BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвети

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от Jordana » 02 Сеп 2013, 15:54

Акумулатора е добре да го преместиш отзад дори и да не е горе турбото.Може и после - като я подкараш сам ще разбереш защо. :winky:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от amd » 02 Сеп 2013, 20:13

Прав си, поне на прима виста се сещам, че съм махнал известни килограми отзад (резервна гума, крик, ключ, задни седалки) и е добре акумулатора да компенсира малко баланса на тежестта. А пък и високата температура покрай колекторите и турбото, едва ли ще му се отрази положително.
Амааа имам един проклет мотор, покрай който 5 дни си троша нервите и не мога да го оправя и днес например едно болтче не преместих по колата :ranting: Имах и още един проклет мотор, от който щастливо се отървах неотдавна :banghead:
BMW only!

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от amd » 17 Сеп 2013, 15:42

Проекта драматично смени посоката си :mhihi: Реших да възстановя компакта в заводския си вид, а да продължа работата по един сив седан' '91 M40B16. Причината - има малко повече място за тръбички поради липсата на климатик, степента на сгъстяване е по-ниска на М40-ката, колекторите са железни (не, че не можех да сложа такива и на М43-ката, но все пак), а и знам, че карантиите държат на повече бууст от тези на М43. Картера е по-удобен за връщане на маслото, малко по-ниско седи. Освен това, пуснах компакта за продажба, защото ми станаха много 3 коли (имам и една друга бангия), а той има малко по-висока стойност от голия седан.
Жалко, че полиуретана и шпера са на компота, но и за седанчето ще вземем след време благинки по окачването. Монтажа на това турбо ме съсипа от обикаляне по стругари и заварчици, 3-4 концепции смених :banghead: В крайна сметка преправихме двойката, която излиза от колекторите и я заварихме за един късмъм фланец за конкретното турбо, тоест ще ползвам оригиналните колектори, защото само така позицията идва там, където има място - между носача и блока/скоростната кутия. Мислих за вариант на горно разположено турбо, но той не е удачен, защото блокирам достъпа до свещите, не е като при M42, при който свещите са между валовете отгоре.
Ще кача някоя снимчица след 1-2 дни, самото турбо е монтирано, но сега се трия с маслените пътища, които ще са медни тръбички и днес до края на деня приключвам с всички щуцери и преходници, които се наложи да се изработят. После ще трябва да се позиционират радиаторите и мисля да я запаля да видя дали маслото циркулира нормално, дали няма да се появи теч отнякъде.
В задънена улица съм с downpipe-а на турбото - на 10 човека с дизели на части звънях, все са си изхвърлили гърнетата и не пазят фланеца с тръбата след турбото :dunno: Явно ще трябва пак да се моря със стругарите :oops: И това да се реши и после остават въздушните пътища, които уж са лесни, ама дано не са така "лесни" като маслото, че ме изненада с трудности :)
Честно да си призная, ако установя, че с IS-ковите дюзи не върви добре,и увелича налягането и евентуално пробам и с още по-големи дюзи и пак не върви добре, може да се позамисля дали да не газифицирам :kuku: Защото дочух, че има успешни турбо газаджиики.
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от Jordana » 17 Сеп 2013, 20:38

За кво са ти стругари за тия фланци ? Поръчай ги някъде да ги нарежат с лазер .
Ако искаш да не ти е толко тегаво с даунпайпа земи си една мека връзка и я насади по тръбата някъде надолу след турбото.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от amd » 17 Сеп 2013, 21:19

Предложиха ми даунпайп на лично, да видим какво ще излезе от него :)

Имате ли идея дали мога да направя следната цигания - да ползвам кихалка (клапа) за газ, вместo blow-off ? Реално погледнато, blow-off-а си е клапан с пружина, дето изпуска свръх налягането от турбо пътищата, но е пресметнат за дадено налягане, някои са регулируеми. А газовата "кихалка" за колектори или за въздушен филтър, също е такъв клапан, но въпроса е колко въздух може да изпусне и на какво налягане се отварят един господ знае :dunno: Дразнещото е, че и най-евтината имитация на blow-off е 80-90+ лева, пък кихалки има по 10 кинта. Виждал съм да си изработват по форумите сами blow-off клапани, но не ми се влиза и в този филм, нямам необходимите умения. Уж не бил задължителен, но нещо не мога да се сетя, къде отива цялото това налягане, когато затвори дросела, а турбината все още надува. Пък и с М40-ката съм се наточил за 0.8-0.9 вече :mhihi:
BMW only!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от TukBaTa » 18 Сеп 2013, 8:28

amd написа:Имате ли идея дали мога да направя следната цигания - да ползвам кихалка (клапа) за газ, вместo blow-off ?


Аз не виждам как ще стане, blow-off-а се управлява не само от налягане, а и от вакум, в смисъл когато имаш висок вакум в колекторите (дросела е затворен) blow-off-а отваря веднага или ако е двубутален отваря при много ниско налягане 0,1бар примерно, а когато нямаш вакум даже имаш налягане се настройва кога да отвори с пружината като защита от свръх налягане.

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от amd » 18 Сеп 2013, 9:36

:dummy: Не подозирах за принципа му на работа, благодаря за разясненията :) Май ще трябва да налея още парици в blow-off-че, защото ми се вижда полезна джаджа - едно на ръка, че ще изпуска излишното налягане при затворен дросел, второ, че може да играя частична роля и на westgate, защото оригиналния на турбината за съжаление не остана място за него като завъртях студената част. И сега има вероятност да надува повечко от очакваното, докато не се хвана в ръце да измисля някакво ново захващане за него. Щом blow-off-а може да се настрои да изпуска излишното налягане над известна степен.
И за горивен регулатор се облизвам, но доколко може да компенсира по-малкия дебит на дюзите, не съм убеден.
Убедих се, че трудностите са в пъти повече от планираното, и че като планираш бюджет, трябва да го умножиш по 2 за да стигнеш до реалната цифра :)
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от Jordana » 18 Сеп 2013, 11:36

При тебе май ще е по 3 бюджета :mhihi:
Прескочи китайските боклуци и си вземи читав клапан да нямаш чуденки после .За гейта ....изобщо не си прави труда да пробваш без него.С постоянно затворен гейт ще имаш бързо качване на налягането до средни обороти и после рязко забиване заради липса на гориво .Идеални условия за детонации високи картерни газове и крипване на турбината.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от TukBaTa » 18 Сеп 2013, 16:41

да без гейт няма да стане, въпреки, че мотора е по-малък от предния тази турбина си остава малка турбина намери начин и сложи гейта!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от vicho » 18 Сеп 2013, 22:08

я, ти си почнал и да правиш, освен, че само трошиш...

viewtopic.php?f=62&t=26757

:idea: т'ва да го научиш на изуст! :idea:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от amd » 21 Сеп 2013, 23:04

Днес най-накрая запалих колата с монтирано турбо, за да тествам вече монтираните маслени пътища и засега е ОК работата, което ме обнадежди. В крайна сметка ползвахме медни тръбички за газова уредба за захранване с масло и маркуч от отходната тръба на турбото към щуцер, завит и залепен към картера. В понеделник ще отида да видя ония пияница заварчик дали е решил да работи :mhihi: да ми пецне даунпайпа и после ще редя радиаторите зад бронята и ще слагам турбо пътища (за които все още не съм си намерил евтини маркучи, а нямам намерение да давам пари за силикон (не съм фолк певица)). И за westgate-а намерих място, захванах го, макар че по-добре да не го снимам - скрап тунинг звучи като нещо възвишено, в сравнение с моя монтаж :)
Ако имам късмет, може до края на идната седмица да съм поприключил с хардуерните работи и като гледам накъде вървят нещата, после ще газифицирам :dunno: Не с цел икономия разбира се, а с цел по-лесна настройка.
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от Jordana » 22 Сеп 2013, 0:00

Е то от 3 силиконови колена и едно право парче какво ще спестиш незнам.
Купи си хубави Т-захват скоби за турбопътищата.И на газта няма много настройки които да и правиш.Развиваш кранчето на мах и толкова е настройката.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от amd » 22 Сеп 2013, 11:15

Останах малко учуден, но явно такава е ситуацията - за гумени парчета пак ми искат по 20-30 лева, колкото струват и сините маркучи по мунинг сайтовете :roll: Ще поровя в обявите за стари маркучи от TDS :mhihi:
Иначе и аз си мислех, че ще ми трябват здрави, качествени скоби, за да не изхвърчи някой маркуч.
Газта това и е бонуса, че по-спартански са нещата при нея и ще мина доста по-тънко. Разбира се, пхически съм подготвен на всеки 2 кръстовища и на всяко ново зареждане на газ да отварям капака и да въртя кранчетата :roll: Но пътя за качествена настройка на бензин е твърде скъп, а и не върви някак на 22 годишна М40-ка да и се подложи скъп (за мен) тунинг, би било редно и да се ребилдне, а тогава става дълга и широка. Макар, че според мен хич не е лоша алтернатива да се подготви добре, особено ако има човек B18, защото може да се гони доста прилична мощност, както показа ludiagsm преди време. Трансплантацията към шестак е ОК като идея, но и с купуването на друг мотор нищо не приключва, последващите монтажни и ремонтни дейности хич не са по-евтини. Иска ми се да видя колко може да се извади още от тоя мотор и тая кола, пък когато стане фал, ще го мислим :bchug:
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от Jordana » 22 Сеп 2013, 11:32

Не се занимавай със стари маркучи.Вземи си две прави алуминиеви тръби и две три колена силикон и си готов.Ако имаш някой познат с аргон става още по лесно.Вземаш U колена алуминий режеш и напасваш по нужните завои и после на аргона.Става по прилично от една торба гума скоби дето ще се свлече при първото настъпване на газта.Не купувай боклуци които да си играеш да напасваш - после пак ще дадеш пари да си купиш каквото трябва като се убедиш сам че не става с трици.Опитвам се само да ти спестя излишни разходи :winky:
Газта ...капака няма да отваряш ама разхода става 20/100 .Единствения плюс е че върви до края ама смеси забрави да настроиш .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от amd » 22 Сеп 2013, 18:28

И на мен ми беше мерак първоначално с тръби да го направя, точно защото тия стари маркучи са...стари. И натам отиват нещата. Хрумна ми поредната цигания като се замислих :mhihi: а именно да ползвам тръба/тръби от прахосмукачка, те са пак метални, здрави, леки, че и лъскави. Проблема е, че са тесни, макар, че съм виждам професионални прахосмукачки с широки тръби. Ако мерна някъде, веднага ще завлача една. Ако не, просто ще си поръчам алуминиеви, какво да правя. Иначе имам приятел, дето прави цветни заварки, ама като повечето майстори е малко капризен и философства бая. Утре ще се измисли нещо.
BMW only!

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook