Температура на гуми

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Температура на гуми

Мнение от steeN » 25 Окт 2013, 21:47

Занимавам се тука аз... понеже си взех инфрачервен термометър щото си правя кисело мляко в нас... реших да го пробвам на гумите :mhihi: начи задните отвътре са 37 градуса, отвън 32, тва след 15 км каране по магистрала (т.е. каране в права посока). Тва предполагам заради геометрията на окачването става. Та ми стана интересно, ако тръгна да карам по завои, ще се изравни ли... и трябва ли изобщо да е равномерна.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 16.02.2009
Местоположение: София
Кара: BMW 318i, sedan, 11.97

Re: Температура на гуми

Мнение от 00700 » 25 Окт 2013, 22:21

Не би трябвало да има разлика ... . Пробвай ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Температура на гуми

Мнение от txl » 25 Окт 2013, 22:41

Може да има или няма разлика, в зависимост от геометрията на окачването (а може би и от други неща, не мога да се сетя в момента).

Два къси цитата от тази книга:
A properly inflated bias ply tire will give its best performance when it measures 10 to 15 degrees F. hot on the inside. Radial tires will show relatively more inside temperature.
- това сигурно е при работна температура (190-220° F = 90-105° C) на състезателни гуми. На шосейни... кой знае :)

I do not beleive in the use of infra-red surface temperature readers - getting under the surface with the needle gives a much truer picture
- но за нашите цели едва ли е от толкова голямо значение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Температура на гуми

Мнение от steeN » 25 Окт 2013, 23:01

Гумата меря температурата на повърхността във външния и вътрешния край на протектора... да уточня ако не е ясно.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Температура на гуми

Мнение от Dirty M5 driveR » 26 Окт 2013, 5:37

Според мен при интензивни смени на посоката т.е. шофиране с много завои, температурата ще се изменя доста бързо между гумите и между отделните им участъци. Гледал си Формула 1 и имаш горе-долу ориентир какво се случва, макар там да е доста различно. Главно заради големите напречни наклони и openwheel болидите - това непрестанно обдухване на гумите при тези скорости позволява постоянна температура общо взето единствено при права посока на движение. Задните им окачвания обаче нямат толкова голям наклон като предните, и ето я разликата - при натоварване в завой външната част на гумата поема по-голям товар -> загрява се повече. При нас мисля е именно такава ситуацията и отпред, и отзад. И при едно 10 минутно каране само по криви според мен ще видиш други стойности (но може и да греша). Естествено всичко това зависи от настилката, гумите, окачването и т.н. Ще следя с интерес, защото има потенциал да стане много хубава тема.

Сподели ако знаеш и ъглите на окачването при твоята кола.

пп: Вчера по едно време ми дойде на ум колко яко ще е, ако можеше в реално време да си следя температурата в гумите. Не че ще имам особено полза с тия наши пътища, където за 100м. преминаваш през 10 вида настилка :mhihi:

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook