Настройка на валове

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Настройка на валове

Мнение от mitaka21 » 29 Авг 2015, 19:10

Колеги дайте ми жокер как да си зацепя валовете възможно най ефективно. Мотора е м50б25 без ванос, валовете са 256/240 градуса като всмукателния е с 10.4 лифт а изпускателя е с 9.7 лифт. Колата все още не е ремапната. Исках първо да си настроя правилно валовете. Бях чел едно мнение в една тема проект за строукт, в което колегата беше преместил вала с 1мм и беше спечелил нещо от рода на 20Nm(по спомен). При мен след като ги поставих има следната разлика, колата клати обороти на празен ход(доколкото знам е нормално) и има разлика във вървежа, но в много късни обороти или поне според мен(след 4500-5000 оборота), а в ниските умря още повече. Има ли някакъв инструмент с който да ги зацепя най правилно. Не съм много на "ти" с нещата и затова пускам тема. :help: :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Настройка на валове

Мнение от M10 » 29 Авг 2015, 19:19

Виж за насоки някой от производителите на валове с подобни градуси, повечето имат из даташиитовете на сайта си, как се зацепват, мерено директно като лифт на клапана с индикаторен часовник.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: Настройка на валове

Мнение от maxpower » 29 Авг 2015, 20:58

mitaka21 написа:Колеги дайте ми жокер как да си зацепя валовете възможно най ефективно. Мотора е м50б25 без ванос, валовете са 256/240 градуса като всмукателния е с 10.4 лифт а изпускателя е с 9.7 лифт. Колата все още не е ремапната. Исках първо да си настроя правилно валовете. Бях чел едно мнение в една тема проект за строукт, в което колегата беше преместил вала с 1мм и беше спечелил нещо от рода на 20Nm(по спомен). При мен след като ги поставих има следната разлика, колата клати обороти на празен ход(доколкото знам е нормално) и има разлика във вървежа, но в много късни обороти или поне според мен(след 4500-5000 оборота), а в ниските умря още повече. Има ли някакъв инструмент с който да ги зацепя най правилно. Не съм много на "ти" с нещата и затова пускам тема. :help: :lol:

Свали капака на клапаните и направи една снимка как стоят валовете на 1ви цилиндър като си на горна мъртва точка(нещо подобно на долната снимка)- ама гледай да си точно на горна мъртва точка не около нея или с отверка през свеща да я' търсиш щото ми е писнало от такива мърлящини. Тия валове престъргани ли са?
Изображение
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Настройка на валове

Мнение от mitaka21 » 09 Сеп 2015, 0:18

Ще видя да снимам тази седмица. Чудех се едно такова дали мога да си взема от някъде, или някакво подобно? :roll:

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Настройка на валове

Мнение от bum_bum » 09 Сеп 2015, 11:30

mitaka21 написа:колата клати обороти на празен ход(доколкото знам е нормално)


С толкова малки градуси не е нормално. Празния ход не трябва да е различен от на кола с нормални валове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Настройка на валове

Мнение от mitaka21 » 09 Сеп 2015, 11:50

bum_bum написа:
mitaka21 написа:колата клати обороти на празен ход(доколкото знам е нормално)


С толкова малки градуси не е нормално. Празния ход не трябва да е различен от на кола с нормални валове.


Благодаря за включването, значи нещо не е наред, защото празния ход го няма никакъв, а моторчето го изчистих перфектно и си работи. :|

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: Настройка на валове

Мнение от maxpower » 09 Сеп 2015, 14:36

mitaka21 написа:Ще видя да снимам тази седмица. Чудех се едно такова дали мога да си взема от някъде, или някакво подобно? :roll:

Изображение

Стойката е към 20лв китайче, часовник има от 20тина лева пак китаец, а хубавите почват към 40лв на Митутойо. Има ги в olx и магазините за инструменти.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Настройка на валове

Мнение от bum_bum » 10 Сеп 2015, 9:18

mitaka21 написа:
bum_bum написа:
mitaka21 написа:колата клати обороти на празен ход(доколкото знам е нормално)


С толкова малки градуси не е нормално. Празния ход не трябва да е различен от на кола с нормални валове.


Благодаря за включването, значи нещо не е наред, защото празния ход го няма никакъв, а моторчето го изчистих перфектно и си работи. :|



Направо помоли Maxpower да ти ги настрои мен ако питаш. Вярвам да си е играл всякак с неговите. :mhihi: Аз и представа нямам как се зацепват подобни валове. Фабричните винаги си идват готови да се зацепят с блокчето. Това не означава, че няма и по-добри варианти де. Някои си ги въртят и тях с добри резултати. Трябва обаче много добре да знаеш какво правиш.

Зацепването на валовете е въпрос на компромис. Може да ги зацепиш така, че колата да работи като пълен сток, но да изгубиш коне и въртящ момент. Може да ги зацепиш за повече въртящ момент в ниските, но да изгубиш коне във високите. Или пък за повече коне нагоре в оборотите, но да си слаб в ниските.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Настройка на валове

Мнение от mitaka21 » 12 Сеп 2015, 23:44

:roll:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Настройка на валове

Мнение от Boyadjiev » 13 Сеп 2015, 10:48

смукателния вал е много напред - горе долу трябва да сочи като огледален на изпускателя ти.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: Настройка на валове

Мнение от maxpower » 13 Сеп 2015, 17:41

mitaka21 написа::roll:

Мда, трябва да се съглася с Boyadjiev всмукателния ти вал е много напред ако това е Горна мъртва точка на буталото. Това обяснява лошия празен ход. Малко е странно, че не върви в ниските, би трябвало да върви добре в ниските, но може и презастъпването да му е прекалено много. Като за начало го върни както Boyadjiev каза - огледален на изпускателния и виж как върви.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Настройка на валове

Мнение от mitaka21 » 13 Сеп 2015, 18:32

Преместих всмукателния да е огледален на изпускателния, и след това завъртях изпускателния още малко на ляво(като гледаме отпред). Празния ход се подобри значително, колата вече не се тресе и има доста по стабилен празен ход, леко потрепва но то е от ламбда сондата. За вървежа не мога да преценя, същия си е явно трябва ремап. Ще видя малко по натам да пробвам и да са огледални двата вала един срещу друг да видя какъв ще е ефекта. Благодаря много! :bchug: :bchug: :bchug: :driving:

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook