Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от Djelebov » 03 Юли 2014, 11:13

Здравейте, колеги,
Търся варианти за охлаждане на маслото на M52TU (при М54 би било аналогично). За сега две опции са ми грабнали окото:
1. Допълнителна плочка на тялото на масления филтър (между тялото и пластмасовия му капак), така наречената "thermostatic sandwich plate".
2. Тяло на маслен филтър от S54B32, което също си има маслен термостат.

За sandwich plate- овете пише, че са универсални или за определена марка/модел, но нито една не мога да намеря, за която да е уточнено, че става за м52ту или м54 (моторите с пластмасов капак на масления филтър) :banghead:
Като цена "сандвич"плочката с маркучите и втора ръка радиатор струва горе-долу колкото пълен комплект маслено тяло, тръби и маслен радиатор от е46 м3 в ebay.co.uk.

Колеги, дайте някакъв акъл за масленото охлаждане на тоя мотор. Единствената ми прищявка е да включва маслен термостат :help:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от bum_bum » 03 Юли 2014, 11:35

С тия сандвичи има коли на които са изтървали и с доста кофти последствия. Специално за тия на IE съм чел да се оплакват. А представям си с ибейски какво може да ти се случи на колата. По-добре оригиналната конзола.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от Boyadjiev » 03 Юли 2014, 12:17

Направи си щуцери на масления филтър, както е на М3 и от там си сложи радиатор какъвто ти е по джоба вече.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от bum_bum » 03 Юли 2014, 12:20

Е то ако работата беше да боднеш два щуцера .. Нали трябва да има и циркулация, а не едно и също масло да седи в радиатора и ти да си мислиш, че охлаждаш нещо. Също и термостат, едва ли искаш като си караш в града да охлажда маслото още със запалването на мотора.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от Boyadjiev » 03 Юли 2014, 13:32

Какво е различното на М-ковата конзола с изводите, спрямо нормалната? Аз съм останал с впечатление че е същата. Също не виждам както ти пречи да си сложиш радиатор с термостат, има ги по 50-60лв.

Не останах с впечатление колегата да иска да си вземе мкови и конзола, и радиатор...
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от bum_bum » 03 Юли 2014, 13:47

Ако е същата и на същите места могат да се поставят щуцерите е вариант, но не съм виждал да е правено което сигурно е с някаква причина.

На мен ми пречи да сложа радиатор с термостат за 50лв, щото бих искал да имам радиатор с термостат ако си правя охлаждане на маслото, а не просто "нещо".
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от M10 » 03 Юли 2014, 16:19

По твоята логика, за да е читаво, непременно трябва да е 1000лв и готов кит плъг енд плей на видна щатска марка или поне Йемково :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от bum_bum » 03 Юли 2014, 17:40

По моята логика ако само термостат на прилична марка тръгва от 80-100лв то не бих си купил радиатор с термостат за 50. Може и нещо да бъркам ама такава си ми е логиката ..

Другата ми логика е, че съм гледал да се опитват да го правят като дупчат оригиналната конзола, но се оказва че маслото просто си седи в радиатора и не циркулира. Иначе и аз исках да дупча отигиналната, но не намерих някой да потвърди, че е правено и работи.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от Djelebov » 03 Юли 2014, 20:30

Варианта със щуцерите ми харесва, ефтиното не винаги е лошо, но само ако е нещо изпитано, защото в случая риска не е малък. Ако има изпробван вариант с пробиване за щуцери и циркулацията е добра, мен ме устройва да си взема качествен външен термостат, след като е около 100лв, а отделно вече радиатор, маркучи...
За съжаление нямам възможмост да видя вътрешността на масленото тяло на S54, но знам, че има термостат, не са само щуцери.
От ebay.co.uk на първо четене:
-термостатна плочка на Mishimoto излиза към 250лв. до Бг;
-на Mocal - към 200лв. до Бг;
-Greddy - 200-250 (без доставка мито,..от US)
-цялото маслено охлаждане от S54B32 (конзолата, тръби, радиатор..) ще дойде за към 380лв., продава се в момента един комплект.
400лв. за 10-годишно охлаждане с вграден термостат не ми се струва малко. Сякаш предпочитам ако ше е подобна сума, то поне да е за някаква конфигурация с нови части, но за сега още информацията ми идва малко - нито знам сигурен вариант със щуцери, нито с плочка, защото тия плочки, дето съм посочил са все "универсални" :confused:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от bum_bum » 03 Юли 2014, 23:07

Тия плочки да не ги бъркаш с такива за преместване на филтъра или за датчици, щото те няма да ти свършат работа. Изброените фирми мисля, че не предлагат каквото търсиш. По-скоро ти трябва нещо такова.

http://www.iemotorsport.com/bmw/Z3-engi ... ladpt.html

Само, че както казах по-горе..

Honestly I called Miller performance once and asked if they have the IE cap in stock and one of the guys there said they no longer sell IE products directly and recommended me against buying it as he believed it caused 2 of their motors to grenade due to oil pressure issues causing the motor to starve itself of oil. They said they'll be designing their own oil cooler cap and IE is going to re-design their own cap as well.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от Zubcho » 03 Юли 2014, 23:26

Нещо от дизел не може ли да се нагоди? Цяла маслена конзола с маркучи и охладител?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от bum_bum » 03 Юли 2014, 23:41

Съвсем различна е конзолата.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от txl » 04 Юли 2014, 0:49

Djelebov написа:За съжаление нямам възможмост да видя вътрешността на масленото тяло на S54, но знам, че има термостат, не са само щуцери.


Освен, че има термостат, той прави и още нещо много важно. При отварянето на магистралата през радиатора, термостатът затваря (не съм сигурен дали я затваря напълно, но със сигурност я намалява) магистралата на маслото вътре в корпуса на филтъра - така че праща маслото принудително през радиатора. Това не знам как може да се постигне просто с щуцери и външен термостат. Изобщо, по тези коли някой доста е мислил :)

Съществува (сдобих се с такъв) корпус на масления филтър монтиран на много ранни М50, който е същата заготовка като на S50/S54, но щуцерите за радиатора не са разпробити, липсва щуцерът за датчик за температура на маслото и липсва масленият термостат. Щуцерите могат да се пробият, обаче липсата на термостата няма как да се преодолее - нов не се продава отделно, а само в комплект с цялото тяло.

Друго, което трябва да имаш предвид, е, че на тялото от S50/S54 няма щуцер за ваноса. Но го свързват към щуцера за датчика за температура на маслото.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от Djelebov » 04 Юли 2014, 8:35

bum_bum написа:Тия плочки да не ги бъркаш с такива за преместване на филтъра или за датчици, щото те няма да ти свършат работа. ...

http://www.iemotorsport.com/bmw/Z3-engi ... ladpt.html
.....


За охладител са си плочките, принципът им е като на тази на IE, но вместо да заместят капака, се поставят в сандвич м/у конзолата и капака й. Също имат термостат, докато тази горе няма. Ето ги трите вида, аз съм се спрял на Mishimoto, защото има добри отзиви от сериозни мотори, но си нямам идея дали ще се монтира толкова елементарно колкото изглежда, щото все пак е универсална:
Mishimoto:
http://www.ebay.co.uk/itm/Mishimoto-The ... 4d1c961950

Mocal:
http://www.ebay.co.uk/itm/Mocal-Hi-Flow ... 3f38f40478

Greddy:
http://www.ebay.co.uk/itm/GReddy-Oil-Co ... 4ad7a6dd6e

txl написа:
Djelebov написа:....

Освен, че има термостат, той прави и още нещо много важно. При отварянето на магистралата през радиатора, термостатът затваря (не съм сигурен дали я затваря напълно, но със сигурност я намалява) магистралата на маслото вътре в корпуса на филтъра - така че праща маслото принудително през радиатора. Това не знам как може да се постигне просто с щуцери и външен термостат. Изобщо, по тези коли някой доста е мислил :)

Съществува (сдобих се с такъв) корпус на масления филтър монтиран на много ранни М50, който е същата заготовка като на S52/S54, но щуцерите за радиатора не са разпробити, липсва щуцерът за датчик за температура на маслото и липсва масления термостат. Щуцерите могат да се пробият, обаче липсата на термостата няма как да се преодолее - нов не се продава отделно, а само в комплект с цялото тяло.

Друго, което трябва да имаш предвид, е, че на тялото от S52/S54 няма щуцер за ваноса. Но го свързват към щуцера за датчика за температура на маслото.


Txl, много благодаря за информацията :) Такъв корпус на масления филтър, ще пасне ли на блока М52TU? Ако да, значи след разпробиване за щуцери за охладител и преместване на снабдяването на ваносите, ще се получи подобно на вид маслено охлаждане като на s54, но без термостата, нали? ..и ще остане външно да се добави термостат? Тоя вариант звучи добре и като краен резултат и като цена, но трябва да открия такова тяло. Ще потърся.
Плочката, от друга страна, би трябвало да е най-лесният за изпълнение вариант, но преди да видя поне една снимка на М52TU или М54 с плочка, не искам да поръчвам
Последна промяна Djelebov на 04 Юли 2014, 9:15, променена общо 1 път
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от mitaka21 » 04 Юли 2014, 9:12

txl написа:
Djelebov написа:За съжаление нямам възможмост да видя вътрешността на масленото тяло на S54, но знам, че има термостат, не са само щуцери.


Съществува (сдобих се с такъв) корпус на масления филтър монтиран на много ранни М50, който е същата заготовка като на S50/S54, но щуцерите за радиатора не са разпробити, липсва щуцерът за датчик за температура на маслото и липсва масленият термостат. Щуцерите могат да се пробият, обаче липсата на термостата няма как да се преодолее - нов не се продава отделно, а само в комплект с цялото тяло.


Моята е същата (м50б25 без ванос) и мислех и аз да я пробивам, но един приятел също има такава конзола на м50б20, сложи турбо и я разпроби, но сложи доста голям радиатор, без термостат, и става само ако се дава цялата газ, не става за спокойно каране в града защото маслото се преохлажда. :)

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook