Колянов вал M57N в М52TUB25 Проблемът е решен.
Модератор: bum_bum
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Колянов вал M57N в М52TUB25 Проблемът е решен.
Надявам се да е полезна цялата информацията за други колеги, защото точно аз, дето пуснах темата, в крайна сметка реших, че финансово повече ме устройва 88мм вал - с 90mm съм в задънена улица откъм бутала.
Може би е малко оф топик, но ще напиша за какво е цялата сметка и се надявам, някой от колегите с повече опит да ме коригирате, ако забележите нещо недомислено. За сега още нищо не съм купил - гледам предварително да смятам възможно най-подробно. Имам работа в чужбина няколко месеца и през това време тука в България ще ми се пълни кашон с частите, та времето за смятане свърши:
- 88мм колянов вал
- М20б25 биели
- м42 бутала
- 2мм cometic гарнитура на глава
- 30мм time sert за блока
- дизелови лагери
- стандартни болтове
- ограничителя остава на 6500
Oбем 2926cc
C.C. 9,98:1
От буталата на м42 трябва да се отнеме доста малко за valve relief (не знам как е на български), та степента може и да падне до около 9,8-9,9:1.
Цел: 280к.с. на колелата за всекидневката е46 кабрио... и надеждност. По мои сметки с 0.7 бара трябва да ги постигна, за това и не смятам, че ми трябва повече разреждане или по-здрави бутала и биели.
Не споменавам, части свързани с надув, защото първо двигателя ще карам атмосферен: просто не ми се прави компромис нито със стандарта на живот, нито с работата по двигателя, за това на два етапа - докато събирам частите за турбо мотора, няколко месеца след ребилда ще го карам атмосферен...
Събирането на мотора ще си го правя аз, но въпреки това простата сметка показва, че само съединителя, сметката в шлайфсервиза и мапера са над 1000лв. , а има още карантия, гарнитури, лагери, сегменти, колектори, ваносите не слушат,...като цяло отива над 2500 , така че ще разделя проекта на две от финансова гледна точка.
Може би е малко оф топик, но ще напиша за какво е цялата сметка и се надявам, някой от колегите с повече опит да ме коригирате, ако забележите нещо недомислено. За сега още нищо не съм купил - гледам предварително да смятам възможно най-подробно. Имам работа в чужбина няколко месеца и през това време тука в България ще ми се пълни кашон с частите, та времето за смятане свърши:
- 88мм колянов вал
- М20б25 биели
- м42 бутала
- 2мм cometic гарнитура на глава
- 30мм time sert за блока
- дизелови лагери
- стандартни болтове
- ограничителя остава на 6500
Oбем 2926cc
C.C. 9,98:1
От буталата на м42 трябва да се отнеме доста малко за valve relief (не знам как е на български), та степента може и да падне до около 9,8-9,9:1.
Цел: 280к.с. на колелата за всекидневката е46 кабрио... и надеждност. По мои сметки с 0.7 бара трябва да ги постигна, за това и не смятам, че ми трябва повече разреждане или по-здрави бутала и биели.
Не споменавам, части свързани с надув, защото първо двигателя ще карам атмосферен: просто не ми се прави компромис нито със стандарта на живот, нито с работата по двигателя, за това на два етапа - докато събирам частите за турбо мотора, няколко месеца след ребилда ще го карам атмосферен...
Събирането на мотора ще си го правя аз, но въпреки това простата сметка показва, че само съединителя, сметката в шлайфсервиза и мапера са над 1000лв. , а има още карантия, гарнитури, лагери, сегменти, колектори, ваносите не слушат,...като цяло отива над 2500 , така че ще разделя проекта на две от финансова гледна точка.
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Колянов вал M57N в М52TUB25 Проблемът е решен.
nayden написа:възможно е , но с м50 опира а с другите не . Мотора е факт и си работи , тука при нас е . 86мм бутала и 90мм вал - 3137см3 . Не желая да убеждавам никого ,че става - просто споделих моя опит
Че кой е казал че не работи? Имам в предвид че м20-ковите са много по тежки което е в минус.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- nayden
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
Re: Колянов вал M57N в М52TUB25 Проблемът е решен.
Аз пък имам предвид че с м50 биелите опира . Какво тегло , какви минуси при положение че въпросните биели опират в блока и двигателя не може да се върти . Не разбирам точно целта на предния пост !
9.715@249.48km/h 1.71-60ft
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Колянов вал M57N в М52TUB25 Проблемът е решен.
nayden написа:Аз пък имам предвид че с м50 биелите опира . Какво тегло , какви минуси при положение че въпросните биели опират в блока и двигателя не може да се върти
Това че ти не си намерил начин да ги вкараш вътре не значи че не става.
А като не разбираш какви са минусите на по тежките биели това е друга тема.nayden написа:Не разбирам точно целта на предния пост !
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- nayden
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
Re: Колянов вал M57N в М52TUB25 Проблемът е решен.
Сега ми светна ! Явно се опитваш в последните постове да кажеш че ги разбираш нещата , а аз не . ОК , така е . Всичко добро ти желая . Дотук съм в тая тема .
9.715@249.48km/h 1.71-60ft
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Колянов вал M57N в М52TUB25 Проблемът е решен.
nayden написа:Сега ми светна ! Явно се опитваш в последните постове да кажеш че ги разбираш нещата , а аз не . ОК , така е . Всичко добро ти желая . Дотук съм в тая тема .
Просто се опитвам да кажа че си заслужава труда. Не съм искал да те обиждам. Респект към това което си направил защото не всеки се хваща с подобно начинание. Беше съвет от моя страна и ако съм те засегнал не е било нарочно.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
Re: Колянов вал M57N в М52TUB25 Проблемът е решен.
Djelebov написа:...
при положение че искаш да караш на ниско налягане защо са ти тия кометици биели от м20 и бутала от м42
на 0.7 си издържат почти всички мотори с нормална карантия и гарнитури...
даже мисля че за конете в които си се прицелил налягането ще е по-малко от исканото от теб и запаса на мотора ще го има вповече..и имаш по-еластичен мотор с по-нормален разход не само на бензин
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Колянов вал M57N в М52TUB25 Проблемът е решен.
Louis написа:...
Подсигуряването е по различни причини, от една страна просто заради нуждата от други части, които и без това ще са втора ръка и няма да са скъпи. Буталата ми са плоски с CH=32.7, а тези от М42 са с CH=31.65, имат и около 7cc обем в тях.
От друга страна се подсигурявам заради ограничена информация - професията ми не е свързана с коли, нямам опита на доста от хората, пишещи тук, та гледам до колкото е възможно да компенсирам опита с цифри, точни сметки и подсигуряване:
- М20б25 биелите са 135мм (моите са 140), здрави са и в долната си част са по-прибрани (по-горе колегата nayden разясни ситуацията с опирането на различните биели)...общо взето избрах, ги защото ще вършат работа и са стари = ефтини. С 88mm вала е възможно други, по-леки да свършат работа, но това вече на място..
-оригинална гарнитура + о-ринг, ще е повече от достатъчна, но на мен ми трябва 2mm, а оригиналната е 0.7 и 1мм. Търся в нет-а 2мм гарнитура, за който и да е от двигателите с моята глава и само кометик откривам - ако има по-ефтин вариант, с радост ще пренасоча парите към нещо по-важно?? Това беше и целта на предния ми пост - ако някой види нещо недомислено да ме поправи
Повечето реномирани кит-ове за сток M54B30 правят около 350 к.с. на двигател с 0.5-0.6 бара. При мен обаче:
- обемът ще е 100 кубика по-малко
- оборотите си остават до 6500
- карантията по-тежка
- не знам дали кулера ми ще е също толкова ефективен като на "скъпите китове"
- не знам дали изпускателния ми колектор няма да стане по-рестриктивен
- не знам дали турбината (китаец ще е) ще е толкова добре подбрана (надявам се, че картите на оригиналите съответстват на "репликите")
.. та си се презапасявам малко или много
ПП Ползва ли някой АЕМ - Fuel / Ignition Controller (F/IC). Мисля това да ми променя сигнала от ЕКУ-то към оригиналните инжектори, които ще сменя с 400-450cc или просто ще добавя още една рейка с 200cc - електрониката позволява и двете. Някой ще ме ореантира ли в цената за мапване на тоя piggyback съвсем грубо - просто нямам идея ???
Re: Колянов вал M57N в М52TUB25 Проблемът е решен.
Eдин полезен съвет,с който горещо ти препоръчвам да се съобразиш - не се "подсигурявай" с гарнитура Лайнетик (Кометик)
е21 345 0-402м 12.18
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Колянов вал M57N в М52TUB25 Проблемът е решен.
TOM написа:Eдин полезен съвет,с който горещо ти препоръчвам да се съобразиш - не се "подсигурявай" с гарнитура Лайнетик (Кометик)
Кометика не е толкова за подсигуряване - просто не знам каква друга 2мм мога да сложа (оригиналните за М52TU/M54 са 0.7/1mm)?! Ако се окаже, че оригинална ремонтна 2.05мм от М50б25 става за моя мотор, ще я сложа с о-ринг на блока и ще съм ...но все още нямам представа дали ше пасне
Re: Колянов вал M57N в М52TUB25 Проблемът е решен.
Oт М50 няма да стане, сложи две оригинални метални и пробвай.
е21 345 0-402м 12.18
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Колянов вал M57N в М52TUB25 Проблемът е решен.
TOM написа:Oт М50 няма да стане, сложи две оригинални метални и пробвай.
Тъкмо щях да се похваля, че съм открил топлата вода:
Две оригинални MLS ремонтен размер 1мм са общо 400-450лв - горе-долу колкото 2мм кометик. Заради по-предния ти пост се позачетох и из чуждите форуми за кометика и недоволните наистина са доста - мерси за съвета. С две оригинални MLS звучи добре, но цената им е достатъчно висока, за да не пробвам преди да съм сигурен, че ше държи, изпробвано ли е?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани