Настройка на валове
Модератор: bum_bum
12 мнения
• Страница 1 от 1
Настройка на валове
Колеги дайте ми жокер как да си зацепя валовете възможно най ефективно. Мотора е м50б25 без ванос, валовете са 256/240 градуса като всмукателния е с 10.4 лифт а изпускателя е с 9.7 лифт. Колата все още не е ремапната. Исках първо да си настроя правилно валовете. Бях чел едно мнение в една тема проект за строукт, в което колегата беше преместил вала с 1мм и беше спечелил нещо от рода на 20Nm(по спомен). При мен след като ги поставих има следната разлика, колата клати обороти на празен ход(доколкото знам е нормално) и има разлика във вървежа, но в много късни обороти или поне според мен(след 4500-5000 оборота), а в ниските умря още повече. Има ли някакъв инструмент с който да ги зацепя най правилно. Не съм много на "ти" с нещата и затова пускам тема.
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Настройка на валове
Виж за насоки някой от производителите на валове с подобни градуси, повечето имат из даташиитовете на сайта си, как се зацепват, мерено директно като лифт на клапана с индикаторен часовник.
- maxpower
- ентусиаст
- Мнения: 1241
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Alfa 159 JTD :(
- Мечтае да кара: настрани
Re: Настройка на валове
mitaka21 написа:Колеги дайте ми жокер как да си зацепя валовете възможно най ефективно. Мотора е м50б25 без ванос, валовете са 256/240 градуса като всмукателния е с 10.4 лифт а изпускателя е с 9.7 лифт. Колата все още не е ремапната. Исках първо да си настроя правилно валовете. Бях чел едно мнение в една тема проект за строукт, в което колегата беше преместил вала с 1мм и беше спечелил нещо от рода на 20Nm(по спомен). При мен след като ги поставих има следната разлика, колата клати обороти на празен ход(доколкото знам е нормално) и има разлика във вървежа, но в много късни обороти или поне според мен(след 4500-5000 оборота), а в ниските умря още повече. Има ли някакъв инструмент с който да ги зацепя най правилно. Не съм много на "ти" с нещата и затова пускам тема.
Свали капака на клапаните и направи една снимка как стоят валовете на 1ви цилиндър като си на горна мъртва точка(нещо подобно на долната снимка)- ама гледай да си точно на горна мъртва точка не около нея или с отверка през свеща да я' търсиш щото ми е писнало от такива мърлящини. Тия валове престъргани ли са?
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
Re: Настройка на валове
Ще видя да снимам тази седмица. Чудех се едно такова дали мога да си взема от някъде, или някакво подобно?
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Настройка на валове
mitaka21 написа:колата клати обороти на празен ход(доколкото знам е нормално)
С толкова малки градуси не е нормално. Празния ход не трябва да е различен от на кола с нормални валове.
Re: Настройка на валове
bum_bum написа:mitaka21 написа:колата клати обороти на празен ход(доколкото знам е нормално)
С толкова малки градуси не е нормално. Празния ход не трябва да е различен от на кола с нормални валове.
Благодаря за включването, значи нещо не е наред, защото празния ход го няма никакъв, а моторчето го изчистих перфектно и си работи.
- maxpower
- ентусиаст
- Мнения: 1241
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Alfa 159 JTD :(
- Мечтае да кара: настрани
Re: Настройка на валове
mitaka21 написа:Ще видя да снимам тази седмица. Чудех се едно такова дали мога да си взема от някъде, или някакво подобно?
Стойката е към 20лв китайче, часовник има от 20тина лева пак китаец, а хубавите почват към 40лв на Митутойо. Има ги в olx и магазините за инструменти.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Настройка на валове
mitaka21 написа:bum_bum написа:mitaka21 написа:колата клати обороти на празен ход(доколкото знам е нормално)
С толкова малки градуси не е нормално. Празния ход не трябва да е различен от на кола с нормални валове.
Благодаря за включването, значи нещо не е наред, защото празния ход го няма никакъв, а моторчето го изчистих перфектно и си работи.
Направо помоли Maxpower да ти ги настрои мен ако питаш. Вярвам да си е играл всякак с неговите. Аз и представа нямам как се зацепват подобни валове. Фабричните винаги си идват готови да се зацепят с блокчето. Това не означава, че няма и по-добри варианти де. Някои си ги въртят и тях с добри резултати. Трябва обаче много добре да знаеш какво правиш.
Зацепването на валовете е въпрос на компромис. Може да ги зацепиш така, че колата да работи като пълен сток, но да изгубиш коне и въртящ момент. Може да ги зацепиш за повече въртящ момент в ниските, но да изгубиш коне във високите. Или пък за повече коне нагоре в оборотите, но да си слаб в ниските.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Настройка на валове
смукателния вал е много напред - горе долу трябва да сочи като огледален на изпускателя ти.
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- maxpower
- ентусиаст
- Мнения: 1241
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Alfa 159 JTD :(
- Мечтае да кара: настрани
Re: Настройка на валове
mitaka21 написа::roll:
Мда, трябва да се съглася с Boyadjiev всмукателния ти вал е много напред ако това е Горна мъртва точка на буталото. Това обяснява лошия празен ход. Малко е странно, че не върви в ниските, би трябвало да върви добре в ниските, но може и презастъпването да му е прекалено много. Като за начало го върни както Boyadjiev каза - огледален на изпускателния и виж как върви.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
Re: Настройка на валове
Преместих всмукателния да е огледален на изпускателния, и след това завъртях изпускателния още малко на ляво(като гледаме отпред). Празния ход се подобри значително, колата вече не се тресе и има доста по стабилен празен ход, леко потрепва но то е от ламбда сондата. За вървежа не мога да преценя, същия си е явно трябва ремап. Ще видя малко по натам да пробвам и да са огледални двата вала един срещу друг да видя какъв ще е ефекта. Благодаря много!
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани