строук и валове + dyno
Модератор: bum_bum
50 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- ACCELERATOR
- младши ентусиаст
- Мнения: 761
- Регистриран на: 30.01.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
Re: дилема - строук, или само валове
При мен вече дилемата приключи. За съжаление няма да мога да покажа дино след интервенцията с валовете, понеже реших да го строукна. Двигателят вече е разглобен при Явор, надявам се тази седмица вече и да го съберем. Ето и малко снимки.
Защо ли ми напомня на операция на сърце?
3 вала, от 3 различни БМВ-та, best of, така да се каже
Меглиото влезе в употреба
Маслената помпа е в супер състояние. Почистена, сменихме ѝ пружината на клапана за всеки случай:
Главата, почистена и ревизирана:
Буталцата, вече монтирани с новия вал и новички сегменти:
Естествено нов хонинг на блока и полиране на вала, който си беше в допуските.
Освен стандартните неща при ревизия, сменяме и маслените пръскалки, защото пружинките им бяха омекнали, както и ангренажни вериги и зъбни колела, банани и т.н. с ОЕМ, и възвратен клапан на главата. Сетъпа е м52б28 вал, 135мм биели, моите бутала (в доста добро състояние м/у другото), и въпросните разпределителни валове - всмукателен от м54б28 и за изпускателен - всмукателния от м50 без ванос. Степента на сгъстяване по сметки ще е около 11:1, за разлика от стандартната за м52б28 10,2:1. Пропуснах да кажа, че при поставянето на валовете ревизирахме и ваноса.
Защо ли ми напомня на операция на сърце?
Явор написа:На толко читав матор не бях попадал скоро
3 вала, от 3 различни БМВ-та, best of, така да се каже
Меглиото влезе в употреба
Маслената помпа е в супер състояние. Почистена, сменихме ѝ пружината на клапана за всеки случай:
Главата, почистена и ревизирана:
Буталцата, вече монтирани с новия вал и новички сегменти:
Естествено нов хонинг на блока и полиране на вала, който си беше в допуските.
Освен стандартните неща при ревизия, сменяме и маслените пръскалки, защото пружинките им бяха омекнали, както и ангренажни вериги и зъбни колела, банани и т.н. с ОЕМ, и възвратен клапан на главата. Сетъпа е м52б28 вал, 135мм биели, моите бутала (в доста добро състояние м/у другото), и въпросните разпределителни валове - всмукателен от м54б28 и за изпускателен - всмукателния от м50 без ванос. Степента на сгъстяване по сметки ще е около 11:1, за разлика от стандартната за м52б28 10,2:1. Пропуснах да кажа, че при поставянето на валовете ревизирахме и ваноса.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: дилема - строук, или само валове
Ааааа ето на кой бил тоя мотор. Евалата!
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- vankatagsi
- младши ентусиаст
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: дилема - строук, или само валове
Интересно за всички би било, да покажеш дино графика или поне да споделиш впечатления.
- STOPSKI
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 117
- Регистриран на: 7.06.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Нещо между 320-ка и М3
- Мечтае да кара: S62B50
Re: дилема - строук, или само валове
Колеги има ли значение тунелите да ли са от м50 или м52 съответно и валовете от м50 в тунел на м52 или обратно
- ACCELERATOR
- младши ентусиаст
- Мнения: 761
- Регистриран на: 30.01.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
Re: дилема - строук, или само валове
Дойде и видовден.. След доста време и перипетии, включително и второ отваряне на двигателя
201/196к.с. съответно на бензин/газ на колелата.
201/196к.с. съответно на бензин/газ на колелата.
- ACCELERATOR
- младши ентусиаст
- Мнения: 761
- Регистриран на: 30.01.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
Re: строук и валове + dyno
Ремап.
- vankatagsi
- младши ентусиаст
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: строук и валове + dyno
Ако само строук до 2.8 , валове и ремап е правено по колата, разултата е мн добър. Защо отваряхте мотора втори път?
- ACCELERATOR
- младши ентусиаст
- Мнения: 761
- Регистриран на: 30.01.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
Re: строук и валове + dyno
Aми това е да, + китайски изпускателни колектори. Генерацията даже си е оригиналната, с всичките гърнета.
Отваряхме го пак, защото първият път нещо не се получи. Аксиалния лагер стана на стружки, харчеше много масло, маслената помпа нещо се развали и светна лампата. За лагера и помпата обяснение се намери, но не и за харча на масло
Сега е ОК колата, смених пак лагери и сегменти + повдигачи. Просто беше разправия голяма и нерви..
Отваряхме го пак, защото първият път нещо не се получи. Аксиалния лагер стана на стружки, харчеше много масло, маслената помпа нещо се развали и светна лампата. За лагера и помпата обяснение се намери, но не и за харча на масло
Сега е ОК колата, смених пак лагери и сегменти + повдигачи. Просто беше разправия голяма и нерви..
- BABHOMED
- ентусиаст
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: строук и валове + dyno
Това е странно дето се е случило..Резултата е повече от добър според мен в комбинация с едни ITB-а ще стане страшно ..
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
- BorisMitev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 178
- Регистриран на: 27.01.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Внимателно
- Мечтае да кара: Нещо страшно
Re: строук и валове + dyno
Супер резултат постигнат спрямо стоково 2.8 мисля , че няма какво повече да желаеш от непринудително пълнене
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: строук и валове + dyno
Абе има кво ама не си струва парите. 60 коня отгоре над заводските си е отлично.
- BorisMitev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 178
- Регистриран на: 27.01.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Внимателно
- Мечтае да кара: Нещо страшно
Re: строук и валове + dyno
А теб bum_bum да те попитам и без това сме в този ред на мисли.
Като направих моя строук 2.0 към 2.5 направих грубата грешката , че не портнах главата, защото смятах , че бързо след строука ще мина отвъд вакуума. Но ей го на .. половин година си я карам атмосферка та въпроса е следния : М50 ванос , 20скова глава без порт и полиране , ще могат ли портовете да хранят с вал от м54б30 и реално ефект от колектор от 2.5 без порт е безмислен нали ? Се пак .. ти си царя на атмосферния тунинг смятам, че можеш да ми дадеш напълно адекватен отговор
Като направих моя строук 2.0 към 2.5 направих грубата грешката , че не портнах главата, защото смятах , че бързо след строука ще мина отвъд вакуума. Но ей го на .. половин година си я карам атмосферка та въпроса е следния : М50 ванос , 20скова глава без порт и полиране , ще могат ли портовете да хранят с вал от м54б30 и реално ефект от колектор от 2.5 без порт е безмислен нали ? Се пак .. ти си царя на атмосферния тунинг смятам, че можеш да ми дадеш напълно адекватен отговор
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: строук и валове + dyno
Чак цар далеч не съм, но благодаря Ефект от колектора със сигурност ще има и на стокова глава, също и от валовете. Аз си карах 20-ката с М3 валове известно време. Но задължително трябва да се ремапне с тях иначе почти нищо не се усеща.
- ACCELERATOR
- младши ентусиаст
- Мнения: 761
- Регистриран на: 30.01.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
Re: строук и валове + dyno
Между другото да вметна, след съвсем лека корекция на ъглите на валовете по посока на сток положението им, колата вече е 207к.с. на колелата при 5800 оборота, и +20нм, като графиката вече няма тия върхове и спадове около 5000 оборота. За съжаление от кеф и бързане забравих да си взема разпечатката.. :-\ Направо не е за вярване колко много влияе 1мм отместване на вала, и дори не съм сигурен, че това е оптималното им положение, понеже няма как да си играя да ги въртя, докато съм на диното.
Т.к. съм със сток генерация, мисля че с една хубава афтърмаркет генерацийка спокойно ще прехвърли 210, но за момента не мисля да се занимавам...
Мога да споделя вече и среден разход за около 20 000км, и той е 12,6/100, общо газ + бензин (записвам си зарежданията в една програмка).
Преди беше точно 12,1/100 с моето каране, така че съм доволен ;-)
Т.к. съм със сток генерация, мисля че с една хубава афтърмаркет генерацийка спокойно ще прехвърли 210, но за момента не мисля да се занимавам...
Мога да споделя вече и среден разход за около 20 000км, и той е 12,6/100, общо газ + бензин (записвам си зарежданията в една програмка).
Преди беше точно 12,1/100 с моето каране, така че съм доволен ;-)
50 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани