Проект 325i М50 Turbo

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Проект 325i М50 Turbo

Мнение от BiTurbo » 25 Мар 2013, 18:22

Здравейте,

...и така от известно време се замисля един проект, но за момента е само на чертожната дъска, ако мога така да се изразя. Проучваме нещата и всякакъв вид помощ ще е от полза, за да може нещата да станат, ако не от първия път, то поне с минимални грешки :)

Та... идеята е да се сложи турбо на М50Б25 ванос. Колата е 94г. 325i E36 купе, съотеветно Бош Мотроник 3.3.1 (нищо нечувано или неправено до момента, затова и се надявам на споделен опит). Та целта на първи етап е около 300к.с. като се запазят стандартните части по мотора, пък на по-късен етап може да се доизкусури и с CP, cometics и т.н. но за момента говорим за запзване на стоков мотор.

Турбото:
Направил съм някои изчисления за тази мощност и с идеята да има малко запас турбото ще е Gerrett T04B(Е). Компресорната карта му се връзва добре за 2.5цата и има добър запас за по-нататъчен ъпдейт.
Preasurre Ratio = 36 при 6500об.и около 23 на 4-4500об. Тоест работния интервал ще е между 4000-6500об. Седим някъде така на картата:
Изображение

Електроника/захранване с гориво:
Е тука стигнахме до трудната част вече. Първоначалните идеи бяха за Мегаскуърт, но понеже ще си го правим сами мисля, че не е добра идея като за начало. Затова съм се спрял на piggy-back в лицето на SMT-6/SMT-8. Имаше вариант за АЕМ F/IC, но до колкото проучих СМТ-то се ползва с по-голям успех специално за БМВ. Настройка посредством Wideband ламбда. Тук като цяло се надявам на повечко мнения по въпроса.

За да изберем управлението ще трябва да измислим първо варианта на захранване с допълнителен бензин и тук като цяло вариантите са два:
-допълнителни дюзи с рейка – вариантът, който лично аз не предпочитам, понеще ще има много къстъм рязане и напасване, а идеята ми е да се придържаме възможно най-много към оригиналалната конструкция
-сменяме оригиналните инжектори с по-големи – тук ми се виждат нещата доста по- plug&play, като за захранването на 300к.с. ще са достатъчни по изчисления дюзи межди 380-440кубика. Тук идва може би проблемът с времената на празен ход, които пак по изчисления ще дойдат на около 1,7мс с 440-ките и 1,8мс с 380 (разлика няма особена). Лошото е, че сме много близо до trushhold-a и може би ще имаме проблеми с празния ход, мнения?

Основните ми въпропси са следните:
1. При положение, че позваме варианта с по-големи дюзи – мисля, че ще трябва смяна на горивната помпа с по-подходяща. Какви варианти имаме тук? Трябва ли друг регулатор на налягане или на 3.5бара е достатъчно? Как би се държал 2.5 с 440кубика инжектори на праен ход, ще има ли проблеми?
2. Този мотор до колкото ми е известо има нок сензори, при това положение ще има ли проблем с СМТ-то, какви евентуални проблеми могат да излязат в тази насока?
3. СМТ-то има вариант за управление на силови вериги (задействане на релета). Има ли смисъл да модваме ВАНОСА и да го управляваме с СМТ-то или да си го оставим на Мотроника?

За сега е това, обещавам ако проектът се превърне в реалност снимки и клипове :D

Благодаря предварително за помощта! Надявам се да се получи, ако не друго то поне информативна тема, която може да помогне и на други.
Последна промяна BiTurbo на 25 Мар 2013, 22:30, променена общо 1 път
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 30.01.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Re: Проект 325i М50 Turbo

Мнение от ACCELERATOR » 25 Мар 2013, 19:16

Ще следя темата с интерес, понеже съм със същия двигател. Ако може тук-там и цени да вмъкваш, ще е супер :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Проект 325i М50 Turbo

Мнение от slavianko » 23 Апр 2013, 19:34

Кое е чак толкова трудно при монтажа на вторият ред инжектори ??? Точно за 2ч работа е ако имаш малко техническа мисъл.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: Проект 325i М50 Turbo

Мнение от BULL3T » 24 Апр 2013, 9:47

slavianko написа:Кое е чак толкова трудно при монтажа на вторият ред инжектори ??? Точно за 2ч работа е ако имаш малко техническа мисъл.


Винаги съм се чудил къде е смисъла на тва... Купуваш едни по-големи дюзи и забравяш... Ако ви боли фара за разхода сте се заблудили... 750 цц дюзите ми даваха разход 9/100 на магистралата със 120... Дюзата си отваря толкова колкото е нужно...
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Проект 325i М50 Turbo

Мнение от slavianko » 25 Апр 2013, 7:01

BULL3T написа:
slavianko написа:Кое е чак толкова трудно при монтажа на вторият ред инжектори ??? Точно за 2ч работа е ако имаш малко техническа мисъл.


Винаги съм се чудил къде е смисъла на тва... Купуваш едни по-големи дюзи и забравяш... Ако ви боли фара за разхода сте се заблудили... 750 цц дюзите ми даваха разход 9/100 на магистралата със 120... Дюзата си отваря толкова колкото е нужно...
Мапера казва че с смт6 е по добре с два реда и аз слагам два реда :mhihi: :mhihi: Не питам защо понеже не съм в час :mhihi:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: Проект 325i М50 Turbo

Мнение от BiTurbo » 25 Апр 2013, 7:32

BULL3T написа:
slavianko написа:Кое е чак толкова трудно при монтажа на вторият ред инжектори ??? Точно за 2ч работа е ако имаш малко техническа мисъл.


Винаги съм се чудил къде е смисъла на тва... Купуваш едни по-големи дюзи и забравяш... Ако ви боли фара за разхода сте се заблудили... 750 цц дюзите ми даваха разход 9/100 на магистралата със 120... Дюзата си отваря толкова колкото е нужно...


A проблеми с празния ход имало ли е?

Иначе си прав, че си отваря колкото е нужно или в случая на мапване, колкото му кажеш, че е нужно :D
Логиката на мислене е, че през дадена дюза с определен отвор за единица време минава определено количество гориво. Така.... вдигайки времето респективно се вдига количеството гориво, което преминава. В този ред на мисли, за да запазиш определеното количество от по-малките дюзи с по-големите е необходимо да се бутне времето. Да ама по сметки излиза, че при 640цц дюзи празния ход ще се върже на около 1.7мс и при 1мс загуба от отварянето и затварянето, като цяло впръскването ще е доста нестабилно и некотролируемо.

Иначе с втория ред при СМТ6 си има добър вариант за управление (поне по това, което четох) и там може да се направи да си работи до около 3к оборота примерно с оригиналните си и при даване на повече натоварване да се пуска и втория ред. По този начин може би ще се получи малко по-икономична концепция.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: Проект 325i М50 Turbo

Мнение от BULL3T » 25 Апр 2013, 15:23

BiTurbo написа:
BULL3T написа:
slavianko написа:Кое е чак толкова трудно при монтажа на вторият ред инжектори ??? Точно за 2ч работа е ако имаш малко техническа мисъл.


Винаги съм се чудил къде е смисъла на тва... Купуваш едни по-големи дюзи и забравяш... Ако ви боли фара за разхода сте се заблудили... 750 цц дюзите ми даваха разход 9/100 на магистралата със 120... Дюзата си отваря толкова колкото е нужно...


A проблеми с празния ход имало ли е?

Иначе си прав, че си отваря колкото е нужно или в случая на мапване, колкото му кажеш, че е нужно :D
Логиката на мислене е, че през дадена дюза с определен отвор за единица време минава определено количество гориво. Така.... вдигайки времето респективно се вдига количеството гориво, което преминава. В този ред на мисли, за да запазиш определеното количество от по-малките дюзи с по-големите е необходимо да се бутне времето. Да ама по сметки излиза, че при 640цц дюзи празния ход ще се върже на около 1.7мс и при 1мс загуба от отварянето и затварянето, като цяло впръскването ще е доста нестабилно и некотролируемо.

Иначе с втория ред при СМТ6 си има добър вариант за управление (поне по това, което четох) и там може да се направи да си работи до около 3к оборота примерно с оригиналните си и при даване на повече натоварване да се пуска и втория ред. По този начин може би ще се получи малко по-икономична концепция.


Прав си напълно. Защото найстина проблем с празен ход имах... но той беше по-скоро,че под 1000 оборта не ставаше да стой... При мен проблема беше че нямах и нищо което да крепи празния ход... Мегата четеше по един вакум тпс и датчик вал... Но мегата си е аларма от 90 и некоя година а СМТ-то си е пък съвсем аларма... Една истинска електроника за неколко хиляди решава всички проблеми,било то с дюзи или квото и да било друго...

Аз повече на турбо кола евтина електроника няма да сложа... Ако тряя ще карам със заводския бош,но тия боклуци,по-дърти от колата няма да сложа... Ако е мега 3 може и да си помисля тва поне е мислено след 2000 година...
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Проект 325i М50 Turbo

Мнение от TukBaTa » 25 Апр 2013, 15:34

@BULL3T
Може ли един тъп въпрос: Ти по какво още искаш да чете?

С каква мега беше ?

мерси и сори за оф-а

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: Проект 325i М50 Turbo

Мнение от BULL3T » 25 Апр 2013, 16:12

TukBaTa написа:@BULL3T
Може ли един тъп въпрос: Ти по какво още искаш да чете?

С каква мега беше ?

мерси и сори за оф-а


Ще ти отговоря с още един тъп въпрос... Оригиналната електориника какво още има като датчици освен тия 3те?? И ти мислиш че се прави истинска прецизна настройка по 3 датчика... щото аз не съм сигурен...

п.п. мега 2
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Проект 325i М50 Turbo

Мнение от slavianko » 25 Апр 2013, 17:18

Със сигурност празният ход си е перфектен. С тия меги колкото и да мъчиш пак не можеш да докараш и на половината на празният ход който имам аз сега. Също ако ще се кара евридейка е 100 пъти по икономично. Както и да го мислиш ако караш колата в атрмосверни режими до 2500 оборота примерно разхода си е същия като при оригинален автомобил. Що се отнася до това коя година е ами то сега има и по нови смт-та. Не искам да си хваля моето но аз вече 4г грижи с това смт не съм имал. Ако колата е разредена колкото трябва и ако ще се надува до 1 бар налягания това пиджи е напълно достатъчно.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Проект 325i М50 Turbo

Мнение от TukBaTa » 25 Апр 2013, 17:33

BULL3T написа:Ще ти отговоря с още един тъп въпрос... Оригиналната електориника какво още има като датчици освен тия 3те?? И ти мислиш че се прави истинска прецизна настройка по 3 датчика... щото аз не съм сигурен...

п.п. мега 2


Мерси за отговора, колега :)

ама ти сериозно ли? не разбирам какво ме питаш... колко датчика още освен тия 3те ли или колко от тях не могат да се вържат и за мегата ?

по-първия не ми се коментира, за втория - ми не се сещам за такъв, може би само нок сензора е проблем, но с малко "фенси" доработки и той става, но пък и не мисля, че той ти е бил проблема за празния ход.

не ме разбирай погрешно, тъпата мега не може да се сравнява с нито едно от модерните управления та дори и не за няколко хиляди

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: Проект 325i М50 Turbo

Мнение от BULL3T » 26 Апр 2013, 1:23

TukBaTa написа:
BULL3T написа:Ще ти отговоря с още един тъп въпрос... Оригиналната електориника какво още има като датчици освен тия 3те?? И ти мислиш че се прави истинска прецизна настройка по 3 датчика... щото аз не съм сигурен...

п.п. мега 2


Мерси за отговора, колега :)

ама ти сериозно ли? не разбирам какво ме питаш... колко датчика още освен тия 3те ли или колко от тях не могат да се вържат и за мегата ?

по-първия не ми се коментира, за втория - ми не се сещам за такъв, може би само нок сензора е проблем, но с малко "фенси" доработки и той става, но пък и не мисля, че той ти е бил проблема за празния ход.

не ме разбирай погрешно, тъпата мега не може да се сравнява с нито едно от модерните управления та дори и не за няколко хиляди


Нищо против твоето мнение. Щом мегата ти харесва ок... Но проблемите на мегата не свършват само с това което избройх... Редовно има некфи смущения,ебават я радиа и секакви глупости,да не говорим че горят комутатори редовно и кво ли още не... мойта мега се трошеше непрекъснато... Верно че беше правена не беша некфа скъпа мега... ама се пак ебаси електрониката... един MoTec Link или AEM са си друга бира... Се пак аз не съм чул или видял за един скъп хубав проект направен с мега... Може би лудите шведи да нагласят нещо с мега,но със сигурност ще е поне мега 3... двойката си е на 15 години... пак казвам това е мое лично мнение...

П.п. темата се изкриви пак заради мен,съжалявам не беше това идеята...
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Проект 325i М50 Turbo

Мнение от TukBaTa » 26 Апр 2013, 7:07

BULL3T написа:П.п. темата се изкриви пак заради мен,съжалявам не беше това идеята...


:yes: ако Иво сметне за нужно нека почисти...

и аз уважавам твоето мнение... и идеята ми в първото ми мнение беше да разбера по какъв още датчик скъпите управления регулират празния ход...

и мегата не ми харесва, харесва ми DIY идеята... и за проекти в този стил мисля, че става :roll:

иначе стига толкова със спама, мерси за дискусията ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Проект 325i М50 Turbo

Мнение от nayden » 29 Апр 2013, 21:05

BiTurbo написа:Здравейте,

...и така от известно време ..........



За stage 1 - 300 коня , може си боднеш 400 кубика дюзи и да си ремапнеш оригиналната електроника и да си даваш газ ! Може да ти се наложи да смениш тубата на дебитомера с такава с по-голям диаметър , че имам съмнения че ще се тавани . Успех ! И тази мощност трябва да е на около 0.5 най-много 0.6 бара буст .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Проект 325i М50 Turbo

Мнение от b2 » 30 Апр 2013, 8:30

Колкото по-голям дебит на инжекторите - толкова по-къси импулси на празен ход и ниски натоварвания. Което е предизвикателство както за инжекторите, така и за управлението, така и за мапера. :)

С хубави инжектори и управление и 2000cc не би трябвало да са проблем (образно казано. Все пак това е крайност и има смисъл за много мощна кола на Е85)
http://www.youtube.com/watch?v=oK2LGTPw2ls
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook