Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от KriK4eTo » 20 Авг 2014, 22:06

Точно болта който ВАК предлага е решението на М14 към новото тяло за масления филтър. Също тези го предлагат в Англия.
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-M50-M52-M ... 41848c194b
П.С. Пропуснах да видя в моя каталог какво дават за ребрата на охладителите, утре ще гледам да се подцетя и ще пиша.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от Jordana » 24 Авг 2014, 8:56

Такива болтове , сет със дифтунгите и накрайника за маркуч е около 6-7лв във хидромарк .50лв е безбожно висока цена за един болт .На мен тия са ми удобни понеже са наблизо и частите на поносими цени . Незнам освен във Варна на друго къде имат магазини , но мисля че могат да се поръчат части.
http://www.hydromark.bg/home/bg/m-products-bg.html
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от Делян » 24 Авг 2014, 9:52

В "Хидромарк"-а правят и армирани маркучи по поръчка. Мой приятел си прави спирачните при тях, струваше по спомен 160-180лв. Стават уникално добри. Технологията и материалите, които ползват са от хидравличните системи, с които имат доста опит, а там няма място за компромис.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от bum_bum » 24 Авг 2014, 10:42

Ако е 6-7лв болта ще е най-добре да се направи нов маркуч за ваноса. (Някой като ходи до тях да им каже как се пише налягане :mhihi: )
Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от ///Явор » 24 Авг 2014, 10:44

На тея от ваг-моторспорт им нямам хич доверие вече :kuku: ванос елиминейт кита за с50 е сгрешен :!: няма дупка маслената магистрала за мазане на веригата и от 2 подавания на газ се ебава майката на бананите :banghead: мноо прости....5мм бургия оправи нещата.... :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от Jordana » 24 Авг 2014, 11:34

bum_bum написа:Ако е 6-7лв болта ще е най-добре да се направи нов маркуч за ваноса. (Някой като ходи до тях да им каже как се пише налягане :mhihi: )

Забележката е по скоро към сисадмина на сайта им :mhihi: Тия в магазина едва ли имат понятие от правопис .Ако поръчвате бъдете пределно точни с размери резби стъпка и т.н Имат купища чарколя и едва ли са наясно с тунинга на маслената система при БМВ
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от KriK4eTo » 31 Авг 2014, 22:54

Jordana написа:50лв е безбожно висока цена за един болт

Тук са толкова, че по Английски стандарт работа не се върши без да се правят пари.
Пък този кит за Ваносите на Явор, сигурно е бил Понеделнична изработка. :dummy: :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от bum_bum » 01 Сеп 2014, 17:02

Те повечето хамерикански прехвалени фирми просто си брандират разни китайски работи.

Попадал съм на много идентични части, които с едно лого струват около 10-20 пъти отгоре.

Аз имам е тва нещо http://www.understeer.com/onlinestore-interior.shtml, модела РК2, който го продават за 125 долара. Бай китаец докато внасях части на едро ми го даваше на 6 или на 8 долара, забравил съм точно.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 13.07.2008
Кара: 318 IS

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от Charlie » 21 Дек 2014, 19:18

Здрасти колеги

По напред в темата се обсъждаше, конзола със заготовки за маслен кулер, но не са разпробити.
Аз близо от година съм с такава конзола и съм си я разпробил, направих резби и щуцери със неква "синкава" китайка радиатор на 10 ребра за охлаждане.
Само има един пиниз, който съм направил за да направя потока на маслото последователен, защото конзолата няма термостат, иначе нищо няма да потече към кулера.
От към страната където е термостата си купувате "тапа" за двигател мисля че беше на 22 мм или 24 мм.
После я навивате принудително - тя самата тапа ще си направи резбата кудето е термостата и ще запуши изхода на маслото директно към картера.
Много внимавайте при пробиването на конзолата там при термостата. Прави се отвора към кулера малко под ъгъл.
Аз сбърках и излязох по средата на щуцерите,та трябваше после да заварявам.
Всико това е направено на М50б25ТУ, единствено трябваше да преправя резбата на датчика за маслото и на негово място поставих маркуча за вануса.
Така или иначе съм с добълнителни дачизи за температура на масло и налагане.
Същалявам че не съм снимал "тапата" (ако някой го интересува така или иначе ще сменям гарнитурата и ще снимам), но снимки на монтираното ето тука:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Също така би трябвало да се намери място на кулера малко под номера на колата. На е36 доста съм разрязал пласмасите под номера за максимален ефект.
За сведение на писта в най - голямите жеги около 30 - 32 градуса пак дигах маслото около 120 - 125 градуса и само от махане на номера на колатата (той покриваше 1/8 от площа на кулера) се сваля на 115 Градуса. Това за атмосферен двигател.
И те така ... До скоро.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от mitaka21 » 23 Дек 2014, 11:30

Charlie написа:Здрасти колеги

По напред в темата се обсъждаше, конзола със заготовки за маслен кулер, но не са разпробити.
Аз близо от година съм с такава конзола и съм си я разпробил, направих резби и щуцери със неква "синкава" китайка радиатор на 10 ребра за охлаждане.
Само има един пиниз, който съм направил за да направя потока на маслото последователен, защото конзолата няма термостат, иначе нищо няма да потече към кулера.
От към страната където е термостата си купувате "тапа" за двигател мисля че беше на 22 мм или 24 мм.
После я навивате принудително - тя самата тапа ще си направи резбата кудето е термостата и ще запуши изхода на маслото директно към картера.
Много внимавайте при пробиването на конзолата там при термостата. Прави се отвора към кулера малко под ъгъл.
Аз сбърках и излязох по средата на щуцерите,та трябваше после да заварявам.
Всико това е направено на М50б25ТУ, единствено трябваше да преправя резбата на датчика за маслото и на негово място поставих маркуча за вануса.
Така или иначе съм с добълнителни дачизи за температура на масло и налагане.
Същалявам че не съм снимал "тапата" (ако някой го интересува така или иначе ще сменям гарнитурата и ще снимам), но снимки на монтираното ето тука:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=708247482520555&set=pb.100000059281921.-2207520000.1419180361.&type=3&theater

Също така би трябвало да се намери място на кулера малко под номера на колата. На е36 доста съм разрязал пласмасите под номера за максимален ефект.
За сведение на писта в най - голямите жеги около 30 - 32 градуса пак дигах маслото около 120 - 125 градуса и само от махане на номера на колатата (той покриваше 1/8 от площа на кулера) се сваля на 115 Градуса. Това за атмосферен двигател.
И те така ... До скоро.


Нещо не работи линка. :)

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от TOM » 24 Дек 2014, 0:21

Явор написа:На тея от ваг-моторспорт им нямам хич доверие вече :kuku: ванос елиминейт кита за с50 е сгрешен :!: няма дупка маслената магистрала за мазане на веригата и от 2 подавания на газ се ебава майката на бананите :banghead: мноо прости....5мм бургия оправи нещата.... :mhihi:

Mухахахах, АБСОЛЮТНО съм сигурен че не само ванос кита им е сгрешен, тия ми приличат на страшни циркаджии, точно като ония другите дето произвеждат гарнитурите :bang: кометик :puke: Трябва една тема да направим за да се споделят тия проблеми и да не им е лесно да си пробутват боклуците. Най пресния случай е с изпускателни колектори на друга изгаврена фирма Шмидман. Вижте ги тез готини типове http://www.schmiedmann.com/cms/en/about ... borg-staff . Нищо повече от банда обирджии, даже не знаят какво са ти изпратили и искат да намерим някакъв несъществуващ номер, напечатан не знаят къде :kuku:
Колектора на 4-5-6 цилиндър въобще не може да прилепне към главата, остава още около 1 см... :banghead:
DSC_0071.JPG

DSC_0074.JPG

DSC_0075.JPG
Тук пък тръбата на 1-2-3-ти цилиндър опира в блока
Иначе рекламни клипчета някакви гледам, разни единички, емки и други коли нашарили и давайте лапнишарани :no: купувайте...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 13.07.2008
Кара: 318 IS

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от Charlie » 24 Дек 2014, 10:55

Charlie написа:Здрасти колеги

По напред в темата се обсъждаше, конзола със заготовки за маслен кулер, но не са разпробити.
Аз близо от година съм с такава конзола и съм си я разпробил, направих резби и щуцери със неква "синкава" китайка радиатор на 10 ребра за охлаждане.
Само има един пиниз, който съм направил за да направя потока на маслото последователен, защото конзолата няма термостат, иначе нищо няма да потече към кулера.
От към страната където е термостата си купувате "тапа" за двигател мисля че беше на 22 мм или 24 мм.
После я навивате принудително - тя самата тапа ще си направи резбата кудето е термостата и ще запуши изхода на маслото директно към картера.
Много внимавайте при пробиването на конзолата там при термостата. Прави се отвора към кулера малко под ъгъл.
Аз сбърках и излязох по средата на щуцерите,та трябваше после да заварявам.
Всико това е направено на М50б25ТУ, единствено трябваше да преправя резбата на датчика за маслото и на негово място поставих маркуча за вануса.
Така или иначе съм с добълнителни дачизи за температура на масло и налагане.
Същалявам че не съм снимал "тапата" (ако някой го интересува така или иначе ще сменям гарнитурата и ще снимам), но снимки на монтираното ето тука:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Също така би трябвало да се намери място на кулера малко под номера на колата. На е36 доста съм разрязал пласмасите под номера за максимален ефект.
За сведение на писта в най - голямите жеги около 30 - 32 градуса пак дигах маслото около 120 - 125 градуса и само от махане на номера на колатата (той покриваше 1/8 от площа на кулера) се сваля на 115 Градуса. Това за атмосферен двигател.
И те така ... До скоро.



Снимите съм ги объркал. Face-to е баси тъпнята.
https://www.dropbox.com/s/ej6w5grlctdle ... o.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/tst5a4qdqth61 ... o.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/qtfbj5lolxv5q ... o.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ow7ks7nkjpc9q ... o.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/u4vrawqnx83md ... o.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/w4txenkuhdg4y ... o.jpg?dl=0

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от mitaka21 » 25 Дек 2014, 13:51

Само да попитам - колата ти само на писта ли се кара? Ако се кара ежедневно по улицата какви температури държи маслото? Някой казват че без термостат се преохлажда маслото като караш колата нормално, при теб забелязал ли си такова нещо? :)

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 13.07.2008
Кара: 318 IS

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от Charlie » 25 Дек 2014, 18:11

Колата си евридейка, карам я всеки ден. Те митологии много, че не трябвало без термистат и т.н.
За около 20-30 мин маслото си прави около 75 -80 градуса. Миналата зима не си спомням на минусуви температури, как беше но не съм имал проблеми.
Както повечето карам с Кастрол 10-60 и при първоначално палене имам няколко оборота притракване, но това е допустимо докато напълни хидравличните повдигачи.
За лятото елеминирам даже термостата (на негово място слагам един изтърбушен), но това е друга тема защото и там е преправен изцяло радиатора със външен преливник.

:D

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 13.07.2008
Кара: 318 IS

Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54

Мнение от Charlie » 26 Дек 2014, 11:05

Още малко по темата за слагане на тапа на мястото на термостата - питаха ме лс за това.

Намерих една детайлна снимка само че с вече с термостат:
Изображение

Та на конзолата ако го няма термостата и външните заготовки не са разпробити(аз намерих някаква такава конзола от м50), след като ги разпробиете високото налягане (което се намира точно под темостата от страната на камбаната) ще тръгне директно към дупката под темостата. Както се вижда от снимката може да се направи с някаква тарелка и да се постави зегерка като е на термостата.Аз просто си купих май от Ероболт един голяма тапа със виншна резба и вътрешен зацеп за завиване. Върху чопчетат и стените принудително завих тапата (тя си направи резба върху стените) и така запуших изхода. По този наин вече маслото ще тече последователно от конзолата към кулера и после към изхода под термостата.

Тапата не си спомням дали беше 22мм или 24мм, но си купих различни размери и поставих тази която влезе най-плътно. В долния и край я заостих малко под конус на шмиргела за да прилепне плътно кък основата на стените.

Ако отварям конзолата ше снимам за по ясно обяснение.

До скоро

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook