Възможностите на м52б28
Модератор: bum_bum
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Възможностите на м52б28
Добър ден колеги, отварям тази тема за да може да ме посъветвате какви са вариантите за модификация по този двигател м52 б28.
Мисля да копувам такъв за мойта е30-ка.
Гледам из нета постоянно строукери правели, маховици олекотяване и какво ли още не.
Вапроса ми е има ли вазможност този двигател да се направи строукър и ако да с какви части точно от кои коли, модели?
Скоростна кутия и диференциял от е36 318ис добър избор ли би бил?
Може ли да си оставя сегашната кутия от м10 б18?
Турбина НЕ! :Д
Мисля да копувам такъв за мойта е30-ка.
Гледам из нета постоянно строукери правели, маховици олекотяване и какво ли още не.
Вапроса ми е има ли вазможност този двигател да се направи строукър и ако да с какви части точно от кои коли, модели?
Скоростна кутия и диференциял от е36 318ис добър избор ли би бил?
Може ли да си оставя сегашната кутия от м10 б18?
Турбина НЕ! :Д
- ///Явор
- Летящия холандец
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Възможностите на м52б28
вземи си s50 и не се занимавай с глупости
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Възможностите на м52б28
Свържи се с memberlist.php?mode=viewprofile&u=996 . Има една от най-силните атмосферни 2,8-ци в Европа .
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- amd
- клавиатурен мунингист
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: Възможностите на м52б28
Ако не послушаш Явор, който е прав за S50-то, bum_bum със сигурност ще те откаже от каквито и да е атмосферни модификации, като почне да ти говори в хиляди валутни единици Хич не е благодарна тази работа с модификациите.
Друг много силен вариант за двигател, освен S50/S52 са V8-ците (М60, М62), които се намират уж на по-ниска цена, обаче монтажа не е работа за всеки
Друг много силен вариант за двигател, освен S50/S52 са V8-ците (М60, М62), които се намират уж на по-ниска цена, обаче монтажа не е работа за всеки
BMW only!
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Възможностите на м52б28
ivakisa1 написа:...
Вал от М54Б30, бутала и биели от същото. Степента става 10,2. Ще имат буталата малко недоход, но не се коркай. Мислиш за някакви валове (поне всмукателен) - S52, М54, Др. Шрик или регринд. Следват М50Б25 всмукател, някакъв интейк - или мунинг на филтърната кутия, или прилично изолиран от топлото конус с адекватни размери. Следват някакви готини изпускатели, макар че можеш и с твоите. Обслужването на мотора, равностойно на съживяване, е задължително! Накрая читава настройка и си готов. В 4000 лв влизаш.
- БаЯн
- ентусиаст
- Мнения: 1001
- Регистриран на: 24.08.2005
- Местоположение: Sofia - Mladost
- Кара: Е30 340!!!
- Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3
Re: Възможностите на м52б28
err0r написа:ivakisa1 написа:...
Вал от М54Б30, бутала и биели от същото. Степента става 10,2. Ще имат буталата малко недоход, но не се коркай. Мислиш за някакви валове (поне всмукателен) - S52, М54, Др. Шрик или регринд. Следват М50Б25 всмукател, някакъв интейк - или мунинг на филтърната кутия, или прилично изолиран от топлото конус с адекватни размери. Следват някакви готини изпускатели, макар че можеш и с твоите. Обслужването на мотора, равностойно на съживяване, е задължително! Накрая читава настройка и си готов. В 4000 лв влизаш.
Бих добавил и някой лек маховик и по добре чугунов блок от M50B25
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Възможностите на м52б28
И всичко това за има няма 30-40кс
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Възможностите на м52б28
slavianko написа:И всичко това за има няма 30-40кс
Така е, неблагодарна работа е, ама на човек му е кеф като ги постигне и тях, нали? Това е като с психичните отклонения - малко са, ама си ги обичам всичките
По темата - има мегдан, ама не е евтино Има един разумен праг, след който нещата стават страшни от финансова гледна точка
Иначе разумния праг горе-долу е: CAI, смукателен от М50Б25, сносни изпускателни колектори и поотпушена генерация, OBD конверсия, ремап и къс диф и разликата ооосезаема Е вярно, и до там не стигнахме с Е36-цата , но развитие да има
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
- Мнения: 479
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Възможностите на м52б28
1 Пълно обслужване- свещи, филтри, датчици ,сонди.
2 Ел перка вместо виско
3 диф 3,45
4 всмукателен вал от м54б30
5 за изпускателен вал ползваш от м50б25 без ванус всмукателния
6 колектор от м50б25
7 чип
8 маховик от м20
Като изключим точка 1 ,другото идва около 1500лв макс което според мен е оправдана инвестиция спрямо резултата .И аз съм се захванал да тунинговам б28 ама за сега съм изпълнил само 1,2,3,5. Особенно точка 1 при мен се оказа доста скъпо удоволствие затова и не я вклучвам в крайната сметка . Там какъвто ти е късмета
2 Ел перка вместо виско
3 диф 3,45
4 всмукателен вал от м54б30
5 за изпускателен вал ползваш от м50б25 без ванус всмукателния
6 колектор от м50б25
7 чип
8 маховик от м20
Като изключим точка 1 ,другото идва около 1500лв макс което според мен е оправдана инвестиция спрямо резултата .И аз съм се захванал да тунинговам б28 ама за сега съм изпълнил само 1,2,3,5. Особенно точка 1 при мен се оказа доста скъпо удоволствие затова и не я вклучвам в крайната сметка . Там какъвто ти е късмета
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Възможностите на м52б28
m.dimitrov1992 написа:Ел перка вместо виско
Ко НЕ
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- amd
- клавиатурен мунингист
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: Възможностите на м52б28
ogata написа:m.dimitrov1992 написа:Ел перка вместо виско
Ко НЕ
Що
BMW only!
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Възможностите на м52б28
amd написа:ogata написа:m.dimitrov1992 написа:Ел перка вместо виско
Ко НЕ
Що
Първо виското е много по-рентабилно от ел.перката като надеждност.
Второ осигурява възможно най-оптимално охлаждане. http://en.wikipedia.org/wiki/Thermodynamics
Трето ползването на виско спрямо ел.перка намаля разхода - малко, но го намаля, тъй като алтернатора натоварва двигателя според консумацията, а ел.перката е консуматор.
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- amd
- клавиатурен мунингист
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: Възможностите на м52б28
Рентабилно като надеждност - тук нямам на идея какво имаш в предвид, рентабилно може да бъде като цена, като надеждност може да бъде - надеждно. Но като цена виското е доста по-скъпо от ел. перка.
За оптималното охлаждане си прав по принцип - за да излезе колата от завода с него, значи е сметнато така да се охлажда. Обаче компакта ми (316i M43B19) е с ел. перка и гледам си се справя отлично, а си е така оригинално. О, изненада, и Е46-ците 4 цилиндровите са с ел. перка. Е, аджеба, какъв е проблема на по-старите Е36-ци със същия мотор (М43, пък и М40) и със същият радиатор, да имат ел. перка вместо виско съединител? Няма никакъв проблем, ел. перката може да охлажда също толкова добре. Има едно усложняващо ситуацията условия обаче - трябва системата да е премислена добре! Тоест перката да имат достатъчно дебит и датчика да я включва и изключва при подходяща температура на охладителната течност, за да работи мотора в оптимална температура. Което аз лично не знам как бих могъл да сметна. На М40-ката и сложихме ел. перка без да смятам, на око. Но в случая разчитам донякъде на късмет - айде датчика го съобразих като градуси с термостата, но перката какъв дебит има Достатъчна е за двулитров мотор от друга марка, но и с друг радиатор и т.н.
Та не е лошо да си се ползва оригинална ел. перка от BMW, с всичките и степени и двустепенния датчик. Но това за 4 цилиндровите, за шестака не знам дали ще е достатъчна - могат да се вържат за всеки случай 2 перки - една пред и една зад радиатора - едната да включва на 91-92 градуса, а другата на 99 примерно. Варианти много. И уред за измерване на точната температура на охладителната течност може да си върже човек ако иска.
А за разхода на гориво си мисля, че си в жестока грешка - усещал ли си какво се случва лятото в горещото време, като зацепи виското? При мен усещането и при 320i и при 525tds (с чисто ново, оригинално виско) все едно съм закачил ремарке. Чувствителна загуба на мощност, съизмерима с пускането на климатик. А като го пуснеш и него А ел. перката не можеш да я усетиш така силно - защо? Защото ако приемем, че ел. мотора и е 30А, което е един доста силен ел. мотор, по 12 волта, това са 360 вата консумация или 0.36kw отнета мощност. Дори да сложиш загуби по КПД и т.н. пак си на 0.5kw, което няма и 1к.с. И според мен времето, през което натоварва мотора и генератора е по-малко - включва, охлажда за някоя и друга минута и после млъква. А виското като зацепи от температурата, не пуска скоро.
Единственото, което ме тревожи, е възмжността на ел. перка да охлажда дизелите, защото там виското и перката са доста големи и мощни и като зацепят въртят страшно силно, направо издухват мотора с все радиатора. Но пък съществуват и бая мощни ел. перки. Тук идва въпроса дали ще смогне алтернатора и акумулатора, но пък те дизелите имат големи такива.
За оптималното охлаждане си прав по принцип - за да излезе колата от завода с него, значи е сметнато така да се охлажда. Обаче компакта ми (316i M43B19) е с ел. перка и гледам си се справя отлично, а си е така оригинално. О, изненада, и Е46-ците 4 цилиндровите са с ел. перка. Е, аджеба, какъв е проблема на по-старите Е36-ци със същия мотор (М43, пък и М40) и със същият радиатор, да имат ел. перка вместо виско съединител? Няма никакъв проблем, ел. перката може да охлажда също толкова добре. Има едно усложняващо ситуацията условия обаче - трябва системата да е премислена добре! Тоест перката да имат достатъчно дебит и датчика да я включва и изключва при подходяща температура на охладителната течност, за да работи мотора в оптимална температура. Което аз лично не знам как бих могъл да сметна. На М40-ката и сложихме ел. перка без да смятам, на око. Но в случая разчитам донякъде на късмет - айде датчика го съобразих като градуси с термостата, но перката какъв дебит има Достатъчна е за двулитров мотор от друга марка, но и с друг радиатор и т.н.
Та не е лошо да си се ползва оригинална ел. перка от BMW, с всичките и степени и двустепенния датчик. Но това за 4 цилиндровите, за шестака не знам дали ще е достатъчна - могат да се вържат за всеки случай 2 перки - една пред и една зад радиатора - едната да включва на 91-92 градуса, а другата на 99 примерно. Варианти много. И уред за измерване на точната температура на охладителната течност може да си върже човек ако иска.
А за разхода на гориво си мисля, че си в жестока грешка - усещал ли си какво се случва лятото в горещото време, като зацепи виското? При мен усещането и при 320i и при 525tds (с чисто ново, оригинално виско) все едно съм закачил ремарке. Чувствителна загуба на мощност, съизмерима с пускането на климатик. А като го пуснеш и него А ел. перката не можеш да я усетиш така силно - защо? Защото ако приемем, че ел. мотора и е 30А, което е един доста силен ел. мотор, по 12 волта, това са 360 вата консумация или 0.36kw отнета мощност. Дори да сложиш загуби по КПД и т.н. пак си на 0.5kw, което няма и 1к.с. И според мен времето, през което натоварва мотора и генератора е по-малко - включва, охлажда за някоя и друга минута и после млъква. А виското като зацепи от температурата, не пуска скоро.
Единственото, което ме тревожи, е възмжността на ел. перка да охлажда дизелите, защото там виското и перката са доста големи и мощни и като зацепят въртят страшно силно, направо издухват мотора с все радиатора. Но пък съществуват и бая мощни ел. перки. Тук идва въпроса дали ще смогне алтернатора и акумулатора, но пък те дизелите имат големи такива.
BMW only!
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Възможностите на м52б28
ogata написа:amd написа:ogata написа:m.dimitrov1992 написа:Ел перка вместо виско
Ко НЕ
Що
Първо виското е много по-рентабилно от ел.перката като надеждност.
Второ осигурява възможно най-оптимално охлаждане. http://en.wikipedia.org/wiki/Thermodynamics
Трето ползването на виско спрямо ел.перка намаля разхода - малко, но го намаля, тъй като алтернатора натоварва двигателя според консумацията, а ел.перката е консуматор.
Айде бе... Дори перката на климатика си е напълно достатъчна за изправна охладителна система... Такива като почнете да ги пишете...
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Възможностите на м52б28
amd написа: При мен усещането и при 320i и при 525tds (с чисто ново, оригинално виско) все едно съм закачил ремарке. .
Чисто ново и оригинално виско е онова от Дару, дето струва 400лв. Това, дето като е малко по-топло и вие като вертолет или като зацепи и трябва да изгасиш колата за да истине та да отдели далеч не е оригиналното
И виското и перката са важни при ниски скорости и ще вършат добра работа. Мисля, че нямат отношение към темата за възможностите на двигателя като цяло.
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани