Възможностите на м52б28

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 25.12.2009
Пол: Мъж

Възможностите на м52б28

Мнение от ivakisa1 » 27 Авг 2013, 13:10

Добър ден колеги, отварям тази тема за да може да ме посъветвате какви са вариантите за модификация по този двигател м52 б28.

Мисля да копувам такъв за мойта е30-ка.

Гледам из нета постоянно строукери правели, маховици олекотяване и какво ли още не.

Вапроса ми е има ли вазможност този двигател да се направи строукър и ако да с какви части точно от кои коли, модели?

Скоростна кутия и диференциял от е36 318ис добър избор ли би бил?

Може ли да си оставя сегашната кутия от м10 б18?

Турбина НЕ! :Д

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: Възможностите на м52б28

Мнение от ///Явор » 27 Авг 2013, 14:50

вземи си s50 и не се занимавай с глупости
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Възможностите на м52б28

Мнение от Kroki » 27 Авг 2013, 16:50

Свържи се с memberlist.php?mode=viewprofile&u=996 . Има една от най-силните атмосферни 2,8-ци в Европа .
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: Възможностите на м52б28

Мнение от amd » 28 Авг 2013, 13:03

Ако не послушаш Явор, който е прав за S50-то, bum_bum със сигурност ще те откаже от каквито и да е атмосферни модификации, като почне да ти говори в хиляди валутни единици :mhihi: Хич не е благодарна тази работа с модификациите.
Друг много силен вариант за двигател, освен S50/S52 са V8-ците (М60, М62), които се намират уж на по-ниска цена, обаче монтажа не е работа за всеки ;)
BMW only!

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Възможностите на м52б28

Мнение от err0r » 28 Авг 2013, 13:33

ivakisa1 написа:...

Вал от М54Б30, бутала и биели от същото. Степента става 10,2. Ще имат буталата малко недоход, но не се коркай. Мислиш за някакви валове (поне всмукателен) - S52, М54, Др. Шрик или регринд. Следват М50Б25 всмукател, някакъв интейк - или мунинг на филтърната кутия, или прилично изолиран от топлото конус с адекватни размери. Следват някакви готини изпускатели, макар че можеш и с твоите. Обслужването на мотора, равностойно на съживяване, е задължително! Накрая читава настройка и си готов. В 4000 лв влизаш. :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1001
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Sofia - Mladost
Кара: Е30 340!!!
Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3

Re: Възможностите на м52б28

Мнение от БаЯн » 13 Сеп 2013, 23:04

err0r написа:
ivakisa1 написа:...

Вал от М54Б30, бутала и биели от същото. Степента става 10,2. Ще имат буталата малко недоход, но не се коркай. Мислиш за някакви валове (поне всмукателен) - S52, М54, Др. Шрик или регринд. Следват М50Б25 всмукател, някакъв интейк - или мунинг на филтърната кутия, или прилично изолиран от топлото конус с адекватни размери. Следват някакви готини изпускатели, макар че можеш и с твоите. Обслужването на мотора, равностойно на съживяване, е задължително! Накрая читава настройка и си готов. В 4000 лв влизаш. :)

Бих добавил и някой лек маховик и по добре чугунов блок от M50B25 :mhihi: :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Възможностите на м52б28

Мнение от slavianko » 14 Сеп 2013, 16:48

И всичко това за има няма 30-40кс :mhihi:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Възможностите на м52б28

Мнение от Nickelback » 14 Сеп 2013, 17:04

slavianko написа:И всичко това за има няма 30-40кс :mhihi:


Така е, неблагодарна работа е, ама на човек му е кеф като ги постигне и тях, нали? ;) :) Това е като с психичните отклонения - малко са, ама си ги обичам всичките :mhihi:

По темата - има мегдан, ама не е евтино :roll: Има един разумен праг, след който нещата стават страшни от финансова гледна точка :dunno:
Иначе разумния праг горе-долу е: CAI, смукателен от М50Б25, сносни изпускателни колектори и поотпушена генерация, OBD конверсия, ремап и къс диф и разликата ооосезаема :mrgreen: Е вярно, и до там не стигнахме с Е36-цата :mhihi: , но развитие да има :ok:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 479
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Възможностите на м52б28

Мнение от m.dimitrov1992 » 28 Сеп 2013, 20:55

1 Пълно обслужване- свещи, филтри, датчици ,сонди.
2 Ел перка вместо виско
3 диф 3,45
4 всмукателен вал от м54б30
5 за изпускателен вал ползваш от м50б25 без ванус всмукателния
6 колектор от м50б25
7 чип
8 маховик от м20

Като изключим точка 1 ,другото идва около 1500лв макс което според мен е оправдана инвестиция спрямо резултата .И аз съм се захванал да тунинговам б28 ама за сега съм изпълнил само 1,2,3,5. Особенно точка 1 при мен се оказа доста скъпо удоволствие :shock: затова и не я вклучвам в крайната сметка . Там какъвто ти е късмета :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Възможностите на м52б28

Мнение от ogata » 28 Сеп 2013, 21:04

m.dimitrov1992 написа:Ел перка вместо виско

Ко :?: НЕ :!:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: Възможностите на м52б28

Мнение от amd » 28 Сеп 2013, 22:52

ogata написа:
m.dimitrov1992 написа:Ел перка вместо виско

Ко :?: НЕ :!:


Що ;)
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Възможностите на м52б28

Мнение от ogata » 28 Сеп 2013, 23:33

amd написа:
ogata написа:
m.dimitrov1992 написа:Ел перка вместо виско

Ко :?: НЕ :!:


Що ;)

Първо виското е много по-рентабилно от ел.перката като надеждност.
Второ осигурява възможно най-оптимално охлаждане. http://en.wikipedia.org/wiki/Thermodynamics
Трето ползването на виско спрямо ел.перка намаля разхода - малко, но го намаля, тъй като алтернатора натоварва двигателя според консумацията, а ел.перката е консуматор.
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: Възможностите на м52б28

Мнение от amd » 29 Сеп 2013, 9:16

Рентабилно като надеждност - тук нямам на идея какво имаш в предвид, рентабилно може да бъде като цена, като надеждност може да бъде - надеждно. Но като цена виското е доста по-скъпо от ел. перка.
За оптималното охлаждане си прав по принцип - за да излезе колата от завода с него, значи е сметнато така да се охлажда. Обаче компакта ми (316i M43B19) е с ел. перка и гледам си се справя отлично, а си е така оригинално. О, изненада, и Е46-ците 4 цилиндровите са с ел. перка. Е, аджеба, какъв е проблема на по-старите Е36-ци със същия мотор (М43, пък и М40) и със същият радиатор, да имат ел. перка вместо виско съединител? Няма никакъв проблем, ел. перката може да охлажда също толкова добре. Има едно усложняващо ситуацията условия обаче - трябва системата да е премислена добре! Тоест перката да имат достатъчно дебит и датчика да я включва и изключва при подходяща температура на охладителната течност, за да работи мотора в оптимална температура. Което аз лично не знам как бих могъл да сметна. На М40-ката и сложихме ел. перка без да смятам, на око. Но в случая разчитам донякъде на късмет - айде датчика го съобразих като градуси с термостата, но перката какъв дебит има :dunno: Достатъчна е за двулитров мотор от друга марка, но и с друг радиатор и т.н.
Та не е лошо да си се ползва оригинална ел. перка от BMW, с всичките и степени и двустепенния датчик. Но това за 4 цилиндровите, за шестака не знам дали ще е достатъчна - могат да се вържат за всеки случай 2 перки - една пред и една зад радиатора - едната да включва на 91-92 градуса, а другата на 99 примерно. Варианти много. И уред за измерване на точната температура на охладителната течност може да си върже човек ако иска.

А за разхода на гориво си мисля, че си в жестока грешка - усещал ли си какво се случва лятото в горещото време, като зацепи виското? При мен усещането и при 320i и при 525tds (с чисто ново, оригинално виско) все едно съм закачил ремарке. Чувствителна загуба на мощност, съизмерима с пускането на климатик. А като го пуснеш и него :wave: А ел. перката не можеш да я усетиш така силно - защо? Защото ако приемем, че ел. мотора и е 30А, което е един доста силен ел. мотор, по 12 волта, това са 360 вата консумация или 0.36kw отнета мощност. Дори да сложиш загуби по КПД и т.н. пак си на 0.5kw, което няма и 1к.с. И според мен времето, през което натоварва мотора и генератора е по-малко - включва, охлажда за някоя и друга минута и после млъква. А виското като зацепи от температурата, не пуска скоро.

Единственото, което ме тревожи, е възмжността на ел. перка да охлажда дизелите, защото там виското и перката са доста големи и мощни и като зацепят въртят страшно силно, направо издухват мотора с все радиатора. Но пък съществуват и бая мощни ел. перки. Тук идва въпроса дали ще смогне алтернатора и акумулатора, но пък те дизелите имат големи такива.
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Възможностите на м52б28

Мнение от Boyadjiev » 29 Сеп 2013, 10:14

ogata написа:
amd написа:
ogata написа:
m.dimitrov1992 написа:Ел перка вместо виско

Ко :?: НЕ :!:


Що ;)

Първо виското е много по-рентабилно от ел.перката като надеждност.
Второ осигурява възможно най-оптимално охлаждане. http://en.wikipedia.org/wiki/Thermodynamics
Трето ползването на виско спрямо ел.перка намаля разхода - малко, но го намаля, тъй като алтернатора натоварва двигателя според консумацията, а ел.перката е консуматор.

Айде бе... Дори перката на климатика си е напълно достатъчна за изправна охладителна система... Такива като почнете да ги пишете... :conf:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Възможностите на м52б28

Мнение от bum_bum » 29 Сеп 2013, 11:53

amd написа: При мен усещането и при 320i и при 525tds (с чисто ново, оригинално виско) все едно съм закачил ремарке. .


Чисто ново и оригинално виско е онова от Дару, дето струва 400лв. Това, дето като е малко по-топло и вие като вертолет или като зацепи и трябва да изгасиш колата за да истине та да отдели далеч не е оригиналното :)

И виското и перката са важни при ниски скорости и ще вършат добра работа. Мисля, че нямат отношение към темата за възможностите на двигателя като цяло.
Изображение

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook