CAI vs roof scoop

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

CAI vs roof scoop

Мнение от u`F`o » 13 Яну 2013, 17:30

Здравейте колеги,

От известно време се чудя защо всички правят CAI по почти един и същи начин:

Вариант 1:

Изображение

филтъра отива отпред ниско долу до халогена или седи с дупки зад бронята. Повечето от вас са го виждали, няма смисъл да показвам надупчената броня.

Вариант 2:

Изображение

Термо шит - и седи зад фара от където дърпа въздух от :dunno: Някъде... ... колкото си хване.

Според мен е по-логично да се прави нещо от този тип:

Изображение

или

Изображение

Изображение

Изображение

където буквално въздуха влиза директно сам във филтъра а не се налага да бъде засмукван. Ще кажете, е да де, ама като отиде зад бронята филтъра (вариант 1), въздуха пак влиза сам. И аз ще се съглася, обаче ще допълня, че въздуха ще измине около метър разстояние докато мине през дебитомера и стигне до входящия колектор, като ще мине през поне една 90 градусова чупка, която ще забави преминаването му.

Според мен лично, доста по-добър вариант би бил, ако се изреже капака и се направи отвор, който събира въздуха срещу автомобила. Като остава въпросът, къде би било по-подходящо - в началото на капака ли да бъде разположен отвора или по-средата точно където се намира филтъра. Ето вариантите които виждам аз и смятам за по-удачни.

Директно на/над филтъра:
Изображение

Филтъра да е изведен напред с 20-30см и да стои зад фара:
Изображение



Какво е вашето виждане по въпроса?


П.С.: Малко куцо ги надрасках последните картинки, обаче с тъчпад за 15 мин толкоз. За да си ги представите по-добре разчитайте на въображението си :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от Nickelback » 13 Яну 2013, 17:38

Със сигурност ще е по-добре с дупка на капака. Но май малко хора иската да режат. Виж повече биха се навили да си пробият бронята и с една-две PVC тръби ефекта е добър. Аз нямам нито едното, нито другото, но имам карбонов интейк от който не знам дали има повишение на перформънса, но определено се радвам много на грухтенето на двигателя при даване на междинна газ да речем :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от павката » 13 Яну 2013, 18:22

за да се прави капака ще трябва и филтърната кутия да се пригажда към отвора,което си е пак разход.доколкото разбирам,целиш да има висока скорост на входящия въздух.с оригиналната кутия и филтър,това трудно ще се постигне
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от u`F`o » 13 Яну 2013, 18:27

павката написа:за да се прави капака ще трябва и филтърната кутия да се пригажда към отвора,което си е пак разход.доколкото разбирам,целиш да има висока скорост на входящия въздух.с оригиналната кутия и филтър,това трудно ще се постигне


Павка - оригинална филтърна кутия нямам. Имам дебитомер и филтър на него. С други думи в момента е възможно най-лошият от всички възможни варианти.

@ Nickelback - и на мен ми се стува, че не искат да си режат капаците хората и за това така става.

Току-що прочетох много важно инфо, което само бях чувал -ram air- ако се направи правилен дизайн на въздухозаборника при дадена (висока!) скорост ще се получва налягане, което ще е като суперчаржър. Някъде бях чувал, че се получва при скорости над 150км/ч около 0,3 бара отгоре, ако бъде използвана фуния. Сега остава и да намеря някакво по-точно инфо.

A тук намерих и някакъв среден вариант, обаче ми се струва, че пак ще има две чупки по 90 градуса отзад и файда че събира въздух после...

Изображение

///Мтусиаст
Аватар
Мнения: 1079
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ///М3 и още нещо

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от rve » 13 Яну 2013, 20:46

Виж и този вариант, ако вече не си - viewtopic.php?f=67&t=236785&start=75#p2855090

Марто си жертва левия фар на дългите, но пък от там ти осигурява най-директен достъп до колектора без излишни завои и съответно хидравлични загуби.

За да вдигнеш налягането ти трябва дифузор т.е. обратна фуния - от входа назад да се разширява. Но тогава пък на входа ако е отсечен конус ще откъсва много лесно потока, за това по-добре да е една тръба на Вентури - първо се стеснява, има т.нар. критично сечение или "гърло" и назад се разширява. Това обаче е много дебела наука и най-вече не знам кой тук може да го изработи с необходимата точност на поносима цена.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от nayden » 13 Яну 2013, 21:28

Аз пък си мисля ,че си е най-добре да си ползваш оригалната PVC кутийка с едно ново филтърче !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от u`F`o » 13 Яну 2013, 23:34

@ rve - моето стъкло е при Марто, обаче няма да мога да карам в клас Street на Time Attack с такъв фар. Тъй че не ми върши работа.

@ nayden - ще се радвам ако караш нещо по-голямо от 20ска да дойдеш сега и след това да се замерим, за да те разубедя :winky:

Изображение

А какво ще кажете за този вариант :?: Тротъли на мястото на интейка + изрязан капак над тях си мисля, че ще кърши...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от bum_bum » 14 Яну 2013, 12:04

Ако мислиш само да сложиш дросели и филтри върху тях направо го забрави от сега.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от Nickelback » 14 Яну 2013, 17:21

bum_bum написа:Ако мислиш само да сложиш дросели и филтри върху тях направо го забрави от сега.


Защо, с разумен ремап няма ли да се получи добре?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от bum_bum » 14 Яну 2013, 19:01

Трябва да има тромпетчета и съответно кутия за да може да се сложи и филтър. Тези, които са само с тромпетите и без филтър не мисля, че са предвидени да се движат ежедневно в този вид. Самият всмукателен колектор не е просто така направен, има си сметка за обема, формата и т.н.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от Делян » 14 Яну 2013, 21:52

u`F`o написа:@ nayden - ще се радвам ако караш нещо по-голямо от 20ска да дойдеш сега и след това да се замерим, за да те разубедя :winky:

Кажи че се шегуваш :mhihi:
Тук сериозно обърка човека, погледни какво има в подписа му, разгледай и раздел "проекти" малко по-назад(не е една тема ;) )

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от u`F`o » 15 Яну 2013, 10:43

Dpy написа:
u`F`o написа:@ nayden - ще се радвам ако караш нещо по-голямо от 20ска да дойдеш сега и след това да се замерим, за да те разубедя :winky:

Кажи че се шегуваш :mhihi:
Тук сериозно обърка човека, погледни какво има в подписа му, разгледай и раздел "проекти" малко по-назад(не е една тема ;) )

:oops: ooops. Ддз, някак си ми се стори тъпо да се сложи оригиналният филтър в кутия - щото е най-лесно. Сега се сетих кой е като спомена :)

@ nayden - извинявай колега, надявам се не съм те обидил. Това обаче съвсем не значи, че съм съгласен с теб, без обосновка. Оригинално филтърче в кутията ми звучи като - оригинално окачване и чакане на перфърмънс :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от bum_bum » 15 Яну 2013, 11:48

Оригиналната кутия е добра идея при нормална кола. Ако и докараш по-студен въздух става перфектно. Какъв е смисъла да осигуряваш на двигателя капацитет да лапа огромно количество въздух като не може да го изгори.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от u`F`o » 15 Яну 2013, 12:27

bum_bum написа:Оригиналната кутия е добра идея при нормална кола. Ако и докараш по-студен въздух става перфектно. Какъв е смисъла да осигуряваш на двигателя капацитет да лапа огромно количество въздух като не може да го изгори.


Е точно поради тази причина аз ще ходя на ремап след това. Ако инжекторите не смогнат, ще боцкам 28цови или 30скови. Така че гоня да вкарам колкото се може повече.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: CAI vs roof scoop

Мнение от bum_bum » 15 Яну 2013, 14:58

И 10 пъти да я ремапнеш все тая. Там си ограничен хардуерно. Ремап заради едния филтър както и да го сложиш, ако ще и права тръба да е от дебитомера направо навън няма да ти донесе нещо кой знае какво. За да минава много въздух през мотора ти трябват обороти, други валове, порт, изпускателна система и т.н.

За тия пари по-добре сложи едни изпускателни колектори и ще е 100-пъти по-добре, отколкото да я ремапваш само заради един филтър.
Изображение

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook