CAI vs roof scoop
Модератор: bum_bum
60 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- u`F`o
- ентусиаст
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
CAI vs roof scoop
Здравейте колеги,
От известно време се чудя защо всички правят CAI по почти един и същи начин:
Вариант 1:
филтъра отива отпред ниско долу до халогена или седи с дупки зад бронята. Повечето от вас са го виждали, няма смисъл да показвам надупчената броня.
Вариант 2:
Термо шит - и седи зад фара от където дърпа въздух от Някъде... ... колкото си хване.
Според мен е по-логично да се прави нещо от този тип:
или
където буквално въздуха влиза директно сам във филтъра а не се налага да бъде засмукван. Ще кажете, е да де, ама като отиде зад бронята филтъра (вариант 1), въздуха пак влиза сам. И аз ще се съглася, обаче ще допълня, че въздуха ще измине около метър разстояние докато мине през дебитомера и стигне до входящия колектор, като ще мине през поне една 90 градусова чупка, която ще забави преминаването му.
Според мен лично, доста по-добър вариант би бил, ако се изреже капака и се направи отвор, който събира въздуха срещу автомобила. Като остава въпросът, къде би било по-подходящо - в началото на капака ли да бъде разположен отвора или по-средата точно където се намира филтъра. Ето вариантите които виждам аз и смятам за по-удачни.
Директно на/над филтъра:
Филтъра да е изведен напред с 20-30см и да стои зад фара:
Какво е вашето виждане по въпроса?
П.С.: Малко куцо ги надрасках последните картинки, обаче с тъчпад за 15 мин толкоз. За да си ги представите по-добре разчитайте на въображението си
От известно време се чудя защо всички правят CAI по почти един и същи начин:
Вариант 1:
филтъра отива отпред ниско долу до халогена или седи с дупки зад бронята. Повечето от вас са го виждали, няма смисъл да показвам надупчената броня.
Вариант 2:
Термо шит - и седи зад фара от където дърпа въздух от Някъде... ... колкото си хване.
Според мен е по-логично да се прави нещо от този тип:
или
където буквално въздуха влиза директно сам във филтъра а не се налага да бъде засмукван. Ще кажете, е да де, ама като отиде зад бронята филтъра (вариант 1), въздуха пак влиза сам. И аз ще се съглася, обаче ще допълня, че въздуха ще измине около метър разстояние докато мине през дебитомера и стигне до входящия колектор, като ще мине през поне една 90 градусова чупка, която ще забави преминаването му.
Според мен лично, доста по-добър вариант би бил, ако се изреже капака и се направи отвор, който събира въздуха срещу автомобила. Като остава въпросът, къде би било по-подходящо - в началото на капака ли да бъде разположен отвора или по-средата точно където се намира филтъра. Ето вариантите които виждам аз и смятам за по-удачни.
Директно на/над филтъра:
Филтъра да е изведен напред с 20-30см и да стои зад фара:
Какво е вашето виждане по въпроса?
П.С.: Малко куцо ги надрасках последните картинки, обаче с тъчпад за 15 мин толкоз. За да си ги представите по-добре разчитайте на въображението си
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: CAI vs roof scoop
Със сигурност ще е по-добре с дупка на капака. Но май малко хора иската да режат. Виж повече биха се навили да си пробият бронята и с една-две PVC тръби ефекта е добър. Аз нямам нито едното, нито другото, но имам карбонов интейк от който не знам дали има повишение на перформънса, но определено се радвам много на грухтенето на двигателя при даване на междинна газ да речем
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- павката
- старши ентусиаст
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: CAI vs roof scoop
за да се прави капака ще трябва и филтърната кутия да се пригажда към отвора,което си е пак разход.доколкото разбирам,целиш да има висока скорост на входящия въздух.с оригиналната кутия и филтър,това трудно ще се постигне
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- u`F`o
- ентусиаст
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: CAI vs roof scoop
павката написа:за да се прави капака ще трябва и филтърната кутия да се пригажда към отвора,което си е пак разход.доколкото разбирам,целиш да има висока скорост на входящия въздух.с оригиналната кутия и филтър,това трудно ще се постигне
Павка - оригинална филтърна кутия нямам. Имам дебитомер и филтър на него. С други думи в момента е възможно най-лошият от всички възможни варианти.
@ Nickelback - и на мен ми се стува, че не искат да си режат капаците хората и за това така става.
Току-що прочетох много важно инфо, което само бях чувал -ram air- ако се направи правилен дизайн на въздухозаборника при дадена (висока!) скорост ще се получва налягане, което ще е като суперчаржър. Някъде бях чувал, че се получва при скорости над 150км/ч около 0,3 бара отгоре, ако бъде използвана фуния. Сега остава и да намеря някакво по-точно инфо.
A тук намерих и някакъв среден вариант, обаче ми се струва, че пак ще има две чупки по 90 градуса отзад и файда че събира въздух после...
- rve
- ///Мтусиаст
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3 и още нещо
Re: CAI vs roof scoop
Виж и този вариант, ако вече не си - viewtopic.php?f=67&t=236785&start=75#p2855090
Марто си жертва левия фар на дългите, но пък от там ти осигурява най-директен достъп до колектора без излишни завои и съответно хидравлични загуби.
За да вдигнеш налягането ти трябва дифузор т.е. обратна фуния - от входа назад да се разширява. Но тогава пък на входа ако е отсечен конус ще откъсва много лесно потока, за това по-добре да е една тръба на Вентури - първо се стеснява, има т.нар. критично сечение или "гърло" и назад се разширява. Това обаче е много дебела наука и най-вече не знам кой тук може да го изработи с необходимата точност на поносима цена.
Марто си жертва левия фар на дългите, но пък от там ти осигурява най-директен достъп до колектора без излишни завои и съответно хидравлични загуби.
За да вдигнеш налягането ти трябва дифузор т.е. обратна фуния - от входа назад да се разширява. Но тогава пък на входа ако е отсечен конус ще откъсва много лесно потока, за това по-добре да е една тръба на Вентури - първо се стеснява, има т.нар. критично сечение или "гърло" и назад се разширява. Това обаче е много дебела наука и най-вече не знам кой тук може да го изработи с необходимата точност на поносима цена.
- nayden
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
Re: CAI vs roof scoop
Аз пък си мисля ,че си е най-добре да си ползваш оригалната PVC кутийка с едно ново филтърче !
9.715@249.48km/h 1.71-60ft
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
- u`F`o
- ентусиаст
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: CAI vs roof scoop
@ rve - моето стъкло е при Марто, обаче няма да мога да карам в клас Street на Time Attack с такъв фар. Тъй че не ми върши работа.
@ nayden - ще се радвам ако караш нещо по-голямо от 20ска да дойдеш сега и след това да се замерим, за да те разубедя
А какво ще кажете за този вариант Тротъли на мястото на интейка + изрязан капак над тях си мисля, че ще кърши...
@ nayden - ще се радвам ако караш нещо по-голямо от 20ска да дойдеш сега и след това да се замерим, за да те разубедя
А какво ще кажете за този вариант Тротъли на мястото на интейка + изрязан капак над тях си мисля, че ще кърши...
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: CAI vs roof scoop
Ако мислиш само да сложиш дросели и филтри върху тях направо го забрави от сега.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: CAI vs roof scoop
bum_bum написа:Ако мислиш само да сложиш дросели и филтри върху тях направо го забрави от сега.
Защо, с разумен ремап няма ли да се получи добре?
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: CAI vs roof scoop
Трябва да има тромпетчета и съответно кутия за да може да се сложи и филтър. Тези, които са само с тромпетите и без филтър не мисля, че са предвидени да се движат ежедневно в този вид. Самият всмукателен колектор не е просто така направен, има си сметка за обема, формата и т.н.
Re: CAI vs roof scoop
u`F`o написа:@ nayden - ще се радвам ако караш нещо по-голямо от 20ска да дойдеш сега и след това да се замерим, за да те разубедя
Кажи че се шегуваш
Тук сериозно обърка човека, погледни какво има в подписа му, разгледай и раздел "проекти" малко по-назад(не е една тема )
- u`F`o
- ентусиаст
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: CAI vs roof scoop
Dpy написа:u`F`o написа:@ nayden - ще се радвам ако караш нещо по-голямо от 20ска да дойдеш сега и след това да се замерим, за да те разубедя
Кажи че се шегуваш
Тук сериозно обърка човека, погледни какво има в подписа му, разгледай и раздел "проекти" малко по-назад(не е една тема )
ooops. Ддз, някак си ми се стори тъпо да се сложи оригиналният филтър в кутия - щото е най-лесно. Сега се сетих кой е като спомена
@ nayden - извинявай колега, надявам се не съм те обидил. Това обаче съвсем не значи, че съм съгласен с теб, без обосновка. Оригинално филтърче в кутията ми звучи като - оригинално окачване и чакане на перфърмънс
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: CAI vs roof scoop
Оригиналната кутия е добра идея при нормална кола. Ако и докараш по-студен въздух става перфектно. Какъв е смисъла да осигуряваш на двигателя капацитет да лапа огромно количество въздух като не може да го изгори.
- u`F`o
- ентусиаст
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: CAI vs roof scoop
bum_bum написа:Оригиналната кутия е добра идея при нормална кола. Ако и докараш по-студен въздух става перфектно. Какъв е смисъла да осигуряваш на двигателя капацитет да лапа огромно количество въздух като не може да го изгори.
Е точно поради тази причина аз ще ходя на ремап след това. Ако инжекторите не смогнат, ще боцкам 28цови или 30скови. Така че гоня да вкарам колкото се може повече.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: CAI vs roof scoop
И 10 пъти да я ремапнеш все тая. Там си ограничен хардуерно. Ремап заради едния филтър както и да го сложиш, ако ще и права тръба да е от дебитомера направо навън няма да ти донесе нещо кой знае какво. За да минава много въздух през мотора ти трябват обороти, други валове, порт, изпускателна система и т.н.
За тия пари по-добре сложи едни изпускателни колектори и ще е 100-пъти по-добре, отколкото да я ремапваш само заради един филтър.
За тия пари по-добре сложи едни изпускателни колектори и ще е 100-пъти по-добре, отколкото да я ремапваш само заради един филтър.
60 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани