Платформа за тайм атак

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Платформа за тайм атак

Мнение от Nickelback » 12 Окт 2013, 22:58

Имам идеята в недалечно бъдеще да си развия една кола подходяща за тайм атак. За момента не съм сигурен коя би била най-подходящата платформа за тая цел...
Засега съм се спрял на следните варианти - E30, E36, Z3 купе. За мАторите после ще му мислим :ok: Важното е да се избере колата с по-добрия хендлинг. Тук идва въпросът какви са предимствата и недостатъците на всяка от посочените - тегло, твърдост на шаси, конструкция на ходова част, геометрия, специфики, разпределение на теглото и т.н.
За сега подсъзнателно клоня към Z3 въпреки по-голямата първоначална инвестиция... Някакси ми прилича на мини Вайпър :ok: :mhihi: По-сериозно погледнато - най-малкото имам "бърза" рейка и да речем, че мотора е изтеглен по-назад там. Може и да бъркам де, така си мисля поне :dunno:
Интересно ми е да чуя мнения на колеги с по-богат опит, както и стойностни мнения с реални технически аргументи поне. Не искам да чувам мнения - остави тия "платмаси" взимай Е30! Искам да знам ЗАЩО да взема Е30 за база или там каквото според вас е по-подходящо...
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 2.10.2009
Пол: Мъж
Кара: e46 328i

Re: Платформа за тайм атак

Мнение от BaDxBoY » 13 Окт 2013, 11:31

Аз бих ти препоръчал нещо японско.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Платформа за тайм атак

Мнение от bum_bum » 13 Окт 2013, 17:48

А що е30, 36 или зет?

На мен най-добре ми звучи е46 м3 ако ще и с обратния волан да си остане като му изхвърлиш нещата отвътре и с немного пари отгоре ще е по-бързо или поне равно с е30 или е36 в което са наврени бая пари.
Изображение

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Платформа за тайм атак

Мнение от Bavarcho » 13 Окт 2013, 18:32

Моето скромно мнение е че първо много зависи от бюджета дето ще отделяш за колата. Не само закупуване на колата и тунинга после, един автомобил дето мислиш да го караш на предела на възможностите му си иска по-сериозно обслужване. А ако чукнеш някой калник или броня, разликата в цените между частите на Е36 и Z3 не е малка.
И за моторите е така между един М и един S мотор разликата по обслужването няма да е малка, не говориме за масло и филтри..
Другото което е да знаеш "до къде искаш да стигнеш", в кой клас искаш да караш.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Платформа за тайм атак

Мнение от Nickelback » 13 Окт 2013, 18:49

BaDxBoY написа:Аз бих ти препоръчал нещо японско.


Не че нещо, ама като че нищо не каза, колега :dunno:
Нали затова съм пуснал темата, всеки да се аргументира какво препоръчва (а не нещо) и защо го препоръчва... Иначе бих могъл да тръгна по улицата и да питам всеки срещнат какво би препоръчал и съм сигурен, че поне 50% от срещнатите ще кажат така. Въпросът е ЗАЩО? Някакси си мисля, че за немного пари точно БМВ е правилната платформа в комбинация с приличен мотор. Пък нека съм и сектант, ама на Серес не бих карал друго освен кола със задно предаване (порша и лансър ево са ми много високо :mhihi: ) Виж на Калояново може и някой Сивик да е по-бърз, кой знае :dunno:

bum_bum написа:А що е30, 36 или зет?

На мен най-добре ми звучи е46 м3 ако ще и с обратния волан да си остане като му изхвърлиш нещата отвътре и с немного пари отгоре ще е по-бързо или поне равно с е30 или е36 в което са наврени бая пари.


Дамм... Не отхвърлям и Е46, въпреки че ми се ще нещо по-лекичко и също толкова добре балансирано "by default". Идеята е дори със по-слаб мотор да се постигне сносна динамика и хендлинг. Иначе S54 е много добра база и си мисля, че с чарджър нещата стават много сериозни :) Предложението е добро :yes:

Bavarcho написа:Моето скромно мнение е че първо много зависи от бюджета дето ще отделяш за колата. Не само закупуване на колата и тунинга после, един автомобил дето мислиш да го караш на предела на възможностите му си иска по-сериозно обслужване. А ако чукнеш някой калник или броня, разликата в цените между частите на Е36 и Z3 не е малка.
И за моторите е така между един М и един S мотор разликата по обслужването няма да е малка, не говориме за масло и филтри..
Другото което е да знаеш "до къде искаш да стигнеш", в кой клас искаш да караш.


Горе-долу, като таргет са времена около 1:00 на обиколка на Калояново, примерно. Класовете не ме вълнуват за сега, няма да се състезавам, ще си карам за собствен кеф. Понеже проектът се очертава като съвсем хоби проект, тоест бюджет и срокове няма, най-важното е да се стъпи на нещо, което си заслужава, за да има смисъл да се надгражда...
Така като се замислих, Z3 купе, което се среща веднъж на високосна и цената му е кажи-речи колкото на Е46 М3, май отпада като вариант... :dunno: А докато станат нещата за Е36 няма да има вече тенекии, а пък Е30 ще е абсолютна реликва и ще е кощунство да се ползва за писта :roll:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Платформа за тайм атак

Мнение от Boyadjiev » 13 Окт 2013, 19:23

Най-важното ти е според мен теглото... За е36 се предлагат най-много части, има калници от фибростъкло, капаци от фибростъкло, много части на достъпни цени и колата не е хич сложна - но е тежка за мен... Най-добре е е30 от към тегло, но там нещата според мен не са толкова достъпни... Скачай на най-леката с най-много олекотяване (за да имаш поведение близко до това на подготвен състезателен автомобил).
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: Платформа за тайм атак

Мнение от zafirovp » 13 Окт 2013, 19:48

Имам преки наблюдения от поведението на Z3. Колата във всяко едно отношение е над Е36, но цената също. Незнам дали знаеш, колко трудно се намират читави части за тази кола, на нормални цени. Ако си готов да отделиш голяма сума, ти препоръчвам точно Z3, но ако е кола за кеф, по скоро е36. Също така незнам, защо си се насочил към купето. Там центъра на тежестта не следва ли да е по-високо? Цените същo.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Платформа за тайм атак

Мнение от Nickelback » 13 Окт 2013, 20:26

Boyadjiev написа:Най-важното ти е според мен теглото... За е36 се предлагат най-много части, има калници от фибростъкло, капаци от фибростъкло, много части на достъпни цени и колата не е хич сложна - но е тежка за мен... Най-добре е е30 от към тегло, но там нещата според мен не са толкова достъпни... Скачай на най-леката с най-много олекотяване (за да имаш поведение близко до това на подготвен състезателен автомобил).


Със сигурност Е36 е най-изгодният вариант в момента. Не е лека, но може да се олекоти доста, предполагам. Вероятно може да стане към 1100кг, нямам идея. И в комбинация с композитни елементи теглото става съвсем прилично. Също много важно - човек може лесно да си намери читаво купе. Е30-ка - доста по-трудно...

zafirovp написа:Имам преки наблюдения от поведението на Z3. Колата във всяко едно отношение е над Е36, но цената също. Незнам дали знаеш, колко трудно се намират читави части за тази кола, на нормални цени. Ако си готов да отделиш голяма сума, ти препоръчвам точно Z3, но ако е кола за кеф, по скоро е36. Също така незнам, защо си се насочил към купето. Там центъра на тежестта не следва ли да е по-високо? Цените същo.


Ами не знам, може и да по-високо тежестта сравнено с кабриото. Иначе логично е да няма части. Произведените Z3-ки са в пъти по-малко от другите 3-er. Да не говорим за купетата. От конструктивна гледна точка пък, купето е по-устойчиво на усукване от кабриото. Пък и някакси по-комфортно бих се чувствал да си имам таван над мен. Ако пък реша може и ролкейдж да си наваря, даже е задължително, според мен :dunno: Та затова купе. Но съответно цените им са по-високи. Вариант е човек да гледа за такова "леко ударено" на изгодна цена и да си го оправи, ама... Май се отказвам от Z3...

Засега клоня към Е36/Е46 с приличен мотор, въпреки че и това не е от голямо значение на бавни писти "тип Калояново". Като че ли там по-бързия е по-лекия :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Платформа за тайм атак

Мнение от txl » 13 Окт 2013, 22:37

Ако ще е леко, има и Е36 Компакт. Там предполагам една стъпка назад е semi-trailing arm задното окачване, спрямо многораменното на Е36. Като промяна на геометрията при хода на окачването, предполагам, че мултилинка трябва да е по-добре. Не знам дали има лесни начини за регулирането на геометрията му на Е36 Компакт, всъщност, не знам много за него... Освен задното окачване и разликите в теглото, други съществени разлики между Компакта и нормалното като че ли няма (или нека някой добави, ако има).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: Платформа за тайм атак

Мнение от zafirovp » 13 Окт 2013, 22:46

До колкото знам, компакта не е по-лек от купето, кой знае колко. От 0-100 км даваше 0.1 сек май. Говоря малко наизуст, но ще ми е интересно някой да хвърли малко светлина, понеже аз самия карам компакт, а доста хора не го харесват за дрифт.

Колкото до сигурността на кабриото, един кейдж и си във играта. Няма по-брутално нещо от състезателна кола кабрио със клетка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 479
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Платформа за тайм атак

Мнение от m.dimitrov1992 » 13 Окт 2013, 22:48

е46 е още по тежка. Най важното е какви пари би отделил за такъв проект. И от там вече да се мисли за най игодният вариант. Но си мисля ,че за 6-7 бона ако я правиш сам(без да даваш пари по майстори) и без да гониш визия може да постигнеш нужните резултати :yes:
Ето как ги виждам аз нещата :
e30-ка-1000 лв
олекотяване - безплатно :mhihi: прозорците плексиглас
Кони-1000лв
гуми 1000лв
15-ки джанти 150лв
спирачки-500лв ( с малко тегло на автомобила няма нужда от много големи спирачки, ще свършат работа главини и спирачки от 5-ца със хубави дискове и накладки)
двигател м52б28 със махових м20,смукател м50 и чип - 1800лв
генерация 300лв

И най важното задкормилното устройно да е кадърно, че иначе нищо не става колкото и да наливаш в колата :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Платформа за тайм атак

Мнение от bum_bum » 13 Окт 2013, 23:00

За мен е36 отпада като вариант най-малкото, щото би трябвало много да те е яд, че го разчасти като то на 90% покриваше това, което сега искаш :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Платформа за тайм атак

Мнение от Nickelback » 13 Окт 2013, 23:58

txl написа:Ако ще е леко, има и Е36 Компакт. Там предполагам една стъпка назад е semi-trailing arm задното окачване, спрямо многораменното на Е36. Като промяна на геометрията при хода на окачването, предполагам, че мултилинка трябва да е по-добре. Не знам дали има лесни начини за регулирането на геометрията му на Е36 Компакт, всъщност, не знам много за него... Освен задното окачване и разликите в теглото, други съществени разлики между Компакта и нормалното като че ли няма (или нека някой добави, ако има).


Интересно е дали си заслужава за малката разлика в килограмите да се прави компромис с окачването... (ако изобщо това е кой знае какъв компромис)

m.dimitrov1992 написа:е46 е още по тежка. Най важното е какви пари би отделил за такъв проект. И от там вече да се мисли за най игодният вариант. Но си мисля ,че за 6-7 бона ако я правиш сам(без да даваш пари по майстори) и без да гониш визия може да постигнеш нужните резултати :yes:
Ето как ги виждам аз нещата :
e30-ка-1000 лв
олекотяване - безплатно :mhihi: прозорците плексиглас
Кони-1000лв
гуми 1000лв
15-ки джанти 150лв
спирачки-500лв ( с малко тегло на автомобила няма нужда от много големи спирачки, ще свършат работа главини и спирачки от 5-ца със хубави дискове и накладки)
двигател м52б28 със махових м20,смукател м50 и чип - 1800лв
генерация 300лв

И най важното задкормилното устройно да е кадърно, че иначе нищо не става колкото и да наливаш в колата :mhihi:


Както казах, парите не ги гледаме за момента. И не са най-важното, щото няма да се дават накуп. Говорим за добрата основа. Тая сметка горе не ми е интересна, защото ги виждам по друг начин нещата, но това за момента не е на дневен ред... Живот и здраве да стигнем до там, срокове не гоня :yes: Пък за ЗКУ-то никой не се е родил научен, не мислиш ли?

bum_bum написа:За мен е36 отпада като вариант най-малкото, щото би трябвало много да те е яд, че го разчасти като то на 90% покриваше това, което сега искаш :)


Казвах му аз на брадъра да си оставиме, че ше ревеме един ден за нея, ама той не, та не :mhihi:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 479
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Платформа за тайм атак

Мнение от m.dimitrov1992 » 14 Окт 2013, 7:55

Nickelback написа:

m.dimitrov1992 написа:И най важното задкормилното устройно да е кадърно, че иначе нищо не става колкото и да наливаш в колата :mhihi:


Nickelback написа:Както казах, парите не ги гледаме за момента. И не са най-важното, щото няма да се дават накуп. Говорим за добрата основа. Тая сметка горе не ми е интересна, защото ги виждам по друг начин нещата, но това за момента не е на дневен ред... Живот и здраве да стигнем до там, срокове не гоня :yes: Пък за ЗКУ-то никой не се е родил научен, не мислиш ли?


Нямах предвид теб а говорех по принцип, защото има хора дено просто не им се отдава шоферлъка. Недей да се обиждаш. :yes:

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Платформа за тайм атак

Мнение от Bavarcho » 14 Окт 2013, 9:53

m.dimitrov1992 написа:Ето как ги виждам аз нещата :
e30-ка-1000 лв
олекотяване - безплатно :mhihi: прозорците плексиглас
Кони-1000лв
гуми 1000лв
15-ки джанти 150лв
спирачки-500лв ( с малко тегло на автомобила няма нужда от много големи спирачки, ще свършат работа главини и спирачки от 5-ца със хубави дискове и накладки)
двигател м52б28 със махових м20,смукател м50 и чип - 1800лв
генерация 300лв


Далеч си от истината. Човека иска да кара тайм атак, а не да врътне две три обиколки на Калояново и да приключи..
За 1000 лева ще вземеш изгнила Е30-ка дето ще трябва да я кърпи и да й връща оригиналната геометрия половин година. С 15-ки джанти може и да дрифтиш, но ако карах тайм атак бих заложил на по-големи джанти гуми. Спирачките ще са важни защото също ще се карат на макс, да няма след всяко състезание нови дискове и накладки щото старите са се изпекли и са за кофата. Мотора хубаво но поне едно масло, лагери няма ли да му смени?
Е30 за мен отпада като платформа за тайм атак, става но иска повече пари от Е36.

Ако иска кола дето да я кара повече от едно състезание аз мисля че нещата са така:
- купе, търси се здраво купе дето да не е бито 12345 пъти и да има що годе добра геометрия
- след това се маха всичко и задължително ролкейдж
- може да се мине на стъклопластови врати, капаци..
- хубава седалка и волан, особено без седалка не става, а хубавите седалки не са евтини
- окачване регулируемо височина/твърдост, камбър/кастър... да се настрои както ти харесва на теб
- спирачки задължително нещо марково, със спирачките никакви компромиси. Все пак ще се карат на предела и трябва да издържат повече от три четири обиколки без да са аут
- мотор задължително пълен ребилд - лагери, сегменти, да се види блока в какво състояние е, главата да се обслужи както си му е реда.. мунинг после след като имаш напълно реновиран мотор
- шпер задължително, ребилднат и той


Абе защо не отвориш темата на Сашо ДривингГод и Виктор Гъззар-а с М3-ката и не видиш както правиха те.
Всъщност къде го този първия да каже експертно мнение..
Изображение

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook