Е46 318CI колектори

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 24.07.2013

Е46 318CI колектори

Мнение от vtonchev » 25 Юли 2013, 12:03

Иска ми се да заменя колекторите с такива от Е 36 318is,за изпускателния ми е ясно, че след малко преправяне ще пасне но не знам за всмукателния.Генерацията ми е оригиналната, ако може и идея каква по отпушена да сложа ?

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: Е46 318CI колектори

Мнение от amd » 25 Юли 2013, 21:16

С какъв двеигател е твоята Е46-ца ? Ако е с M43B19 нали знаеш, че има DISA клапа, която оказва влияние върху работата на двигателя в някаква степен и трябва да я вземеш предвид ако ще сменяш.
BMW only!

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 24.07.2013

Re: Е46 318CI колектори

Мнение от vtonchev » 26 Юли 2013, 7:56

Да с M43B19 е, значи остава смяната на изпускателния колектор и всичко след него

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: Е46 318CI колектори

Мнение от amd » 26 Юли 2013, 12:03

Мисля, че М44B19 се монтира само в Е36, той няма DISA клапа на колекторите, която пък ти имаш и компа я управлява в определен диапазон от оборотите на двигателя за оптималната му работа. Премахването на твоите, пластмасови колектори със съответната клапа и монтирането на такива от IS, ще има непредвидими резултати, незнайно положителни или отрицателно, но по-скоро отрицателни. В атмосферен режим са си изчислени добре и едва ли ще има полза от други.
Виж за изпускателните със сигурност ще има положителна разлика, защото IS-ковите са "плетени", за разлика от "правите" при М43. Също и ауспусите можеш да си поиграеш с тях - например ако все още имаш катализатор да го махнеш и/или да прокараш една идея по-широки тръби до края. Лошото е, че така променяш изпускането на изгорелите газове, почват да минават по различен начин и може да объркаш сондите. Кадърният вариант би трябвало да включва и софтуерна намеса в компа, за оптимизиране на горивната смес при новите обстоятелства. За целта обаче, ще трябват и някакви измервателни уреди като газ анализатор и дино стенд например, от човек, който разбира от настройка на ECU. Т.н. чип тунер. Което не е проблем, но струва пари :) В София гледам вече се появиха множество фирми, занимаващи се с тунинг.
BMW only!

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 24.07.2013

Re: Е46 318CI колектори

Мнение от vtonchev » 26 Юли 2013, 12:18

за преправянето на колектор от 318is ми е ясно.Какъв размер Ф тръби да сложа?На мястото на катализатора, гърне или права тръба ? Неми се иска да гърми и да се чува от километри :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Е46 318CI колектори

Мнение от M10 » 28 Юли 2013, 10:11

amd написа:Мисля, че М44B19 се монтира само в Е36, той няма DISA клапа на колекторите, която пък ти имаш и компа я управлява в определен диапазон от оборотите на двигателя за оптималната му работа.

Има бре, дори м42б18 в е36 има ;)
Изображение
Не се знае как ще пасне към портовете обаче и дали ще дойде ъпгрейд или обратното (всмукателя е смятан за определена глава все пак, не просто повече коне по-дебели тръби).
Изпускател слагай смело. После продължаваш на 60мм, на мястото на катализатора резонатор, ако искаш да е тиха на мястото на средното гърне още един и някакво отпушено крайно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 477
Регистриран на: 8.08.2012
Местоположение: Пловдив
Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
Мечтае да кара: e31
Детайли за колата: малко по-различна

Re: Е46 318CI колектори

Мнение от kichuka » 23 Яну 2014, 10:36

Един съвет от мен за правата тръба. Като сменях катализатора в един квартален магазин ми предложиха да сложат права тръба или някакво турско гърне за 20лв. Имаше и по-скъпи гърнета разбира се но... Сложихме въпросното гърне на мястото на катализатора и промяна в звука не успях да усетя. Дори и да има такава тя е минимална. Вече 2 години карам и не е изгнило гърнето и колата си е тиха. На един приятел 316-ката сложиха тръба и както карах и в ниски обороти натиснах газта се чу едно зверско ръмжене и чак се стреснах, а той взе да ми се смее. Каза, че се е получило откакто сменихме катализатора с тръба. Сам си прави изводите и майстора, който ми прави колата ми каза да сложа тръба, но аз съм доволен от избора си. Нямам намерение да ми се смеят хората и да ми гръмва главата докато карам.

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook