Дросели на м52

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1001
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Sofia - Mladost
Кара: Е30 340!!!
Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3

Дросели на м52

Мнение от БаЯн » 09 Юли 2013, 20:29

Така решил съм че искам да сложа дроселчета от е36 м3 на моето м52 заедно с еър бокса от м3-то , така искам да кажа че прочетох темата на Славианко където е слагал на м50-то но има малки разлики :mhihi: на м52 главата е друга също така и разположението на половината неща по мотора , някой занимавал ли се е със слагането на дросели на м52 и ако може някакви съвети :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: Дросели на м52

Мнение от In_Memoriam » 10 Юли 2013, 15:31

Проблема им е, че слизат прекалено ниско и подпираха някъде, в лапата ако не се лъжа. Или се подрязват или се повдигаше мотора... такъв спомен имам. Същият проблем го имаше с неръждаемите китайски колектори.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 6.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
Мечтае да кара: e30 monster

Re: Дросели на м52

Мнение от tZv3t0zAr » 10 Юли 2013, 15:46

тпс-а опира в соленоида на ваноса, а дроселите в конзолата на масления филтър
по чужбинско режат 15тина мм корпуса на масления филтър и така се ползва филтър елемент от м42
но с това не свършват проблемите - отворите за захващане нямат нищо общо както и отворите на дроселите спрямо отворите на главата
фланеца който трябва да се направи между дроселите и главата трябва да е под ъгъл и смукателните отвори трябва да преминават от правоъгълник в ромб или нещо от сорта ... тоест прекалено сложен фланец, който ако не е направен както трябва и отворите не са припаснати точно се губи смисъла от цялото упражнение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1001
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Sofia - Mladost
Кара: Е30 340!!!
Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3

Re: Дросели на м52

Мнение от БаЯн » 10 Юли 2013, 16:31

In_Memoriam написа:Проблема им е, че слизат прекалено ниско и подпираха някъде, в лапата ако не се лъжа. Или се подрязват или се повдигаше мотора... такъв спомен имам. Същият проблем го имаше с неръждаемите китайски колектори.

Тоя проблем с М3 изпускателни колектори съм го решил отдавна :winky:
За фланеца ми е ясно че трябва да е около 3см дебел и абсолютно гладък навсякъде , интересно ми е при този случай вече дали ще опират в конзолата на масления филтър която е бая по различна от на м50 , а тпс-са погледното реално не би трябвало да опира като се направи фланеца :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Дросели на м52

Мнение от bum_bum » 10 Юли 2013, 19:05

Без рязане на конзолата няма да стане. Другия ти проблем ще са дюзите. Положението, ъгъла им спрямо клапаните, дистанцията от тях съвсем не са случайни. Като цяло е осъществимо, но е трудничко и скъпо.

Най-вероятно няма да качиш мощност, ако това очакваш но ако двигателя ти е с едни по-агресивни валове, портнат, сгъстен и добре настроен респонса който ще ти дадат тия дросели далеч няма да е за подценяване.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: Дросели на м52

Мнение от In_Memoriam » 10 Юли 2013, 20:06

Чета дросели, а си мисля за колектори :drinking:

Главата портвал ли си я ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Дросели на м52

Мнение от nayden » 10 Юли 2013, 21:31

Не знам дали си заслужава играчката . Вчера си разглобих М-ката и тия ~100 коня на литър не са само от дроселите . Двигателя е разглобен в детайли и се вижда къде не е като при другите двигатели . Като почнеш от валове , валвтрейна , дизайна на камерите и буталата , скуиша , смукатели , изпускатели . Навсякъде е пипал Гюнтер :)

това между дроселите и главата изолира температурно
Изображение

гърлата
Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 392
Регистриран на: 24.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 4,4 е39
Мечтае да кара: M5 E39

Re: Дросели на м52

Мнение от joreto007 » 10 Юли 2013, 22:02

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1001
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Sofia - Mladost
Кара: Е30 340!!!
Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3

Re: Дросели на м52

Мнение от БаЯн » 10 Юли 2013, 23:31

bum_bum написа:Без рязане на конзолата няма да стане. Другия ти проблем ще са дюзите. Положението, ъгъла им спрямо клапаните, дистанцията от тях съвсем не са случайни. Като цяло е осъществимо, но е трудничко и скъпо.

Най-вероятно няма да качиш мощност, ако това очакваш но ако двигателя ти е с едни по-агресивни валове, портнат, сгъстен и добре настроен респонса който ще ти дадат тия дросели далеч няма да е за подценяване.

Мотора ми е с нови бутала оригинални за 2.8ца,нови сегменти лагери вериги хидравлични повдигачи и каквото се сетите, чугунов блок от м50б25,главата е шлайфната леко и ревизирана с нови клапани водачи и гумички,валовете са от С50Б32 УС , разплетен колектор м3 , лек маховик от е30 м20 6кг и в момента съм с всмукателен колектор от м50б25 , но ми интересно какво ще стане с дроселите и съм го замислил да вляза във филма :mhihi:
In_Memoriam написа:Чета дросели, а си мисля за колектори :drinking:

Главата портвал ли си я ?

Усетих те че мислиш за изпускателните колектори :bchug: :mhihi:
nayden написа:Не знам дали си заслужава играчката . Вчера си разглобих М-ката и тия ~100 коня на литър не са само от дроселите . Двигателя е разглобен в детайли и се вижда къде не е като при другите двигатели . Като почнеш от валове , валвтрейна , дизайна на камерите и буталата , скуиша , смукатели , изпускатели . Навсякъде е пипал Гюнтер :)

това между дроселите и главата изолира температурно
Изображение

гърлата
Изображение

Изображение

Ясно ми е че навсякъде е пипал Гюнтер а той си знае работата ама нали повечето сме скрапери и се опитваме да направим нещо :mhihi:



А като цяло почнах да се замислям дали да не и сложа една Мега ? :roll:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: Дросели на м52

Мнение от In_Memoriam » 10 Юли 2013, 23:44

Не се занимавай с незначителни глупости, а слагай компресора :ok: За пробата е интересно да се види резултата, но щом мислиш да надуваш скоро тези неща са ти излишни според мен.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1001
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Sofia - Mladost
Кара: Е30 340!!!
Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3

Re: Дросели на м52

Мнение от БаЯн » 10 Юли 2013, 23:55

Еми може да се каже че дроселите може да се окажат излишни при компресора ама това е друга тема , въпроса е че съм си го навил на пръста да ги сложа а и другото почна да ми се върти че с Мега може би ще е бая по добре колата ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Дросели на м52

Мнение от nayden » 11 Юли 2013, 0:22

Ако е с дросели и искаш да е с alpha-N (по ТПС) алгоритъм , мегата е вариант . Иначе кво и е на орогиналната ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1001
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Sofia - Mladost
Кара: Е30 340!!!
Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3

Re: Дросели на м52

Мнение от БаЯн » 11 Юли 2013, 0:26

Еми принципно нищо за сега съм доволен от оригиналната ама не знам дали ще може да се разбере и с дроселите ? А и другото до сега четох по някакви други форуми и пише че е много по-лесно ставало с дросели от Е46 м3 С54 ама нещо не мога да рабера с какъв еар бокс е там ...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Дросели на м52

Мнение от bum_bum » 11 Юли 2013, 10:28

Със сигурност каквото и да правиш 100-те коня от литър на М-ката са трудно постижими поради много причини. Но не значи, че не можеш да си направиш съвсем прилична кола, която да е сигурна, бърза и да те кефи да си я караш.

Гледам, че пишеш S52B28 :) Аз бях сглобил същия мотор преди около 5 години и е доволно вървящ и приятен ама далеч няма нищо общо с S моделите. Там говорим за съвсем различни валове, клапани, пружини, вериги, портове, дросели и т.н. и т.н. USM3 валовете са просто "фаст стрийт".

Дроселите дори и да имат някакво участие в повишаването на мощноста то е незначително и ако това е целта от тая гледна точка не си струва. Със сигурност обаче при добре настроен и достатъчно мощен мотор ще променят много поведението на колата и би си струвало да ги имаш.

УС М3 валовете са много мек стрийт вариант за валове. Ако искаш да се доближаваш до литровата мощност на М-ката в атмосферен вариант трябва да мислиш много, много по-нагоре. Главата трябва да се портне (няма общо с шлайф, който се прави при свалянето), добре е да смениш пружините с двойни защото агресивните валове искат и обороти, може да сложиш по-леки клапани или 1мм овърсайз, по-голям дебитомер, дроселите или поне един по-голям, сгъстяване, евентуално по-леки бутала, биели, колянов вал..

Цената на горните неща ще е по-висока от на компресор, изпълнението е много по-трудно а мощността ще е по-ниска. Но поне по мое мнение кефа е по-голям.

Ама като гледам с тоя блок явно си взел вече решението.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1001
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Sofia - Mladost
Кара: Е30 340!!!
Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3

Re: Дросели на м52

Мнение от БаЯн » 11 Юли 2013, 10:35

Решението принципно е взето за компресор Ротрекс въпрос на някакво време е :mhihi: Добре а друго какво мислите за хубава Мега не някой боклук ?
Изображение

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook