Позасилване на Е46 М52ТУБ25 170кс.

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 27.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI 530XD

Позасилване на Е46 М52ТУБ25 170кс.

Мнение от pepi_sky » 06 Мар 2014, 16:23

Колеги идеята е следната. Колата я имам вече близо 2г. Двигателя както става ясно от заглавието е М52ТУБ25, но започна да ми умалява ! Колата си я използвам за евридейка и ще остане така. Искам да я направя малко по приятна за каране. По долу ще изложа нещата които обмислям да направя в две части.

1. Валове и генерация от М54ТУБ30. Изпускателен колектор от ebay-ки. Един интейк и ремап от Маднес.
От това което съм написал казват че ще отиде на около 220кс. Вярно ли е това ? Има ли някой които го е правил ? Освен тези неща има ли нещо друго което пропускам или някъде греша ?
Това мисля да направя лятото и сега събирам мнения за да знам какво точно ще трябва да търся. Всичко ще купувам от Англия, защото лятото съм там.

2. Обмислям слагането на компресор от Мерцедес EATON M62. Това е под въпрос, защото още не съм на ясно на колко мога да надуя двигателя без да го отварям. Не целя колата да стане бегачка от F1 :D а приятна и по-пъргава в ниските ежедневка. С компресора ми казаха че ще ги докарам до около 260-280кс. Така ли е ? Двигателя ще държи ли ?

Сега не обмислям вариант да сменям двигателя, както предполагам доста ще ми кажат, защото моя двигател е перфектен. Закачван е на диагностика и всичко е наред и работи както трябва. За сега е на 228к. реални. Маслото е кастрол лонг лайф 5w30 и след вече 6к не го е пипнала. Друго което съм сменял е клапан картерни газове и всички масла хидравлично, на дифа и скоростите. Антифриза ще се сменя отново тази година.
Това което не знам е скоростите предполагам ще са ок, но дифа няма ли да трябва да го сменям и ако да с какъв ? Съединителя съм го сменял преди 10к, но ще държи ли или ще трябва да го сменям и него ?
Като цяло какво ще ме посъветвате да се задоволя само с точка 1 или да правя само точка 2 ? Доста хора ме съветват да действам само по точка 2 + генерация, интейк и ремап ! Ако се спра на този вариант какво мога да очаквам да постигна реално ?
Първата стъпка която ще направя още тези почивни дни, ако имам време е смяна да дискове и апарати с такива от е46 330 щото освен да върви трябва и да спира :yes:
Колеги отворен съм и към други предложения така че ако имате някакви идеи моля да ги споделите !

Поздрави !
"ДА ЗАВИЖДАШ ОЗНАЧАВА ДОБРОВОЛНО ДА СИ ПРИЗНАЕШ, ЧЕ СИ ЛАЙНО !"

"ГЛАВАТА МИ МОЖЕ ДА Е ПЪЛНА С БРЪМБАРИ, НО ВСИЧКИТЕ СА ВИШИСТИ !"

"НИКОЙ НЕ УМИРА ДЕВСТВЕН, ЖИВОТА ГО СЛАГА НА ВСИЧКИ !"
ИзображениеИзображение

кандидат дрифтър
Аватар
Мнения: 1508
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: София/Белград
Пол: Мъж
Кара: 535d M-sport
Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..

Re: Позасилване на Е46 М52ТУБ25 170кс.

Мнение от boksioraE39 » 06 Мар 2014, 16:42

Разбирам че ще пазаруваш от англия но на първо четене от финансова гледна точка ще ти излезе по-евтино М54B30..
Иначе валове,колектор,генерация ок но с тоя компресор незнам как са нещата,на инвазията в Плевен имаше едно Е46 (май 20ка) с компресор и на Тедо палатката (Е36 28ца) го преби... :mhihi:
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Позасилване на Е46 М52ТУБ25 170кс.

Мнение от Djelebov » 06 Мар 2014, 23:38

pepi_sky написа:..


Колега, аз мога да ти дам друга идея за засилването на тоя мотор - и аз имам такъв и преди половин година купих колата с тази идея - 3л. строукър. Мотора ще се прави лятото, защото не работя в България и до началото на юли освен приготвяне на части друго няма как да се прави без да присъствам...
На кратко идеята ми е тоя двигател да стане строукър с колянов вал 90mm, ковани бутала и биели (окончателно решение не съм взел какви), степен на сгъстяване 10.2-10.5 е целта..абе ще стане един кован м54б30, който планирам да карам атмосферен в началото, защото сметката показва, че качествения основен ремонт си иска пари: лагери, сегменти, обработка на глава, на блок, колянов вал, ремонтен комплект за ваносите, вериги, гарнитури, болтове, труд....искам всичко да е перфектно, за да може като дойде момента за надув да не се съмнявам в мотора.
За блока съм решил да сложа 30mm time sert втулки със стандартните 10мм болтове - четох че така алуминиевите блокове държат на надув без проблеми. Всичко необходимо, за да вдиша, издиша и пие мотора ще е от м54б30.
Моята цел е да подмина 200 коня на колелата. Ограничителя няма да се вдига. За мен е по-добре от хвърляне на пари по атмосферен тунинг на 2.5 мотора, надуване на сток мотор или смяна на двигател с инсталация, защото както съм го намислил мотора би трябвало да ме порадва и без да е надут, а ще е подготвен да се надуе като му дойде времето и не на последно място ще е след основен ремонт ;)
Последна промяна Djelebov на 25 Мар 2014, 17:03, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Позасилване на Е46 М52ТУБ25 170кс.

Мнение от dr.peshev » 07 Мар 2014, 0:27

Изпускателен колектор от англичанка не става! :mhihi:
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 27.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI 530XD

Re: Позасилване на Е46 М52ТУБ25 170кс.

Мнение от pepi_sky » 09 Мар 2014, 11:41

Двигателя няма да го отварям ! Идеята е да си остана с моя, защото съм доволен от него.
"ДА ЗАВИЖДАШ ОЗНАЧАВА ДОБРОВОЛНО ДА СИ ПРИЗНАЕШ, ЧЕ СИ ЛАЙНО !"

"ГЛАВАТА МИ МОЖЕ ДА Е ПЪЛНА С БРЪМБАРИ, НО ВСИЧКИТЕ СА ВИШИСТИ !"

"НИКОЙ НЕ УМИРА ДЕВСТВЕН, ЖИВОТА ГО СЛАГА НА ВСИЧКИ !"
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Позасилване на Е46 М52ТУБ25 170кс.

Мнение от Nickelback » 09 Мар 2014, 12:08

С тия валове, ремап и генерация ще си доста далече от 220 коня... Щом не искаш да отваряш мерил ли си го на дино, да имаш идея в момента къде си горе-долу?
По-добре мисли за компресор на ниско налягане, пък колкото - толкова :yes:

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 27.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI 530XD

Re: Позасилване на Е46 М52ТУБ25 170кс.

Мнение от pepi_sky » 09 Мар 2014, 12:37

Не колега не съм го мерил на дино. За компресор и аз съм се навил доста. Само с компресор на ниско налягане какъв резултат мога да очаквам ? До колкото са ми казвали около 40-50 к.с. Разбира се ще има ремап, генерация, интейк и кулер.
"ДА ЗАВИЖДАШ ОЗНАЧАВА ДОБРОВОЛНО ДА СИ ПРИЗНАЕШ, ЧЕ СИ ЛАЙНО !"

"ГЛАВАТА МИ МОЖЕ ДА Е ПЪЛНА С БРЪМБАРИ, НО ВСИЧКИТЕ СА ВИШИСТИ !"

"НИКОЙ НЕ УМИРА ДЕВСТВЕН, ЖИВОТА ГО СЛАГА НА ВСИЧКИ !"
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Позасилване на Е46 М52ТУБ25 170кс.

Мнение от Nickelback » 09 Мар 2014, 18:03

pepi_sky написа:Не колега не съм го мерил на дино. За компресор и аз съм се навил доста. Само с компресор на ниско налягане какъв резултат мога да очаквам ? До колкото са ми казвали около 40-50 к.с. Разбира се ще има ремап, генерация, интейк и кулер.


На 0.5 бара може да качиш едни 50 коня, че и повече дори :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 27.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI 530XD

Re: Позасилване на Е46 М52ТУБ25 170кс.

Мнение от pepi_sky » 11 Мар 2014, 19:58

Какъв кулер ще ми препоръчате за компресора ? Едни +50 коня и валовете мисля ще стане перфе. Съединителя как ще е, няма ли да има нужда да го сменям ? Дифа ?
"ДА ЗАВИЖДАШ ОЗНАЧАВА ДОБРОВОЛНО ДА СИ ПРИЗНАЕШ, ЧЕ СИ ЛАЙНО !"

"ГЛАВАТА МИ МОЖЕ ДА Е ПЪЛНА С БРЪМБАРИ, НО ВСИЧКИТЕ СА ВИШИСТИ !"

"НИКОЙ НЕ УМИРА ДЕВСТВЕН, ЖИВОТА ГО СЛАГА НА ВСИЧКИ !"
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Позасилване на Е46 М52ТУБ25 170кс.

Мнение от M10 » 12 Мар 2014, 14:38

Не че съм слагал такъв eaton на 2,5, но не е ли малък за целта и подходящ за двигатели около 2 литра :dunno: По-скоро М90 ще докара тия 50 коня, а М62 ще грее яко и ще затапи мотора. Това са само размисли без да съм смятал нищо, автора да си смята дебита и да гледа карти. Аз бих го направил на 3 литра, валове около 260 реграйнд, изпускател от с50, всмукател от Б30 и ремап :) Конете трябва да са 250 поне.

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook