е 22мм. Аз си спомням, че някой караше с мотовилки 135мм от м20 които вървят с 22мм болт и бутала от c20xe или let които са на 21мм - някой може ли да разяснил как се прави работата ??? Търся в google по въпроса ама нищо...и във форума ни е последната надежда :help:

Една офтопик питанка имаме за валовете:
Спрели сме се на dbilas и вариантите са:

Inlet 258/10,2 или 260/10,3 или 262/10,4 или 272/10,5

Exhaust 244/9,4 или 248/9,5 или 256/9,7 или 264/10

Някой ако напише с няколко думи към кои да се насочим ще сме много благодарни :) Смятаме мотора със степен на сгъстяване 11,2:1, защото ако не измислим вариант за буталата от n42b20, ще се напазарят афтърмаркет хиледарски за 11,2:1 ..

Louis написа:м52б28 ли е мотора?...
Да
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Е36 328 3.0 NA строукър с бутала от ???

Мнение от nayden » 21 Сеп 2015, 17:19

... е що не земете един S50 и да мирясате ? и без туй нали си има убав колектор ..!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 24.08.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: е46 М3-Manual, е36 328 Hamann
Мечтае да кара: кара ги вече

Re: Е36 328 3.0 NA строукър с бутала от ???

Мнение от lagoon82 » 22 Сеп 2015, 4:41

nayden написа:... е що не земете един S50 и да мирясате ? и без туй нали си има убав колектор ..!


Здравейте колеги. Да се вклюЧа и аз към темата Че става въпрос за моята кола. Първо искам да благодаря на всиЧки отзовали се да помагат, и най веЧе на колегата Djelebov Че го тормозя тук на кораба всеки ден. Първо идеята е Че смятам да пътувам извън страната с тая кола и не искам да имам ядове с власти на други държави , знам Че с технотест и нови документи няма да има проблем но съм се спрял на варианта да е с този блок този вин номер.За сега сме се спрели на вал от 330 , JE бутала на 11,2 компресия и Dbilas разпределителни валове описани по горе. Ако някой може да помогне с избора на разпределителните валове ще съм много благодарен. Междудругото двойните пружини са веЧе в бг пълен комплект. Благодаря предварително. :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Е36 328 3.0 NA строукър с бутала от ???

Мнение от bum_bum » 22 Сеп 2015, 22:17

26Х валове са като на емковите в Щатите, които не са кой знае какво. 272 ще е далеч по-добре ама най-добре помислете и за механични валове и повдигачи да не ви е яд после като мен :mhihi:

Пружините няма никакво значение дали са употребявани или не. Така или иначе не омекват.
Изображение

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook