Проект 325i М50 Turbo
Модератор: bum_bum
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- BiTurbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Проект 325i М50 Turbo
Здравейте,
...и така от известно време се замисля един проект, но за момента е само на чертожната дъска, ако мога така да се изразя. Проучваме нещата и всякакъв вид помощ ще е от полза, за да може нещата да станат, ако не от първия път, то поне с минимални грешки
Та... идеята е да се сложи турбо на М50Б25 ванос. Колата е 94г. 325i E36 купе, съотеветно Бош Мотроник 3.3.1 (нищо нечувано или неправено до момента, затова и се надявам на споделен опит). Та целта на първи етап е около 300к.с. като се запазят стандартните части по мотора, пък на по-късен етап може да се доизкусури и с CP, cometics и т.н. но за момента говорим за запзване на стоков мотор.
Турбото:
Направил съм някои изчисления за тази мощност и с идеята да има малко запас турбото ще е Gerrett T04B(Е). Компресорната карта му се връзва добре за 2.5цата и има добър запас за по-нататъчен ъпдейт.
Preasurre Ratio = 36 при 6500об.и около 23 на 4-4500об. Тоест работния интервал ще е между 4000-6500об. Седим някъде така на картата:
Електроника/захранване с гориво:
Е тука стигнахме до трудната част вече. Първоначалните идеи бяха за Мегаскуърт, но понеже ще си го правим сами мисля, че не е добра идея като за начало. Затова съм се спрял на piggy-back в лицето на SMT-6/SMT-8. Имаше вариант за АЕМ F/IC, но до колкото проучих СМТ-то се ползва с по-голям успех специално за БМВ. Настройка посредством Wideband ламбда. Тук като цяло се надявам на повечко мнения по въпроса.
За да изберем управлението ще трябва да измислим първо варианта на захранване с допълнителен бензин и тук като цяло вариантите са два:
-допълнителни дюзи с рейка – вариантът, който лично аз не предпочитам, понеще ще има много къстъм рязане и напасване, а идеята ми е да се придържаме възможно най-много към оригиналалната конструкция
-сменяме оригиналните инжектори с по-големи – тук ми се виждат нещата доста по- plug&play, като за захранването на 300к.с. ще са достатъчни по изчисления дюзи межди 380-440кубика. Тук идва може би проблемът с времената на празен ход, които пак по изчисления ще дойдат на около 1,7мс с 440-ките и 1,8мс с 380 (разлика няма особена). Лошото е, че сме много близо до trushhold-a и може би ще имаме проблеми с празния ход, мнения?
Основните ми въпропси са следните:
1. При положение, че позваме варианта с по-големи дюзи – мисля, че ще трябва смяна на горивната помпа с по-подходяща. Какви варианти имаме тук? Трябва ли друг регулатор на налягане или на 3.5бара е достатъчно? Как би се държал 2.5 с 440кубика инжектори на праен ход, ще има ли проблеми?
2. Този мотор до колкото ми е известо има нок сензори, при това положение ще има ли проблем с СМТ-то, какви евентуални проблеми могат да излязат в тази насока?
3. СМТ-то има вариант за управление на силови вериги (задействане на релета). Има ли смисъл да модваме ВАНОСА и да го управляваме с СМТ-то или да си го оставим на Мотроника?
За сега е това, обещавам ако проектът се превърне в реалност снимки и клипове
Благодаря предварително за помощта! Надявам се да се получи, ако не друго то поне информативна тема, която може да помогне и на други.
...и така от известно време се замисля един проект, но за момента е само на чертожната дъска, ако мога така да се изразя. Проучваме нещата и всякакъв вид помощ ще е от полза, за да може нещата да станат, ако не от първия път, то поне с минимални грешки
Та... идеята е да се сложи турбо на М50Б25 ванос. Колата е 94г. 325i E36 купе, съотеветно Бош Мотроник 3.3.1 (нищо нечувано или неправено до момента, затова и се надявам на споделен опит). Та целта на първи етап е около 300к.с. като се запазят стандартните части по мотора, пък на по-късен етап може да се доизкусури и с CP, cometics и т.н. но за момента говорим за запзване на стоков мотор.
Турбото:
Направил съм някои изчисления за тази мощност и с идеята да има малко запас турбото ще е Gerrett T04B(Е). Компресорната карта му се връзва добре за 2.5цата и има добър запас за по-нататъчен ъпдейт.
Preasurre Ratio = 36 при 6500об.и около 23 на 4-4500об. Тоест работния интервал ще е между 4000-6500об. Седим някъде така на картата:
Електроника/захранване с гориво:
Е тука стигнахме до трудната част вече. Първоначалните идеи бяха за Мегаскуърт, но понеже ще си го правим сами мисля, че не е добра идея като за начало. Затова съм се спрял на piggy-back в лицето на SMT-6/SMT-8. Имаше вариант за АЕМ F/IC, но до колкото проучих СМТ-то се ползва с по-голям успех специално за БМВ. Настройка посредством Wideband ламбда. Тук като цяло се надявам на повечко мнения по въпроса.
За да изберем управлението ще трябва да измислим първо варианта на захранване с допълнителен бензин и тук като цяло вариантите са два:
-допълнителни дюзи с рейка – вариантът, който лично аз не предпочитам, понеще ще има много къстъм рязане и напасване, а идеята ми е да се придържаме възможно най-много към оригиналалната конструкция
-сменяме оригиналните инжектори с по-големи – тук ми се виждат нещата доста по- plug&play, като за захранването на 300к.с. ще са достатъчни по изчисления дюзи межди 380-440кубика. Тук идва може би проблемът с времената на празен ход, които пак по изчисления ще дойдат на около 1,7мс с 440-ките и 1,8мс с 380 (разлика няма особена). Лошото е, че сме много близо до trushhold-a и може би ще имаме проблеми с празния ход, мнения?
Основните ми въпропси са следните:
1. При положение, че позваме варианта с по-големи дюзи – мисля, че ще трябва смяна на горивната помпа с по-подходяща. Какви варианти имаме тук? Трябва ли друг регулатор на налягане или на 3.5бара е достатъчно? Как би се държал 2.5 с 440кубика инжектори на праен ход, ще има ли проблеми?
2. Този мотор до колкото ми е известо има нок сензори, при това положение ще има ли проблем с СМТ-то, какви евентуални проблеми могат да излязат в тази насока?
3. СМТ-то има вариант за управление на силови вериги (задействане на релета). Има ли смисъл да модваме ВАНОСА и да го управляваме с СМТ-то или да си го оставим на Мотроника?
За сега е това, обещавам ако проектът се превърне в реалност снимки и клипове
Благодаря предварително за помощта! Надявам се да се получи, ако не друго то поне информативна тема, която може да помогне и на други.
Последна промяна BiTurbo на 25 Мар 2013, 22:30, променена общо 1 път
- ACCELERATOR
- младши ентусиаст
- Мнения: 761
- Регистриран на: 30.01.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
Re: Проект 325i М50 Turbo
Ще следя темата с интерес, понеже съм със същия двигател. Ако може тук-там и цени да вмъкваш, ще е супер
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Проект 325i М50 Turbo
Кое е чак толкова трудно при монтажа на вторият ред инжектори ??? Точно за 2ч работа е ако имаш малко техническа мисъл.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Проект 325i М50 Turbo
slavianko написа:Кое е чак толкова трудно при монтажа на вторият ред инжектори ??? Точно за 2ч работа е ако имаш малко техническа мисъл.
Винаги съм се чудил къде е смисъла на тва... Купуваш едни по-големи дюзи и забравяш... Ако ви боли фара за разхода сте се заблудили... 750 цц дюзите ми даваха разход 9/100 на магистралата със 120... Дюзата си отваря толкова колкото е нужно...
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Проект 325i М50 Turbo
Мапера казва че с смт6 е по добре с два реда и аз слагам два реда Не питам защо понеже не съм в часBULL3T написа:slavianko написа:Кое е чак толкова трудно при монтажа на вторият ред инжектори ??? Точно за 2ч работа е ако имаш малко техническа мисъл.
Винаги съм се чудил къде е смисъла на тва... Купуваш едни по-големи дюзи и забравяш... Ако ви боли фара за разхода сте се заблудили... 750 цц дюзите ми даваха разход 9/100 на магистралата със 120... Дюзата си отваря толкова колкото е нужно...
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- BiTurbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Проект 325i М50 Turbo
BULL3T написа:slavianko написа:Кое е чак толкова трудно при монтажа на вторият ред инжектори ??? Точно за 2ч работа е ако имаш малко техническа мисъл.
Винаги съм се чудил къде е смисъла на тва... Купуваш едни по-големи дюзи и забравяш... Ако ви боли фара за разхода сте се заблудили... 750 цц дюзите ми даваха разход 9/100 на магистралата със 120... Дюзата си отваря толкова колкото е нужно...
A проблеми с празния ход имало ли е?
Иначе си прав, че си отваря колкото е нужно или в случая на мапване, колкото му кажеш, че е нужно
Логиката на мислене е, че през дадена дюза с определен отвор за единица време минава определено количество гориво. Така.... вдигайки времето респективно се вдига количеството гориво, което преминава. В този ред на мисли, за да запазиш определеното количество от по-малките дюзи с по-големите е необходимо да се бутне времето. Да ама по сметки излиза, че при 640цц дюзи празния ход ще се върже на около 1.7мс и при 1мс загуба от отварянето и затварянето, като цяло впръскването ще е доста нестабилно и некотролируемо.
Иначе с втория ред при СМТ6 си има добър вариант за управление (поне по това, което четох) и там може да се направи да си работи до около 3к оборота примерно с оригиналните си и при даване на повече натоварване да се пуска и втория ред. По този начин може би ще се получи малко по-икономична концепция.
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Проект 325i М50 Turbo
BiTurbo написа:BULL3T написа:slavianko написа:Кое е чак толкова трудно при монтажа на вторият ред инжектори ??? Точно за 2ч работа е ако имаш малко техническа мисъл.
Винаги съм се чудил къде е смисъла на тва... Купуваш едни по-големи дюзи и забравяш... Ако ви боли фара за разхода сте се заблудили... 750 цц дюзите ми даваха разход 9/100 на магистралата със 120... Дюзата си отваря толкова колкото е нужно...
A проблеми с празния ход имало ли е?
Иначе си прав, че си отваря колкото е нужно или в случая на мапване, колкото му кажеш, че е нужно
Логиката на мислене е, че през дадена дюза с определен отвор за единица време минава определено количество гориво. Така.... вдигайки времето респективно се вдига количеството гориво, което преминава. В този ред на мисли, за да запазиш определеното количество от по-малките дюзи с по-големите е необходимо да се бутне времето. Да ама по сметки излиза, че при 640цц дюзи празния ход ще се върже на около 1.7мс и при 1мс загуба от отварянето и затварянето, като цяло впръскването ще е доста нестабилно и некотролируемо.
Иначе с втория ред при СМТ6 си има добър вариант за управление (поне по това, което четох) и там може да се направи да си работи до около 3к оборота примерно с оригиналните си и при даване на повече натоварване да се пуска и втория ред. По този начин може би ще се получи малко по-икономична концепция.
Прав си напълно. Защото найстина проблем с празен ход имах... но той беше по-скоро,че под 1000 оборта не ставаше да стой... При мен проблема беше че нямах и нищо което да крепи празния ход... Мегата четеше по един вакум тпс и датчик вал... Но мегата си е аларма от 90 и некоя година а СМТ-то си е пък съвсем аларма... Една истинска електроника за неколко хиляди решава всички проблеми,било то с дюзи или квото и да било друго...
Аз повече на турбо кола евтина електроника няма да сложа... Ако тряя ще карам със заводския бош,но тия боклуци,по-дърти от колата няма да сложа... Ако е мега 3 може и да си помисля тва поне е мислено след 2000 година...
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- TukBaTa
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: Проект 325i М50 Turbo
@BULL3T
Може ли един тъп въпрос: Ти по какво още искаш да чете?
С каква мега беше ?
мерси и сори за оф-а
Може ли един тъп въпрос: Ти по какво още искаш да чете?
С каква мега беше ?
мерси и сори за оф-а
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Проект 325i М50 Turbo
TukBaTa написа:@BULL3T
Може ли един тъп въпрос: Ти по какво още искаш да чете?
С каква мега беше ?
мерси и сори за оф-а
Ще ти отговоря с още един тъп въпрос... Оригиналната електориника какво още има като датчици освен тия 3те?? И ти мислиш че се прави истинска прецизна настройка по 3 датчика... щото аз не съм сигурен...
п.п. мега 2
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Проект 325i М50 Turbo
Със сигурност празният ход си е перфектен. С тия меги колкото и да мъчиш пак не можеш да докараш и на половината на празният ход който имам аз сега. Също ако ще се кара евридейка е 100 пъти по икономично. Както и да го мислиш ако караш колата в атрмосверни режими до 2500 оборота примерно разхода си е същия като при оригинален автомобил. Що се отнася до това коя година е ами то сега има и по нови смт-та. Не искам да си хваля моето но аз вече 4г грижи с това смт не съм имал. Ако колата е разредена колкото трябва и ако ще се надува до 1 бар налягания това пиджи е напълно достатъчно.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- TukBaTa
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: Проект 325i М50 Turbo
BULL3T написа:Ще ти отговоря с още един тъп въпрос... Оригиналната електориника какво още има като датчици освен тия 3те?? И ти мислиш че се прави истинска прецизна настройка по 3 датчика... щото аз не съм сигурен...
п.п. мега 2
Мерси за отговора, колега
ама ти сериозно ли? не разбирам какво ме питаш... колко датчика още освен тия 3те ли или колко от тях не могат да се вържат и за мегата ?
по-първия не ми се коментира, за втория - ми не се сещам за такъв, може би само нок сензора е проблем, но с малко "фенси" доработки и той става, но пък и не мисля, че той ти е бил проблема за празния ход.
не ме разбирай погрешно, тъпата мега не може да се сравнява с нито едно от модерните управления та дори и не за няколко хиляди
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Проект 325i М50 Turbo
TukBaTa написа:BULL3T написа:Ще ти отговоря с още един тъп въпрос... Оригиналната електориника какво още има като датчици освен тия 3те?? И ти мислиш че се прави истинска прецизна настройка по 3 датчика... щото аз не съм сигурен...
п.п. мега 2
Мерси за отговора, колега
ама ти сериозно ли? не разбирам какво ме питаш... колко датчика още освен тия 3те ли или колко от тях не могат да се вържат и за мегата ?
по-първия не ми се коментира, за втория - ми не се сещам за такъв, може би само нок сензора е проблем, но с малко "фенси" доработки и той става, но пък и не мисля, че той ти е бил проблема за празния ход.
не ме разбирай погрешно, тъпата мега не може да се сравнява с нито едно от модерните управления та дори и не за няколко хиляди
Нищо против твоето мнение. Щом мегата ти харесва ок... Но проблемите на мегата не свършват само с това което избройх... Редовно има некфи смущения,ебават я радиа и секакви глупости,да не говорим че горят комутатори редовно и кво ли още не... мойта мега се трошеше непрекъснато... Верно че беше правена не беша некфа скъпа мега... ама се пак ебаси електрониката... един MoTec Link или AEM са си друга бира... Се пак аз не съм чул или видял за един скъп хубав проект направен с мега... Може би лудите шведи да нагласят нещо с мега,но със сигурност ще е поне мега 3... двойката си е на 15 години... пак казвам това е мое лично мнение...
П.п. темата се изкриви пак заради мен,съжалявам не беше това идеята...
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- TukBaTa
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: Проект 325i М50 Turbo
BULL3T написа:П.п. темата се изкриви пак заради мен,съжалявам не беше това идеята...
ако Иво сметне за нужно нека почисти...
и аз уважавам твоето мнение... и идеята ми в първото ми мнение беше да разбера по какъв още датчик скъпите управления регулират празния ход...
и мегата не ми харесва, харесва ми DIY идеята... и за проекти в този стил мисля, че става
иначе стига толкова със спама, мерси за дискусията
- nayden
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
Re: Проект 325i М50 Turbo
BiTurbo написа:Здравейте,
...и така от известно време ..........
За stage 1 - 300 коня , може си боднеш 400 кубика дюзи и да си ремапнеш оригиналната електроника и да си даваш газ ! Може да ти се наложи да смениш тубата на дебитомера с такава с по-голям диаметър , че имам съмнения че ще се тавани . Успех ! И тази мощност трябва да е на около 0.5 най-много 0.6 бара буст .
9.715@249.48km/h 1.71-60ft
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: Проект 325i М50 Turbo
Колкото по-голям дебит на инжекторите - толкова по-къси импулси на празен ход и ниски натоварвания. Което е предизвикателство както за инжекторите, така и за управлението, така и за мапера.
С хубави инжектори и управление и 2000cc не би трябвало да са проблем (образно казано. Все пак това е крайност и има смисъл за много мощна кола на Е85)
http://www.youtube.com/watch?v=oK2LGTPw2ls
С хубави инжектори и управление и 2000cc не би трябвало да са проблем (образно казано. Все пак това е крайност и има смисъл за много мощна кола на Е85)
http://www.youtube.com/watch?v=oK2LGTPw2ls
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани