Въпрос относно турбо проект.

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 21.10.2009
Пол: Мъж

Въпрос относно турбо проект.

Мнение от agstyles » 17 Окт 2013, 18:07

Значи закупил съм повечето нужни неща и мисля да почвам но не ми са ясни някои работи защото имам следния проблем.
По принцип ясно ми е с електроника било то piggyback или направо една mega най-добре ама в случая не мога да я настроя нали свързване запояване мога да я сглобя и да я монтирам в колата но самата настройка никаква идея си нямам как се прави, пък и не познавам някой който може да я направи настройката затова има ли вариант да стане така да кажа аналогово :D
В смисъл ако ползвам клапан който позволява настройка на налягането на горивото (FPR) + по голяма помпа и инжектори. Ясно ми е че ще иска пипане по запалването, гледах има разни модули който позволяват това но честно казано такова нещо не съм виждал на живо как работи. Но като цяло само това ме спира иначе още от сега мога да почвам да напасвам нещата просто тази настройка ...
Та какво бихте посъветвали и има ли като цяло алтернативи да не се ползва електроника?
Знам че има вариант да я закарам да я направят ама къде му е забавното на това.. Пък и бая пари ще отидат та се обезсмисля проекта.
Колата е BMW e36 M40B18 знам секи ще каже не си заслужава по добре смени мотора но 320-ки има много м40-ки турбо не толкова пък ако се прецака винаги може да се сложи m50/m52 :D

ПС: бях гледал вариант АГУ нагласено тип draw through и така се кара без проблеми поне така пишеше на повечето места дет гледах във този случай как става номера за паленето защото колата има газова уредба ама се пали и гаси на бензин че на газ освен ако не е загрял двигателя няма палене..

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: Въпрос относно турбо проект.

Мнение от amd » 18 Окт 2013, 13:05

И ти си тръгнал по същия мъчителен път, по който и аз се самоизлъгах. Колегите ми пишат "сложи 2.5-2.8", аз неее много е трудно и скъпо, по-лесно и забавно е с турбо на М40-ката (моята е B16 обаче), първоначално М43 бях засилил, но минах на вариант М40. И Сега, като съм хвърлил пари някъде между цената на M50B20 и M50B25, виждам, че не успях да избягам от проклятието - до никъде съм! 20-ка да бях сложил, щях вече да давам газ на поразия и да се кефя, а сега 36-цата стои в гаража и чака.
Твърде жалко, ако вече си набил пари за скрап, но поне сподели какво точно си купил - какво турбо, нещо допълнително...?

1. Хич не е забавно, защото хората с 20-ките си се возят, а ние седим в канала и се цапаме с масло и така с месеци.
2. И аз си казвах "като се счупи, ще го хвърля", обаче не е така, защото в процеса на монтаж се хвърлят още и още пари за наглед съвсем дребни работи, после не ти се иска да хвърлиш мотора, защото си вкарал много пари и време в него :banghead: Чувстваш се все едно си взел банкнотите и си ги скъсал и си ги изгорил в печката.
3. В този ред на мисли, приготви си много много търпение и мотивация да се справяш с разнородни проблеми и да я подкараш колата накрая. Едни снадки, маркучи и тръби за турбо пътищата, като нищо гълтат 100-150лв., дори да ровиш в моргите, пак ще излезеш от 50 кинта, защото на мен лично никой не ми подари нищо.
Тръбата след турбото (към ауспусите) и нея някой трябва да ти я завари и да си купиш тръба.
Скобички, вакуум маркучета, уредче за налягане, ако искаш и бууст контролер - оп още 100 кинта (и то евтини китайци).

Къде смяташ да разположиш турбото ? Можеш да ползваш оригиналните колектори и да се преправи двойката тръби, да се завари за фланеца на турбото, така е при мен, но идва много ниско и не можеш да върнеш маслото към картера (изхвърля го).
Можеш да ползваш някакъв къстъм колектор и да го монтираш горе турбото, но тогава тръбите и турбото ще пречат на кабелите на свещите и за да смениш кабел/свещи, ще трябва да разглабяш турбото (освен, че ще се нагряват самите кабели).
И последен вариант, както го е направил колегата dicho0o (Деян, много му благодаря за безусловната помощ, която ми оказва с проекта :wave: ) с модифициран колектор от 2.5TDS - режат се 2 от тръбите, затапва се със заварка, резват се леко 2 от ушетата на фланците, които се хващат към главата, защото не идват точно на място и така. Изработва ти се и фланец за твоята турбина, ако не ползваш TDS-ова. При него този вариант работи, турбината пак е долу, но е достатъчно високо, че да може да връща маслото в картера. Маслото го взимаш от капака на масления филтър с щуцерче и медна тръбичка за газ (примерно).

За горивото - с бензин не си е работа, трябва ти някаква електроника. Може да се впръска достатъчно гориво с големи дюзи и по-високо налягане (регулатор, помпа), обаче така ще давиш мотора жестоко на ниски обороти и натоварване и хем висок разход, хем маслото ще се пълни с бензин.

С газта - аз газифицирах, обаче съм греда с изпарителя, защото реших да не ползвам draw-through системата като Деян - той също споделя, че е карал много километри така и колата върви ОК, даже каза, че пали директно на газ и пак няма драма. Мен засега обаче ме е страх - странна ми е идеята по дялата дължина на турбо пътищата да има газ и тя да минава през нагорещената турбина. Не съм го отхвърлил като опция, но опитах класическия вариант - да си наглетява през плочката на газта и през дебитомера. Но затова трябва турбо изпарител или обикновен с модификация. Специален турбо изпарител видях по магазините един единствен модел - Lovato Turbo Major, който е 230 лева.
А за модификацията на обикновения намерих много информация по форумите - пускат се 2 щуцера, които да изравняват налягането на мембраните от двете страни на изпарителя с това в колекторите (можем да го опишем и по=подробно, със снимки ако речеш, че те вълнува), но в тоя Видин един газаджия още не мога да убедя да ми свърши работа :banghead: Аз нямам акъл да разглабям изпарител с всичките му пружинки и чудесии.

Та успех ти желая, дано не се сблъскаш с много проблеми, сподели до къде си стигнал.

редакция:

Ето го турбо варианта : Изображение

Ето го обикновения : Изображение
BMW only!

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 21.10.2009
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно турбо проект.

Мнение от agstyles » 18 Окт 2013, 16:28

Закупени са малко работи тръби, интеркулер, пътища там силиконови връзки по малките неща общо взето.
Турбо не съм решил какво да е най вече защото не знам моделите и като цяло какви са разликите.
Общо взето надали ще се надува повече от 0.6 и искам да е малко да развърта по от рано да кажем 2500 оборота.
Не знаех за варианта с колектор от 2.5тдс това може да смъкне доста парите, Знам че става от 2.4тд двигателите като се отреже нали ама само на снимки съм ги гледал нещата.
За изпарителя ясно аз мога да намеря по евтино пък ако трябва втора ръка едни нови мембрани и е готов мислех за преработване но до колкото разбрах от четенето мембраните не издържали защото били по тънки. Като цяло колкото и сметки да направя не излиза кой знае какви пари вярно има м50б20 да кажем вече за по 400-500лв барабар със кутия и инсталация ама тая кола ще се ползва още макс година и след това ще се продава със тоя сменен двигател си остава вечно моя освен ако не се занимавам да я "узаконявам" което според мен ще иска доста повече търпение и занимавка аз за една книжка сумати пъти се разкарвах до кат не знам ако трябва да правя нещо такова няма да мога да ги изтрая..

Най-вече не искам да си мислете че съм обичайния трол дет се вика от сорта Ше сложа такова голямо турбо ше стане 600 коня после и компресор че още 200 да дигне тва са простотии ясно ми е какви са възможностите виждал съм турбинирани м40-ки и според мен си заслужава ако двигателя е читав пък дори да не стигне вървежа на 320 пак ще съм доволен от това че има подобрение малко да живне колата че в момента до 3к оборота е направо мъка после позасилва ама колко..

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: Въпрос относно турбо проект.

Мнение от amd » 21 Окт 2013, 12:32

Вчера свалих оригиналния колектор, заедно с турбото, пътищата, снадките, маслените линии и общо взето всичко, за да го прекроявам нанова на моята кола :roll: Очевидно с много ниско разположена турбина, няма как да се върне маслото, освен ако не се ползва електрическа маслена помпа, която уставновихме, че е скъпо удоволствие ($200-$300 от чужбинско).

Наложих tds-овия колектор върху главата и после върху ориналния на М40-ката и се зачудих колегата Деян как е успял да го хване, защото хич не пасва! Може да се нагоди само на 1 цилиндър да паснат двата болта, всичко друго се разминава жестоко. Гот щеше да е, ако ludiagsm се беше включил да разкаже как е направил неговата М40-ка турбо отпреди години :roll:

Та днес занесох преправяните 3 пъти къстъм колектори от черна стомана на заварчика с нови инструкции, и ако до довечера е готов, ще мъча да монтирам с тях. Такива се изработват лесно и не до там скъпо - фланец за главата, изрязан по гарнитура или чертеж, тръби и рязане и заваряване по мярка. Притесненията ми са 2 аспекта - шупли от заварките, има риск някои дребни парченца да се отчупят и да попаднат в турбото, трябва да се измисли някакъв начин за заглаждане на заварките отвътре (може би пясъкоструй ?) или да се ползва заварка с аргон (а не СО2 или електрожен), при което самата заварка става доста по-фина и не би трябвало да има шупли.
Второ - здравината на тръбите от черна стомана, риск от огъване/подаване при висока температура. Може би е добра идея да се ползват дебелостенни тръби.
Когато измислиш какви колектори ще ползваш и къде точно ще е разположена турбината, тогава помисли и каква турбина да ползваш. Да не забравиш, че ще трявба да измислиш и някакъв downpipe - от турбото към тръбите назад (гърнетата). Най-лесно е да се вземе оригинален даунпайп заедно с турбината, от колата донор. Пък ако има нужда, ще се прекрои.

Бързането е много лош съветник, като попаднеш на нещо, помисли дали ще ти свърши работа, преди да го купиш. Например турбото - научи точния модел, виж го в какво състояние изглежда и порови в нета какво представлява - за повечето турбини има турбо карти, които показват характеристики им и по тях ориентировъчно можеш да прецениш за твоя мотор дали ще са адекватни. Хубаво е да имаш и ориентировъчна цел - мощност и налягане. Ако намериш някаква, сподели я в темата, да я дискутираме. При всички положения, бягай далеч от малките дизели (1.6, 1.8, 1.9), защото техните турбини са крайно недостатъчни за бензинов мотор. 2.4-2.5-3.0 дизели, както и 1.8-2.0 турбо мотори (Audi/VW/Skoda/Seat/Subaru/Mitsubishi/Volvo/SAAB...) са твоята цел, и ако може да не е на 1 500 000км :mhihi:

За турбо пътищата - нагли гадове са бай китайците, да искат такива суми за силиконови снадки и колена, както и за измислените алуминиеви тръби. Нервих се, нервих се и накрая си накупих гумени снадки и колена, чисто нови, издръжливи на нефтени продукти, с обшивка, стена дебела 1 пръст за 10-15лв. парчето - сигурен съм, че са в пъти по-здрави от измисления силикон. В моя случай - колена Ф51-Ф55 варират, както и снадка за дебитомера Ф63 (с второ парче Ф51 откъм тръбата, за редуцир). Скобички по левче, по 2 броя на снадка, нека да видим дали ще изпускат :wave: И за тръби - Ф51 черна стомана, 6 кинта метъра - за какво точно се ползва алуминии и неръждавейка :dunno:

Да не забравиш да махнеш маркуча за отдушника на картера от колекторите накрая, че ще надуеш и картера :)
BMW only!

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 21.10.2009
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно турбо проект.

Мнение от agstyles » 22 Окт 2013, 12:53

Аз реших да ползвам външна помпа и да е на отделен кръг, че така се спестява дупчене на картера и вливане на горещо масло обратно в двигателя... опростява нещата вярно малко ще се дигне цената на проекта ама ще видим каква помпа ще намеря.

Ще ползвам оригиналните колектори понеже няма да има проблеми с маслото и всичко е ок. само от към място малко не знам как ще събера нещата че климатика пречи ама няма да се маха...

Турбото ще е от 2.5tds и направо барабар със интеркулера, радиатора за маслото, downpipe-a и колекторите
Днес ще правя разходка до скрапа да видим дали ще намера разни части..
Ще гледам да мина с възможно най малко заварки като за тази цел ще ползвам пак тръби черна стомана + силиконови връзки но ще видим дали няма да мина на вариант като твоя за тея че нещо не ми харесват китайските и без това като цена и качество.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Въпрос относно турбо проект.

Мнение от M10 » 22 Окт 2013, 22:54

Външна помпа обаче турбо от тдс :kuku: Защо не слушате хората които вече са минали по тоя път ами сами се вкарвате във филми? м42, м50б20 отдавна ги има по 300-350лв, м42 направо е плъг енд плей :winky: не виждам за 400лв какво турбиниране ще направиш.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 21.10.2009
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно турбо проект.

Мнение от agstyles » 22 Окт 2013, 23:11

M10 написа:Външна помпа обаче турбо от тдс :kuku: Защо не слушате хората които вече са минали по тоя път ами сами се вкарвате във филми? м42, м50б20 отдавна ги има по 300-350лв, м42 направо е плъг енд плей :winky: не виждам за 400лв какво турбиниране ще направиш.



Не разбирам какъв е проблема какво като турбото е от ТДС? То входа за маслото се един?
Отделен кръг хич няма да минава през двигателя (избягва се дупчене и търсене подходящо място че да може да се връща маслото...
Ще е примерно помпа>турбо>маслен радиатор>помпа .... м42 не е вариант аз подемник нямам и не съм толкова корав че на ръце да го слагам, нито ще платя на някой да ми върши нещо което мога аз да свърша но нямам нужните инструменти...
Докато турбо мога да сложа, по лесно е слагането просто после настройката иска изкусуряване, има хора са го направили и си карат колите плюс това защо да разкарвам един добре поддържан и добре работещ двигател?
То във форума е много лесно да кажеш сменяй двигателя ами ако някой дойде и помогне може аз сам не мога да се справя.
Пък ако почна по тоя път и да сложа другия двигател не се знае после колко време ще изкара, не се знае кви ремонти пак ще трябват, да не говорим че ако нещо не ми е ясно и пусна тема да питам пак същата работа...

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: Въпрос относно турбо проект.

Мнение от amd » 22 Окт 2013, 23:21

За 400лв. няма да е определено, затова си прав, по-скоро за 800-1000лв, но и тези М42-ки и М50-ки за такива пари няма да летят, а ще са на маса километри и мъка. М40 на 1 бар определено ще върви повече от Б18 и Б20.
Иначе ако се тръгне да се "обслужва" (да не е к**ва да го обслужвам тъпия мотор) мотора парите все са много и все си преебан, та в този смисъл и М40-ката не е по-евтина заради делкото и ангренажа.
Не виждам какъв е проблема с отделния кръг масло за турбото, след като е от TDS, освен, че ще трябва да си осигури скъпа електрическа маслена помпа, но за сметка на това ще си спести страшни разправии с къстъм колектори.
А тия, дето са минали по тоя път си мълчат и дума не обелват по това как точно трябва да бъде реализиран проекта, макар и скъпо. Защо никой не си напрегна съществото да напише в един текстов файл така и така става и да го пейства във всяка тема, на нов фен, решил да прави нещо. Било то мотивиращо или демотивиращо мнение.
BMW only!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно турбо проект.

Мнение от TukBaTa » 23 Окт 2013, 9:15

ми не е точно така, доста хора го казаха, при тези конверсии каквото и да направите, колкото и скраперско да е има едно нещо, което не трябва да се пропуска и това е управлението ако ще и било някоя тъпа Megasquirt да е. С тези изпарители колите ви може да тръгнат и да вървят, но не си мислете, че ще е безпроблемно и т.н. алтернативното гориво няма да направи чудеса и да имате винаги перфектни смеси и колите ви да летят. Радвам се на ентусиазма ти amd, но не сигурен, че М40Б16 с турбо от tds на алтернативно гориво ще извади много повече от 150к.с. и далеч няма да е с надеждността на едно уморено М5хБ20, а като теглиш чертата после ще видиш, че си дал пари да сложиш б25, че дори и да го обслужиш преди това :) въпреки това съвета ми е - продължавайте напред няма нищо по ценно от усмивката на лицето след натискането на педала на кола, която знаеш от къде е тръгнала и как е стигнала до това положение - кеф цена няма :yes:

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: Въпрос относно турбо проект.

Мнение от amd » 23 Окт 2013, 22:19

Благодаря :) Изглежда няма спасение за младите фенове, колкото и да пишеш, те трябва да минат през несгодите за да осъзнаят как са реално нещата. Аз колко четене и колко спам съм хвърлил в този форум, а чак когато влязох в канала под колата с инструментите видях каква е мъката, не можах да изхитрея никак :mhihi: Е тия дни как ми се вози на шестак, а напрягам сили да човъркам по М40-ката, че вече сглабяме и разглабяме тия изпускатели 5-6 пъти и още не мога да стигна до модификация и "настройка" на горивото. Комшиите ми в квартала бяха скептични, ама от скука им стана интересно какво мъмря до колата и ми помогнаха да си сменя 3-4 шпилки :) И се почна пак "аз едно време на москвето, му сложих един какъв си карбуратор и ..." - не, не викам аз, това тук не е москве, има един фен в интернет форума на БМВ, дето в момента се мъчи с турбо москве (М10-ката на halidon в съседната тема :mhihi: ).
BMW only!

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook